Főoldal » Klubok » Tanító néni vagyok. Segíthetek? klub

Tanító néni vagyok. Segíthetek? (nyílt klub)

Ezt a klubot mindenki olvashatja, de csak a klubtagok írhatnak bele.

Szeretnék csatlakozni ehhez a klubhoz!

1 2 3 4
54. gyöngyi (válaszként erre: 53. - Nívea)
2011. szept. 9. 17:31
Nyiss egy füzetet és kezd el felírni őket. Én ma már sajnálom, hogy a hosszú évek alatt nem jegyeztem fel őket.
53. Nívea
2011. szept. 9. 14:20
Itt a hétvége. Első dolgozataim javítására készülök :) Megírattam ma a szövegértést. Vicces válaszok és írások vannak benne :DD
52. Nívea
2011. szept. 8. 22:20

1-2 gyerek eléggé elvetemült, de a maradék 15-16-al nagyon jól boldogulok. Velük semmi gond nincs. És a gyerekek nagyon szeretnek. Mindig dicsérnek, hogy milyen kedves vagyok és mennyire szeretnek. Ölelgetnek meg csókolgatják a karomat a kislányok. Tehát ezzel nincs gond. A többi meg remélem tényleg alakulni fog. Most nagyon kidolgoztam magam holnapra. Csak most lettem kész a készülődéssel.

Jó éjt!

2011. szept. 8. 17:36

Én egy nagyon fontos dolgot tanácsoltam Neki:Akárhány éves vagy, hiába nincs még tapasztalatod, TE VAGY A TANÍTÓNÉNI!!! Vívj ki magadnak tiszteletet és szeretetet, ez a legfontosabb ahhoz, hogy szülőkkel és gyerekekkel együtt tudj dolgozni.

Mi "öregek" sem úgy születtünk, hogy mindent tudtunk a tanításról. Majd meglesz az a hiányzó tapasztalat.

50. Nívea
2011. szept. 8. 14:51

Bárcsak lenne ilyen segítségem nekem is! És igen rendes dolog Tőled, hogy dupla műszakot vállalsz miatta a gyerekek érdekében. Az a baj, hogy nálunk ez nem működhet, mivel csak délelőtt folyik oktatás. Tehát nincs párom, nem tudok bemenni sehová megnézni az órákat.

Egy kicsit el vagyok keseredve, hogy nem úgy megy, mint szeretném és nem úgy, ahogy terveztem. Nem is tudom elmondani sem, hogy mi a problémám, hogy segítséget kérjek. Eléggé össze vagyok zavarodva.

És már ülök is neki a holanpi tananyag összeállításának és készülök fel az óráimra.

49. gyöngyi (válaszként erre: 48. - Nívea)
2011. szept. 7. 18:42
Majd meglesz az is. Nekem most van pályakezdő párom másodikos iskolaotthonban. Ő azt csinálja, hogy délelőtt bemegy a másik osztály matematikaóráját megnézni és utána letanítja nálunk nagyjából ugyanazt. Én ottmaradok és utána átbeszéljük, hogy mi volt jó és mi nem sikerült.Pár hétig ez így lesz.Persze ez dupla műszakot jelent mindkettőnknek.
48. Nívea
2011. szept. 7. 17:30
Minden esetre én örülök neki, hogy már nem a napköziben vagyok, hanem osztályban. Mindenféle szempontból jobb így nekem. Igaz az elején még akad néhány problémám, és nagyon fárasztó, jóval több a felkészülésre szánt idő, de mégis jobban érzem ott magam. Csak lennék már kicsit gyakorlottabb és tapasztaltabb :D
2011. szept. 6. 21:01

Nálunk alig van homogén napközis csoport. Általában 1-3; 2-4 felállás van, de van olyan tagiskola, ahol 1-4 összevonás van.


Tényleg érdemes gyűjteni az ilyen mondásokat:) Szegény őzike...

46. Nívea (válaszként erre: 44. - Migerben)
2011. szept. 6. 17:59

Én is így voltam az első tanévemben: két negyede elsős, egy negyede másodikos, a utolsó negyede pedig harmadikos és negyedikes volt. Nem volt egyszerű. Főleg úgy, hogy a rosszabb képességű és 3h-s gyereke jártak napközibe...


Aranyos történet :) És mennyi ilyen van. Én már gyűjtöm az aranyköpéseket :D Egyik kedvencem:

"Reccsen az őzike lába az ág alatt." :DD

45. gyöngyi (válaszként erre: 44. - Migerben)
2011. szept. 6. 17:00
Hűű ez nem könnyű feladat! Nálunk csak egy évfolyamra járó gyerekek vannak egy napköziben.Igaz 1-3-ig iskolaotthon van.
2011. szept. 5. 17:43

Sziasztok!

Örülök, hogy csatlakozhattam hozzátok. 20 éve tanítok, van egy kevés gyakorlatom. Ebben az évben napközis csoportom van. 30 ördögfióka, elsősök és harmadikosok majdnem fele-fele arányban.


Az elsősök között minden nap történik valami, mindig van aranyos sztori. A mai:

Én: Nem tudom mindenkinek fogni a kezét, mert nekem is csak kettő van.

Elsős: Akkor növessz többet!

43. Nívea
2011. szept. 5. 15:49
Csak akkor, amikor mindenkinek ezer a dolga, mindenki el van foglalva a saját gondjával, elég kellemetlen segítséget kérni. Főleg akkor, ha kérek és úgy állnak ott, hogy mondjam már, mert menne a fenébe(ezt látom rajta). De azért kérek, ha valami olyan dolog van. Amúgy nem szívesen szólítom le őket emiatt. Nem is akarok senkinek a terhére lenni :)
2011. szept. 4. 19:57
Remélem segítenek a kolléganők! ne szégyellj segítséget kérni.
41. Nívea
2011. szept. 4. 10:07
Sziasztok! Eltelt az első két nap. A fejemben teljes a káosz. A magyart modulárisan kell tovább vinnem a csoporttal. Még ilyet nem csináltam, senkinek sem volt ideje elmagyarázni a dolgokat. Egy kicsit elveszett vagyok, de remélem majd belejövök. :)
2011. szept. 2. 18:02
még nemtudok semmit, gondolom majd szülőin..
2011. szept. 2. 16:22
Na megvolt az első két nap.
2011. aug. 30. 19:18
Írd meg majd, mi volt!
2011. aug. 28. 15:08
Kérj töle időpontot fogadóórára és kérd meg, hogy beszéljen a matektanárral ő is.
36. bizsu67 (válaszként erre: 35. - Gyöngyi)
2011. aug. 27. 11:07
igen . a tavaji osztály kiránduláson én vittem az osztályt, és jött kisérőnek a fejlesztő pedagogus is de egyáltalán nem foglalkoztadta hogy én ott vagyok , vagy beszéljünk...
2011. aug. 27. 10:43
Ha erről van szakvéleményetek, akkor kötelező, ez elvileg nem jóindulat kérdése. Jó lenne, ha az a fejlesztő pedagógus is beszélne vele, aki a gyerekkel foglalkozik. Ő iskolán belül van?
2011. aug. 27. 04:03
igen , valami ilyesmit tervezek, csak hát nem hiszem hogy elég kreatív a fickó, és belemegy abba hogy az én gyerekemmel másképpen oldassa meg a feladatokat...
2011. aug. 26. 15:17
Van egy szakvéleményetek, az kötelező a tanárokra nézve.Ami abban van az jár a gyereknek, fejlesztés, más feladat, más osztályzás...stb.Nézd meg pontosan a szakvéleményt és finoman emlékeztesd rá a tanárt egy fogadóóra alkalmával.Kérdezd meg tőle,mintha nem értenéd, hogy ez mit is jelent...mi az amire számíthattok ez alapján a papír alapján.Hátha leesik neki...
32. bizsu67 (válaszként erre: 31. - Gyöngyi)
2011. aug. 26. 08:50

Ok , ezt értem is , megis értem.. de épp ezért szerinted lenne esélyem , hogy rá vegyem a tanerőt hogy az én lányomnak más féle engedményeket tegyen és osztályozzon is?

pl.: használhasson számológépet.

2011. aug. 25. 15:41
A dyscalculia nem nőhető ki, de a számolási készség fejleszthető aezeknél a gyerekeknél is. Azért jár fejlesztő pedagógushoz, hogy ezt a terápiát megkapja.Ha erről van szakértői véleménye azt az osztályzásnál, a dolgozatoknál figyelembe kell ,hogy vegyék. A nemzeti alaptanterv csak a követelményeket írja le, az iskolák Pedagógiai Programja a mérvadó.Sajnos 28-30 gyerekmellett nem sok idő jut normál tanórán a tanulási nehézgégekkel kűzdökre, az ö külön fejlesztésükre.
2011. aug. 25. 09:18

Ja és senki ne hivatkozzon a Nemzeti alaptantervre mert az csak akkor használható ha átlagos a kuncsaft is akár a tanterv, és a nevében is benne van hogy terv..

akkor tervezzük át a nem átlagos képességü gyerekkre , semmi esetre se átlagositsuk őket..

2011. aug. 25. 09:12

Hűs napot mindenkinek.:)

Az én problémám az hogy lánykám már 12 éves 6 -os és ovis kora óta járunk fejlesztőbe Ahol is mára már tudjuk hogy discalkuliás... ez kinőhető?

Én úgy látom hogy nagyobb feneket keritenek a dolognak mint amekkora..mert a lányomnál baromian nem látom a fejlődést, a gyerek meg egyszerüen beletörődött a helyzetbe és megsem probál kimászni

Szerintem itt lenne már az ideje más módon motiválni és nem a száraz magolást meg egy nem létező részét fejlesztegetni az agyában...

Az az én meglátásom hogy egy lábnélküli embert ne akarjunk a százméteren inditani a hagyományos modon mert hiába való lessz a dolog - nem fog kinőni a lába sok "futtatástól" Viszont a minap láttam egy fickót akinek olyan mű lábat csináltak amivel simán verte a mezőnyt...

Nos én arra gondolok hogy én is valószinüleg discalkuliás lehettem vagyok mert a mai napig nem tudok fejben összeadni , viszont műszaki fősulit végeztem mert lehett számológépet használni!!! A többi részét meg értettem. Akkor alsóban miért erőltetnek vaamit ami nyilván valóan nem fog működni, ÉS még fel is mentik a gyereket!

Ez egy hülyeség!! Szerintem.

28. Nívea
2011. aug. 24. 16:53
A lényeg mindig a játékosság, a nem tanulásnak való tettetés :) Ha azt hiszi játszotok, akkor szívesebben mutatja meg mit tud. Nekem ez a tapasztalat.
2011. aug. 24. 16:22
Annyira köszönöm Nektek ezt a sok jó ötletet. Sokszor úgy kétségbe vagyok esve (amúgy mindenen problémázok, ami a gyerekeimmel kapcsolatos.)de amióta Rátok találtam már kaptam egy csomó jó tippet,meg valahogy megnyugszom hogy "minden rendben". Tényleg köszönöm.
2011. aug. 24. 08:37
tud..
25. gyöngyi (válaszként erre: 22. - 46148e9072)
2011. aug. 24. 08:08
Azt, hogy mi az amit nem tus és mi az amit elfelejtett szeptember végéig a tanító néni és a fejlesztő pedagógus majd kideríti.A gyakorlás addig sem árt, csak adj neki valamit amin számolhat. Korongot, pálcikát, babot, tésztát ...bármit amit ki tud rakni.Ne akard, hogy fejben számoljon, ha nem tud, mert elveszti a kedvét. Ha rakosgathat, azt csak játéknak fogja fel.
1 2 3 4

Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook