Két kosárban 22 alma van. Az egyikben 6-tal több, Hány alma van külön külön a kosarakban? Matekosok segitsetek! (tudásbázis kérdés)
Az első és a 47. bejegyzésem között a többség megértette,hogy mit is akarok,még akkor is ha nem voltam elég világos és számomra ez a fontos.
Természetesen egyszerű feladat,nem is azzal volt a baj,hanem az ábrázolással,ugyanakkor nem is ez a feladat terheli le a gyermeket ,hanem maga a rendszer.Mint mindenhol itt is akad néhány fikázó,akiknek ez az erősségük,de ez már az ők bajuk nem az enyém
ez a feladat annyita minimál-logika, hogy ha ez nincs meg, akkor az életben számtalan szituációban gondot jelent majd az eligazodás
A logikai gondolkodás átszövi az életünket, a matematikai példák (a szövegesek főleg) mind ezt kívánják meg.
A napom beosztása is logikai feladat, ne előbb menjek nagybevásárolni s utána hat cekkerrel a fordrászhoz, hanem inkább fordítva....
Lányok köszönöm, hogy meg van az eredmény, meg tetszik h ilyen jól el vitatkoztatok a témán.
Persze ez egy egyszerü feladat is lehet sőt az is, de én és a logika fényévekre állunk egymástól. Anno minket megtanitottak számolni, nem is emlékszem h lett volna logikai feladat a könyvünkben.
Hasonló feladatok voltak szorzásra is az ment a lányomnak,de az összeadásnál kételyei támadtak, holott most kiderült h jól dolgozott, viszont én zavarodtam össze, ez adta a fórum cimét tulajdonképpen.Nem szoktam okoskodni, mert ma ahogy tanulnak az messze nem az amit én tanultam, vagy ahogyan én. 30 év alatt sokat változott minden sajan nem jó fele. A tanitónénink nagyon jó, ezért nem is volt gond, hogy nem oldjuk meg a házit, minthogy rosszul dolgozzunk, de ha véletelnül jól is dolgozunk a fontos az h értsük is mit csinálunk. Az igazság az, hogy nem tudom minek akarja ma képezni az iskola a gyermekeket, de nagyon leterheli agyilag őket a sok felesleges dologgal.
Szerintem ez egy jo magyarazat.
Logikaval..nem x-ekkel. Az eletben is logikaval kell gondolkodni.
Én meg azt tapasztalom,h a tanár egy egyszerű példát is olyan bonyolultan ad elő,h azzal zavarja össze a gyereket és senkit nem tanít meg logikusan gondolkozni.
Gondolom 2.osztályban ezt a feadatot nem úgy kell megoldani,h levezetnek egy egyismeretlenes egyenletet,tehát én sem így adom elő a gyerekemnek,hanem úgy,h rájöjjön mi hogy van,h vannak összefüggések,itt mindig èrvényes szabályok,stb.És ahogy nem mindenki tökéletes a szakmájában,úgy vannak rossz matematikatanárok is.
Nekem is volt osztálytársnőm először óvónő,majd tanár lett alsósoknál.Remélhetőleg nem a matematikát tanitja,mert ő volt az,akinek csak azért volt jó jegye,mert bemagolta,matekból pedig azért,mert ő volt a kedvenc.Akkor még a tanár szava szent volt,bármit megtehetett.
Ehhez feladathoz órán tanultak egy módszert, ami valóban a szakaszokkal való ábrázolás lenne. Gyerek vagy nem figyelt, vagy nem értette. Egyébként 8 évesnek valószínűleg nem könnyű ez módszer. Felsőben is küzd vele néhány gyerek. Szülő nem ült ott órán, így nehéz lesz elmagyarázni. Füzetben van is hasonló feladat megoldva. Legalábbis így kellene lenni.
Egyébként sokszor tapasztaltam már, hogy a szülő csak összezavarja a gyereket, ha esetleg másképp magyarázza el, mint a tanár.
Aki meg úgy gondolja, hogy nem szakosként okosabb egy matektanárnál, hajrá menjen el matek szakra... Utána friss diplomával a kezében menjen be egy 30 fős osztályba matek órát tartani. Megnézem...
Nem tartom magam tökéletes tanárnak, de így minősíteni...
Ugyanannyabból a matek könyvből tanultam általánosban, mint amiből most tanulnak a gyerekek. Feladatok maradtak, csak kivettek egy-két témakört. Egy osztály 30%-ának ez is sok. Egyátalán nem képez matematikusokat. Középiskolában nem csökkent a tananyag, ők olyan dolgokat várnak el, ami nem is képezi az általános iskolás tananyag részét.
Elnézést, hogy eltértem a témától, de volt itt egy-két elképesztő hozzászólás.
1.kosárba x alma
2.kosárba x+6 alma
x+x+6=22 /-6
x+x=16 /:2
x=8
pofon egyszerű
:DDD
Két kosárban 22 alma van. Az egyikben 6-tal több, Hány alma van külön külön a kosarakban? Matekosok segítsetek!
Nekem ez nem 5 és 17 !
Hanem 8 és 14!
22-6=16
16/2=8
8+6=14 az egyikben
a maradék 8 a másikban :)
A legkönnyebben úgy tudod szemléltetni egy nyolc éves gyereknek a példát, ha rajzoltok. Igaziból ,nem csak körökkel vagy vonalakkal, úgy jobban leköti a matekozni nem szerető gyereket.
Egy papírlapra rajzoljon 22 db almát és két kosarat fölé! Az "A" kosárba rajzoljon 6 db almát és ezzel egyidőben az alsó almasorból húzzon ki hat almát! Számolja össze, hogy így mennyi alma maradt és ossza ketté "A" és "B" kosár között egyenlően!
Aztán felsőben majd úgyis megtanulja, hogy mennyivel egyszerűbb ezt a példát kiszámolni egy egyismeretlenes egyenlettel. :)
x+(x+6)=22
2x+6=22
2x=22-6
2x=16
x=8
8+14=22
x+(x+6)=22
8+(8+6)=22