Edukáció - iskola ma, és minden, ami ehhez kapcsolódhat (beszélgetés)
aláhuzagotás kézbevétel, ez nem marad ám el egy tollas rendszerű tabletnél, vagy ebooknál se :)
én a papírt hajtogatásra, stb használnám. írni inkább a homokba írnék fadarabbal, meg krétával táblára, meg kővel a betonra, stb... szerintem ez már most is hiányzik sokaknak, pedig nagyon jól meg lehet vele tanulni írni. vagy írnék kis üzeneteket. csinálnék csendes órát, amikor mindenki írhat valakinek "levelet" lehet egy szó, vagy pár mondat mindegy... összehajtja, elmegy a levélláncon :) szóval nem a totál tiltsuk ki a dlgokat elven vagyok, hanem ötvözzünk mindent, illetve régit újat, mindenből tartsuk meg ami nekünk jó.
mozaik kiadó matematika feladatok 5-8 ig (10-14 éveseknek, attól függ melyik kiadás) van hozzá megoldókötet is ha gondolod. sima tartalom, meg másféle témakörös csoportosítású tartalom is van benne. egész használható példatár a felsős matekhoz, elemi szinten is, meg emelten is.
vagy régen volt a hajdú sorozatnak példatára... na az se volt rossz, de azt nem tudom kapható e még.
Kár lenne.. A fórumban az a jó, ha valaki válaszaira nem akarsz, nem írsz. Mint ha ott se lenne.
Nem rossz lány ez a Lagúna, csak ő arról a végéről látja a világot, aztán ennyi. Ha nem is 10/1 az arány, amit ő ír, a 10/5 sajnos ül..
Ezért merül fel a kérdés, hogy akkor most ki a hüle, aki rácson belül van, vagy aki kívül.
Azért érdekes az ő véleménye - mindenkié az - mert sok tapasztalata van a "hogy lehet másként"-tel.
Ettől még más nézheti a világot máshonnan, kell is elemezni a régi dolgokat, és a ma felmerülő kérdéseket. :-)
Jól oda is mondogatnánk egymás szemibe!! :-D
Nos hát akkor...:
Szia, Szurikáta! Remélem sok okos dologgal lettél gazdagabb!
Amit meg mi itt közben műveltünk... Hát igen... Kiütközünk néha... Meg neki egymásnak. Még így arctalanul is...
A matekkönyv dolgában nem tudok segíteni, sajnos!
(Jut eszembe viszont, hogy a napokban járt a kezemben édesapámnak egy első gimista korából való tankönyve. Élmény volt belelapozni...!)
Ami az Edukáció...-t illeti, azaz ezt a fórumot, tényleg eldöntöttem, hogy tovább nem huzakodom itt.
Elnézést a kinyilatkoztatás szó használatáért!
Igen, azt már bizony tudják, hogy sok "hagyományos" mozgás kell az agy megfelelő fejlődésével, ezért nem hagyható ki sokminden, ami látszólag felesleges.
A hintázás, a fára mászás, az esés, a "kicsi a rakás", meg sokminen, amit ma viszont sokszor "rosszaságnak" titulálnak. Sőt, kell az unatkozás, nem, nem kell azonnal "lekötni" a gyereket valamivel, akár pont a gyors kielégülést hozó kütyüvel.
Ilyen a hagyományos írás, olvasás, stb.. Az más kérdés, hogy egy autisztikus valaki azon tud inkább kommunikálni, akkor ő tehesse, ha már más megoldás nincs.. Az más kérdés.
Olyan dolog ez a számítógép, hogy sokmindent megoldott, és sok problémát hozott.. Mint minden, ami "fejlődés".
Én úgy veszem, hogy ez egy eszköz, és nem a világ..
Nekünk is a ház előtt a padon kéne pörölni egymással. :-)))))
Inkább segítsetek..
Nem is olyan könnyű azért a netről csak úgy letöltögetni.
A 6.-os lányomnak keresnék hagyományos, tematikus, példatár jellegű matek gyakorlót, ami megvehető a boltban. Ha lehet legyen benne megoldás.
Jól van, jól van, nyugi.
Igen, Nárcisz kicsit ilyen. Te meg nagyon modern és toleráns vagy, értsd meg, hogy ő ilyen.
Azzal nem értek csak egyet abban, amit írtál, hogy a papír alapú könyv nem jobb. De, arra viszont vannak tanulmányok, hogy az aláhúzogatás, a többszöri kézbe vétel - és itt fontos a KÉZ.. az más, és kell.
Ezzel együtt azzal egyetértek, hogy a számítógépes életet ugyanúgy alapból kell tudni, érteni, jó értelemben hagyni, sőt segíteni.
Tény, hogy "akkor" valahogy mi még (talán mi utoljára) kicsit jobban odatettük magunkat viselkedésileg. Ez igaz.
Viszont én ebből a történetből inkább azt hallom ki, hogy a finn valaki pontosan tudta, hogy a gyerekek nagy része nem ilyen, (vagy legalábbis van egy jó része, aki nem), és pontosan tudja, hogy ezek a "tökéletes" gyerekek csak neki vannak odatéve, és aki meg kicsit rosszabb, az "be van zárva a szekrénybe".
Őt meg talán az érdekelte volna, hogy azzal mit tesznek, aki nehezebb eset.
Akkor is volt nehezebb eset, nekem is volt nem egy olyan osztálytársam, akinél azért nem volt olyan sima.
Nekem sem a lányomat volt nehéz nevelni, akit szépen megkértem, hogy csináljon valamit, és mondjuk 10/9-szer megcsinálja. Mert ember, érti, csinálja.
A fiaimnál meg ez az arány 10/1. Ez a gyári érték.
Hát innen szép nyerni. Csak senki ne mondja, hogy egyenlőek az esélyek.
Hogy miért is más ma? Erről már írogattam, próbáltam.
Nyilván egyik ok, hogy többet szabad. De ezt csak kb. 20% szerintem. Ok a felgyorsult világ. Meg valahogy ok, hogy akik a 80-as években kicsit gázok voltak, (mint pl. a férjem), azoknak a gyerekeik ma nagyon gázok. Pláne, ha két olyan gén kerül össze, ahol ebben-abban kicsit gázok voltak a szülők. Valahogy halmozódnak ezek a problémák.
Lehet, ha a férjem nem engem vesz el, hanem egy 80-as IQ-jú tenyeres talpas mezei lányt, akkor tök "egészséges" gyerekeik lennének.
Ez a mai világ kihívása. Nagyon sokan, szigorú értékekkel rendelkező családokat is súlyt ez a kérdés, nagyon sommás ezt arra korlátozni, hogy "mert liberális a világ". Nálunk nem az, mégse megy egyszeren ez a "megnevelés". Persze van olyan is, nyilván sok.
Drága!
Tele vagyok mondanivalóval, csak az elmúlt napokban én is suliban voltam - csak nekem már 3 nap 100e pénz volt - úgyhogy nagyon oda koncentráltam... :-)
Össze is vesztek itt nélkülem, oszt kimaradok a jóból..
én amúgy több helyen már bevallottam, olyan suli nem is létezik, ami nekünk családilag megfelelne:)
viszont a jelenlegi rendszer 10 ből 1 gyreknek jó kb... szóval szoktam mondani, ennyi hülye gyerek nincs... fordított arány esetén már nem lenne ekkora agyalás mi a gond, szóval 10 ből 1 lógna ki... valahogy efelé kéne törekedni, mert olyan sosincs, hogy mindenkinek jó legyen, de a kb mindenkinek vacak, az csak rombol szerintem.
én nem vettem észre, hogy bármelyikünk kinyilatkoztatott volna...
vagy az a kinyilatkoztatás, hogy a többségnek jelenleg nem előrevivő a rendszer?
de figy, ez olyan, minthogy kitör az etna.. te meg puffogsz, hogy de nem folyik belőle folyamatosan a láva... ettől még az etna egy működő vulkán.
szerinted jó a jelenlegi rendszer? a többséget hasznosan oktatja, felkészíti a jövőre, az életre, és támogatja a hétköznapi tehetségeket is akár?
érvelj mellette akkor.
érvek ütköztetése, nézőpontok megvitatása, ennek van értelme.
eddig ez folyt itt. nézd, pl szurikátával nem értek egy csomó dologban egyet, szerintem ő se velem, mégis már többedik fórumban eldiskurálunk. meghallgatjuk egymás nézőpontját, esetleg olvassuk a másik tapasztalatait, ha oszt meg belőle. aztán mérlegelünk.
ilyen egy eszmecsere, vita...
sajnálom ha te ezeket kinyilatkoztatásnak érzed (bár hogy mi a kinyilatkoztatás ebben a topikban, rejtély)
Ha Te mondod...!
Nem sértődtem meg, csak a kinyilatkoztatásokkal szemben védtelen vagyok, elköszöntem tehát, s most megteszem még egyszer:
Minden jót, Lányok!
nézd. Érvelés, vita...
mondtál valamit, amire én hoztam konkrét példával, hogy jelenleg elhanyagolható kivétel esetleg a rendszerben.
most ezen mi a kinyilatkoztatás? ez csak egy érv, miért fals szerintem a példa. lehet ellenérvelni.
meg játszhatunk sértődőset is, de minek? az kb ugyanolyan mint a személyeskedés irreleváns, hiszen nem visz előre.
Mi a "szélsőséges eset"?
Mi a "ritka" eset?
Mi a "99,9%-os gyakorlat"?
Ti, akik benne éltek, jobban tudjátok, ez így van, így természetes.
Nem is kotnyeleskedem itt tovább, a kinyilatkoztatásokkal szemben különben sincs értelme szembehelyezkedni.
Minden jót!
szélsőséges ritka eseteket hozni amik ráadásul pont ellentétesek a 99,9% ban lévő gyakorlattal... háááttt....
ennyi erővel hozhatjuk általános példának az AKG-t középsulikra.... és egyből tök fals irányba visszük a dolgot. Előtte a rendszerről volt szó, így nem volt érthető miről írsz, hogy jön ide.
Oké, nyugi, beszélgetünk!
Vagy nem?
??? te miről beszélsz?? ilyen sehol a világon nincs... nemhogy idehaza...
itthon annak is művészi rajzot kell leadni már alsóban akinek semmi rajzkéssége.. a tanári karok olyan szinten technofóbok, hogyha egy alsós szülő bevallja, hogy géphez engedi a gyereket, akkor tuti minusz egy jegy mindenből kb... soroljam??
mit véglegesítesz??
finommozgásra meg pl hangszeres zene sokkal többet ér, mint a csak így foghatod a ceruzát vagy a kötőírás... zongorához még hallás meg tehetség se kell alapszinten (szerencsére elég sok gyógyped felismerte már)
a papír alapú könyv semmivel se jobb olvasni, mint az e könyv... olvasni mindegy min olvasol.
egyébként mi van? csak fekete fehér???
ha tudok programozni, akkor tuti nem tudok rajzolni vagy mi?? hagyjuk már a végleteket...
Nem közvetlen tapasztalat.
Jópár évvel ezelőtt a rádióban "Vendég a háznál" c. músor egyik adásában hallottam erről a dologról. Egy óvónéni mesélt arról, hogy náluk már ez a helyzet: egérrel, számítógépen rajzolnak a kicsik.
Már akkor elgondolkodtam rajta: szerencse, hogy az én unokám nem ott lesz óvodás.
Miért siratnám a régit?
Az a világ elmúlt, ma már más a világ, mások a követelmények.
Haladni kell a korral.
A mai oktatás, nyilván Nálatok is, kevesebbet játszik "kirakatosdit", és a gyerekeket is úgy irányítja a pedagógia, hogy a kívánatos irály szerint felnőttek legyenek majd.
Az óvodában nem színesekkel rajzolnak a kicsik, hanem az egérrel, a monitoron...
Kisiskolásoknak sem kell már grafitceruza, füzet, elég az, ha a számítógépen tud írni...
Felsőben meg minek a papírtankönyv? Ott az internet, ott a tankönyv!
Aztán meg csodálkozunk, hogy finommozgások, meg magatartászavar...!
Ok. Szerintem nem volt jobb regen a suli. En pl mivel szep gyerek voltam es tisztan beszeltem merhetetlen szamu kirakatoran vettem reszt nyolcadikig. Hja rend es fegyelem volt... ahha... megfelemlites meg skatulyazas... es mar akkor is a sulin kivul tanultuk meg ami elore vitt. Pl gyakorlatilag akik jobb gimibe aztan egyetemre mentunk mindenki vagy szuloktol vagy akinek a szulei nem voltak eleg kepzettek de volt penze az maganoran tanult.
Annyi kulonbseg volt ossz a mosthoz kepest hogy a latszatot tartottak.
Bocs telorol vagyok es kicsi a billentyuzet.
Furcsa, hogy ehhez a "sarkos" történethez egyikőtöknek sincs szava! (Pedig ez aztán igazán nem személyeskedés. Csak éppen DURVA!)
...Hát akkor mondom én, amit még hozzátettem volna, ha van reakció:
Azt hiszem, hogy ennek a történetnek az IS tanulsága lehet, hogy - valamikor régen, amikor Mo.-on az oktatásügy jobban működött, mint manapság (ahogy írjátok) -, az iskolában (többek között) rendre és fegyelere is MEGtanították a gyerekeket, mert társadalmi elvárás volt, hogy a felnőttek világában IS rend és fegyelem legyen. (Érettségi után már elég nehéz elfogadtatni egy "szabadon nevelt" ifjú emberrel az ilyesmit.)
Amikor rend és fegyelem van a tanórán, akkor tanítani is könnyebb, mert nem értelmetlen huzakodással telik az idő.
Lehet, hogy tévedek, de hiszem, hogy a színvonalcsökkenésnek egyik oka az is, hogy végigvonulnak az egész iskoláskoron azok a magatartásbeli "kezeletlenségek", amelyekkel régebben max egy-két év alatt meg tudott birkózni az akkori tanerő nagy többsége.
További ajánlott fórumok:
- Vicces Mese mindenki írjon egy mondatot hozzá :) Mindenki az előző mondat hoz kapcsolódóan írjon egy mondatot:)
- Egy iskolabüfé mindennapjai, avagy jól nézd meg, mit etetnek meg a gyermekeddel!
- Hogyan lehet felettesem egy 8 általánossal rendelkező személy, míg én a szakmában minden iskolával rendelkezem?
- Ha egy magyar gyermek külföldön él a szüleivel és külföldön is tanul, akkor hogyan kapcsolódhat be a magyar iskolába, ha hazatelepülnek?
- Lehetséges csak 2-4 fog szabályozása fogszabályozóval? Vagy minden esetben minden foghoz kapcsolódik az eszköz?
- Minden ami a 2 hónapos babákhoz kapcsolódik..