Autizmus - Naná, hogy Esőember! (beszélgetés)
Ha megnézted a linket, amit küldtem, ott le vannak írva hogy melyik agyhullámok, milyen frekvencia értékeken jók. Ezeket nézi a vizsgálat alatt a gép és a végén kiértékeli.
Hogy pontosan milyenek most Ádám értékei fogalmam nincs, csak a terapeuta mondja hogy alkalomról-alkalomra közelítenek ezek az értékek a normál görbéhez.
Úgy látom egy mondat félig lemaradt!
Szóval amikor az idén újra elkezdtünk járni, totál természetesnek vette az egészet, mintha előző nap fejeztünk volna be. Simán engedte a fejére és a fülére rakni az elektródákat.
Itt olvashatsz róla, de ha rákeresel biztos találsz még infót róla!
Mi az alapozó terápiát szeretnénk most kipróbálni, mert a tsmt-t befejeztük. Sajnos csoportosra nem tudunk feljárni Bp-re. HRG-re heti 1-2 alkalommal járunk, meg még ebben a hónapban neurofeedback-re.
A TSMT Ádámnál is hatásos volt, főleg beszédindításban. Amíg kicsi volt, ő sem nagyon kedvelte a testi kontaktust, de amióta megszületett az öccse, azóta nagyon ragaszkodó lett. Puszit ad, ölelget, és igényli a szeretgetést! Viselkedésben meg sajnos visszaesett az öcsi születése óta.
Szerintem is Ayres, TSMT, és amúgy inkább békén kell hagyni. Mi is jártunk mindenhova, a Korainak semmi értelmét nem láttam, először erőszakosan próbálta a gyp a szabotázs technikát a beszédindításra, ami szerintem kifejezetten árt, ha a gyerek még nem kezd beszélni MAGÁTÓL, aztán floor time-oztunk, aminek dettó semmi értelme az önálló beszédindulásig. A zeneterápia teljesen értelmetlen, a hangtálakat meg sem említem. A sima zenebölcsi nekünk jó volt, míg meg nem unta. A TEACCH biztos jó, főleg súlyosabb esetekben, de nagyon nagy szerencse, ha kifog az ember egy jó gyp-t, mert anélkül ez se működik. Ami biztosan bevált nekünk az a PECS, a napirend és a TSMT. És persze az iszonyatosan sok itthon ráfordított energia.
Úgyhogy bár a szakma szerint mielőbb kell kezdeni a fejlesztést, én úgy látom, hogy a tornát és a PECS-et, napirendet valóban érdemes korán kezdeni, de amúgy ki kell várni az ovis kort, mert ők akkor fejlődnek nagyot. Maguktól. Viszont ha abbahagyod a fejlesztéseket, lelkiismeretfurdalásod lesz. :(
Egy picit ezen a "fejlesztés" szón gondolkodom...
Szabival, a nagyobbik fiammal elég korán elkezdtünk járni a Korai fejlesztőbe, konkrétan 13 hónapos volt, amikor először vizsgálták, és nagyjából 20 hónaposan kezdtünk egyéni terápiára járni, hetente egyszer. Elég rapszodikusan jártunk, volt amikor hónapokig rendszeresen mentünk, aztán volt, hogy fél évet teljesen kihagytunk, és utána mentünk újra. Tapasztalatom szerint a kihagyások alkalmával sem fejlődött vissza, de a rendszeres foglalkozások ideje alatt sem mutatott soha semmi rendkívülit.
Ugrásszerű fejlődést akkor kezdett produkálni, amikor a Koraiból kiöregedett, és elkezdtük az óvodát. Pedig semmi extra nem történt ott.
Itthon sem csináltunk semmi különlegeset, egyszerűen elfogadtuk a furcsaságaival együtt, és nem korlátoztuk semmiben, volt, amikor fél napokat feküdt a földön autókat tologatva, vagy éppen dörzsölgette magát a szőnyeghez. Aztán ezeket valahogyan magától elhagyta, és mára egyedül a röpködés maradt meg, az is csak akkor, ha nagyon izgatott.
A beszédhez sem kellettek trükkök, de az az igazság, hogy a Korai fejlesztőben sem javasoltak soha semmit ezzel kapcsolatban. A szobatisztasággal is így voltunk, bár arra mondtak trükköket, de egyik sem vált be, az is magától jött.
A kisebbik fiammal azonban gondban vagyok.Ő ugye hypotón, tehát eleve kellett mozgásfejlesztés. Most egyéni fejlesztésre járunk, amit nem tartok sokra, és szó ami szó, néha úgy érzem, hogy a gyógypedagógus sokat tanul tőlem, az én beszámolóimból, ellenben én nem nagyon tudok tanácsot kérni. Járunk zeneterápiára is, ezt változó lelkesedéssel fogadja a kisfiam, aki amúgy a zenét nagyon szereti.
Szóval az a gondom, hogy nem tudom mivel teszek neki jót. Ha hordom mindenfele, különösebb meggyőződés nélkül, inkább csak a magam megnyugtatására, hogy teszek érte valamit, vagy hagyom őt a saját egyéni tempójában kialakulni, pont úgy, ahogy a tesóját.
Sok hasonlóság van a két gyerek között, de akadnak égbekiáltó különbségek is. Szabi "könnyen" kezelhető volt, kevésbé ellenálló, a szemkontaktus is elég jó volt, és velünk, a szüleivel nem okozott gondot neki a testiség, úgy értem simán lehetett ölelgetni, megpuszilgatni, vagy megsimizni a fejét. Ákos ezt nem igen tolerálja, nem fogja meg a kezemet, csak akkor lehet megölelgetni, ha azt ő kifejezetten akarja, ha sír, nem lehet vigasztalni, és szinte soha nem néz rám. Látszólag nem is hallja, amit mondok neki, Szabi anno csak az idegeneket zárta ki a figyelméből, Ákos engem is. A fejlesztésen is simán kimehetek a szobából, fel sem tűnik neki, mint ahogy annak sem örül, legalábbis látványosan, ha megjövök valahonnan.
Nem tudom... Tényleg nem tudom, hogy mi a jobb megoldás.
Sziasztok!
Gratula a szép bizonyítványokhoz a gyerkőcöknek és persze a szüleiknek is!
Úgy látom szinte mindenhol probléma a megfelelő ovit, sulit megtalálni az esőemberkéink számára. Itt észak-Magyarországon meg még magánúton sem elérhetőek a fejlesztések, mert egyszerűen nincs szakember. Az én kisfiam most 1 évet normál oviba járt, de a fejlesztése nem volt megoldva, bár annyi segítséget kapott hogy az utóbbi 2 hónapban kapott a csoport +1 dadust, aki szinte csak Ádámmal foglalkozott. Szeptembertől egymi-be fog oviba járni, azért írattam be, mert az előző tanév óta van egy auti spec. gyógypedagógus az intézetben és nagyon úgy néz ki, hogy szeptembertől az ő vezetésével lesz egy autista csoport az oviban. A szülők nagyon dicsérik ezt a gyógypedagógust, aki a környéken az egyedüli, aki egyáltalán jártas autista gyerekek fejlesztésében. Nagyon bízunk benne hogy a kisfiamnak is megfelelő lesz.
A mászófal az külön kihívás. Mi apával raktuk kezét-lábát 2x, utána már ment neki.
Csúszdán eddig 0 sebességgel közlekedett, most már fejjel lefelé jön ily gyors tempóban.:)
Olyan érdekes a gyermeki agy. Ott ahol csimpaszkodva kell haladni, hogy a láb lógjon, na ott ő felülről közelített, mi meg aggódhattunk alul, de megoldotta.
Gratulálok a gyerekeknek a szép bizonyítványokhoz :-)
A kispesti játszótérhez a Templom térnél ajánlatos leszállni a 42-es villamosról?
Köszönöm
Azon a mászófalon simán felmászik? Nagyon ügyes. Én hiába kapacitálom a kisfiút, meg se próbálja. Inkább felmászik a csúszdán. Azon a spéci láncos, meg görbeköteles részen is át tud menni?
Hú, ha Viki ilyen ügyes, akkor legközelebb nem hagyom annyiban, felteszem a mászófalra. Csak megoldja, ha már fent van!
Szerencsénkre Viki simán felmászik!
A nagy mozgása nem sérült!
[link] még néhány kép
gyakorlatilag a 4es villamos végállomásától 5 perc séta gyerekkel
Sziasztok!
Martinnak megvolt az évzáró.
Kitűnő tanuló,példás szorgalom,a legnagyobb dolog pedig,a példás magatartás.
Nagyon büszkék vagyunk rá és a tanítónéni azt mondta,hogy öröm ilyen gyereket tanítani.
Könyvet is kapott és oklevelet.
További ajánlott fórumok:
- MMR oltás - autizmus. Lehet összefüggés?
- Ti megmondanátok egy ismerősnek ha a 3 éves fián az autizmus több tünetét észlelnétek?
- Láttok autizmus jelet az alábbiakból?
- Ezek az autizmus jelei lehetnek?
- Lehet autizmusom vagy Asperger-szindrómám ez alapján?
- Szerintetek lehetséges, hogy autizmusom van vagy mire gondolnátok?