Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában? (beszélgetős fórum)
Vigyázz, mert manapság nagyon nagy divat diszkalkuliásnak, diszlexiásnak, diszgráfiásnak megbélyegeztetni a gyereket, ha nem úgy megy neki valami, ahogy azt a szülő vagy tanár elképzeli. :(((
Az év végi 78%-os felmérő azt mutatja, hogy a gyermeked közel sem az!!! Az inverz műveletek mindig nehezebben mennek, ezért van gond a kivonással, és arra is felkészülhetsz, hogy az osztással is lesznek nehézségeitek, de sok-sok gyakorlással, biztos alapokkal ezen is túljuttok.
Legfeljebb nem matematikaprofesszor lesz, hanem valami más. :) Az ember értékét nem az iskolai bizonyítványban szereplő jegyek adják...
Igen, ezt az iskolában is alkalmazzák, ez azért megy neki. Inkább a kivonással van problémája. Pl.
13-7
Szia!
Nekem is a diszkalkulia jutott eszembe rögtön!
Nézd meg ezt az oldalt és kérj segítséget az illetékesektől!
A tanárnő hozzáállását nem igazán értem, neki ezt ki kellett volna már szúrni, sőt, már az óvodában az óvónőknek látni kellett volna, hogy valami nem oké!
Sok sikert és ne ess kétségbe!
Attól, hogy nem megy neki a matek, még lehet világbajnok bármi másban! =)
A Színezd ki és számolj Te is c. könyvet ajánlom
aA legalapvetőbb fogalmaktól kezdi a gyakoroltatást , kisebb-nagyobb, több-kevesebb, meg a halmazok, formák....Ahogy a matematikai gondolkodás kialakulását be kell vezetni.
A leírásod alapján én diszkalkuliára tippelek, és sajnálom, ha ez a tanítónő fejében nem fordult meg és nem kért segítséget Nevelési Tancsadótól vagy gyógypedagógustól.
A számfogalom kialakítása hosszú folyamat, és egymásra épülő gondolkodási műveleteket követel. Ezért nem merülök bele a magyarázatba, hanem a megadott linken találsz egy tanítói kézikönyvet, amely lépésről lépésre vezeti a gyereket. (Nem fontos az ott megadott tankönyv, egy kis leleménnyel meg tudod oldani: a lényeg: a feladattípus!)
Ne azt nézd, hogy mit KELLENE tudni, hanem azt, hogy MIT TUD, HOL TART! Ezért a feladatokat a legelsőnél kezdd. Ha azt tudja, továbbléphetsz. Ha fokról fokra haladsz előre, meglátod, hol van az elmaradása, ott meg kell állni, és addig gyakorloni, amíg biztosan nem megy. Utána szabad csak a következő szintre lépni. Ha így sem tudjátok pótolni nyár végére a hiányokat, menjetek szakemberhez!
Nem feltétlenül nevtanba, hanem egy másik, ismerős tanító nénihez, vagy gyógypedagógushoz.
FONTOS!!! A gyakorlás akkor legyen, amikor a gyereket nem kell odaerőltetni, hanem magától megy. Vagyis nem akkor, amikor te ráérsz, hanem akkor, amikor ő :) Tudom, ez furcsán hangzik, de csak így érhetsz el valamit.
Még egy dolog: 20-30 percnél tovább ne tartson, mert a kisgyerek hamar kifárad.
ez így nem értehető..
van 9 hozzáadunk még 4-et és ezt mutatja a kezén, de mikor a 10-hez ér zsebre teszi, de konkrétan
Akkor talán azt kellene legelőször gyakorolni, nem? Hogy 10 alatt tudjon minden számot bontani és jól összeadni, kivonni.
De ide inkább valami szakértő segítség kellene.
Az én lányomnak jól ment a matek, de sokszor ő sem vette észre.:-) Azért írtam, hogy önmagában ez nem gond.
De nagyon jó, hogy látod, hogy az alapokat rendbe kell tenni.
Ez a tojástartós dolog nagyon jó.:-)
Egyszer kellene valahogy ráéreznie, akkor már menne. Én nem tudom, én mindent bevetnék, akár az abakuszt is.
Szia! Talán játékosan könnyebben menne neki. A BBC-nek vannak nagyon aranyos oktató filmjei. nem kell hozzá az angol ismerete sem.
Esetleg van még az okosito.hu
és ezt is ingyen letölthetitek: [link]
Sok sikert!!
Azért írtam ezt a 9-8-as példát, hogy ugye ott csak 1 a különbség és még ezt sem "veszi észre".Ők az iskolában tojástartóval(10-es) szemléltetik az összeadást kivonást, otthonra is ezt javasolták.
Vannak olyan iskolák, ahol abakusszal számolnak a gyerekek. Esetleg megpróbálhatnám ezt is? Vagy még jobban összezavarom? Szeretném most a nyáron ezeket gyakorolni vele, mert az alapok hiányában nehéz lesz továbbmennie.
A tizesátlépés "tudása" azon múlik, hogy fel tudja-e jól bontani a számokat. Az megy neki?
Mert ugye 9+8-at úgy számolják ki, hogy 10-ig kiegészítik és a maradékot csapják 10-et. Tehát 9+1+7.
Számolni pl a piros és a kék autókat séta közben. Aztán összeadni.
Lehet, hogy béna ötlet.....bocs
Szerintem totál nem baj, ha a kezén számolja ki...
De itt lehet esetleg komolyabb baj is a háttérben, nem nézettétek meg nevelési tanácsadóval? Hátha amúgy ők tudnak is segíteni, tanácsot adni.
A tanító néni nem tudott segíteni? Nem adott tanácsot mit csináljatok?
Azért 20-as számkörben számolni nem "érzék" kérdése.
További ajánlott fórumok:
- A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok
- Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat?
- Légcsőszűkületes a gyermekem
- Miert szokták azt mondani, hogy az anya-gyermek közötti kötődés kialakulasahoz fontos, hogy az anya természetes úton szülje meg gyermekét...
- Egyedül fogom felnevelni születendő gyermekem
- Hogyan tudnám elfogadni, hogy egyelőre nincs gyermekem, pedig szeretnék?