Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában? fórum

Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában? (beszélgetős fórum)


1 2
24. moonlight13 (válaszként erre: 23. - Moonlight13)
2012. júl. 7. 09:40
Bocs, de nem olvastam végig minden hozzászólást...
23. moonlight13 (válaszként erre: 1. - 7178de6a4d)
2012. júl. 7. 09:38

Nem lehet diskalkuliás a gyermek? Én is csak nemrég hallottam, hogy létezik ilyen is.


[link]

22. 7178de6a4d (válaszként erre: 21. - Pan Dóra)
2012. júl. 7. 09:22
Köszönöm, és teljesen egyetértek.
21. Pan Dóra (válaszként erre: 20. - 7178de6a4d)
2012. júl. 7. 07:59

Vigyázz, mert manapság nagyon nagy divat diszkalkuliásnak, diszlexiásnak, diszgráfiásnak megbélyegeztetni a gyereket, ha nem úgy megy neki valami, ahogy azt a szülő vagy tanár elképzeli. :(((

Az év végi 78%-os felmérő azt mutatja, hogy a gyermeked közel sem az!!! Az inverz műveletek mindig nehezebben mennek, ezért van gond a kivonással, és arra is felkészülhetsz, hogy az osztással is lesznek nehézségeitek, de sok-sok gyakorlással, biztos alapokkal ezen is túljuttok.


Legfeljebb nem matematikaprofesszor lesz, hanem valami más. :) Az ember értékét nem az iskolai bizonyítványban szereplő jegyek adják...

2012. júl. 7. 06:28
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, az ajánlott kiadványokat hasznosnak találom és használni is fogjuk. Végül is a tanítónéni nem találta annyira kirívónak a matek tudását, hogy felzárkóztatásra szorulna. De én azért szeretném biztosabbá tenni az alapokat, mert látom a hiányosságokat. Év közbeni felmérői közt volt 26%-os is de 90-es is. Év végi 78%-os lett. Megnéztem a diszkalkulia jellemzőit, ebből csak egy-két dolog igaz rá. Talán ezt még itthon helyre tudom hozni.
19. 7178de6a4d (válaszként erre: 11. - Szemmelver)
2012. júl. 7. 06:20

Igen, ezt az iskolában is alkalmazzák, ez azért megy neki. Inkább a kivonással van problémája. Pl.

13-7

18. Roni24 (válaszként erre: 1. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 23:25

Szia!


Nekem is a diszkalkulia jutott eszembe rögtön!


Nézd meg ezt az oldalt és kérj segítséget az illetékesektől!


[link]


A tanárnő hozzáállását nem igazán értem, neki ezt ki kellett volna már szúrni, sőt, már az óvodában az óvónőknek látni kellett volna, hogy valami nem oké!


Sok sikert és ne ess kétségbe!

Attól, hogy nem megy neki a matek, még lehet világbajnok bármi másban! =)

2012. júl. 6. 14:30
a ManóMatek c. programot is jónak tartják
16. zebracsikó (válaszként erre: 1. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 14:29

A Színezd ki és számolj Te is c. könyvet ajánlom

aA legalapvetőbb fogalmaktól kezdi a gyakoroltatást , kisebb-nagyobb, több-kevesebb, meg a halmazok, formák....Ahogy a matematikai gondolkodás kialakulását be kell vezetni.


A leírásod alapján én diszkalkuliára tippelek, és sajnálom, ha ez a tanítónő fejében nem fordult meg és nem kért segítséget Nevelési Tancsadótól vagy gyógypedagógustól.

15. Pan Dóra (válaszként erre: 1. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 14:28

[link]


A számfogalom kialakítása hosszú folyamat, és egymásra épülő gondolkodási műveleteket követel. Ezért nem merülök bele a magyarázatba, hanem a megadott linken találsz egy tanítói kézikönyvet, amely lépésről lépésre vezeti a gyereket. (Nem fontos az ott megadott tankönyv, egy kis leleménnyel meg tudod oldani: a lényeg: a feladattípus!)


Ne azt nézd, hogy mit KELLENE tudni, hanem azt, hogy MIT TUD, HOL TART! Ezért a feladatokat a legelsőnél kezdd. Ha azt tudja, továbbléphetsz. Ha fokról fokra haladsz előre, meglátod, hol van az elmaradása, ott meg kell állni, és addig gyakorloni, amíg biztosan nem megy. Utána szabad csak a következő szintre lépni. Ha így sem tudjátok pótolni nyár végére a hiányokat, menjetek szakemberhez!


Nem feltétlenül nevtanba, hanem egy másik, ismerős tanító nénihez, vagy gyógypedagógushoz.


FONTOS!!! A gyakorlás akkor legyen, amikor a gyereket nem kell odaerőltetni, hanem magától megy. Vagyis nem akkor, amikor te ráérsz, hanem akkor, amikor ő :) Tudom, ez furcsán hangzik, de csak így érhetsz el valamit.

Még egy dolog: 20-30 percnél tovább ne tartson, mert a kisgyerek hamar kifárad.

14. zebracsikó (válaszként erre: 1. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 14:24
vidd el diszkalkulia-vizsgálatra a Nevelési Tanácsadóba , és kérj célzott terápiát
2012. júl. 6. 14:17
ajánlanám a fejlesztöpedagógusi segítségkérés..nem tudom van-e nálatok mikkamakka játszóház?
12. szemmelver (válaszként erre: 11. - Szemmelver)
2012. júl. 6. 14:15

ez így nem értehető..

van 9 hozzáadunk még 4-et és ezt mutatja a kezén, de mikor a 10-hez ér zsebre teszi, de konkrétan

11. szemmelver (válaszként erre: 6. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 14:14
próbáld az után számolást..pl. kézzel mutatod 9.. aztn mondod 10és zsebreteszed 11, 12 13..amíg el nem éred pl:9+4
10. napsugar2 (válaszként erre: 9. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 14:05

Akkor talán azt kellene legelőször gyakorolni, nem? Hogy 10 alatt tudjon minden számot bontani és jól összeadni, kivonni.

De ide inkább valami szakértő segítség kellene.

2012. júl. 6. 14:00
Igen az a gond, hogy azt 9+8 ő a kezén adogatja össze.Ha a fejében összeállna a 10 bontott alakja, talán már fejben is menne neki a számolás.
8. napsugar2 (válaszként erre: 6. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 13:51

Az én lányomnak jól ment a matek, de sokszor ő sem vette észre.:-) Azért írtam, hogy önmagában ez nem gond.

De nagyon jó, hogy látod, hogy az alapokat rendbe kell tenni.

Ez a tojástartós dolog nagyon jó.:-)

Egyszer kellene valahogy ráéreznie, akkor már menne. Én nem tudom, én mindent bevetnék, akár az abakuszt is.

2012. júl. 6. 13:48

Szia! Talán játékosan könnyebben menne neki. A BBC-nek vannak nagyon aranyos oktató filmjei. nem kell hozzá az angol ismerete sem.


Esetleg van még az okosito.hu


és ezt is ingyen letölthetitek: [link]


Sok sikert!!

2012. júl. 6. 13:47

Azért írtam ezt a 9-8-as példát, hogy ugye ott csak 1 a különbség és még ezt sem "veszi észre".Ők az iskolában tojástartóval(10-es) szemléltetik az összeadást kivonást, otthonra is ezt javasolták.

Vannak olyan iskolák, ahol abakusszal számolnak a gyerekek. Esetleg megpróbálhatnám ezt is? Vagy még jobban összezavarom? Szeretném most a nyáron ezeket gyakorolni vele, mert az alapok hiányában nehéz lesz továbbmennie.

2012. júl. 6. 13:42

A tizesátlépés "tudása" azon múlik, hogy fel tudja-e jól bontani a számokat. Az megy neki?

Mert ugye 9+8-at úgy számolják ki, hogy 10-ig kiegészítik és a maradékot csapják 10-et. Tehát 9+1+7.

4. 2014
2012. júl. 6. 13:39

Számolni pl a piros és a kék autókat séta közben. Aztán összeadni.

Lehet, hogy béna ötlet.....bocs

3. napsugar2 (válaszként erre: 1. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 13:39

Szerintem totál nem baj, ha a kezén számolja ki...

De itt lehet esetleg komolyabb baj is a háttérben, nem nézettétek meg nevelési tanácsadóval? Hátha amúgy ők tudnak is segíteni, tanácsot adni.

A tanító néni nem tudott segíteni? Nem adott tanácsot mit csináljatok?


Azért 20-as számkörben számolni nem "érzék" kérdése.

2. 91d4989ab9 (válaszként erre: 1. - 7178de6a4d)
2012. júl. 6. 13:36
boltozzatok játékpénzzel
2012. júl. 6. 13:34
Most végezte a kisfiam az első osztályt, és a matek az elég döcögősen ment. Tud valaki olyan módszert amivel könnyebben gyakorolhatom vele a tízesátlépéses összeadást, kivonást? Az a bajunk, hogy még a számfogalom sem alakult ki nála, például 9-8-at is a kezén számol ki.A tanító néni azt mondta, hogy semmi érzéke a matekhoz. Hát ez engem nem nagyon segít ki. Szeretném, ha nem mindig kudarcélménye lenne.(Nagyon sokat gyakoroltunk a tanév alatt is, + MINI LÜK-öt is használtunk, de mégis vannak gondok)
1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook