5 tibeti jógagyakorlat. Aki csinálja, ide! (beszélgetés)
Lehet, nem az én üzenetemre vártál, mert én is kezdő vagyok. Februárban kezdtem. Én a 15-ös ismétlésnél tartok (lassabban emeltem). Súlytöbbletem (valós) nincs, de sokat ülök és fájdogál a hátam – főként ez a motivált, bár van kis visszerem, meg kitudja mennyi a változókorig. Én is kíváncsi vagyok más tapasztalatára. Én eddig ezt gyűjtöttem össze:
- Kezdetben egyfolytában pörögtem volna, annyira élveztem, de már valahogy nem kívánom, sőt, van amikor szinte csak botladozom. Más tapasztalt hasonlót?
- Márciusban volt egy epekrízisem, pedig kutya baja, és több mint fél éve köhögök. A köhögés korábban kezdődött, sokféle kezelést kaptam rá, de nem múlt, végül a pulmonológus refluxra írt gyógyszert.
- Egyik fórumozónak szívpanaszai lettek, miután elkezdte a gyakorlatokat (ő is refluxra kapott gyógyszert), másik kezdőként fél évig emésztési problémákkal küzdött, de utána már élvezte a gyakorlatok pozitív hatását.
Anatómia ismeretek nélkül a refluxot azzal magyarázom, hogy összefügg a köhögéssel, meg a gyakorlatok is bekavartak. Utóbbit azért gondolom, mert kamaszként a 6. gyakorlathoz hasonlóval rémítettem a szüleimet, utána sokat fájt a gyomrom, bár rendszertelenül is ettem. Akkor a kivizsgálás azt mutatta, hogy feljebb van a gyomrom, mint kellene. Ez nagyon régen történt, utána nem volt gyomorproblémám. A reflux is elmúlik idővel, már most sokkal jobb.
- Kezdetben nekem is túl rövidek voltak a karjaim a 4. gyakorlathoz. Most fáj a jobb csuklóm és kézfejem, ezért a bemelegítő gyakorlatot csinálom a 4-es helyett, de alig várom, hogy elmúljon, mert már kifejezetten élveztem.
- Az 5-ösnél ne engedd le a csípőd, tartsd meg magad az összefeszített far és combizmokkal, akkor nem terheled úgy a derekad. Ha még mindig rövidek, próbálj meg a kezeid alá tenni valamit (otthon majd kipróbálom, mekkora baromságokat írtam le, de izomfeszítést biztosan én is beiktattam).