Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Biciklizni jó fórum

Biciklizni jó (beszélgetős fórum)


Ez a fórum a következő cikkhez nyílt: Biciklizni jó

1 2 3 4
62. sanyinak (válaszként erre: 61. - Dodi44)
2015. szept. 2. 12:58

Akkor te autóba is úgy ülsz, ahogy a nagy könyveb meg van írva és indulás előtt ellenőrzöd a fékek, irányjelzők, stb. állapotát?!


Ha lapos a gumi a bicajon, azt érzi az ember, mivel sokkal rosszabbul gurul a gép... És utána már csak le kell nézni és látni, mennyire lapul be a súlyom alatt a gumi.

61. Dodi44 (válaszként erre: 59. - Sanyinak)
2015. szept. 2. 06:24

Egy antik motorbiciklin ult ket ember es robogtak...

Az utas elore szol az az kiabal: hude erosen csorog ez a sarhanyo!

Mire a vezeto: Nem hallom mit mondasz, mert nagyon csorog a sarhanyom!

Valoszinu azok is a belvarosi benzinkut fele robogtak! :)))

Egyszer a bicaj gumimban annyira alacsony volt a levego nyomas, hogy hazaerve felugrattam az utca parkanyara, es a utszeli magasabb ko ugy osszenyomta a felnin a gumit, hogy a ko szetvagta a belosgumim szelet, es kilyukadt a gumim! De azt mondjak : minden sotet felhonek vilagos a szele! eppen a hazunk elott tortent, es haza ertem, nem pedig indultam elmenni! Azota, ki nem hagytam a "gumi pengetest" bicajozas elott. "Okos ember mas karan tanul", ugy olcso a tandij! :)))

60. Dodi44 (válaszként erre: 57. - Jucci86)
2015. szept. 2. 06:12
Gratulalok , batran nekikezdtel bicajozni az aprokaiddal, a friss levegon valo mozgas igen jot tesz az egeszsegunknek, ugyan csak az aprokaknak is. A kornyeken van egy Anyuka, akinek van egy utanfutoja a bicaja utan, kis satortetovel, egy atlatszo letekerheto szelvedovel az elejen a gyerekek elott es folott es a ket csinutaja abban ucsorog, es igen mosolyognak! Meg rugozasa is van az utanfutojanak. Persze modjaval nyomja a pedalokat, nem torekszik a sebessege novelesere, hanem csak a kenyelmes utanfutos bicajozasra.
59. sanyinak (válaszként erre: 52. - Dodi44)
2015. szept. 1. 13:09
Hát nem tudom mit hallanék a "kerékpárgumi pengetésből" a zajos belvárosi benzinkúton... :)
58. sanyinak (válaszként erre: 54. - B90a0aeed7)
2015. szept. 1. 12:59

Elég érdekes okfejtésed van... Ezek szerint a rozsdás lánc sokkal jobban forog mint a kenéssel ellátott?!


Kenni nem csak zárt rendszerben működő alkatrészeket szoktak.


nyilván nem mindegy, hogy mivel kenni az ember a láncot, hiszen van olyan kenőanyag, ami valóban minden koszt összegyűjt. De hogy egyáltalán nem kenni?! Nem vinném hozzád a bicajomat javítani... :9

57. Jucci86 (válaszként erre: 55. - Loch ness)
2015. szept. 1. 11:50

A tekertem egy lazát az 1évesemmel annyit takar hogy 20km-t mentünk.Többet vele nem lehet mert utána nagyon ficánkol mögöttem😊

Nem voltam soha nagy biciklis,meg sportolni se nagyon sportoltam.És miután megszületett a második gyerekem nagyon feszült voltam,nem bírtam a feszkót...Egy nagy bringás haverom mondta kezdjek el biciklizni.Hallgattam rá és nagyon jót tett a kozérzetemnek.Beruháztam egy komolyabb biciklire,apránként felszerelésekre és egyre több és több kilómétert megyek és azon kaptam magam hiányzik amikor nem tudok menni.Szóval magával ragadott az egész.Nagyon jó lett az állóképességem,régen a babakocsit az emelkedőn tolva majd meg fulladtam. Formálódott a lábam jól érzem magam a bőrömben.Te milyen szinten vagy a biciklizéssel?Én meg azért eléggé gyerekcipőben járok vele..

56. Dodi44 (válaszként erre: 54. - B90a0aeed7)
2015. szept. 1. 04:30

A bicikli lanc reszei kozott amikor ossze van preselve, olyan kicsi a tolerancia, hogy a kulsejere igen a kosz , por ragad, de a csap es a korotte levo gyuruje koze nehezen tudna bejutni a por, az az nagyon apro kovecskek. Ha nagyitoval megnezed , ahogy a csapszogecskek a lancon be vannak utve igaz van egy kis tolerancia, mert a lancnak lehetove kell tenni, hogy a derailer a lancot at tudja terelni a masik fogaskerekre, ugy az elejen, mint a hatulso fogaskerekeken, tehat a lanc szemeknek egy pici felrefordulasat is lehetove kell tenni. ha megnezed a mai lancok sokkal keskenyebbek, kulonosen a tizenegy fogaskerekes hatso csoporthoz. Mivel a bicajok a motorokhoz hasonlitva sokkal lassabban forognak az alkatreszei, ezert inkabb zsirozast javasolnak a kenesekhez. Ezert a bicajoknal az olajozast nem nagyon javasoljak, hanem a zsirozast. Pl a lancot erosen javasoljak eloszor kimosni petroleummal, majd egy kiuresedett, kimosott nagyobb konzervdobozba Molibdendisulfit tartalmu zsirt villanyrezson felmelegitunk a kimosott lancot kigyomodra osszetekerjuk, hogy belemenjen az olvadt zsirba, abban jol osszemelegitjuk, hogy mindenhova bemenjen a forro zsir, majd kiemeljuk a lancot a zsirbol, lecsopog a folosleges rola, majd tiszta rongyal letorolom, visszateszem a bicajra, es garantalom, hogy az a lanc haromszorosara niveszti elettartalmat. Kulonosen ha meg ujkoraban csinaljuk ezt vele. A lanc is csondesebb lesz.

Ugyan ezt csinaltam meg a motor bicajom lancaval is. 30K utan sem volt eszreveheto kopas rajta.

Nem az elhivesen mulik, hanem a tapasztalaton.

De kinek a Pap, kinek a Papne...

(dolgoztam a regebbi analog voltmetereken, amiknel egy injekciostu vegere kijovo picurka mennyisegu balna olajat kellett tennunk a tengelye mind ket vegere. [Ismered a Simpson 260-as typust?], igaz, azokhoz nem fert hozza nagy mennyisegu por.)

No de ezen nem mulik a leki bekenk, ha Neked az a velemenyed, hogy nem teszel, mert ellene van az elvednek, hat ugy legyen! Az enyemeken minden lancom ki van zsirban "fo"zve"].

Ellenorizhetjuk a lanc kopasat, az elso nagyfogaskerek vizszintes szintjen ami legtavolabb van a hatso agytol, megfogunk egy lancszemet es az elso kerek fele huzzuk ki. Abbol meglathatjuk, hogy mennire nyult mar ki a lancunk.

55. loch ness (válaszként erre: 6. - Jucci86)
2015. aug. 31. 10:07
Kifejtenéd kicsit az utolsó mondatot? Én is nagyon szeretek biciklizni, de mostanában valahogy elhanyagoltam, szeretném újrakezdeni. Neked miben sikerült formálódnod a biciklizéssel?
54. b90a0aeed7 (válaszként erre: 53. - Dodi44)
2015. aug. 30. 23:06

Gondolkodjál egy kicsit...

Az autó motorja zárt ...sőt még így is szűri a port a levegőszűrő. Ezzel szemben a bicaj lánc nyitott. Ha kened akkor sokkal jobban kopik mint ha nem kened,mivel a működése közben a kenőanyag szinte gyűjti a szennyeződést. De gondolom ezt te nem hiszed el.

Mechanikai műszerész szakmában dolgozom több mint 20 éve. Kiegészítésként dolgoztam kerékpár szervízben is.

53. Dodi44 (válaszként erre: 51. - B90a0aeed7)
2015. aug. 30. 22:24

Akkor en nem vagyok ertelmes.

A bicaj lancokat erdemes Molibdendisulfit tartalmu zsirban "kifo"zni".

Mindenki aki tobb lancot akar eladni azt fogja nekunk mondani, hogy ne kenjunk lancot.

Ha ket fem felulet egymason csuszik, az nem fog kenes nelkul jobban kopni, mint amit rendszeresen kennek?

A gyar megkeni egyszer es az eleg. -peeersze...

Igen, a lanc elettartalmara.

De az mennyivel lesz kevesebb, mint amit kennek?

Manapsag az a gyartasi elmelet: minnel rovidebb egy elettartalom, annal tobbet vesznek belole.

Ergo, tobb penzt fogok csinalni.

Talan gondolkodjunk, az autokbol engedjuk ki a keno olajat es ugy hajtsunk? Vagy ha olyan drasztikusak nem akarunk lenni, akkor sose csereljunk az autonkban olajat?

Minden keno anyagok elettartalma veges.

De mindenki ugy csinalja ahogy akarja.

52. Dodi44 (válaszként erre: 50. - Sanyinak)
2015. aug. 30. 21:59

Minden kulso gumi oldalara ra van irva a Max nyomas szama. Erdemes figyelemben tartani.

A tekeres konnyebb fog lenni igaz, a bicaj jobban fog razni is, amit a "beton feluleten" nem igen lehet eszre venni, de a MacAdam feluleteken igen.


(van egy tippem: ha felpumpaltad a gumit a legnyomasmerovel ellenorzott megfelelo nyomasra, vedd a mutato ujjadat a huvelyk ujjak vegehez, es a kulsogumi feluletet fricskazd meg egy parszor! A gumi a nyomasatol fuggoen egy hangot fog adni! Ezt a hangot jol jegyezd meg, es a nyomasmerot igy ideiglenesen helyettesiteni tudod.)

51. b90a0aeed7 (válaszként erre: 48. - Dodi44)
2015. aug. 30. 21:58
A bicaj lancot ertelmes ember nem keni...
50. sanyinak (válaszként erre: 48. - Dodi44)
2015. aug. 30. 21:50

No ez kimerítő válasz volt!


Szerintem a meghajtott kerék megcsúszásából eredő kopás elhanyagolható mértékű, az nem látszik meg a gumikon. Meg aztán ahogy írtad, az első kerekeknek viszont nagyobb a fékterhelése - azaz kiegyenlítődik a két dolog. Nekem speciel egyforma állapotúak szoktak lenni a gumijaim - csere nélkül is.


Még sosem olvastam el, mekkora nyomást bír el a gumim. Addig pumpálom, hogy még nem ráz nagyon, de már jól gurul... :). Nekem ez 2-3 bar között szokott lenni.

49. Dodi44
2015. aug. 30. 21:44
Bocsika nem esz osztas volt a szandekom, csak a szereny tapasztalataim megosztasa veletek...
48. Dodi44 (válaszként erre: 47. - Sanyinak)
2015. aug. 30. 21:34

"Állóra szoktad fékezni a hátsó kereket, vagy miért nem egyformán kopnak a gumik?"

Szioka, Ha megnezzuk a forgo kerekeseket, bicajt, motor bicajt, autokat, a 70% a fekezesnek az eslo kerekre harul, es a maradek a hatso kerekre. (ha megnezed, az autokon is az elso kerek "fekje" ( a regieknek a ferodol papucsok, az ujjabbaknak a diskekes a hozzajuk nyomodo fekbetetek felulete) nagyobb, mint a hatso kerekenek. A kerekeket sosem szabad leblokkolni, mert akkor csuszni fog a feluleten, es a ketkerekeseknel abbol eses lesz, kulonosen ha esos a felulet, vagy laza homokos. Ezert ugyszoktam fekezni, "mint ha lovat csokolnek! = nagyon ovatosan. mert amig gurul a kerek, addig jo a fekhatas, amikor csuszik akkor mar nem. (ezert vannak az autokon is beepitett megcsuszas gatlo "ku"tyu"k". hat amielvet erdemesebb kovetni, akormanyt szorosan stabilan szoritani fekezeskor es eloszor az elso feket behuzni, es utanna a hatso feket. De egy Indian kozmondas azt mondja, tetted olyan gyors legyen mint a villam, de a gondolatod elozze meg azt. tehet minnel elobb fekezunk de az elso vel kezdunk, hamarabb megallunk, vagyis sebesseget vesztunk! Meg veletlen sem szabad azt megcsinalni, ami velem tortent! Egyszer a Balatonrol jottem haza bicajjal, es bealltam egy buszt kovetni Kecskemetrol Kiskunfelegyhazara menet, mert a busz eleg nagy huzatot csinal maga mogott, es az nagyon konnyuve teszi a pedalozast. Hat en bealltam ugy meternyire a busz moge, a bicaj gurult, en pedaloztam, de elore nem lathattam! Busz megallo kozeledett! A busz feke jobb mint a bicaje! Hat en felalltam a nyeregbol, es elore hajoltam, es a ket kezemmel a busz hatuljara tettem es azzal tartottam magam vissza, hogy neki ne menjek a busz hatuljanak! Hat a muvelet sikerult, es a terdem amivel a bicaj vazat kozotte szorosan, hat bizony nagyon elkezdett reszketni... Nem volt balesetem, de a pillanatnyi megoldas mukodott. Ugye mondanom sem kellene, ez volt az utolso, hogy a buszt kovettem oly kozelrol... Meg ma is elek, de maskent is tortenhetett volna...

Harom fele ember typus van: az egyik konyvbol tanul a masik a masoktol merit tanulsagot, a harmadiknak ra kell pisilnie az elektromos keritesre, hogy tenyleg raz e.


", vagy miért nem egyformán kopnak a gumik?"

A meghajtott kerek gumija mindig jobban kopik mint a szabadon futoe. Miert? Mert a maghajtott kereknek mindig van egy picurka csuszasa a feluleten, ahol forog, es elore nyomja a bicajt es az utasat, hasonlitom a radirra, mert az is a surlodas elmeleten mukodik. az ugyan a grafit nyomot surolja ki az az a surlodastol hozza tapad es a radir gumi pisi darabjaval egyutt lekopik ezert kopik a radir is es a harso gumi is. Mas amire erdemes figyelni a gumiknal, elson es kulonosen a hatsonal. Mindig nezzuk meg mi van a gumikra nyomtatva, mekkora a maximalis nyomas amire felpumpalni lehet! mert minnel kemenyebb a levego nyomasa, annal konnyebb a hajtasa szilard feluleteken!! A max levego nyomas 80%-ara erdemes a gumik nyomasat tartani a kemeny feluletu utakon. persze a homokos utakon fele is eleg, mert a homokban a kemeny gumiju kerekek "kifarolnak" alattunk. Erdemes egy kisseb levego nyomas merot is tartani a surgossegi csomagunkban, meg egy regi fajta "dio kulcsot" persze egy gumiragaszto csomagot, vagy uj belso gumit, es kislevego pumpat, ami a mi belso gumink selepere illik. de lehet kapni szelep adapptereket is ha masoknak is van segiteni szandekunk, (csak par szaz forint az adapter) Akik egy kicsit valljak, hogy "Segits magadon" mukodik, mert a ket karunk vegen mindig talalunk ket segito kezet. az ules hatuljara erdemes egy kis zipzars taskat rakni, amibe az elobb felsorolt keeske szerszam belefer, es nagy segitseg am, ha ugy 20-30 km. nem kell tolni a bicajt...

Egy jo bicaj lanc sem olcso. Erdemes egy kis jo olajjal megkenni. Meghalalja az elettartalmaval a mi gondoskodasunkat...

47. sanyinak (válaszként erre: 45. - Dodi44)
2015. aug. 30. 20:02
Állóra szoktad fékezni a hátsó kereket, vagy miért nem egyformán kopnak a gumik?
46. Jucci86 (válaszként erre: 45. - Dodi44)
2015. aug. 29. 21:44
Megvolt a délutáni tekerés? Én egy lazát mentem a kis 1évesemmel😉
45. Dodi44
2015. aug. 29. 06:04

A bicajozastol elkopott a kulso gumim, most rendeltem ujjakat hozza, ma ki kell cserelnem oket, mert egyszerre cserelem az elso is meg a hatsot is. Igaz, egy evenkent felcserelem az elsot a hatsoval. igy egyforman kopnak. Persze ez a lanc olajozassal is jar egy kis karban tartas, pedal csapagyak ujra zsirozasaval, es ha a centirizas ellenorzeset sem hagyhatjuk ki... Delutanra, ujra nyeregre ulhetek..

:-)

44. sanyinak (válaszként erre: 43. - Nefaria)
2015. aug. 28. 14:06
Azért ahhoz egy kis adrenalinfüggőség is kell, hiszen sokkal nagyobb a veszély...
2015. aug. 28. 09:09
Engem ugyanígy szippantott be a sziklamászás :) (lehet majd írok is róla egy cikket ;) ) Ha hiányzik, hát tessék elmenni bicajozni.
42. sanyinak (válaszként erre: 41. - Leoborta)
2015. aug. 26. 13:00
Pedig éppen ők biztosítják a mozgást az embernek.. :)
41. Leoborta (válaszként erre: 39. - Sanyinak)
2015. aug. 26. 08:15
Így születtem :), de igazából kb. 3-4 éve nyomom intenzívebben, mióta a gyerekeim kicsit megnőttek.
40. Dodi44
2015. aug. 26. 02:24

Akinek van kedve ezt megcsinalni.



[link]

39. sanyinak (válaszként erre: 38. - Leoborta)
2015. aug. 25. 20:55

Akkor Te valóban megszállottan tekersz! :)


És mióta ilyen nagy a mozgásigényed?

38. Leoborta (válaszként erre: 36. - Sanyinak)
2015. aug. 25. 10:00

Hát én akkor elmondom az én szemszögemből:

Munkába, bevásárolni, ügyet intézni, gyereket suliba, oviba hordani csakis biciklivel járok. Csak akkor megyek autóval, ha pl. gyerek beteg, a csomag nem fér a bicóra, apokalipszishez hasonló ítéletidő van. Ez egy ócska, kopott, városi bicikli, de még gurul. Rajta gyerekülés, csomagtartó. A ruházatom teljesen hétkoznapi. A maximum, amit szállítottam így, az 2 gyerek+én, kb. 5-6 csomag, táska. Ezen a bicón összejön évente kb 3000 km! Mégsem mernék túrára indulni vele.

Van egy másik bicóm, az egy jó cross bicó (alivio szettel), azzal lehet csapatni úgy, hogy igazán élvezet! Minimum 50-60 km-es (ha időm engedi, akkor 100-120) túrákra, amatőr versenyekre járok vele. Beöltözök bicós maskarába, mert rájöttem, hogy az az igazán kényelmes, és úgy megyek tekerni. SPD cipő, betétes gyatya, zsebes mez, kesztyű, bukó, szemüveg. Már x-szer körbetekertem a környékünket 40-50 km-es körzetben. Egy idő után szeretne az ember új tájakat látni, ekkor jön az autó, a vonat, fel a bicót, aztán uzsgyi új helyekre. Élmény! Pl. én síkon lakom, erdő sincs, a legközelebbi dombocskáért 25 km-t kell tekernem. De mikor már 20x eltekertem ugyanoda, nem olyan érdekes.

37. kattyus (válaszként erre: 34. - Sanyinak)
2015. aug. 25. 07:20
Hát ahogy mondod :):) A kolegám a hámból kirúgva-muszájból, mert a régi tönkrement-vett egy új biciklit. 47 ezer volt, de gyűjtenie kellett rá.
36. sanyinak (válaszként erre: 35. - Eandi78)
2015. aug. 24. 21:40

Én tulajdonképpen azt nem értem, hogy miért kell elkülöníteni a kerékpárral való közlekedést a sport célú kerékpározástól. Nem itt a fórumon, hanem úgy általában a hétköznapokban. Azaz az emberek ülnek az autójukba, felteszik a kerékpárt a csomagtartóra és elviszik messzire, ahol bicajoznak egy picit majd megint autóba ülnek és sokszor annyit leutaznak szennyezve a környezetet.

Tudom, nem ez a topic elsődleges témája, de mégis... :)


Lopták már el kerékpáromat, így én biztosan nem veszek 100 ezres gépeket magamnak (bár ha nem használtan venném a bicajaimat, akkor lehet, elérnék ezt az értéket). Városban lakom, ráadásul hegyen, amit a hétsebességes bicajommal remekül le tudom győzni naponta - hiszen azzal járok dolgozni. Bár nem aluvázas, nincs rajta teleszkóp, stb. Járhatnék autóval, de attól idegesebb lennék és sokkal rosszabb lenne a kondim is :).

2015. aug. 24. 19:54

Akkor tisztáznám a véleményem. Mivel a cikk írója a kerékpáros túrázásról írt, így egyértelmű volt számomra, hogy a hozzászólásomban is a hobbi célra szánt kerékpárokról szólok és nem a városi közlekedőkről.


A városban közlekedők, munkába járók, bevásárlók tökéletes gépe egy 1 sebességes city bike, ami 40e Ft-nál kezdődik, lehet vele haladni városi tempóban és az alkatrészei sem hullanak le, nem mennek tönkre. Ugyanennyiért többsebességes mtb-nek nevezett valami is kapható, ezek minősége tényleg nem a legjobb.


Azok, akik kisebb-nagyobb túrákra mennek vagy városon belül közlekednek, de azért kicsit dombos környéken laknak tényleg felejtsék el a 100e alatti kategóriát.


Egyébként a 100e körüli kerékpáromon egy shimano acera szett van, ha ez valakinek mond valamit. Ez a shimano belépő szettje és egy komolyabb bringás szemében hulladék kategória. Nekem hajtásban, fékben megfelel, a váltó tényleg nem a legjobb, de pontos, még akkor is, ha lassabb, nehezebb és hangosabb az 5-ször annyiba kerülő társainál. Országútin gyengébb a belépő shimano.


Az meg nem ennek a fórumnak a témája, hogy ebben az országban sok ember számára egy 100e Ft-os kerékpár luxusnak számít:(

34. sanyinak (válaszként erre: 33. - Kattyus)
2015. aug. 24. 14:53
És gondolom a cégeteknél mindenki egyetért a korábbi hozzászólók véleményével, miszerint 100 eFt alatti biciklivel nem is érdemes közlekedni... :) :) :)
2015. aug. 24. 08:14
Felénk az emberek többsége nem kedvtelésből biciklizik, hanem muszájból. Én is. Reggel 1/2 hatkor bringára pattanok és irány a munkahely. Itt ledolgozom a napi penzumot és irány haza. Ez napi 2x5 km-t jelent. A cégünknél 1-2 kivétellel mindenki biciklivel jár dolgozni. Kemény fizikai munkát végzünk. Az esztendő minden munkanapján így közlekedünk. +40-ben és -20-ban is:)
1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook