Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Diéta & Fitness témák » A funkcionális tréningről elméletben és gyakorlatban cikk

A funkcionális tréningről elméletben és gyakorlatban (x)


A funkcionális tréninget korunk emberi szervezetre ható negatív jellegzetességei hívták (újra) életre. A rosszul rögzült mozgásminták, az ülő és inaktív életmód, a stresszes életvitel mind hozzájárulnak az emberek fokozatosan romló életminőségéhez. A rohanó élet mellett kevés idő marad a testedzésre is, emiatt egyre nagyobb az igény arra, hogy rövid idő alatt minél több képességet fejlesztve váljunk egyszerre ellenállóbbá, erősebbé, gyorsabbá, hajlékonyabbá és nem utolsó sorban szemrevalóbbá. :)

A funkcionális gyakorlatok segítségével sokkal nehezebbé, hatékonyabbá, színesebbé és izgalmasabbá válnak az edzések, de a legfontosabb, hogy ez a fajta mozgás sokkal jobban felkészíti a szervezetünket a való életben jelentkező kihívások legyőzésére.

A funkcionális tréningről elméletben és gyakorlatban

A funkcionális tréning tehát - ha a legegyszerűbben szeretnék fogalmazni - összetett gyakorlatokból álló mozgássorokat jelent. Valójában funkcionális gyakorlat bármi lehet, ahol több izomcsoportot, ízületet mozgatunk, dolgoztatunk egy időben. Ezáltal sokkal nagyobb figyelem kerül a test középpontjára is a hasizmok, mély hátizmok megfeszítésével. Az egész testet egységében kezeljük, a mozdulatokat folyamatosan végezzük, az izmokat nem elkülönülten, hanem együtt dolgoztatjuk. Életszerű, a mindennapokban gyakran előforduló mozgássorokat próbálunk szimulálni. Ennek oka, hogy a való életben sem megtámasztva vagy kizárólag két dimenzióban dolgoztatjuk az izmainkat. Gondoljunk csak arra, amikor például leveszünk valamint a polcról, lehajolunk valamiért, felemeljük a gyermekünket stb.


Összefoglalva tehát azoknak ajánlom ezt az edzéstípust, akik időhiányban szenvednek, de nem szeretnék, ha ez a sporttevékenységük rovására menne. Akik az összes kondicionális képességüket átfogóan szeretnék fejleszteni, ezáltal megfelelő külalakot elérni. A funkcionális tréning rendszeres végzésének eredményeként egy – a mindennapi kihívásoknak remekül megfelelni tudó - jól működő és esztétikus külsővel leszünk gazdagabbak.



Kis edzőgárdánk (Csarnai Szilvia, Bitter Benedek, Kiss Anita) lelkes híve a funkcionális tréningnek, valamint a szabadban való testedzésnek, ezért megalapította Funkcionális Tréning Felsőfokon Marina part elnevezésű csapatot. Csodálatos Duna-parti környezetben, friss levegőn, szakavatott irányítás mellett, jó hangulatú edzéseket garantálunk a hozzánk csatlakozóknak.


2012. május 7-étől három, különböző, de ugyanazon rendezőelv – a FUNKCIONALITÁS - mentén felépülő tréninget kínálunk a mozogni vágyóknak:


- A bodyART Deep Work esetében a funkcionalitás a saját testsúllyal végzett gyakorlatokban ölt testet. Ebben az óratípusban a yin és a yang ellentétpár a meghatározó elem, ami a gyakorlatban a kardio- és az erőgyakorlatok váltakozását jelenti.


- A BootCamp a szabadtéri edzések királya, mivel nem csak rendkívül hatékony, hanem nagyon szórakoztató is. A párban és csapatban végzett rendkívül sokféle funkcionális gyakorlat elősegíti, hogy a közös munka adta motiváció hatására elérjük a teljesítőképességünk határát.


- A TRX egy „hordozható fitnesz terem”, egy zseniális mobil, funkcionális tréning eszköz, amellyel az összes kondicionális képesség remekül fejleszthető.


Bővebb információk a facebookon a Funkcionális Tréning Felsőfokon Marina part cím alatt vagy a http://www.szemelyiedzes.net oldalon.





(x) Ez egy szponzorált cikk

Írta: Pankova, 2012. május 8. 11:26
Fórumozz a témáról: A funkcionális tréningről elméletben és gyakorlatban fórum (eddig 4 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook