Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Tudtok valamit a MÁV-os képzésekről? fórum

Tudtok valamit a MÁV-os képzésekről? (beszélgetős fórum)


2011. júl. 6. 10:58
Nos, nagyon köszönöm az információkat :)! Megtudtam, amire kíváncsi voltam.
20. a14deb9047 (válaszként erre: 17. - D12a06f029)
2011. júl. 5. 17:29

Jegyekezelőnek tényleg nagyon nehéz, de nem lehetetlen. Szabad, független emberként egy ideig kibírható, de nehéz. Itt akár az időbeosztásról, akár a munkakörülményekről van szó. Szinte védtelen vagy mindennel és mindenkivel szemben.

A személypénztár részben könnyebb, védettebb vagy, de szintén nehéz bejutni. A többi pedig lassan kihalásos rendszerrel működik, netalán protekcióval.

2011. júl. 5. 17:23
Hát nem tobzódok az álláslehetőségek között, az biztos.
18. gne2 (válaszként erre: 17. - D12a06f029)
2011. júl. 5. 17:01
Nyíregyházi vagy? Ez a rész nem bővelkedik munkaajánlatokban. :S Fiatal vagy, kötöttségek nélkül, én a helyedben lehet, hogy elmennék máshova.
17. d12a06f029 (válaszként erre: 16. - Gne2)
2011. júl. 5. 16:23

Nincs konkrét elképzelésem, mert nem vagyok tisztában azzal, hogy mik a lehetőségek. Kalauz semmi esetre sem. Feltételezem, ezen kisváros kis vasútjánál nem kapnék munkát, ezért valamennyit csak csak utazni kéne.

De az a típus vagyok, aki mindig hagy egy kiskaput a menekülésre, ha nem tetszik valami. Ezért ehhez az egész vasutas dologhoz nem is ragaszkodom, pusztán mint egy lehetőségként merült fel bennem és információt szerettem volna.

16. gne2
2011. júl. 5. 16:12

Egyáltalán milyen munkát szeretnél? Forgalom? Kereskedelem? Utazó is lennél?

Én is nagyon szerettem a munkámat, de Zsókának igaza van: speciális világ, vagy megszoksz, vagy megszöksz. Nagyon sok szemét ember van ott is, akik abban lelik örömüket, ha valakivel kitolhatnak. Ha rossz főnököt vagy munkakörnyezetet fogsz ki, akkor kínszenvedés lesz minden munkanapod.

Van persze előnye is annak, hogy sokan vagyunk: az egyik legjobban védett alkalmazotti közösség a vasutas munkavállalóké. A kollektív szerződés több jogot biztosít, mint a Munka Törvénykönyve, össze is fognak a szakszervezetek, ha veszélyben vannak a kiharcolt előjogok.

15. d12a06f029 (válaszként erre: 14. - A14deb9047)
2011. júl. 5. 14:23
Akkor tehát nem igazán javaslod? Semmivel nem lenne jobb, mint egy akármilyen más kényszerből elvállalt rabszolgamunka?
14. a14deb9047 (válaszként erre: 1. - D12a06f029)
2011. júl. 5. 13:41

Ez elég nehéz kérdés: mivel iszonyatos leépítések vannak változatlanul... Persze megpróbálhatod, hogy beállítasz egy munkaügyre, hogy ilyen-olyan képzettséged van...

A vasút egy más világ. Állam az államban.

Speciális terület, ahol fütyülnek mindenre, akkor is köti az ebet a karóhoz. '85 óta ebben a világban élek... És még 16-7 év után is rémálmaim vannak tőlük; szószerint testileg-lelkileg belerokkantam. Pedig szerettem a munkáimat...

2011. júl. 5. 12:34
Nem ragaszkodom mindenáron ilyesféle munkakörhöz. Az előfordulhat, hogy csak nagyon távol helyezik el az embert a lakóhelyétől dolgozni? Vagy azért igyekeznek a lehető legközelebb?
12. gne2 (válaszként erre: 11. - D12a06f029)
2011. júl. 5. 12:19
Az áfu-t kiszervezték, azt tudnod kell. A MÁV Cargo-t szétverték, már alig van munkájuk. Az ottani emberkéket sorra küldik el, több ismerősöm is munkanélküli már. :(
2011. júl. 5. 12:08

Na jó, ezekkel az információkkal is sokkal bentebb vagyok, köszönöm szépen!

Egyébként logisztikai ügyintéző vagyok(de még nem dolgoztam a szakmában és azt sem állítanám, hogy értek hozzá, inkább csak, h sikerült letennem a vizsgát) és tekintve, hogy az áruszállítás egy része a vasútnál folyik, kötődik is ide.

10. gne2
2011. júl. 5. 11:59
Amúgy tévedsz, mert vannak olyan sulik, ahol vasúti (közlekedési) szakismereteket tanulhatsz, nem csak máv-os tanfolyamon! :)
9. gne2 (válaszként erre: 7. - D12a06f029)
2011. júl. 5. 11:55
A szakmai előképzettség sokat számít a felvételkor. De ha jó szakmád van, akkor biztosan kapsz munkát, és nem is kell "alul" kezdened. (Minőségbiztosítási, mérnök, közgazdász, jogász stb.)
8. gne2
2011. júl. 5. 11:53

Igen, a vasútnál dolgoztam, csak most gyesen vagyok. Én is a ranglista alján kezdtem, mindenféle munkakört végigjártam, megtanultam, és munka, bejárás mellett tanultam az újabb szakvizsgákra. 2 év alatt sikerült mindent megcsinálnom, és kaptam is beosztást hozzá. Aztán önszorgalomból nyelvvizsga, főiskola szintén munka mellett, 12 órás nappal-éjjeli szolgálattal. :) Jól ment a fősuli, 4,95 volt az átlagom, ezért támogattak, de ezt is ki kellett anno harcolnom, nem volt automatikus a dolog.


Attól függ, hogy melyik területre (forgalom, kereskedelem) szeretnél kerülni, keresd meg a közeli csomóponti vezetőt. Sokszor van felvétel, de nem hirdetik, a már előzetesen jelentkezőkkel meg is van a tanfolyami létszám! Én is ismerős útján kerültem be anno, szakmai gyakorlaton voltam ott, de teljesen más területen. Mindenkinek van vasutas ismerőse, biztosan neked is, érdeklődj náluk, hogy tetszene-e neked egyáltalán!


Az ingyen utazást használja ki a legkevésbé a vasutas ember, hidd el nekem. :)

2011. júl. 5. 11:43
Még mindig nem egész világos..Most akkor odamegyek a vasúthoz, hogy én akarok ott munkát (legyen akármi is a végzettségem, mert hiszen ha csak a vasút iskolájában tanulhatok vasutasnak, előtte nem lehet vasutas jártasságom), ha szerencsém van, felvesznek és egyből tanfolyamra küldenek, hogy értsek is ahhoz, amire felvettek?
6. d12a06f029 (válaszként erre: 4. - Gne2)
2011. júl. 5. 11:39
Tehát eleve a vasútnál dolgoztál, mellette főiskola(de gondolom kapcsolódott vmilyen szinten a vasúthoz, amit ott tanultál) és mivel jól ment, támogatták?
5. d12a06f029 (válaszként erre: 3. - Gne2)
2011. júl. 5. 11:36

Az a helyzet, hogy sehol nem kapok munkát, a máv pedig, ha már megfinanszírozza a tanulásodat, ad is munkát és valljuk be ingyen vonatozni sem kis megtakarítás.

De az egyszeri ember is vasutas lett valahogy. Valahogy csak be lehet kerülni.

4. gne2 (válaszként erre: 2. - D12a06f029)
2011. júl. 5. 11:25
Az, hogy mennyi ideig vagy köteles ott dolgozni, a tanulmányi szerződésedtől függ. Nekem a főiskolát támogatta az első tanév után a tanulmányi eredményem miatt. A tanulmányi átlagom nem eshetett 3,5 alá, és az államvizsga után még 2 évet el kellett dolgoznom, ez állt benne. De nagyvonalúak voltak, igazolt, fizetett távollétet kaptam a konzultációkra, tanulmányi szabit minden vizsgára, felkészülési időt az államvizsgára, stb. Pénzt nem, de ez is nagyon nagy segítség volt!
3. gne2
2011. júl. 5. 11:21

Néhány éve átszervezték a MÁV képzési rendszerét, már csak az oktatási központokban indítanak tanfolyamrendszerű képzéseket. Régebben voltak az csomópontokon is egyéni képzések akár, voltak oktatótisztek mindenhol. Szerintem csak cégen belülieket iskoláznak be, nem is hallottam még, hogy külsős tanult volna.

Felvétel után tanulmányi szerződést kötnek, kapsz fizetést, és a végzés után munkát is. De ha nem teljesíted a vizsgafeltételeket, akkor i kell fizetni a képzés díját és nem alkalmaznak. Persze itt is van pótvizsga (3-5 alkalom a tantárgytól függően).


Miért akarsz máv-os képzésre menni? Hidd el, hogy nem annyira érdekes! :D

2011. júl. 5. 11:05
Böngészek már egy ideje, de sajnos, amit konkrétan tudni szeretnék, arra nem sikerült választ találnom. Tehát: Én, mint az utca embere, merre induljak, ha érdekelne egy MÁV-os képzés? Kinél, kitől kell erről informálódni? Ezek támogatott tanfolyamok, vagy saját zsebből kéne fizetnem? Ha támogatott, a képzés ideje alatt kapok vmiféle keresetpótló juttatást? Ha elvégzek egy ilyen tanfolyamot, mennyi ideig vagyok köteles a MÁV-nál dolgozni?
2011. júl. 5. 11:05
Tudtok valamit a MÁV-os képzésekről?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook