Pató Pál (beszélgetős fórum)
Még valami:
- verselése - ritmus érzékeltetése
- mondatfajták szerepe
- rímek
Ez így már egy órába bele se fér. A személyes tapasztalatokon alapuló beszélgetés nagyon fontos, mert ők is ismernek ilyen embereket (lehet, hogy ők maguk azok). Az irodalmat csak úgy lehet megszerettetni, ha életközelbe hozzuk, hogy lássák, a költők ugyanolyan emberek, mint mi, csak szebben tudják megfogalmazni a mondanivalójukat.
A közmondás- és szólásgyűjtés is jó ötlet volt egy előző hozzászólótól. Ezek közül kiválaszthattok egyet címnek, és kaphatják fogalmazás-leckének.
- vers bemutatása
- megbeszélés: miről szól, milyen költői eszközökkel fejezi ki a mondanivalót
- vers üzenete
- refrén szerepe
- vers hangvétele
- irónia - gúny közti különbség: erről lehet beszélgetni
- jellemábrázolás módja: környezetrajz, beszéd: erről megint csak van mit beszélgetni: példák a saját életükből
- köznevesült tulajdonnevek: patópálok, háryjánosok, hűbelebalázsok stb. + lecke: gyűjtés- helyesírásuk
- Pató Pál szobra (neten fönn van) - hogyan ábrázol a művész? _ pl. testtartás, metakomm.
- félbehagyott mondatok: ... szerepe az irodalomban
- van egy könyv: Petőfi versek képekben: azt is érdemes felkutatni, mert ez a vers is benne van
- rajzos feladatok a verssel kapcsolatban
- felolvasási gyakorlatok - hangsúly, hanglejtés, hangerő, refrén akár együtt mondva
Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ez nem óravázlat, csak ötletek hozzá.
szia :)
remélem holnapra kell ?:DDDD
Hú, azt én is tanítottam anno, amikor "kis tanár néni" voltam, de nincs nálam az óratervem. :( Kicsit moralizáló óra volt, erre emlékszem. P.P. jellemét próbáltuk leírni, hogy mi mindent hagy veszni a nemtörődömség és a lustaság miatt. Gyűjtöttünk szólásokat, közmondásokat hozzá (pl. "Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra!"). Versszakról versszakra haladva kibogarásztuk a költői eszközöket... Basszus, ha otthon lennék, simán be tudnám szkennelni Neked, mert jó óra volt, jelest kaptam rá. :(
Azért sok sikert az órához!