Hogyan ismerjük fel elsős korban a d-b betűket? (tudásbázis)
:) már belerajzoltam egy diót és egy borsót a tenyérbe:D megnézi és úgy megy neki, hát egyenlőre akkor marad ez a megoldás.
mi ezt úgy csináltuk, hogy az o-ó,ö-ő a gurulós betűk, az u-ú, ü-ű pedig a hasraesős:) egy labdával és egy pohárral szimbolizáltuk a betűket. nagyon szépen megkülönböztették egy idő után
Romankovics-Meixner program
Analizáló-szintetizáló módszer, amelyet megelõz egy szóképes elõprogram. A betûtanításnál figyelembe veszik a homogén gátlás jelenségét, az "összetéveszthetõ betûket nem egyszerre tanítják. Elõtérbe helyezik a néma olvasást, hiszen késõbb sok feladatot néma olvasással kell megoldania a gyereknek. A mássalhangzókat hangutánzással tanítják, a magánhangzókat a szájállás megfigyeltetésével.
Tankönyvei: Olvasni tanulok,
Írni tanulok (kis- és nagybetûs),
Olvasókönyv. "
[link]
sosem értettem, hogy miért kell rohanni? sajnos manapság nem a gyerek a fontos, hogy megtanuljon olvasni és élvezze is azt, hanem az hogy haladjunk haladjunk, aztán majd a szülő küzködik otthon szerencsétlen kis manóval, mert még mindig nem érti azt amit már rég "megtanultak"
:(((
Ha a gyerek az egymáshoz hasonló, csak irányban eltérő betűket téveszti, akkor kérdés, hogy egyébként hogyan tájékozódik a térben, a síkban a mindennapokban. meg tudja-e mondani más esetben, hogy egyformán áll vagy nem, ha pl. két ugyanolyan virágot, vagy holdat, vagy bármilyen formát lát, de az egyik jobbra, a másik balra néz.
én rajzolnék egy dobot a bal oldalra, és egy babát a jobb oldalra a könyvben a lap tetejére.
...vagy a gyerek kézfejére gyorssegélynek,
A lányomék hetente 2 betűcsoportot vettek, csoportonként 6 betűvel. Félévkor tollbamondás volt náluk is!
az én öcsém ötödikig kevertem írásban az ö és ü betűket... semmit nem tudtak kitalálni, a törülköző szó maga a horror volt. Aztán valahogy megért hozzá, és ötödik után már sose keverte...
Most 20 éves:)
Áh ne is mondd! Feláll a szőr a hátamon az egésztől! :(
Romankovics-Meixner program
Analizáló-szintetizáló módszer, amelyet megelõz egy szóképes elõprogram. A betûtanításnál figyelembe veszik a homogén gátlás jelenségét, az "összetéveszthetõ betûket nem egyszerre tanítják. Elõtérbe helyezik a néma olvasást, hiszen késõbb sok feladatot néma olvasással kell megoldania a gyereknek. A mássalhangzókat hangutánzással tanítják, a magánhangzókat a szájállás megfigyeltetésével.
Tankönyvei: Olvasni tanulok,
Írni tanulok (kis- és nagybetûs),
Olvasókönyv. "
[link]
Fél év óta összefüggű szöveg olvasnak. Először szótagolva kezdték. Most voltam totál ledöbbenve, hogy Március 15-e alkalmából olyan olvasmányuk volt házi feladat, amiben a szabadságharcról és a magyar nemzetről írnak. Jóformán nem is értette szegény. Nagyon nehéz volt a szövege. Először azt gondoltam, hogy vicc, de nem. Az órán olvasniuk kellett.
Ilyenkor már hát annyira...gyorsan haladnak hogy 2 nap után már el is felejtik a betűket.De nem?
Nálunk már félévre végig vették az ABC-t. Írottan és nyomtatottan is. Félévkor tollbamondást írtak. Most pedig a nagy Írott betűket veszik a tulajdonneveknél. Iszonyú gyors tempóban haladnak:(
azt tudom! Én is pedagógusnak készültem, de otthagytam, mert nem tudtam azonosulni azzal ahogy a gyerekekből roncsot csinálnak (tiszt. a kivételnek). Amire nagyon emlékszem viszont az pont ez volt, hogy az olyan betűket amik egymáshoz hasonlóak azokat úgy lehet belverni a gyerek fejébe, hogy egymástól távol esve tanítjuk őket. Vannak erre megfelelő szakkönyvek is, gyerekeknek is, érdemes utána nézni a könyvtárban vagy a neten!
Én,amikor1-sős voltam minden betűt 3 napig vettük.
Például ez is 1 jó ötlet.
:-) Nem mondtam, hogy nincs igazad.
Egyébként nem a tanító néni siet, hanem az egész elsős anyag összeállítása úgy szar ahogy van!
Nálunk még nem értek az ABC végére, a mi iskolánkban szerencsére az a módi, hogy bevárnak minden gyereket, hogy megtanulja. Nem karácsonyra kell megtanulni olvasni, hanem az első év végére. A két nagyobb is itt és így tanult, és így is év végére mindent tudtak amit kell. Eléggé kiemelkedő nálunk a helyesírás ebben a suliban.
Szépen beszél, nincs gond a szavakkal, válaszékosan és sok szót használ. Sokáig nem tudtam kimondani az "R" betűt, de egy éve kb. gyönyörűen mondja. Tehát a beszéddel semmi gond. Egyedül az olvasásnál nem megy a két betű. Igazán fel sem cseréli, csak gondolkozik, hogy ez D vagy B?Miután kiolvassa a hülyeséget, rájön. De az már késő.
Vagy legyen neki 1 külön órája(Diff.k.f.)és talán a tanító néni eltudja neki magyarázni.
mi ugy tanitottuk a lányomna: pocakos bab-b, dob-d
amikor irta mindig ezt ismételte.:)
Hogyan hangzik jobban?:dundi,bundi
Ez az enyémnél is így van, ez tipikusan a diszlexia egyik tünete Lehet!!!. Egész nagycsoportban járt diszlexiaprevencióra és az iskolában is jár fejlesztő pedagógushoz. Tehát semmiképp sem biztos, hogy az, de beszélj a tanító nénikkel, esetleg kérd ki a Nevelési Tanácsadó véleményét
akkor sem mindegy, hogy megtanul olvasni, vagy csak úgy éppenhogy megtanulja a betűket mert siet a tanítónéni! Homogén gátlás elve-nézzetek utána!!!!
Én tudom,de ha csak a tanítónéni ezt csinálná ejtse ki magába pl:Báli,dália.
Márt tanultak minden betűt, de ezt a kettőt keveri. Most azt találtam ki, hogy melyik betűnek merre áll a pocakja. A d= bal kéz és abban van egy dió, a b= jobb kéz és abban van egy borsó. Ideig, óráig megjegyzi, de aztán elfelejti.:(
Később? Gondolom szegény azért tanácstalan, mert az összes betűt végigveszik minimum karácsonyra. Most meg ugye már mindjárt április.....
További ajánlott fórumok: