Tanító néni vagyok. Segíthetek? (nyílt klub)
Szeretnék csatlakozni ehhez a klubhoz!
Nekünk csak a busz 30 ezer volt naponta, messze van az uszoda, kellett a különbusz.
Amúgyis a mi önkormányzatunk nem szívesen költ at iskolára, szerintük ingyenélők vagyunk, akik mindenre csak pénzt követelnek.
A tanulókíséret óradíját felajánlottuk, ingyen jártunk.
A héten jártunk uszodába. Pályázati pénzből mentünk, sajnos csak 1 hétre futotta 30 alsósnak. Vízhez szoktatásnak jó volt. A 30 gyerekünkből 20 szülővel nem jut el strandra sem, nem még uszodába.
A múzeum biztos jó lesz:)
Sziasztok!
Borsodban tanítok, iskolarendszerben, másodikosokat. A 18 gyerekünkből 12 kettőt ér, középsúlyos értelmi fogyatékosunk is van. Jó az integráció, csak nálunk az arányok változtak meg. A 18 gyerekből 3 az, aki tényleg másodikos szinten van, heten még nem tanulták meg a betűket, még az
ABC-s könyvből tanulnak. Differenciálunk rendesen.
Van, amikor nem tudjuk helyre tenni. Van gyerek, akinek az is kudarc, hogy szabályok vannak, amihez alkalmazkodni kell. Ne gondolj nagy dolgokra, csengőszó, kidobós játékok szabályai...
5 évet tanítottam enyhe fogyatékos gyerekeket. Bizony van most tanítványom, aki ott kitűnő lenne, ha lenne még tagozat, itt viszont tele van kudarc élményekkel, mert nem megy neki sem a tanulás, sem a beilleszkedés...
Nem tudom milyen típusú iskolában tanít az egyik tanár, és milyenben a másik...
Képzeljétek a kötelezően előirt ellenőrző vizsgálaton a pszichológus , vagy fejlesztő idióta azt mondta hogy a gyereknek 78-80 as értékei vannak ??? 2évvel le van maradva mint a korosztálya,és nem csak discalculiás hanam disleksziás is. Eddig ilyesmiről szó sem volt , akihez hordtuk eddig azt mondta hogy az IQ-ja rendben van sőt bizonyos téren messze jobban teljesített mint az átlag....
Na elvittük egy sokadik független fejleztöhőz, aki meg azt állítja hogy semmi baja csak rohadtul lusta és abban az iskolában ahol ő tanít valószínűleg kitűnő tanuló is lehetne....
Akkor most mi van ? létezik ekkora külőmbség két iskola között??
Mellesleg két ötössel és egy négyessel kezdett, mert még azt is állította az a bizonyos .. hogy a gyereket túl értékelik a tanárai a szülei miatt!
????????
Hát ki vagyok én hogy a tanárok másként osztályozzanak???
Az előző osztályfőnökkel javítottuk a dogát, így ő tudta, mit tanított neki, mit lehet elfogadni. Szóval sajnos el kell fogadnom.
De a következőre már tudatosan készülünk és meg is fogjuk írni jól!
Tudod, nehéz azt számonkérni, amit nem te tanítottál nekik-szerintem nem is lehet....
Ha mostantól így csináljátok, akkor is kell 2-3 hét, hogy minden gyerek így csinálja, ahogyan te tanítottad és kéred. Én a helyedben most még elfogadnám a rövid választ, hiszen a szövegértés lényege, hogy értse amit olvas. A többi fogalmazás.Lehet, hogy eddig nem így kellett írniuk.
Amit ma írattam velük, az ismeret terjesztő szöveggel, az szerintem még rosszabb lett. Most fogok nekiülni a javításnak. Valami katasztrófa.
Azon buknak általában, hogy tőmondattal válaszolnak, nem pedig szép kerek mondatokkal. Én lehet elfogadnám a tőmondatot, de a kollégák szerint az nem válasz. Pl.: Hol játszódik a történek? A palotában. Azt kell írni ehelyett, hogy A palotában játszódik. Vagy azt, hogy A palotában játszódik a történet. Na a gyerek erre ahelyett, hogy szókapcsolatokat írt volna, szép kerek mondattal válaszolt! Pedig megbeszéltük mielőtt nekikezdtek és mégis...