Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Beszédészlelési probléma fórum

Beszédészlelési probléma (beszélgetős fórum)


1 2
2015. márc. 12. 13:41
igen,és elsőben derült ki hogy diszes....tanév végére a szeptember eleji szinten volt olvasásból,az alap első feladatokat sem tudta megcsinálni...matekból ott abban a suliban is 98 ,96,100százalékos matematika felmérőket csinált már akkor is. tanév végén az igazgató azt mondta szerinte ne menjen az osztállyal tovább másodikba de ne is hagyjam ott elsőbe vissza....a többit rám bízta,ki nem rugott nyiltan...
2015. márc. 12. 13:40

nekünk a könyv az a játékház 1.o.-ban, illetve a 2. osztályban hónapról hónapra,majd decembertől a Meseolvasó, ami tele van mesével és kész.

a b csoporté a hétszínvilág

26. zebracsikó (válaszként erre: 25. - Zakajeo)
2015. márc. 12. 13:38
beszédfogyatékos?
25. zakajeo (válaszként erre: 22. - Zebracsikó)
2015. márc. 12. 13:37
:) én sem....de megpróbáltam az lenni mert a tan.kép.fejl. bizottságnál tapasztalatlan koromban a szakemberek annnnnnyira azt ajánlották hogy ilyen kiemelkedő intelligenciájú és képességű gyereket nehogy speciális suliba vigyek már mert ott "szerényebb képességű gyerekek vannak" többnyire...mit tesz hát a szülő aki a legjobbat akarja a gyereknek,főleg ha a kiszemelt suliba már beiratás előtt az összes szakvéleményével megyek és biztatnak hogy vesznek fel hozzá fejlesztőt...hát csak odairattam:) jártunk egy évet,kudarcként maradt meg a gyerekben.....pedig próbálták fejleszteni,a logopédus és a magyartanár együttműködtek de együtt sem tudtak neki jó megoldást keresni találni közel 30gyerek és apáczais förmedvény tankönyv mellett.....
24. zebracsikó (válaszként erre: 23. - Kati1977)
2015. márc. 12. 13:35

diszkalkuliás, ezek a tünetei

nagyon lassú a haladás, pláne, ha súlyos fokú


nem akarlak elkeseríteni, de valószínűleg sosem fog jó szintre jutni matematikából. A diszkalkuliások világ életükben bizonytalanok lesznek a számok világában (persze súlyosságtól függően)

2015. márc. 12. 13:33
El szoktunk vonulni, de olyan mintha próbálnának fejlesztő gyakorlatokat keresni ami beválik a lányomnál. (csak egy pl. számolás, koronggal, ujjal, számegyenessel próbálkoztak nem megy. most a logico van soron. egyik sem megy. Keveredik az összeadás a kivonással, stb.....
22. zebracsikó (válaszként erre: 21. - Zakajeo)
2015. márc. 12. 13:32
én sosem voltam az....
2015. márc. 12. 13:30
igen én is azt látom:( legtöbb suli alapitó okiratába belevették hogy fogdnak sni -s gyereket,jó esetben megvannak a fejlesztőpk rosszabb esetben "kölcsönkérnek" innen onnan és a meglévő tanárokat továbbképzik a megléőv óráik mellett hogy papiron le legyenek fedve...és megpróbálnak fejleszteni de egy átlag pedagógus nincs kiképezve arra hogy egy sni s esetleg más,másképp reagál dolgokra mit csináljon ha nem fejlődik a feljesztés dacára minden jóindulatuk segitségük dacára sem stb....nem lettem integrációpárti az elmult években:)
2015. márc. 12. 13:28

Én a helyedben kérnék időpontot fogadóórára, ahová egy kérdéssorral érkeznék.

Ne a tanítás után-előtt kutyafuttában, folyosón meg a teremben a gyerekek előtt kérdezgesd a tanárokat, mert az senkinek sem kényelmes szituáció

19. zebracsikó (válaszként erre: 17. - Zakajeo)
2015. márc. 12. 13:27
Sajnos elég rosszul működik az integráció ma az országban. SOkszor jobb a speciális iskola.
18. zebracsikó (válaszként erre: 14. - Kati1977)
2015. márc. 12. 13:26

nincs külön tanmenete a gyerekeknek, egy tanmenet van. A felmentés az más: ott is halad a gyerek az órán, csak nincs értékelés. Persze a Te lányodnak matekóra helyett inkább diszkalkulia-terápián kellene ülnie a logopédussal vagy a fejlesztővel, de ez nyilván nem megoldható.

A beszédészlelési elmaradás pedig nem tantárgyspecifikus.

17. zakajeo (válaszként erre: 15. - Kati1977)
2015. márc. 12. 13:24
az SNI s gyerek nem biztos hogy spciális suliba jár azért irtam így,sokan integráltan oktathatóak normál áltiskolában...
2015. márc. 12. 13:23
én azért mondom ird ezeket össze és szépen küld el emailben ha azt mondod nem olyan szivesen válaszolnak....mi itt ezt tényleg nem tudjuk megmondani mert mindenhol máshogyan van...
2015. márc. 12. 13:22
Igen sajátos nev. igényű
2015. márc. 12. 13:22

Olyan mintha burok lenne, hogy ki nem adják az infókat, hagyni kell hagy tegyék a dolgukat.

Én a lassított tanmenetet sem tudom. Vagy egyáltalán mi a tanmenet ha matek felmentés van, és ha beszédészlelési probléma van

2015. márc. 12. 13:20
ez is nehéz tudom hogy a gyerek látja hogy ő más és nem akar más lenni ő is olyan akar lenni mint a többiek stb....én mondjuk az integrált sulikat már ezért is nem szeretem,de te azt irtad speciálisba jártok...
2015. márc. 12. 13:19
Közben irtál hogy nem szivesen tájékoztatnak...figyu...és ha irsz egy emailt a kérdéseiddel? és kéred válaszoljanak vagy adjanak időpontot amikor választ kapsz ezekre?kevésbé kellemetlen ha nem akarod újra és újra megkérdezni és beleirhatnád ezt is hogy neked ez az oviban nagyon jó volt stb....mi most váltottunk sulit januárban a gyerekkel,várost is emiatt mármint iskolavárost nem lakóhelyet:) de ég és föld pedig mikor odajártunk azt hittem jó helyen vagyunk a régiben is....én azt mondom a gyerek még kicsi,kérdezd,mond el nektek hogy a jó,hogyan tudnátok együtt dolgozni ha nem vagy meggyőzve akkor pedig nézz körbe alternativák után hol találod a legjobb lehetőséget.viszont ha nem mondod meg a kétségeidet akkor nem fognak tudni megérteni,segiteni...
2015. márc. 12. 13:16
Ezeket a kérdéseket viszont tedd fel a suliban értem én amit irtál hogy már kényelmetlen kellemetlen de ezeket mint szülő tudnod kell és csak úgy tudod követni a fejlesztés menetét is és a gyerek fejlődését.
2015. márc. 12. 13:16

Köszönöm a válaszokat!

Csak nehéz elfogadni, hogy a gyerekem nap mint nap kérdezi, hogy ő mikor fogja azokat tanulni, mert ő is ezt szeretné......

én kérdeznék, és kérdeztem is nem is keveset, ezért már kerülnek a tanárok. Ezért inkább hagyom hogy csinálják ahogy tudják, majd szólnak ha kell a segítségem. Bár eredményesebb lenne ha oda vissza tanulnánk, ők iskolába én meg otthon. Nagyon szép eredméynt értünk el az ovodai logopédussal így hogy együtt dolgoztunk. Itt az iskolába ez nem elfogadott, vagy nem is tudom

9. zebracsikó (válaszként erre: 6. - Kati1977)
2015. márc. 12. 13:10

ha beszédészlelési problémája van a gyereknek, akkor nem is a mondatfajták a legfőbb dolog!!

Akkor inkább a beszédészlelés fejlesztésére kell rágyúrni jobban!

8. zebracsikó (válaszként erre: 6. - Kati1977)
2015. márc. 12. 13:09

Csoportbontás van, nagyon helyes! Nyilván képességek szerint szelektálták a gyerekeket, s nem ugyanolyan tempóban halad a két csoport.


Mindkét csoportot tanítják, nehogy azt hidd, hogy a lányod csoportjában semmit sem csinálnak!

Ha a gyerekek még nem képesek megkülönböztetni a mondatmodalitásokat, hanem még ehhez le vannak maradva, akkor nagyon helyes, hogy differenciálják őket!


AMúgy meg bízd a pedagógusokra! És kérdezd meg tőlük, akkor kapsz igazá pontos választ.

2015. márc. 12. 13:05
Ezt kérdezem inkább itt mert közben olvasom amit ide irtál....elhiszem hogy eleged van a kérdésekből de ezt a suliban tudják legjobban megmondani....nem lehet hogy a fél csoportot saját tempójában más tanrend szerint oktatják? közben fejlesztik kit hogyan kell?
2015. márc. 12. 13:01
Két csoport van, az egyik csoportot tanítják, hogy pl. a mondatfajtákat, a másik csoportot nem. Azt próbálom megfejteni hogy miért nem. Most erre gondoltam hogy ha beszédészlelési probléma van és azt kell fejleszteni akkor azért nem tanítják vele.
5. zebracsikó (válaszként erre: 1. - Kati1977)
2015. márc. 12. 12:58

azt hogy érted, hogy mit nem tanítanak vele??


nem jár nyelvtanórára? vagy nem értékelik?

4. Kati1977 (válaszként erre: 3. - Zakajeo)
2015. márc. 12. 12:50
írok privit
2015. márc. 12. 12:47
Szia...nem köszöntem,elnézést:) ird már le részletesen akár prvitában ha nem akarod nyiltan bőven,jó? nem vagyok szakember csak kicsit másban,de mégis érintett szülő.....
2015. márc. 12. 12:46
Ez azért ennél összetettebb hogy nem tanítják.....leirod részletesebben? Ki vette észre,van erről hivatalos papir,milyen fejlesztést kap,kell majd kapnia stb....az nem az első lépcső hogy gond van és nem kell azt tanulnia,ez nem így működik....kifejted?köszi:)
2015. márc. 12. 12:34

sziaszotk!

Egy ált. isk. 2. oszt. tanulónál beszédészlelési probléma van, akkor mit nem tanítanak vele?

Konkrétan magyar nyelvtant nem tanítani, e-miatt?

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook