Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Szépség & Egészség témák » Őszi immunerősítés cikk

Őszi immunerősítés


Ősz van: a természettel együtt nekünk is alkalmazkodnunk kell a rossz időhöz, hogy ne betegedjünk meg egykönnyen. Ennek érdekében fel kell készíteni az immunrendszerünket a hőingadozásokra, a környezetünkből leselkedő baktérium- és vírustámadásokra, az őszi átállással járó idegrendszeri megterhelésekre.
Őszi immunerősítés

Immunrendszerünk működése szorosan összefügg életmódunkkal, ezért törekednünk kell a helyes életmód alapelveinek betartására.


• Minőségileg és mennyiségileg helyes étrendre van szükségünk, amely megfelelő arányban tartalmazza a tápanyagokat, a vitaminokat, ásványi-anyagokat, rostokat, esszenciális zsírsavakat.


• Ügyelni kell a megfelelő folyadékbevitelre: a dehidratáltság gyengíti a nyálkahártyák védekező-képességét, a kórokozók könnyebben találnak behatolási kaput szervezetünkbe.


• Növeljük az A-, C-, E-vitamin bevitelt. Ennek érdekében fogyasszunk savanyított káposztát, vöröskáposztát, céklát, sárgarépát, citrusféléket és olajos magvakat – nyersen vagy kíméletesen elkészítve.


• Lehetőség szerint töltsünk minél több időt a szabad levegőn – az étkezések utáni séta (szundikálás helyett) kiváló immunerősítő hatással bír.


• Fogyasszunk minél több teljes kiőrlésű kenyeret (tönköly) és csíráztatott gabonát.



• Érdemes kipróbálni a homoktövis, pirosszőlőhéj-kivonat, aloé, keskeny- és bíborkasvirág kúraszerű használatát, de segítséget nyújtanak a különböző klorofill-források, a méz, propolisz, virágpor, méhpempő, és a csipkebogyó is.


• Kiváló természetes antibiotikumok a hagymafélék: fokhagyma, vöröshagyma, lilahagyma.


• Emeli a védekezőképességet a különböző omega3-források fogyasztása: lenmagolaj, csíraolajok.


• Együnk minél több probiotikus készítményt: bélrendszerünk egészsége immunrendszerünk egészségének záloga.


• Nagyon jó hatásúak a különböző illóolajok: eukaliptusz, édeskömény, levendula, citromfű, borsmenta, rozmaring…


• Kerüljük a stresszt, tanuljunk meg lazítani – teremtsünk egyensúlyt a munka és a pihenés között, legyen ez bármennyire is nehéz feladat.


Te mit tesztel ősszel az egészséged megőrzéséért?

Mondd el a fórumban!


Szerző: Faar Ida

Megjelent partneroldalunk, a Netbarátnő hozzájárulásával.




Írta: netbarátnő, 2017. szeptember 22. 09:08
Fórumozz a témáról: Őszi immunerősítés fórum (eddig 8 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | Facebook