Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Az iskolai erőszak fórum

Az iskolai erőszak (beszélgetős fórum)

27. feketehó (válaszként erre: 22. - Sajert)
2010. aug. 6. 20:50

Szia!


Gondolom majd változnak az elveid, ha esetleg a játszón pofozzák, szavaiddal élve taslizzák a szemedfényét. Pontosan az apai büszkeség, sértettség nem engedi, hogy egy másik "kölyök" üsse a tiédet. Főleg akkor nem ha látod az vérszemet kap, mert a szülei vagy nem figyelnek rá,vagy adják alá a lovat. Na akkor gondolom én nem a gyerekedre bízod bokszolja le ő az affért. Van mindenkinél erősebb.

Amiről írtál természetes, de tényleg egy határig. Mostanra teljesen elmérgesedett a helyzet. Szerencsés vagy, hogy környezetedben még nem tapasztaltál ilyet.

Édesapád korában volt még nádpálca, vagy vonalzó,kötmös, fülhúzás stb. a tanár is adhatott taslit, most merné megtenni,egyből menne a feljelentés......apropó és volt szamárpad is. Tehát aki nem úgy viselkedett kiközösítették, volt mód a büntetésre. Most ezért komoly büntetés járna, szegény vereledős gyerek aki éppen akkor vágta fejbe féltéglával a másikat nem lehet semmivel büntetni, mert a lelke sérül. Még nem tapasztaltad meg, hogy a gyereked csoportjában van egy neveletlen "idióta" aki miatt nem lehet a gyerekeknek ollóval foglalkozást tartani, mert az kiakarja a másik szemét szúrni. Ez ellen viszont kellene tenni valamit, hogy ne gyomorcsgörccsel hagyd a gyereked az oviban, hogy eépségben találod-e a mire vége a munkádnak.

26. Bri* (válaszként erre: 22. - Sajert)
2010. aug. 6. 18:50

Látszik, hogy csak híradásból értesülsz a témáról. Majd lesz a te gyereked is iskolás és "vezstes" egy ilyen harcban, majd akkor is meghallgatlak.

A gyerekemnek egy reggel nem akart iskolába menni, azt mondta, hogy fáj a hasa. Gondoltam, biztos szimulál. Aztán hányt is. Mikor mondtam, hogy akkor maradjon itthon, már semmi baja nem volt. Kiderült, hogy az egyik idősebb osztélytársa azt mondta neki az öltözőben, hogy szíven ütlek. Ez a kölyök kultúrájában csak egy mondás, az enyém viszont rettegett tőle. Nemigen bíztam a dolgot a tanárokra, úgyse hallgat rájuk a kölyök, hanem elkaptam a suli előtt és elmagyaráztam a társadalmi együttélés szabályait. Utána egy évig nem volt gond. Következő év eleján hasonló dolog, hasonló reakció. Így most jól vagyunk.

25. mohonc
2010. aug. 6. 17:00

Volt olyan eset, hogy egy kislánynak - 11 éves - rendszeresen dühkitörései voltak, agresszív volt, szóban, fizikailag. Az iskolában pszichológus nem volt. Az iskola nem küldhet el gyereket pszichológushoz, csak a szülő viheti el. A szülő válasza pedig az volt, hogy nincs annak a gyereknek semmi baja, hagyjuk őt békén. Ennyi.

Amíg nagyobb probléma nem lesz, nem lép senki. Aki léphetne, nem lép, aki lépne, annak meg nincsenek jogai a lépéshez. Utána meg keressük a felelősöket.

2010. aug. 6. 15:44
Na és a lelki erőszak? A csúfolás, kiközösítés, kiutálás??? Néha ezek sokkal jobban megviselik a gyerekek személyiségét, mint ha verekednének! És ezeket még annyira sem veszik észre se a tanárok, se a szülők... Ez ellen is kéne tenni, de ez még nehezebb.
23. mohonc (válaszként erre: 22. - Sajert)
2010. aug. 6. 15:00
Valameddig persze természetes a versenyszellem, de amikor egy 13 éves fiú hasba rúgja a másikat, vagy elkezdi fojtogatni, stb..., akkor már ott jó lenne egy pszichológus, mert a szülő már tehetetlen (saját bevallásuk szerint).
22. sajert
2010. aug. 6. 14:46

Én csak híradásból értesülök az iskolai erőszakokról.


Apám a háború alatt járt (nem járt, attól függően volt-e tanítás), illetve közvetlen utána járt általános iskolába. Már akkor is volt erőszak. A nagy ütötte a kisebbet, az erős a gyengébbet. Kinőtték, mind felnőtt. A férfiak (fiúk) versengenek egész életükben. Nálunk hierarchia van. Ki kell "érdemelni" a főnöki címet, a többi meg csicska (már bocsi a kifejezésért). Ritka az a fiugyermek, aki nem versenyez. Valaki tanulásban első, valaki erőfölénnyel, valaki meg apuci pénzével.


Tegnap pl. a 2,5 éves fiam életében először versenyzett egy másik fiúval. Ez a természet rendje (a fiam győzőtt :-))))). Motoroztak, és azt játszották, hogy ki tud gyorsabban :-).


Persze van egy határ, amikor már felülről bele kell avatkozni, de azért mert teszem azt, egy gyerek taslit ad a másiknak, azért felelőst keresni, azért túlzásnak tartom.


Tudom, sok emberben kiverem a biztosítékot az elvemmel, de ez az én véleményem.


Természetesen nem a zsaroló, az osztálytársait ripityára törő, állandóan verekedőkre érvényes a fenti írásom.

21. mohonc
2010. aug. 6. 14:27

- Azt mondanám, hogy nem az egyetemisták erőszakosságát kellene nézni, hanem az alapokat. Jó lenne minden ált. isk.-ba legalább egy pszichológus, aki a problémás gyerekeket ki tudná szűrni, meg kezelni vagy tovább irányítani valahová. Ez lehetne a pedagógusok feladata is, de akkor ne terheljék le annyira az órákkal, hagyjanak időt arra is, hogy az ember beszélgessen a gyerekekkel, mert sokszor erre van a legnagyobb szükségük.


- Engem mindig dühít, amikor ilyen esetekben az az első dolog, hogy megkeressük a felelőst. Mert olyan könnyű lesz minden, ha találunk valakit, akire rá lehet fogni, hogy te vagy a hibás. Ezzel azután el is intéztünk mindent, holott sokszor az egész rendszert kellene megváltoztatni.

2010. aug. 6. 14:23

Kiszűrni szinte lehetetlen ki mire készül, hiszem olyan álarc mögé tudnak rejtőzni. Szinte mondhatnám kettős jellemük van, a világ felé normális emberek, de ugyanakkor a gondolataikban eljátszadoznak a gondolattal mi lenne ha…. Már pici óvodás gyermekek olyan játékokkal játszanak, hogy az emberben megáll az ütő. Néhány szülő nem is gondolja mekkora rombolást tesz gyermeke lelkivilágában amikor a monitor elé ülteti csemetéjét aki 4-5 éves és az XBOX játékkal szétlő mindenkit. Láttam eltorzult arcú ötévest aki kéjjel lőtte szét az embereket virtuálisan, majd a vértócsában ázó emberkét még meg is rugdosta . Itt ez a szülő felelősége. Torzult jellemű embert nevel, abban a tudatban csak játszik a gyerek, nincs tudatában annak, hogy ezt a gyerek komolyan veszi, hiszen beleéli magát. Nem ártana már az oviban a szülőknek előadásokat tartani, meddig és hogyan alakul gyermekük jelleme. Talán elgondolkodnának egypáran, mitől lesz gyermeke kábítós pánikbeteg stb. Beszéltem szakemberrel , hogy vannak speciális tesztjeik /megjegyzem nagyon jók, amik már nagyon korán rámutatnának valami gond van/ miért nem alkalmazzák iskolákban ? Mire a klinikai szakorvostól azt a választ kaptam, ők próbálták, de nincs rá igény.

Más: Nem szabadna egyik országnak sem megadni a fegyverviselési engedélyt otthonra. Na jó tudom a biznisz az biznisz, a fegyveripar adja a legnagyobb profitot. Fegyveres erőknél a munkahelyen kikellene adni, majd a munkavégeztével leadni. Sportlövőknél ue.-t alkalmaznám. Kötelezővé tenném aki fegyvert tart (csak annak engedélyezném akinek ez a munkájához feltétlenül szükséges) járjon egy pszichológushoz állandóan, és egy másikhoz negyedévente , hogy esetleg ne tudjon kicsúszni a megfigyelés alól. Tehát a megoldást itt is az otthoni fegyvertartás megtiltásában látom,és hivatkozom Angliára, ott betiltották. Ez persze sajnos nem jelenti azt, hogy meglehet előzni az ámokfutásokat, de a potenciális lehetőség csökken. Egyénileg is lehetne figyelni ha valakit pl. kicsapnak az egyetemről, munkahelyről beléptető kapun mehessen csak át. Na szép álmaim vannak :)

2010. aug. 6. 13:08
"1999. április 20. A folyósok, a tantermek és a könyvtár falai eldördülő lövések zaját visszhangozták a Colorado állambeli Columbine középiskolában. Két őrjöngő diák lőfegyverekkel és robbanóeszközökkel felszerelkezve ámokfutásba kezdett. 23 diákot súlyosan megsebesítettek, 1 tanáruk és 12 diáktársuk életét oltották ki, majd önmagukkal is végeztek." Ezután az eset után írta meg Elliot Aronson a Columbine után című könyvét (Az iskolai erőszak szociálpszichológiája). Ebben a könyvében próbál megoldást találni arra, hogy hogyan kerülhetnénk el az ilyesfajta iskolai erőszakot. Mi a véleményetek, hogy fordulhat meg két egyetemista fejében, hogy öljenek? Az eredeti terv alapján 250 halottra számítottak. Kit terhel ilyenkor a felelősség? És hogy lehet, hogy senki nem vette észre, hogy mire készül a két fiatal? Azóta sajnos ez a szomorú rekord is megdőlt: 2007. április 16-án a Virginia Polytechnic Institute campusán egy dél-koreai származású fiatal 32 diák életét oltotta ki.
2010. aug. 5. 21:45
Az Alonson módszerről én még nem hallottam, nincs is időm most elmélyedni benne. Az iskolai erőszakról igen. Egyre többet. Nem osztom a véleményt abban, hogy ne hasonlítgassunk össze országokat. Miért ne? Az összehasonlításból is sok jó lejöhet. Miért ne tanulhatnánk a jóból, és miért ne vetnénk el ami már másoknak sem sikerült,nem vált be. A más kárán tanulni nem szégyen. Az iskolai erőszaknak melegágya tényleg az ideges agyonhajszolt szülő /is/. A másik a társadalmi mintakép. Mit lát a gyerek? Kire kell felnézni, ki a”sztár” a mintakép? Győzike, Annácska, K. Tündike, Anikó stb. A lényeg beszélj minél ocsmányabban, legyél minél sötétebb agyilag, vetkőzz , mert már a sportoló is akkor sztár, ha valamit mutat is magából, nem a teljesítmény a fontos. BMW-s behajtók a példaképek, és qrvák. Ma már egy mezei tanító, tanár az senki, régebben ő volt a példakép mára teljesen elveszítették ezt a státuszukat . Ki tehet róla? Az állam, hiszen nincsenek megbecsülve anyagilag , erkölcsileg pont azok akik a jövő nemzedékét nevelnék. Mi lett a következménye? Sok pedagógusra nincs is miért felnézni, mert félvállról veszi az egészet, hallottam már azért ment valaki tanárnak, mert sok a szünet. Van egy-két megszállott aki szívvel lélekkel tenné a dolgát , de már kilóg a sorból, hiszen ő nem X. Y. ismerőse. Mára a munka már nem érték. Az összeköttetés, a barátság határozza meg nagy százalékban ki mennyiért és hova tud elhelyezkedni. Amikor majd fentről kezdenek tisztulni a fejek akkor lehet rendet tenni,és visszaszorítani az erőszakot. Anyagi büntetéssel ezt már nem lehet visszaállítani. Hiába büntetnék a szülőt,ha nincs miből fizetni , vagy kibúvót talál. Viszont ezeket a gyerekeket igenis kikellene szelektálni az osztályokból,hiszen a többségnek joga van a normális körülményekhez, nyugodt légkörhöz. Ez a nagy tolerancia egy hatalmas álszentség. Külön elszeparálva próbálnám ezeket a gyereket speciális módszerrel visszavezetni a normális életbe, mert persze muszáj /lenne/ tenni valamit, hogy megtanuljanak normális értékek szerint élni. Ingoványos talaj, nehéz meghúzni a határt hiszen nagyon-nagy energia és odaadó munkát igényelne, hogy felzárkóztassa őket az ország, de muszáj lenne, hogy ne szabaduljon el a pokol.
17. Bri*
2010. aug. 5. 14:36

A gyerekekben valóban feszültség munkálkodik, amelyet otthonról hoznak - különböző okok miatt - és az iskolában vezetik le, főleg a kisebb, gyengébb vagy nem erőszakos iskolatársaikon. Soha nem tartottam okos dolognak, mikor különböző országokat hasonlítgatnak össze (pl. itt meg itt mi mennyibe kerül, vagy, hogy itt ez így működik stb.), mivel minden ország más kultúrát, anyagi, lelki, erkölcsi stb. lehetőségeket hordoz magában. Ma Magyarországon akkora a feszültség, hogy csodálkozok, nem robbant még. A felnőttek nehezen tudják eltartani a családot, féltik a munkahelyüket, a lakásukat és főleg a gyerekeiket. Nem látják biztosítottnak a jövőt. A 100% jövedelemért 150 %-ot dolgoznak és ez is kevés. És ott a másik rész, aki mindezért semmit sem tesz, csak a többi tartja el. Szóval ez a feszültség a gyerekekre is kihat,mint ahogy az is, hogy látják a szülőtől, hogy nem tesz semmit a havi betevőért csak tartja a markát meg vergődik, mert azzal mindent elér, és egyébként is állampolgári jogon neki jár...

A tanároknak és a gyermekvédelemnek nincs eszköz a kezében, szinte semmi joguk nincs, annál több a kölyöknek. Persze van kötelességük is, de az nem érdekes.

Szerintem az Aronson-féle módszer elviekben jó (hasonló kísérletet végeztek az előítélet leküzdésére is), de Mo-n ez nem megvalósítható. Szerintem is időigényes és a jobb képességű gyerekeknek egyáltalán nem tesz jót. Az erőszakra hajlamos gyerekek úgyis kihúzzák magukat még a csoportmunkából is (persze a jutalomból és dicsőségből nem) és a jobbak megcsinálnak helyettük majdnem mindent. Ugyanakkor a jobb képességű haladhatna jobban is.

Ezt a módszert maximum valamilyen plusztevékenység közben tudnám elképzelni, vagy ha lenne ilyen pluszóra, de nem a tanórákon.

16. doresz88 (válaszként erre: 15. - Aesa)
2010. aug. 5. 11:22
Végülis igen, függ a neveléstől is, mert meg lehet nézni azokat a családokat, ahol a gyerkőc "rendetlenkedik" a suliban, az otthon is hanyagolva van. Meg a tanár függő is valamilyen szinten. Jó ha egy tanár nem barátkozik, hanem felnőtt marad, és fegyelmet tart. De hát sajnos a családok sem egyformák, és szinte minden osztályban lesz egy gyerek aki csintalanabb a többinél, ez szerintem elkerülhetetlen, de az iskolának, meg a tanároknak ezekre a dolgokra egyértelmű szabályokat kéne bevezetni, meg büntetést adni, és akkor talán visszaszorítható lenne.... (talán)
15. aesa
2010. aug. 5. 11:14

Sziasztok,


nem olvastam el minden hozzászólást,csak irom a mi a témáról eszembe jut.

Mi 3 éve Ausztriában élünk,Tamásom az ált.iskola első osztályát Magyarországon járta.Én ott az egy év alatt több erőszakot láttam,mint itt 3 év alatt.Itt sokkal kisebb a terhelés,és szigorubb a tanárnéni.Elöszőr kicsit megijedtünk tőle de alaptalan volt a félelem.Fegyelmet tart.

Szóval a témához visszatérve sok gyerek a z iskolában vezeti le a feszültséget de ha van egy jó segitője nem szükséges,hogy erőszak legyen belőle.Rettentő nagy a felelősége a családnak ahhonan a gyerek nap mint nap az iskolába megy.Tulajdon(nagyrészben) képp mi vagyunk ezért a felelősek.


Judit

2010. aug. 5. 11:10
Na meg azt szokták mondani, hogy a gyerekeknek meg kell tanulni egyedül tanulni! Az sem jó ha a szülő 8.-os koráig kikérdezi, meg ellenőrzi, mert később nem fog tudni önállóan tanulni. Aztán középsuliban, meg egyetemen ez már nem igazán követhető módszer, ott szükség van az önálló tanulásra, és ha ezt szokja meg valaki, akkor nagyon elveszett lesz!
13. mohonc (válaszként erre: 12. - Doresz88)
2010. aug. 5. 11:05
Hát ez az, ha ezt meg akarnánk valósítani, akkor igen sok mindenen kellene változtatni az alapoktól kezdve, erre pedig nem sok esélyt látok én sem.
2010. aug. 5. 11:03
Én nem ismerem a módszert, csak mohonc hozzászólását olvastam, és ha tömörön ennyi a lényege, akkor szerintem sem megvalósítható, mert a mai világban már a minnél előbb tömjük meg a gyerek fejét anyaggal elv az érvényes, mindenesetre lehet, hogy nem ártana néha (heti 1x-2x) ilyen órákat is tartani, szerintem már az is segítene a helyzeten. De az biztos, hogy a tanévet így tanítani nem lenne célszerű, mert lemaradnának a gyerekek más iskolákhoz képest. (Hacsak nem mindenhol így tanítanak :) )
11. mohonc (válaszként erre: 10. - Feketehó)
2010. aug. 5. 11:03

És ez mennyire igaz. Néha szeretném, ha az ombudsmanok kerülnének olyan helyzetekbe, aminek a megléte miatt tiltakoznak. Nem vagyok benne biztos, hogy akkor is oly megértőek lennének, ha pl. az ő gyereküket, unokájukat érné sérelem.

De messziről minden olyan egyszerű.

Könnyű az emberiséget szeretni, de a konkrét embereket már nehezebb elviselni.

2010. aug. 5. 10:59
Szerintem az erőszakot meglehetne akadályozni, ha valaki /illetékesek/ ezt komolyan venné. Amíg nem az ő családtagja lesz valakinek az áldozata addig mindenféle emberjogi törvények mögé bújva dugják a fejüket a homokba. Bocs a zagyva fogalmazásért, dolgozom. Később /este-éjszaka/ kifejtem a véleményem bővebben a témáról.
2010. aug. 5. 10:59
Ez a módszer feltételezi azt, hogy a diákok akarnak tanulni. Itt az egyik bibi a dologban.
2010. aug. 5. 10:58

" Az általa mozaikmódszernek nevezett tanítási gyakorlat lényege, hogy a diákok egymással kooperációban, kiscsoportos munkával dolgozzák fel a tananyagot, amit így, mozaikszerű részletekből építenek fel egy jobban integrálható egésszé. A módszer előnye abban rejlik, hogy az adott esetben egymástól elkülönülő, vagy egymást gyűlölő tanulók a közös munka és a közös siker hatására nagyobb eséllyel kovácsolódnak össze, nagyobb eséllyel oldják fel a bennük pattogó feszültséget."

Ha ez a lényege az egésznek, akkor a mai magyar közoktatásban nem látom megvalósíthatónak. Ez időigényes dolog, nagyobb az eszközigénye, mint a jelenlegi iskoláknak, a csoportmunkával lehet haladni, de lassabban.

7. feketehó (válaszként erre: 6. - Db78bacc4f)
2010. aug. 5. 10:56

Ő azt kérdezte mi a vélemény az erőszakról.....

és tud-e valaki az említett módszerről. Gondolom a véleményt lelehet írni, a módszerhez meg az szóljon hozzá aki ismeri.

6. db78bacc4f (válaszként erre: 5. - Feketehó)
2010. aug. 5. 10:52
Megkeresni én is meg tudtam volna, csak gondoltam ha feldobta a témát a topic nyitója, akkor tőle kérdezem meg, hogy egy beszélgetés alakuljon belőle.
5. feketehó (válaszként erre: 3. - Db78bacc4f)
2010. aug. 5. 10:50

[link]


néha nem árt használni a keresőt, pár mozdulat :D

4. Vigyorex6 (válaszként erre: 1. - Szimi18)
2010. aug. 5. 10:47
Érdekes téma, de magáról a módszerről nem hallottam még.
2010. aug. 5. 10:41
Aronson módszer? Mi az, leírod nagyvonalakban? Én nem hallottam róla.
2. 204b456479 (válaszként erre: 1. - Szimi18)
2010. aug. 5. 10:40
Szia! Gyerek-gyerek közötti vagy gyerek-tanár közötti erőszak?
2010. aug. 5. 10:36

Sziasztok!


Azért nyitottam ezt a topicot, mert az iskolai erőszakból és a leküldéséről tett módszerekből írom a projektérettségimet. Szeretném megtudni, hogy kinek mi a véleménye erről, illetve, hogy hallottatok-e az Aronson által javasolt módszerekről?!

Előre is köszönöm a hozzászólásokat:)

További ajánlott fórumok:


Kvizlabirintus.hu Kérdések, felfedezés, stratégia
Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook