Mi a feladata egy cégnél a pénzügyi ügyintézőnek? (tudásbázis kérdés)
Aranyos vagy :). És azt tudom :).
Mindenképp kell meló, hogy némi önbizalmam legyen.
Elég sz@r a feleslegesség érzése. Nem akarok becsavarodni...
Annyit tudj, hogy mi a kimenő és bejövő szla különbsége-a többit megfogják mutatni neked:)
Egy percig se aggódj. Amúgy is mindig azok tanulják meg gyorsabban a dolgokat, akik a mélyvizbe vannak dobva:)
Én is így gondoltam valahogy, és abban bízom, hogy valóban lesz ott valaki, aki beavat.
Csak az a baj, hogy tényleg mindenhová gyakorlatot kérnek. Azt meg nem tudok csak úgy leakasztani, hacsak nem vetítéssel. Amúgy teljesen esélytelen.
Férjem már azt is javasolta, hogy ajánljam magam csak úgy, fizetés nélkül, csak hogy gyakorlatot szerezzek... Teljesen gázos ez a helyzet...
Ezzel azért vigyázz, mert ha konkrét dolgokra kérdeznek rá, elég nagy bukta lehet belőle :( Én ráfaragtam ezzel, bár csak arról meséltem miket csináltunk gyakorlaton suliban.
Nekem egyébként a következőket kellett csinálni eddig 2 munkahelyen:
1. számlák kiállítása, utalások előkészítése, számlák rendszerezése, kintlévőségkezelés, jelentések
2. házipénztár könyvelés-kontírozás, bank könyvelés-kontírozás, bejövő számlák könyvelése, kimenő számlák készítése, napi/heti/havi forgalmi jelentés, bónuszrendszer ellenőrzése, biztosításokkal kapcsolatos ügyintézések, bankgaranciák intézése, havi ÁFA-zárás előkészítése (elhatárolás-visszaforgatás, ÁFAbevallás előkészítése, költségfelosztás) - itt még voltak dolgok, de azok nagyon speciálisak voltak csak az adott munkakörhöz kapcsolódóan
Mind a két helyen pénzügyi ügyintézői munkakörben dolgoztam, mégis teljesen mást kellett csinálni, más programokkal dolgozni, más rendszerekkel. Egy volt közös a két munkában a táblázatkezelést felsőfokon meg kellett tanulni :(
Pedig nem olyan nehéz :).
Elvégeztem egy tanfolyást, pénzügyi- számviteli ügyintéző vagyok, van szép kis bizonyítványom.
Viszont még nem dolgoztam ebben a munkakörben.
Állást viszont csak úgy hirdetnek, hogy "gyakorlattal rendelkező...", és mindenképp dolgozni szeretnék, számlát írni tudok, könyvelni is (persze élesben még nem csináltam, de tudom, hogy mi hová való), és a lényeg, hogy elhelyezkedjek, de ha esélyem sincs (a gyakorlat hiánya miatt), akkor sosem lesz belőlem semmi.
Nem tudom, érthető voltam-e, a lényeg, hogy szerintem nem én vagyok/lennék az első, aki olyat állít egy önéletrajzban, ami nem igaz.
Számlák, kintlévőség kezelése, könyvelendő anyag összekészítése, nyilvántartás vezetés ki-be érkező számlák, késedelmi kamatok stb.Egyeztetés, kapcsolattartás az ügyfelekkel.stb.
Régen ez volt.
További ajánlott fórumok:
- Akik pénzügyi-számviteli ügyintéző OKJ-s tanfolyamot végeztek
- Pénzügyi számviteli ügyintéző + mérlegképes könyvelő
- Nincs meg valakinek véletlenül a pénzügyi számviteli ügyintéző képzéshez szükséges tankönyvek bármelyike?
- Pénzügyi és számviteli ügyintéző kidolgozott tételeket hol keressek? Vki tudna ebben segíteni?
- Szerintetek mennyit keres egy pénzügyi és számviteli ügyintéző?
- Mennyit ér egy pénzügyi-számviteli ügyintéző végzettség?