Biciklizni jó (beszélgetős fórum)
Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Biciklizni jó
Teljesen egyetértek!Mióta kicsit komolyabban biciklizem én is észre vettem mennyit számít egy biciklis nadrág,markolat stb.
A bicikliről nem is beszélve.Lecseréltem egy komolyabbra és el nem tudom mondani mekkora a különbség.
Szerintem, a bicikli egy szerszam. Ki kell valasztanunk, hoy milyen celra akarjuk hasznalni.
Ha a hetvegi rovidtavu, esetleg a bevasarlashoz van szukseg ra, vagy a hetvegi kozeptavu kirandulasokhoz, vagy ha bicaj Clubba jarunk es a regebbi bicajainkal mindig a hatsosorban kullogunk... Kulonbozo terephez kulonbozo felnik es gumik a praktikusabbak egy lazabb terephez kenyelmesebb es jobban mukodik a szelesebb ketcolos futofeluletu gumis kerek, azok termeszetesen nem olyan razosak, es biztonsagosabban futnak, mint a jominosegu utra tervezett egy colos koruli, keskeny futofeluletu "orszaguti" gumik.
Tobb kategoria van:
A. erre van szuksegem.
B. ezt veszek.
C. ezt szeretnek, mert ez tetszik.
Persze, meg fel lehet oltoztetni egy kicsit, hogy a rendor se kosson bele, Lehetoleg LED typusut, mert azok kevesebb tovabb tartanak benne a ceruza elemek.
A masik meg a rajuk teheto kilometer orak, sok fele kijelzos lehetoseggel, (pl, mindegyiken van az ora, a sebesseg, a megtett tavolsag, az eddig megtett osszes tavolsag, a leggyorsabb szakasz sebessege, a hajtokar fordulat szamlalasa (versenykozben a 75-85 hajtokar sebesseg javasolt) es arakban. [A multkiban az ALDI-ban lattam egy egyszerubbet $6 ert, elso, hatso LED lampat $7 ert]
Mas celra, mas bicajra van szuksegunk. Persze ehhez meg hozzajarul a szeretem - nemszeretem, tetszik nem tetszik is.
Nem utolso sorban, az erre szant osszeg.
Utanna kell figyelembe venni a vazak minoseget, hogy acel, aluminium vagy Carbonfiber. Majd a tobbi alkatreszek minoseget, az ules, valtok, fekek, kerekek fogaskerekek fog szamait, felnik, a kulloszamok, a gumik meretei...
Es meg egy pont, tenyleg szuksegem van nekem erre?
Harom ev mulva is fogom hasznalni?
Ha figyelemmel kiserjuk az ujonan kinyitott bicaj boltokat, azokban az arak meg nem masztak fel a letrara, vagy ha egy uj jo marka jon fel a piacra, az arak igencsak az aru bemutatok magassagban vannak, tehat alacsonyak, ha az aruk is szamit. Nekem "fuvaros lo" mellett az "orszaguti" bicajaim vannak, alu vazzal, es egy a Carbonfiber vazzal, a kedvelt 700x23-as gumukkal, a masikon a 700x19-es gumik vannak. De a gordulo ellenalasukon kivul, a 19-es gumik sokkal razosabbak, mint a 23-as gumik.
HA van egy jo vazad, ahhoz kulonbozo minosegu kerekeket, mas meretu gumikal vehetunk, csak arra kell figyelni, hogy a hatso kereken, ugyan az a fogaskerek szam legyen. (emlekszetek, eloszor a harso kereken harom fogaskerek volt, manapsag mar tiz fogaskerek van a hatso agyon, cserelheto kulonbozo szamu fogak variaciojaban.) Akkor a valtok (derailer) beallitasat sem kell valtoztani.
Mindennek meg van az elonye es a hatranya. Azt kell figyelmunkben tartani, hogy mik a fontosak nekunk.
Es nem utolso sorban a "motor minosege" is fontos. Be kell legtobbunknek vallani, a huszon evesekkel mar nem tudunk versenyezni, mert hiaba is treningezuk kemenyen, az emelkedon a huszon eves jo bicajos, nehezebb sulyu bicaja is gyorsabb lesz mint amar a negyedik-otodik X en tullevoinknek. De amig csak szorakozasbol tesszuk, minden megy, csak guruljon!
Magunk szorakoztatasara, es kedvtelesere, mindenki olyan kalappal koszon, amilyen van neki.
Azzal nem leszunk tobbek vagy kevesebbek, milyen bicajon ulunk, csak a "buszkesegi" tenyezo valtozhat.
Igen, az mtb divatcikk. És a sok váltó is. Pedig tényleg sokszor felesleges.
Én pl. az agyváltósra esküszöm a városban. Ugyan nehezebb valamivel a láncváltósnál, de remekül fel lehet vele venni a tempót a lámpák között az autókkal.
Azokat értem nehezen, akik ülnek órákat a dugóban, hogy eljuthassanak egy konditermbe, ahol aztán a spining edzésen izzasztják magukat.
Ha már erőt fejtek ki szeretnék 40-nel menni, nem 20-szal:) Kb. 20-as tempóval megyek munkába, ez könnyű tekerés és nem izzadok meg, nem kell átöltözni. Hagyományos 1 sebességes kerékpárral is jól tudok haladni, bár ott is inkább a 28-as kerékméretre szavaznék. Ha nem járnánk kerékpáros túrákra biztos ilyenem lenne az országúti mellett.
Városba mtb? Ezt én se értettem soha. De legtöbb ember ilyennel mászkál. Ismerek is sokat, tudom, hogy nem használják másra, csak boltba, városban stb. Sebességet nem váltanak, nagyjából hegymenet áttéten van és mennek kb. 10-zel, miközben tekerik, mint a mókuskereket. Erre biztos felesleges. De ezt veszik, mert ez a divat, ilyet árulnak mindenhol és olcsóbb, mint egy hagyományos kerékpár.
Nem volt soha mtb-m, csak használtam másnál. Aszfalton szeretek menni és tempósan, annyira meg nem rosszak a magyar utak, hogy mtb kerékre legyen szükség:)
Én mindig azt szoktam mondani amikor mondják mennyire drága bringám ,hogy a napi cigi pénzt erre tettem félre.
Amúgy 2009ben szoktam le a cigiről abból vettem a bringát
Pedig akkor 555 volt a cigi nem 1000ft.
Amúgy most tervezek én is országútit venni
Bizony, az olcsóbb kerékpár tekeréséhez több energia kell, hiszen nagyobb a súlya, nehezebb tekerni. De hát pont az erőkifejtés a lényeg a bicajozásban, nem?
A múltkor pedeleccel elhúzott mellettem valaki az emelkedőn. Nagyon lehagyott. Azzal ugye sokkal könnyebb haladni, de hol van akkor a fizikai mozgás, a terhelés?
Városi közlekedéshez minek kell mtb?
Ha felülsz egy 7 kilós csodára, akkor a crossra már nem is nagyon szeretnél:)
Nekem 8.5 kg-os az országútim, de 90-100km-en sokkal jobb, mint a cross. Pedig egyelőre 25-ös külsővel van. 23-ast csak próbáltam, de már érik a csere. A crosson 28-as van, mert a felni miatt nem lehet rá keskenyebb.
Hogy mennyire sznob dolog 100e Ft-os bicó tulajdonosának lenni, hát annyira, hogy országúti nem is igazán létezik 100e Ft alatt. Ott a vállalható 200-nál kezdődik, de a jobbak 500-nál.
Ha sznob lennék nem 100e-ért vennék kerékpárt:) De nekem ez is tökéletesen megfelel. Persze nem csak városban használom és van már benne 30-40e km. Persze cserélni ezen is kellett már ezt-azt, de biztonságban érzem magam rajta és nem félek, hogy egy lejtőn megadja magát pl. a fék. Egyetlen hátránya, hogy bolt előtt félek letenni, mert a közbiztonság...
Van egy olcsó mtb a családban, egyszer-kétszer használtam városon belül, vért izzadtam mire eljutottam vele A-ból B-be. Pedig nem tűnik ócska darabnak, de képtelenség vele normális tempóban haladni bárhogy állítom a sebességet:( Persze az is logikus, hogy a kizálólag városi közlekedésre alkalmas mtb-re 1.9-es külsőt tesznek...
Ha megfelelő helyen vásárolsz bicót, akkor igenis tükrözi az ár a minőséget. Van több bicóm is (most 3), évek óta tekerek (évi 10000 km), és nagyon nem mindegy, mivel nyomom.
Van egy városi, 14 éves, jól karbantartott, ami ránézésre rosszvasba való, de 10-15 km megtételére bőven megfelel. Aztán volt egy jobb (cross) túrázásra, amire azt hittem, szuperjó. Ez került 85000-be. Akadt vele azért mindig 1-2 apró probléma, de ennek ellenére jól tekerhető, gyors bicaj volt. Túladtam rajta.
Fél éve vettem egy újabb crosst, 140000-be jött ki csupaszon. Jó minőségű, középkategóriás, egymással kompatibilis alkatrészekből áll. Most már értem, mi a különbség bicaj és bicaj közt. 90-100 km-t tökre nem mindegy, mivel tekered le. Pl. a nyereg, pedál, markolat, öltözet, cipő ami sokaknak nem lényeges, mégis határozottan javítják a komfortérzetet tekerés közben.
És valóban: a gumi szépen zenél. Minden terepen másként, minden gumi másként. :)
Az álmom egy országúti 7 kilós csoda, legalább kölcsönbe 1-200 km-re.
Ha megengeditek, megemlitem, a bicajok minoseget sosem az aruk tukrozi, hanem az alkatreszei minosegeik. Az aruk csak a rajtuk levo profitra mutatnak.
Sokat tekertem en is a bicajaimat, versenyeztem is eleg sokat veluk, neha Dabasrol le Szegedre. Gimista koromban minden nyaron lekerekeztem Szegedrol Balatonszarszora.
Ha eleg sebesseggel tekerjuk a bicajt, a sima beton uton, a gumija mintajatol fuggoen "enekelni" kezd a gumija! Miutan a nap zaja lecsendesedik, szep hallgatni amikor a bicaj gumija hangot hallat...
Mindnyajan kulonbozok vagyunk, mas az erdeklodesi korunk, mas dolgok erdekelnek bennonket, maskent hatarozunk meg dolgokat.
Nem mindenki hasznal minden szot es talan nekunk is keresni kellene mi a kulonbseg a loknis, es a svajfolt kozott. De azert megis megtudok ablakos paplanhuzatot varrni. Vannak akik jobbn otthon vannak a pontosabban megfogalmazhato, szak szavak birodalmaban es vannak kik ku"tyu"knek neveznek dolgokat.
Mindnyajunknak mas a treningje es az erdeklodesi kore.
Csak ennel nagyobb hibank sosem legyen...
Alaphangon 100 eFt a kerékpár? Sznoboknak és megszállottaknak biztosan...
Én 20 ezerért vettem egy 7 sebességes agyváltós kerékpárt és heti 100-120 km-t tekerek vele már több éve a városban. Persze felvágni nem lehet vele, de közlekedni remekül.
Jól írod ami használható az olyan 100ezer környéke alaphangon.
Nekem a bringám lassan fél millióban van mindig van mire költeni. Lánc hajtómű teleszkóp nyeregcső bovdenek. Azt nem is a full drága cuccokat veszem meg.
De ha kopnak és használódnak akkor csere
A használható kerékpárok úgy 100e Ft környékén kezdődnek. Kivétel a hagyományos 1 sebességes city kerékpár, az talán már 50-60e-től használható.
Gondolom ők nem ilyet vettek. Azokon meg soha nem lehet tudni, hogy mi törik éppen le. A leszakadt kormány tényleg túlzó kifejezés, de nekem is tört már el kormány, pedig csak sima aszfalton mentem és nem borultam. Következő alkalommal hajtókar potyogott le. Nem is értem miért gyártanak ilyeneket. Mert aki környezetemben használja, max. boltba megy vele és még soha nem váltott rajta sebességet.
szerintem meg nagyon is igaz a cikk.Én mostanában lettem "biciklifüggő":)mindig is szerettem egyes sportokat űzni,pl úszás ,torna.....most a bicikli is belépett az életembe és elmondhatom hogy nemcsak megmozgat ,egyben frankón el is lazít,levezeti a stresszt,közben élvezed a természetet,de aki szeret,még nagyvárosban is előszeretettel biciklizik.
Sétálni mindig is imádtam,de már legalább olyannyira szeretek tekerni,mint sétálni,ajánlom mindenkinek,aki érez egy kis kedvet hozzá,én magamról nem is hittem volna,hogy ennyire megszeretem,pedig szeretek mozogni.
egyébként grat a cikkhez :)
"Például Mónika biciklijéből leszakadt a kormány, és majdnem hatalmasat esett."
Egy kormány hogyan tud leszakadni???
Nem falevél az, de még csak nem is biciklilánc...
További ajánlott fórumok:
- Lehet biciklizni a terhesség ideje alatt?
- Illetlenség bikinifelsőben és rövidnadrágban biciklizni?
- Bicikli 6 évesnek (de nem akar biciklizni megtanulni)
- Kétkerekű kerékpáron hány éves kortól tudnak megtanulni biciklizni a gyerekek? Pótkerékkel v. nélküle jobb-e megtanítani?
- Természetbe járóknak, akik szeretnek kirándulni, túrázni, futni, biciklizni, de nincs kivel, Magyarországon belül vagy külföldön
- Fog még valaha biciklizni?