Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Mit változtatnál meg a magyar iskolákban? fórum

Mit változtatnál meg a magyar iskolákban? (beszélgetős fórum)


1 2 3 4
23. unom (válaszként erre: 22. - Kilimcs)
2014. szept. 18. 17:29

Nem lehetetlen, csak nehéz.

Engem érdekeltek a természettudományok, de a mai fizika mindig misztikus volt. Suliban el se jutottunk eddig :S

De találtam egy előadássorozatot, laikusoknak, szakembertől, minimális matekkal. nem is volt bonyolult, az illető tudja miről beszél, és magyarázni is tud. de soket ne várjunk, ha van olyan fizikatanár aki szerint a relativitáselmélet hülyeség :S

22. Kilimcs (válaszként erre: 21. - Unom)
2014. szept. 18. 17:23
Amit most írsz, az a gyakorlati tudás része. DE bocs, ehhez, minek a kovalenskötés??? Attól mert én pl nem tudok titrálni, vagy kémiai egyenleteket fejből felvégnio,s tb, attól még nagyon jól tudom mi hogy történeik. A gyakorlati tudásra építés ok hogy tartaalmaz eléletet.. csak nem midnegy mit... mert hiába bogarássza végig a kötések, egyenletek stb részté, arra nem fogod felépíteni egy amúgy nem kémiarajongó gyerek gyakorlati tudását... szal, de a ygakorlati tudás az alap, arra sokkal könyebb felépítani a mlyelméletet. mélyelméletre gyakorlatot kb lehetetlen, ha nem rajongó a témában valaki.
21. unom (válaszként erre: 20. - Kilimcs)
2014. szept. 18. 17:20

Nem, az alap az elmélet. Csak így érti meg, miért ne keverjen hypót sósavval. Ha bemagoltatják azt, hogy ne keverje akkor simán használ hypo helyett domestost, mert azt nem mondták, hogy ne.

Gondolkodni kellene tanítani, hogy a tudásást alkalmazni is tudja.

20. Kilimcs (válaszként erre: 18. - Unom)
2014. szept. 18. 17:17
De a gyakorlati tudás lenne az alap. Gondolj bele, ez így kukába dobott idő, hogy nyomják a lexikonelnméletet... fordítva lenne értelme.
2014. szept. 18. 17:15
Gyakorlatilag szinte mindent.
18. unom (válaszként erre: 16. - Kilimcs)
2014. szept. 18. 17:15

Nem csak gyakorlati tudás kellene, hanem elméleti is, de érdekesen. Fizikán, kémián kísérletekkel, biológián filmekkel, (nem natgeós "mekkora foga van a tigrisnek" típusúakra gondolok). A természet érdekes, kár, hogy az iskola unalmassá teszi.

De a humán tárgyak oktatásán is lenne mit javítani, ott se jobb a helyzet.

2014. szept. 18. 17:14
Lehet, hogy ma már nem, de 15 éve, amikor az én fiam volt elsős, akkor igenis én vittem a cumóját, mert nem bírta a kis sovány teste. Jó biztos nem volt 40kg, de iszonyat nehéz.
16. Kilimcs (válaszként erre: 13. - Unom)
2014. szept. 18. 17:12

természettudományok... hát azok eszméletlen hülyén vannak oktatva.. gyakorlatilag táblázatokat tanultattnak a ygerekekkel, fiatalokkal..


Kémia: "kovalanskötés" helyett gyakorlati tuds kéne. a veszélyes anyagok tulajdonságai, mire mit, hogy egy háztartás ne legyen aztán gond, hipóstul midnenestül. hogy ha megy egy kamion, veszélyes jelzésel, és történik valami, ne legyen gond, hogy tudják mi az a korrózió, és ne lepődjenek meg, hogy valami fémszerkezet rájukdől, mert csak avval szen számoltak.. sorolhatnám...


Fizikára, matekra ugyanezek igazak. egyszerűen hiányoznak a gyakorlati alapok. Maoltat az iskola, tudományos lexikonokat.. ahol van jó szakkör , vagy fakt, ott jutnak csak hozzá a ygerekek. holott a gyakorlati tudás kéne legyen az alap, az összes többi mehetne faktra szakkörre, az arra orientálódóknak.

De most ez az összes természettudományi trgyból fel vancserélődve.. bioszból, földrajzból is... borzalom...

15. unom (válaszként erre: 14. - Bb439e0ca9)
2014. szept. 18. 17:11
Az enyém is 4-ig van, de ritka, hogy házit hozna haza szerencsére. Mindent megcsinálnak és még játszani is van idő. ja, 4.-es.
2014. szept. 18. 17:09
Az én lányom iskolaotthonos, tehát 4-ig van suliban. Majdnem minden nap hazahoz egy csomó házi feladatot. Nem azért vannak a napközis órák??
13. unom (válaszként erre: 12. - Krisz38)
2014. szept. 18. 17:04

Szerintem meg épphogy erősíteni kéne a természettudományok oktatását. Viszont egészem másképp kellene őket tanítani.

Akkor talán 20 év múlva nem terjedne ennyire a sok baromság, mint ma, és a gyerekek megtanulnának logikusan gondolkodni.

40 kilós táska elsősnek? Ilyet te hol láttál?

Amúgy szerintem is feleslegesek a tankönyvek, főleg felsőben, a technológia használatával sokmindent meg lehetne oldani pénzpocsékolás nélkül. Csak ez túl sok ember érdekét sértené.

2014. szept. 18. 16:59
Szerintem nem kéne erőltetni a kémiát, fizikát, biológiát. Rendben, tanulják meg az alapokat! Ez fontos. De utána a gyerek tehetségét kéne felmérni, hogy miben jó. Ha valaki matekban, akkor azt fejleszteni, ha meg rajzolni szeret, akkor azt! Mi a fenének gimmnáziumban fárasztani vegyjelekkel valakit? Soha az életben nem kell ez a tudás, viszont lehúzza az átlagot. Ez az egész rendszer szerintem egy baromság ami ma "tanítás" címszó alatt folyik. Nem beszélve a kötelező olvasmányokról. Egy életre megutáltatják az olvasást a gyerekekkel. Ki tudja kiolvasni 15 évesen vagy előbb az amúgy is hót unalmas elejű Kőszívű embert?? Meg alsóban a fogyatékosoknak való Misi Mókust?? Miért nem bízzák a gyerekre, hogy hé Te, olvass ki a nyár folyamán 3 könyvet! Sok mindent megváltoztatnék. Na meg mi az, hogy nincs kész a lenyó, akkor 1-es. Minek osztályozni? Egy ember egy számot ér? És ha beteg vót? Ment a hasa? Fáradt volt? Ez az egész számomra nem normális. Leterheltek a gyereke, viszik a 100 kilós táskát, értelmetlenségeket kell megtanulni. Miért nem lehet a suliban hagyni a cuccot? Egy elsős tatyója 40kg...áhhhhh csak felidegelem magam, pedig az én fiam már 20 éves elmúlt, most is tanul. Szakmát.Fizetős suliban. Érdekes, nincs könyv milliókért, mindent neten kap meg, tiszta a klotyó, emberségesek a tanárok. MIlyen érdekes.
11. forrest2010 (válaszként erre: 10. - Kilimcs)
2014. szept. 18. 16:50
Alsósok mellé olyan tanárt választanék , amilyen a szomszédunk volt + a lányom tanárnénije alsóban , még a legnevelhetetlenebb gyerek is olyan volt náluk , mint a kisangyal , imádták őket a kölykök , le tudták kötni őket egész órán át , nem is kellett őket külön fegyelmezni se , mert a gyerekek nem unatkoztak náluk . Az egyikük elhagyta a pedegógus pályát , a másik pedig már nyugdíjas , de mindkét tanárt szerették a gyerkőcök emberként is !
10. Kilimcs (válaszként erre: 1. - Trapiti)
2014. szept. 18. 16:34

minden alsósnak kiututalnék egy olyan tanítónénit, amilyet végül találtunk. Szigorú, következetes, , hihetetlen tudással. És maximálisan ért a gyerkek nyelvén. Tanulni tanít. Ez lenne az alap.


Amúgy igazából egyetlen dolgot változtatnék meg: nagyon szigorú pályaalkalmassgit írnék elő mind alsóban mind felsőben a tanároknak. Ha ez meglenne, akkor szerintem iszonyú nagy vltozsok lennének, és ki tudná magt gyomllni a szakma. a tanárok, és a ygerkek is csak profitálnnak belőle.

2014. szept. 18. 16:20

Csak a magam gyerekkoráról szólhatok. Este 8 után nem lehetett gyerek az utcán. Ha bármelyik, bármilyen pedagógus meglátta, másnap jött az intő. És annak idején még a szülők is komolyan vették. Nagy szégyen volt valakit más iskolába tanácsolni, ha olyan fegyelmezetlen volt.

Egy-egy pofon is elcsattant, de tényleg olyan ritkán, hogy azt még az osztálytársak is jogosnak tartották.

Nem csak leadták a pedagógusok az anyagot, hanem valóban neveltek is. Még az étteremben is. Akit nem tanítottak meg otthon normálisan étkezni, azt megtanították az iskolában.

Nem volt (általában) tiszteletlenség, udvariasak voltunk a pedagógusokkal. Akit igazságosnak találtunk, azt szívünkből tiszteltük. Még akkor is, ha szigorú volt.

Akkor még sok anyuka nem dolgozott, de akik napközisek voltak, azok meg tudták fizetni az iskolai étkeztetést: reggeli!!, ebéd, uzsonna.

Az egyszeregyet meg az abc-t az egész osztály együtt fújta. Akkor sem volt mindenki kitűnő tanuló, de azért a minimum ismereteket mindenki fejébe igyekeztek beleverni, nem csak leadni az anyagot, aztán fájront.

Pillanatnyilag ennyi jutott eszembe.

2014. szept. 18. 16:12
Hűha , mit csinálhatott ekkora disznóságot ? amiért megrovás járhat ?!
7. elbb (válaszként erre: 1. - Trapiti)
2014. szept. 18. 16:06

A tankönyvek összetételén, amik jelenleg a neten keringenek, azok kicsit rémisztőek.

Az osztályok létszámán. Ne legyen 15 főnél több egy osztályban.

És ha lehetne, visszahoznám a 30-40 évvel ezelőtti pedagógusokat, azok mentalitását.

Mivel nincs gyermekem, én csak a neten olvasom a dolgokat, így nem tudom valójában milyen a mostani iskolarendszer. De a héten két naplóba is belefutottam, ahol az elsős kisgyerek megrovást kapott. Lényegtelen hogy miért, én ezt sem engedném. Így lehet legjobban elvenni egy gyerek kedvét az iskolától.

2014. szept. 18. 15:52
Valami fárasztó sporttal / nem focival !!!! / amivel levezethetik fölös energiáikat !!!!
5. trapiti (válaszként erre: 2. - Pista55)
2014. szept. 18. 15:44
Szerinetem egy gumifalú dühöngőnek minden gyerek örülne :)
4. trapiti (válaszként erre: 3. - Andi6020)
2014. szept. 18. 15:44
pl? :)
2014. szept. 18. 15:37
Nagyon nagyon nagyok sok mindent.
2014. szept. 18. 15:23

Gumifalú szobába zárnék minden rosszalkodó gyereket.

Szóval valahogy lehessen fegyelmezni a gyerekeket.

2014. szept. 18. 15:10
Ha beleszlhatnának a szülők, vajon mit változtatnának meg az iskolákban, oktatásban?
1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook