Ébresztő Városlakók! (beszélgetős fórum)
Nyáron is gond a szmog, csak keveset foglalkozunk vele ... én nézelődöm, keresgélek, találok:
"2011. július 15. –
Elkezdődött a párbeszéd a zöld civil szervezetek és a Fővárosi Önkormányzat között. A Tarlós István főpolgármester által nemrég nyilvánosságra hozott Fehér könyv volt a témája annak a sajtótájékoztatónak, amelyet a Greenpeace, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Kerékpárosklub és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közösen szervezett.
A Levegő Munkacsoport által kezdeményezett beszélgetésen Lukács András, a szervezet elnöke felhívta figyelmet arra, hogy a Levegő Munkacsoport az elmúlt években számos tanulmányt készített, amelyek megoldást kínálnak a Fehér könyvben jelzett legfőbb problémára, a főváros döbbenetes eladósodottságára, a város vagyonának hihetetlen lepusztultságára. A javaslat lényege, hogy el kell halasztani a nem feltétlenül szükséges nagyberuházásokat, továbbá a gyakorlatban is meg kell valósítani a használó fizet, illetve a szennyező fizet elvet.
„A szinte elviselhetetlen budapesti légszennyezést hetven százalékban a gépjármű-forgalom okozza. A dugódíj bevezetésével és a teherforgalmi behajtási díj szigorításával az önkormányzat évi több tízmilliárd forint többletbevételhez jutna, és javulnának a fővárosi életkörülmények. Fontos, hogy a költségeket az fizesse meg, aki okozza, ne hárítsák azokat az egész társadalomra” – mondta Lukács András.
A Greenpeace Magyarország sürgős intézkedést követel az Óbudai Gázgyár teljes kármentesítésének végrehajtására, amely 10 éve várat magára.
„Sajnálatos módon a kötelezett Fővárosi Gázművek, valamint a terület és a Gázművek fő tulajdonosa, a Fővárosi Önkormányzat a környezetvédelmi hatóság asszisztálása mellett évek óta iratokat küldözget egymásnak ahelyett, hogy végre megoldanák a problémát. A területen évek óta ismert a szennyezőanyagok összetétele és elhelyezkedése. A legveszélyesebbek az arzén, a cianid és az ólom, valamint a fenol, benzol, naftalin valamennyi határérték fölötti koncentrációban van jelen. A szennyező anyagok a területről közvetlenül a talajvízbe és a Dunába jutnak. Úgy látjuk, hogy minden információ egyben van ahhoz, hogy gyorsan megvalósuljon a kármentesítés, és megszűnjön a Duna folyamatos szennyezése” – sürgette a fővárosi önkormányzatot Szegfalvi Zsolt a Greenpeace igazgatója.
A civil szervezetek általában hiányolták az intézményes kapcsolatot a Fővárosi Önkormányzattal. A személyes kapcsolatok megléte mellett sürgették az együttműködés működő rendszerének kialakítását a felek között, hiszen minden önkormányzatnak szüksége van a civil szervezetek önkéntes városépítő munkájára.
Bafolytatására.
gdy Gábor jelzésértékűnek nevezte a Fővárosi Önkormányzat részvételét a sajtótájékoztatón és ígéretet tett a mai napon elkezdődött párbeszéd
Helló, ... mostanában kicsit ritkábban látogatok ide, de azért "itt vagyok".
Szóval változatlanul kiabálom: LEVEGŐT!
Nézelődtem egyéb, hasonló gondolatokat feszegető közlekedési témákban: ...
Találat fórumcímekben/tudásbázis kérdésekben:
Milyen a magyar közlekedési morál? (Minden más), 566 hozzászólás
Közlekedési morál, avagy mi folyik manapság a zebránál (Minden más), 101 hozzászólás
... Engem változatlanul elszomorít, hogy ezzel szemben pl. a mellplasztika 300 ezres nagyságrendben, a párotok péniszmérete 200 ezres nagyságrendben váltott ki érdeklődést (hozzászólást) ...
De lehet, hogy velem van a baj ... (?)
Valóban keveset beszélünk erről is, bár voltak szavazások a száguldó motorosokról meg a repülőtér zajáról ...
Most, a napokban szintén találtam egy ilyen témájú szavazást, megörültem neki:
----
Városban benneteket mennnyire zavar az állandó zaj? Suesue, 2011-04-19 07:45
Éjjel nappal kibírhatatlan. [21]
Éjjel ok, nappal kibírhatatlan. [14]
Engem nem zavar.[193]
Kitiltanám az összes zajkeltőt.[12]
Süket vagyok.:)[15]
Nem érdekel.[81]
Milyen zaj itt csak a metró dübörög.[3]
----
Ha feltételezem, hogy tényleg városi emberek szavaztak (tehát akiket igazából érint), akkor elég elszomorító számomra, hogy milyen nagy az érdektelenek aránya!
Ez csak természetes.
Egyébként a levegő tisztaságán túl van még egy nagyon komoly gond ezzel a túlburjánzott városi közlekedéssel ... emlegetjük ugyan, de erről is sokkal többet kellene beszélni. Ez az állandó, folyamatos ZAJ. Ez is abnormális! Nagyon sok egészségi probléma okozója!
Igen, az egészséget valami magától értetődő, természetes dolognak hisszük, pedig nem az. Illetve az, ha betartjuk a "játékszabályokat". Persze ehhez normális játékszabályok kellenének, és időnként mindenkinek fel kellene tennie a kérdést: MIT TEHETEK ÉN MAGAM az ügy érdekében? Ebben a dilis, habzsoló, mértéktelen világunkban el kellene azon gondolkodni, hogy nem kell mindent "megszerezni". Hogy legyen elég az ÉPPEN ELÉG! Van amikor le kell mondani erről-arról. Mi lényeges és mi kevésbé?
Hogy az élethez levegőt kell venni (percenként 16-20 légvétel), arra nem is gondolunk, mert automatikus, alapvető dolog. Én szerintem is fontosabb, hogy ez az elemi "jogunk" maradjon viszonylag sértetlen, s ha ez a "szabad mozgás" valamilyen szintű korlátozásával érhető csak el, hát legyen.
Én biztosan nem köveznélek meg, akármilyen szigorú megoldást javasolnál a megoldásra - persze normális és etikus kereteken belül.
Igen, azt hiszem csak valami tökös, szigorú szabályozás változtatna a helyzeten. Illetve annak betartatása. Inkább a "szabad mozgáshoz való jog" sérüljön, mint a tüdő! Egyébként az "élethez való jogunk" alapfeltétele kellene legyen a LEVEGŐ! Viszonylag tiszta, szabadon belélegezhető levegő. (És hozzá teszem, nem csak a tüdőnek ártunk, rengeteg más jellegű nyavalyát okozunk magunknak.)
További ajánlott fórumok:
- Ti fel tudtok kelni akkor, amikorra az ébresztőt állítjátok?
- Reggeli ébresztő....
- Ismeritek az Ébresztő madárijesztő játékot?Szeretném a 2, 5 éves kisfiamnak megvenni, de nem tudom, hogy érdemes-e:)
- Minden reggel leszidom az ébresztőórámat.
- Tudja valaki mi volt az a nagyon szép úttörő tábori Ébresztő dallam?