Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Számvitel fórum

Számvitel (beszélgetős fórum)


2013. febr. 18. 09:18

Nem akarlak bántani, de szerintem azért te is vehetted volna a fáradságot és rendesen jegyzetelni kellett volna!


Én pl. a számlatükrön mindenhová odaírtam ami kivétel, hogy tartozik vagy követel. Illetve mik az un.: "testvérek" amik összetartoznak!

Ezenkívül vezetek egy füzetet amibe mindig külön magamnak felírom a különböző gazdasági események kontírozását!

Egyébként az ilyen "puskák" le is tölthetőek pont a m.tanoncokról is! Csak én jobban szeretek a saját jegyzeteimből tanulni.

De rengeteg feladat van fent, amit megoldhatsz ill. el is magyarázza a példa, hogy miért oda kell könyvelni!

Egyébként a tanárod sem lehet valami jó fej. :(


Sok sikert a vizsgádhoz! :)

21. jozsi.38 (válaszként erre: 19. - Af5393007b)
2013. febr. 17. 16:13
kezdd el tanulni a szóbeli tételeket, ha van, és neked is ajánlom figyelmedbe azt az oldalt, amit a 8-as hsz-ben leírtam. nagyon jó gyakorlóterep, én sokat tanultam belőle, többet, mint abból amit a tanár leadott
20. jolanka_m (válaszként erre: 19. - Af5393007b)
2013. febr. 16. 18:57
szia hanszika, neked is ajánlom hogy a "kályhától" indulj el (írtam korábban), mert ezt csak így lehet megérteni! az egyetemisták között hátha találsz valakit aki elmagyarázza, vagy a tanszéken biztosan van aki ad órákat (én is Mc-on végeztem egyébként :-) )
2013. febr. 16. 18:28
okj pénzügy számvitel szak? Én miskolci vagyok idén kezdtem el szintén májusban vizsgázok és szintén ez a problémám..mintha egy japán órán ülnék bennt, ugy volt hogy júniusban lesznek a vizsgák előre hozták egy hónappal már jól kezdődik a dolog én azon agyalok ott hagyom az egészet. kerestem magántanárt, 1200 ért találtam, de még az is eszembe jutott , hogy az idén végzett pénzügy számvitel szakos diplomások között keresgélek majd, hogy valaki nem e vállal el. Olyan bizonytalan vagyok....:(
2013. febr. 15. 20:32
Szerintem elsőnek az elméletet kellene jól átnézni, interneten is utána lehet nézni, ha nem adtak hozzá anyagot. Menj végig a számlaosztályokon, nézd át hogy melyikbe mik tartoznak, hogyan viselkednek. Pl. a 4-es számlaosztály fordítva működik, a T-on van a csökkenés, a K-en a növekedés. Nézd át a kontírozást, hogy az egyes gazdasági eseményeket, hogyan kell könyvelni. Én is most tanulom, és lehet hogy nem pontosan írtam le a dolgokat
17. jolanka_m (válaszként erre: 16. - 677b566158)
2013. febr. 15. 17:46

eszköz (pénz) nő - forrásoldalon pedig a tartozás nő. év közben a számlákra könyvelünk, ezek egyenlegeit év végén vezetjük az eredménykimutatás ill mérleg megfelelő soraiba. - anno mintha így tanultuk volna.

próbáld mindig a vállalkozás szemszögéből nézni a gazdasági eseményt - mi történt? mit érint? mi nő, mi csökken? ha ehhez megtanulod hogy adott számlatípus (eszköz, eredmény) melyik oldalára könyveljük a növekedést-csökkenést (függetlenül a tartozik és követel jelentésétől!!!) akkor ki tudod silabizálni! aztán már automatikusan menni fog!

bocs ha kicsit hosszúra sikeredett. ha esetleg valamit rosszul írtam, aki jobban ért hozzá, javítson! (elég régen tanultam...)

16. 677b566158 (válaszként erre: 14. - Jozsi.38)
2013. febr. 15. 17:37
na minel inkabb ertem annal inkabb nem:)az a baj hogy pl szo szerint ertem a novekedest es csokkenest,illetve a tartozik es kovetel szo jelentesevel akarok parhuzamot vonni pedig tudom hogy szamvitel szempontjabol nincs ilyen ertelme.tehat az is bekever hogy mindig ugy akarom a gazd.esemenyt leirni hogy az eppen no vagy csokken es hogy forrasrol vagy eszkozrol van a szo.mert azt is olvastam h az eszkoz novekedeset tartozik a csokkenese kovetel.forrasnal meg forditva.de ez nem jo kiindulo pont.ez csak bekever:/mert itt sem ugy van hogy a bevetelem novekedik es azert irom oda es azert valasztom azt a szamlaosztalyt,mert a 91 nem csokken.alapbol a logikammal van baj.biztos nem egyszeru de a lenyegre kene rajonnom.remelem nem lett tul kacifantos amit irtam,mert mar abba is bele zavarodok...meg pl ha hitelt veszek fel,azt most hova,hogy es miert kell besorolni?
15. 677b566158 (válaszként erre: 14. - Jozsi.38)
2013. febr. 15. 17:31
de kaptunk szamlatukrot csak az oktato egesz eddig azzal nyugtadgatott mindenkit,hogy a vegere ossze all.most lassan penzugyet veszunk megint es mindenkinek tok homaly.es hiaba probalokozok mindenhol,mindenhogy nem ertem.amugy ha ugy tanitotta volna ahogy az utolso mondatban leirtad valoszinu ertene mindenki.koszi:)
14. jozsi.38 (válaszként erre: 9. - 677b566158)
2013. febr. 15. 17:14

te jóisten, mit tanítanak nektek? mármint amit leírsz, az nem rossz, csak számlatükröt nem kaptatok? alapvető dolgokat sem tanították meg?

T311 vevő követelések, 3-as szlaosztály, a tartozik oldalon a növekedés, vagyis ez nem jó, mert ez eladás, nem vásárlás. a K91 árbevétel vagy ilyesmi, nem néztem utána :) a 9-es szlaosztály eredményszámla a követel oldalon nő.

következtetés:megvettek tőlem valamit, egy vevő (311), ez bevétel, ami az eredményt növeli(91), ami pedig a követel oldalon nő. így érthető?

2013. febr. 15. 17:09
májusban
12. elbb (válaszként erre: 11. - 677b566158)
2013. febr. 15. 17:06
Mikor lesz a vizsgád?
11. 677b566158 (válaszként erre: 10. - Elbb)
2013. febr. 15. 17:03
igen én is ezzel bajlódok csak közben mennek az órák és mindig ugy erzem le vagyok maradva.:(
10. elbb
2013. febr. 15. 17:00

nekem az segített, hogy tételesen kikerestem a neten hogy mik a definíciók. Tehát mik a Tárgyi eszközök, Immateriális javak... azokon belül is mi micsoda...stb. Itt még nem kerestem összefüggést, csak magoltam.

Ez sok idő, de elég stabil alapot ad.

2013. febr. 15. 16:59
na ezt majd megnezem,koszi:)igazabol amit senki nem ert az hogy van egy adott szoveg.pl anyagot vasarolt a ceg.ez T311 es K91.de hogy miert?mindig a ceg szemszogebol kell nezni hogy az anyag novekedik ezert kerul tartozik oldalra?vagy,káresemeny erte a ceget ez T866,K138 tehat nem tudjuk a szoveg alajan eldonteni,hogy az adott esemenyt hogy vizsgaljuk es hova miert irjuk
2013. febr. 15. 16:58

hát én a mérlegképes tanoncokhoz halálbéna vagyok, mert nem akar beengedni, hiába regisztráltam :O

én a mérlegképesvizsgasorok.hu-t javaslom, nekem nagyon bejött, akár könyvelőnek tanulsz, akár számviteli ügyintézőnek, megtalálod rajta a vizsgafeladatokat a megoldásokkal 2009-től mostanáig. mindenféle modul van rajta. jó gyakorlást!

2013. febr. 15. 16:50

[link]


most találtam ezt a linket, szerintem érdemes lenne az elejéről elolvasnod. annak idején én is vért izzadtam vele, de ha megvan az áttörés, akár még meg is szeretheted! :-)

6. elbb
2013. febr. 15. 16:49
Fontos, hogy tudd mind az eszközoldal és mind a forrásoldal tételeit. Ne keress bennük összefüggést, hanem magold be. Ez sajnos az alap.Persze az is, hogy tudod, mi-mit takar.
2013. febr. 15. 16:48
Át tudom érezni a helyzetedet.én is tanultam és a mi tanárunk is ilyen volt,mint a Tiéd.Amikor megkérdeztem,hogy magyarázza már el logikusan,hogy miért a követel oldalra kell írni azt a valamit,akkor ennyi volt a válasz:"Mert oda szoktuk".Na,ez után inkább feladtam... a tesóm tanult számvitelt,próbálta elmagyarázni,de telefonon nem volt az igazi... Sok sikert Neked!
4. elbb
2013. febr. 15. 16:45

Elég nehéz ezt így átadni, de ami nekem segített az ez volt:


1-3 számlaszámig T oldalon nő K oldalon csökken,

4 számlaszámoknál T oldalon csökken K oldalon nő,

5-8 T oldalon nő K oldalon csökken,

9-eseknél T oldalon csökken K oldalon nő.



Ez általánosságban igaz, de vannak kivételek.

3. 677b566158 (válaszként erre: 2. - Csengu)
2013. febr. 15. 16:40
tudom..csak probálkoztam,oszinten biztos lenne magantanar is.egy csoporttarsam is most megy 3000ert:)csak gondoltam ha mar az oktatasert fizetek eleg kemenyen akkor elotte meg megprobalok ilyen szalakon elindulni.:)de nekem az is jo ha valaki tud egy jo linket,konyvet,akarmit
2. csengu (válaszként erre: 1. - 677b566158)
2013. febr. 15. 16:35

Szerintem a számvitel az egy pont olyna dolog amit neten keresztül nem lehet elmagyarázni....

De ha tévedek bocsi :)

2013. febr. 15. 16:34
Sziasztok,szeretnék segítséget kérni.Hamarosan vizsgázom,de a számvitel sajnos nem megy,hiába tanulok nem értem.A tanárunkra nem számíthatunk,mert hiába nagy tudású nem tud oktatni és az alapokat kihagyta.Például megtanítani azt az összefüggést,hogy mi alapján különböztessük meg a feladatban,hogy az adott szövegrészt miért tartozik és miért követel oldalra írjuk. Miért forrás és miért eszköz számla,miért épp az a számlaosztály.Vagy egyáltalán,hogyan álljunk neki a kontírozó ívnek vagy bármi másnak.Aki tud segítene,ha lehet példákkal majd magyarázattal.Akinek volt ilyen gondja az tudja,hogy egy kis áttörés kell és ha már megértette a logikáját könnyebben ment.Én is erre az áttörésre várok:)

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook