Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Szépség & Egészség témák » A fogamzásgátló bőrre gyakorolt hatása - avagy a száj körüli gyulladás egyik okozója cikk

A fogamzásgátló bőrre gyakorolt hatása - avagy a száj körüli gyulladás egyik okozója


Szeretnék egy saját tapasztalatot elmesélni - mint kozmetikus - azzal kapcsolatban, hogy van megoldás a száj körüli fokozódó aknés állapotra. A fogamzásgátló és egyéb hormonális ingadozások, zsírosító kozmetikumok, parabének, izopropil-mirisztát (comedogen) és folyékony alapozók milyen mértékben rontják, negatívan befolyásolják a bőrünket bizonyos esetekben.
A fogamzásgátló bőrre gyakorolt hatása - avagy a száj körüli gyulladás egyik okozója

A Marvelon antikocipienst 12 évig szedtem. Elhagyás után 3 hónappal "belobbant a szám környéke", oly mértékben, hogy úgy néztem ki, mint egy 16 éves súlyos aknés.

Mivel kozmetikus vagyok, mindennel próbálkoztam, de semmi... (vagy ha volt is kevés siker, az is rövid időre). Nos, ami "hatott", persze a legsúlyosabban érintette a bőrömet, hisz meg kell jelenni egy tárgyaláson, emberek közé járok, ezért alapoztam, de ha meg alapoz az ember, akkor meg elfedi-lefedi a bőrt és még rosszabb a bőrlégzés és egyebek..

Gondolkodtam, mitévő legyek? Egyszer csak azon kaptam magam, hogy „0-terápiázok", semmit nem kentem rá, csak a gyógyszertárban kapható HIDROPHYL NONIONICUM UNGUENTUM-ot és simán elhagytam a szénhidrátot az étrendemből, ami köztudottan befolyásolja a faggyúképződést - gyulladást is indukál.

Ezzel megalapoztam, hogy bőröm elinduljon a gyógyulás útján, így ajánlom ezt a cikket azoknak, akik elhagyják a fogamzásgátlót és utána szenvednek a bőrükkel.

A hirtelen hormoningadozás és erőteljesebb peteérés-hormoningadozás provokálta az amúgy korpás-szeborreás-gyulladásra hajlamos bőrömet, innentől kezdve a különböző kozmetikumokat sem tolerálta a bőröm, minden tisztításra a legmagasabb fokban produkálta a gyulladás jeleit.

Ezek a bőrmegnyilvánulások elharapództak és állandósultak. Acne státusz alakult ki lapgyulladással, ciklusokban erőteljes rosszabbodással. Kiakadtam, hogy én, mint kozmetikus hogy nem tudom megoldani ezt a problémát.


És akkor jött az ötlet, 0-terápia:

1. ne tégy rá semmit, de hidratáld egy alap krémmel (ld. fentebb, egyébként alap vitaminos hidratáló gyógyszertári krém is tökéletes a mosakodó krém mellett)

2. ne piszkáld

3. ne alapozd

4. ne szárítsd semmivel sem

5. ne egyél legalább egy hétig szénhidrátot


Próbáljátok ki, kíváncsi vagyok a véleményetekre!


Még valami, ezt most ollóztam ki egy nagyszerű bőrgyógyásztól:


Fizikai kórokok:

UV-A sugárzás

Napsugárzás

Papírzsebkendő használat


Kémiai kórokok:

D07 CORTICOSTEROIDOK, BŐRGYÓGYÁSZATI KÉSZÍTMÉNYEK

G03A HORMONALIS SYSTEMÁS FOGAMZÁSGÁTLÓK

Fluor tartalmú fogkrém:

Kolofónium (élelmiszeradalék E445, E915)

Fragrance mix

Isopropilmiristát


Mikrobiológiai kórokok:

Candida albicans fertőzés

Helicobacter pylori fertőzés

Malassezia furfur fertőzés


Állatok:

Demodex folliculorum


Betegségek:

Gastrointestinalis candidiasis

Atopiás dermatitis, enyhe (SCORAD 18 év alatt)


Egyéb prediszponáló tényezők:

Száraz bőr

Nő / leány

Fiatal felnőtt

Csókolózás szőrös partnerrel


Ezek okozzák, okozhatják még a tüneteket.




Írta: eb673dfdcb, 2011. július 30. 10:08
Fórumozz a témáról: A fogamzásgátló bőrre gyakorolt hatása - avagy a száj körüli gyulladás egyik okozója fórum (eddig 30 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook