Árverések, kamu oldalak stb. (beszélgetős fórum)
Egy elég nagy webáruház is futárral vitette vissza az árut, amikor kiderült, hogy hibásan teljesítették a rendelést. Nekem nem került semmibe.
És egy addig ismeretlen cég vissza sem kérte az egy hét után elszakadt hátizsákot, csak fotót kértek róla.Ingyen érkezett a másik!
Most két egyforma hátizsákom van, mert a szakadtat megvarrattam.
Persze hogy ne legyen drága a futár.
Én a kutyakaját is rendelem, olyan jók az áraik, a helybeli boltokhoz képest, hogy már a fele csomagból kikerül a futár költsége. Persze nem szólva arról, hogy eleve nem én cipelem haza.
Meg nem beszélve a garanciaérvényesítésről, cseréről stb...
A visszaküldés mindig a vevőt terheli, úgyhogy tulajdonképp a vételárhoz hozzá lehet adni ezt is.
Kívánom, hogy ne is csalódj!
Engem a szállítási díjak is befolyásolnak. Több tízezer forintos tételnél persze ingyenes, de egy 2-5 ezer forintos tételt ne szállítsanak már ki 2 ezer forintért. Meg más azt mondani egy üzletben (lefoglalom neten), hogy köszönöm, nem kérem, mint hetekig utaztatni a cuccot.
Más az a termék a weben, képen, mint ha kézben tarthatom, kipróbálhatom. Rögtön ott tanácsot kérhetek, kikérdezhetem az eladót.
Sajnos, ilyen bizalmatlan vagyok, mert sikerült más egy-két használhatatlan dolgot beszereznem.:/
Igaz.
De neten én csak a szolgáltatómnál vásárolnék telefont.
Vettem ugyan egy wp-t használtan, de ott személyes átvétel volt, és kipróbálhattam.
Az enyémet is úgy hozták.:)
Én megvártam, míg kibontják, átnéztem, beüzemelték és még a helyére is rakták, vízszintezték a lábakat.
Semmi felárért.
Mobil árusításával foglalkozó cég rengeteg van.
Azt javaslom, hogy a szolgáltatód kínálatából válassz, ők biztosan nem gagyit adnak el. Ráadásul részletvásárlás is van náluk.
Én pont az arukereson találtam. 3 céget is nagy peroblemakkal.
Gagyi cuccot küldtek aztán nem jeleztek vissza nem reagáltak volt aki fogyasztovedelemmel fenyegetőzött úgy kapta vissza a pénzt...konkretan telefont vennék de volt amelyikhez azt írták valami gagyi hasonló cuccot küldtek.
Egyszerűen megkérem, hogy várjon. Egy hűtőszekrényt nem fogok átvenni szállítási sérülten.
Ezt kérik is a cégek. Kérik, hogy ellenőrizd a küldeményt.
Ruhaneműt nem szoktam netről venni.
Jó, mondjuk egyszer, egy pólókra vasaltattam Wall-E képeket.:)
Ezt nem tudom, hogy csinálod, a futár leadja a csomagot és megy. Neki a kézbesítés a dolga, a garanciához nincs köze.
A komoly ruhaküldő cégek eleve felkészültek az esetleges visszaküldésre, már a belső csomagolás is olyan, hogy abban vissza is küldheted.
Más, normális cégeknél is törvénytisztelők, gondolok itt az elállási jogra és a garanciákra.
Hasonlóan az árukeresőt használom legtöbbször.
Magyar telephellyel rendelkező céget választok - ha reklamációm lenne.
Ha van üzlet Bp-en, akkor a személyes átvételt választom és ott kibontom, megnézem az árut.
Nagyobb termék, háztartási gép esetén a szállítót addig nem engedem, míg ki nem csomagoltam és át nem néztem az árut.
Én sokat rendelek a netről.
Eddig egy nem működő játékot vettünk épp nemrég, még folyamatban van az ügy. (Nem fizikailag nem működik, hanem egy kártya, amiről nem indul az adott játék.) A bolt, ahol vettük, ismert, sőt a maga műfajában neves. Máskor is rendeltünk már tőlük, nem volt semmi gond.Kíváncsi leszek a kártérítésre.
Én nézem a vásárlói véleményeket (az is gyanús, ami csak pozitív!), rákeresek a cégre a neten, és nem csak a honlapot nézem, hanem esetleg feketelistát, cégbírósági bejegyzést, stb.
Ha egyfajta terméket keresek, akkor az árgép vagy az árukereső már konkrét boltot ajánl, ahol a termék X árban kapható. A Google-val meg lehet nézni azt is, hogy néz ki a bolt.
Az áru árában ha nincs nagy különbség, a szállítási feltételeket nézem. Van, hogy a drágább termék olcsó futárral és hamarabb érkezik, és emiatt mégis megéri.
Ha nincs székhely, akkor eleve nem rendelek. A korrekt cégadatokat kötelező megadni.
Most hogy úgy döntöttem vásárolok komolyabb dolgot a neten, utána néztem honnan rendelhetnék olcsóbban.
Aztan mélyebben beleástam magam (vélemények, face oldalak a cégekről) és sok oldalról kiderült nem küldik a termékeket, húzzák hetekig, vagy (és ez a Jobbik eset) már a rendelés leadasa se sikerül, nem azt küldik, hiányosan küldik stb
Szóval sorra húztam ki a cégeket és eléggé el elkeseredtem...
Tény hogy a túl olcsó gagyi weboldalak alapban gyanúsnak, ha nincs székhely, ha túl sok a postaköltség stb
De mi van ha elég profi az oldal?
Ha nem nagy az árkülönbség?
Ki hogy kerüli el hogy atverjék?
Ti hogyan mi alapján rendeltek netről?
(végül úgy döntöttem személyesen megyek be egy Pesti üzletbe ami neten elég meggyőző volt és úgy veszem meg a terméket...de jó lett volna rendelni)
További ajánlott fórumok:
- Írd le miért örülsz most, miért vagy szomorú, mi volt a jó vagy rossz a mai napodban, mit érzel? Lehet oldalakat is írni. :)
- Magány vagy a társkereső oldalak reménye?
- Akik netes oldalakon beszólogatnak, vajon a való életben is megtennék?
- Van-e jelentősége egy párkapcsolatban, hogy kiket néz meg a párom a közösségi oldalakon?
- A gépemen, az internetes oldalak jobb oldalánál kb. 5 centis üres sáv van. Így az oldalakat a maradék helyre szorítja össze. Mit tegyek?
- Pasik a hoxán! Avagy miért fórumoznak női oldalakon?