Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Szerintetek is igazságtalanul kapott egyest a gyerekem, vagy én tévedek? fórum

Szerintetek is igazságtalanul kapott egyest a gyerekem, vagy én tévedek? (beszélgetős fórum)


❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
246. Talian35 (válaszként erre: 243. - Pen80)
2010. okt. 5. 22:38
Ja, ez kb. mint Makó Jeruzsálemtől :-)))
245. Talian35 (válaszként erre: 242. - A0c1361e44)
2010. okt. 5. 22:37
Akkor viszont mégiscsak ott a bibi, hogy az érdemjegy valójában nem a gyerek valódi tudását tükrözi, hanem a "felejtőképességét", szorgalmát, odafigyelést is? De akkor mire van a "szorgalom" jegy?
244. Pen80 (válaszként erre: 239. - Serbyna)
2010. okt. 5. 22:34
A következetesség nem feltétel ahhoz, hogy sikeres legyen a folyamat? Hogy az legyen az eredmény, amit szeretnénk? Senki nem mondta, hogy egyest egyáltalán nem lehet adni. Ebben a konkrét esetben kifogásoltuk.
243. Pen80 (válaszként erre: 242. - A0c1361e44)
2010. okt. 5. 22:32
Szerintem ezt ne nevezzük nevelésnek.
2010. okt. 5. 22:08

Nem tudom, hogy tévedsz e, de ez egy nagyon szokványos dolog. Az én gyerekem is kapott HF hiányra, felszerelés hiányra is egyest. Semmi baja nem lett tőle, pedig a féléves, illetve a év végi jegyekbe is beleszámitott. volt olyan, hogy volt 4 db egyese az ilyenek miatt 2 db jegye dolgozatra. Senkit nem érdekelt, hogy a dolgozatok ötösek lettek. Akkor is kettesre zárták le.

Nem hiszem, hogy bármit is kellene tenned. Ez mindig igy volt. Ez a nevelés egyik eszköze. Körmöst viszont már nem kaphat:) az egyest meg valahogy ki fogja birni...

241. mamcili (válaszként erre: 92. - Syria)
2010. okt. 5. 22:03
elsős másodikos gyermeknél még ezt nem tartom jogosnak...egy fekete pont is más...mint ez....
240. mamcili (válaszként erre: 89. - D781f12808)
2010. okt. 5. 22:00
ráadásként fogadó óra lyukas óráikban van amikor egy dolgozó szülő nincs otthon esetleg napközben :(
239. serbyna
2010. okt. 5. 20:50
Na láthatóan a pedagógia is az a terület amihez mindenki ért;-) A büntetés és jutalmazás a nevelés egyik eszköze,ami az okatatási-nevelési folyamatban mindenképpen szükséges.Ha van létjogosultsága az ötösnek akkor az egyesnek is,ezen kár vitatkozni.Ha nem lenne élményük fekete pontból és egyesből a kis lurkóknak,nem tudnák értékelni a pirosat,ötöst,hisz nem lenne mihez hasonlítani.És igen a büntetésnek is lehet motiváló hatása,csak megfelelően kell tudni vele bánni.
238. Pen80 (válaszként erre: 233. - Puritan)
2010. okt. 5. 17:00

értettem :)

de azt könnyebb értelmezni, mint a könyvecskét :)

237. Talian35 (válaszként erre: 236. - Egypt)
2010. okt. 5. 16:58
Jó fej...adjon Ő egy pofont :-)))
236. egypt (válaszként erre: 235. - Talian35)
2010. okt. 5. 16:32
Ez így van. Olyan is van, hogy a szülő azt mondja, hogy nyugodtan adjak a gyerekének egy jó nagy pofont, ha nem bírok vele, ő sem bír vele. Na persze...
235. Talian35 (válaszként erre: 234. - Egypt)
2010. okt. 5. 16:29
Alapvetően azzal van a legnagyobb baj, hogy a legtöbb szülő az iskolától várja hogy majd megnevelik a gyerekét, holott az alapvetően a szülő feladata lenne.
234. egypt (válaszként erre: 220. - Puritan)
2010. okt. 5. 16:14
Én is ezt akartam mondani.
233. puritan (válaszként erre: 225. - Pen80)
2010. okt. 5. 16:10
csak vicc volt...különben meg a gugli is a menetrendet dobja ki, ha tudni akarod, mikor megy a vonat...a gugli nem egy gyüjtőhely, csak egy kereső, olyan oldalakra visz el, ahol szintén tudni kell olvasni és gondolkodni, de ez már megint egy másik téma :)
232. Talian35 (válaszként erre: 230. - Pen80)
2010. okt. 5. 16:09
Ja, amúgy egy csomó zöld lehullott levél van a kertünkben :-))))))))
231. Talian35 (válaszként erre: 230. - Pen80)
2010. okt. 5. 16:07
Hát igen, én is igy vesztettem el a kedvem hogy rajzoljak! Volt egy-két megértő tanárom később, de amikor azt mondták egy művemre, hogy ez ilyen "nem lehet" (másodikban, ált isk) na azóta nemigen voltam hajlandó rajzolni csak amikor abszolút muszáj volt :-(
230. Pen80 (válaszként erre: 229. - Talian35)
2010. okt. 5. 16:00
Nemhogy nem tanít meg, de minden kreativitást kiöl a gyerekből. Ismerős kisfiút leszúrták az oviban, hogy zölddel is színezte az őszi levelet. Kiment és megmutatta a kedves óvónéninek, hogy akkor hogy is néz ki egy őszi levél. Ő ugyanis előző nap épp az avarban játszott és tudta. Óvónéni meg "megtanulta" valahol, hogy zöld nem lehet benne...
229. Talian35 (válaszként erre: 225. - Pen80)
2010. okt. 5. 15:50

A rendszer a biflázáson alapul amit világéletemben utáltam. Gondolkodni nemigen tanit meg, lényeg, hogy a következő órára bemagolja az ember az anyagot, meg a témazáróra, aztán úgy hullik ki ezerrel az ember fejéből, hogy csuda :-)


A gugli jó, de ahhoz, hogy valaki hatékonyan tudjon keresni, szintén meg is kéne tanitani azt :-)

2010. okt. 5. 15:48

Aki nem olvasná végig, csak egy-két mondatot kiemelnék:


"a fejlett országok közül Finnországban ülnek a legkevesebbet a gyerekek az iskolapadban"


"nincs váltás az általános- és a középiskola között"


"Finnországban a tanári szakma egyike a legmegbecsültebb életpályáknak"


"A finn tanárok azt vallják, hogy kevesebbet tanítani „kifizetődőbb”, a harmonikus fejlődés kulcsa ugyanis az, hogy a diákok nincsenek kitéve extra leterhelésnek."

2010. okt. 5. 15:42

Miért a finn iskolák a legjobbak a világon?

iskola,

BBC,

eredmények,

finnek

2010. április. 12


A tavalyi évben több mint száz külföldi delegáció járt Helsinkiben, ők mind arra keresték a választ, hogy vajon a finn iskolás gyerekek mitől teljesítenek mindig, és látványosan jobban a nemzetközi felmérésekben, mint más országok tanulói – írja a BBC internetes portálja.


2006-ban a finn tanulók mindent vittek: a legmagasabb átlageredményeket érték el mind a reál, mind pedig a humán területeken végzett összes olyan felmérésben, amelyben a fejlett világ országai részt vettek. Hasonlóan szerepeltek a PISA néven ismert OECD által összeállított felmérésekben a finn 15 évesek – itt matematikából csupán Dél-Koreai kortársaik tudták őket a második helyre szorítani. A finn gyerekek eredményei ráadásul egyáltalán nem a véletlennek köszönhetők, hiszen a korábbi évek felméréseiben is rendre az első helyen végeztek. Ha ezekhez az irigylésre méltó eredményekhez hozzáveszük azt a statisztikai tényt is, hogy a fejlett országok közül Finnországban ülnek a legkevesebbet a gyerekek az iskolapadban, még érthetőbbé válik a többi ország oktatási szakembereinek kíváncsisága.


Pedig a finnek oktatás filozófiája első hallásra rendkívül egyszerűnek tűnik. Úgy tartják, hogy valamit minden diák képes hozzátenni a tanultakhoz, és bizonyos fokú együttműködésre még az adott tárgyban gyengébbnek számító tanulók is jó eséllyel késztethetők. Hogy ezt a célt el is tudják érni, az akadályokat nehezebben vevő diákok mellé plusz pedagógust rendelnek, aki foglalkozik velük. Ugyanis a filozófia másik sarkalatos ponja éppen az, hogy sosem különítik el az osztályokat „jókra” és „rosszakra.” Finnországban minden tárgyat együtt tanul az osztály, nincs emelt szintű matek meg angol. Ebből következik, hogy az ügyesebb gyerekek húzzák magukkal lassabb társaikat – a külön tanárok segítségével pedig ők is szépen fejődnek.


Később is kezdik az iskolát


Szembe ötlő különbség a finn és a többi fejlett ország oktatási rendszere között az is, hogy Finnországban hét évesen kezdik a gyerekek az iskolát. Ők ugyanis hisznek abban, hogy az ennél fiatalabb gyerekek elsődleges tevékenysége még a játék. A hétévesek viszont – ha már kellően kijátszották magukat az óvodában – szívesen és telve tanulási vággyal ülnek át az iskolapadba, így pedig a tanítóknak is könnyebb lesz a dolga. A gyerekek érdekét szolgálja az a szokás is, hogy Finnországban nincs váltás az általános- és a középiskola között. Ezzel megkímélik a tanulókat a stresszel járó felvételitől, és attól, hogy új közösségbe kelljen beilleszkedniük. A szisztémát a finn tanárok is szeretik, hiszen a hosszú évek során jobban megismerik diákjaikat. A bensőségesebb tanár-diák viszony pedig ugyancsak segíti a tananyag könnyebb elsajátítását.


Henna Virkunnen finn oktatási miniszter büszke országa kimagasló eredményeire, ugyanakkor viszont hozzáteszi: „a rendszer kiválóan képes támogatni és segíteni a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeket, viszont a jövőben több energiát szeretnénk fektetni a tehetséges diákok gondozásába is.”


A kevesebb több


A finnek imponáló eredményeiből természetesen a szülők is kiveszik a részüket. Az északi országban tradíció, hogy otthon olvasnak a gyerekeknek, mint ahogy az is, hogy a szülő jó kapcsolatot ápol a gyereke tanáraival. Az osztálytermi körülmények is nagyban kötődnek a finn kulturális tradíciókhoz: az órák nyugodt és informális légkörben zajlanak, melyben tanár is diákjai között jól működő partneri viszony tud kialakulni. (Ebben segítheti a finneket az a tény is, hogy országukban viszonylag alacsony a bevándorlók aránya. Így az iskoláskorú gyerekek anyanyelve – nagyon kevés kivétellel – a finn, nyelvi integrációs nehézségekkel tehát csak elvétve találkoznak.)


Fentieken túl valószínűleg nem mellékes az sem, hogy Finnországban a tanári szakma egyike a legmegbecsültebb életpályáknak, az oktatás színvonala pedig igen magas. Jellemző az is, hogy a politika semmilyen körülmények között nem szivárog be az iskolák falai közé és óvakodik az előírásoktól. A finn tanárok azt vallják, hogy kevesebbet tanítani „kifizetődőbb”, a harmonikus fejlődés kulcsa ugyanis az, hogy a diákok nincsenek kitéve extra leterhelésnek.


eduline

226. Talian35 (válaszként erre: 222. - Puritan)
2010. okt. 5. 15:41

Ma sok fiatal (16-tól felfele) egy postai ajánlottszelvényt sem tud kitölteni :-)) Többször tapasztaltam már a postán, pedig elég egyértelműen értelmezhető lenne az a pár szó:


Feladó neve, cime, Cimzett neve, cime - ENNYI :-)

225. Pen80 (válaszként erre: 222. - Puritan)
2010. okt. 5. 15:39
amúgy kell néhány perc, hogy értelmezd, ha először látsz olyat, tudom. de azért csak sikerül kisilabizálni, mikor megy az a vonat :) de a rendszer nem a gondolkodás felé halad sajnos. beütöd a "gugliba", azt' kidobja. csak nincs mindenhol gugli, akkor meg majd meg lesznek lőve szegények. nem baj, csinálunk mindenhova guglit. nehogymá' gondolkodni kelljen.
224. Pen80 (válaszként erre: 221. - Talian35)
2010. okt. 5. 15:36
szókép olvasás nagy eredményei :( szerintem elolvassák. csak minek. de biztosan van, aki nem figyel csak vagy ilyesmi, az bárkivel előfordul.
223. 0c49369de6 (válaszként erre: 1. - 6c5f346e46)
2010. okt. 5. 15:36
Minden hiányzást jelenteni kell. Legalábbis nálunk ez így működik...
222. puritan (válaszként erre: 210. - Pen80)
2010. okt. 5. 15:35
szerintem a vasúti menetrendekkel van baj :)
221. Talian35 (válaszként erre: 210. - Pen80)
2010. okt. 5. 15:33
Múltkor belebotlottam az egyik aukciós portálon eladóhoz intézett tucatnyi kérdésbe és majdnem kitéptem a hajam, hogy mennyire nem tudják értelmezni az emberek azt, amit olvasnak (vagy persze lehet hogy el sem olvassák) :-)))
220. puritan (válaszként erre: 219. - Egypt)
2010. okt. 5. 15:33
teljesítményének, szorgalmának értékelésekor...tehát ezeket lehet értékelni...nem lehet fegyelmezési eszköz, vagyis ha rossz a gyerek, akkor nem kaphat egyest...de ha felszólítja a tanár és nem tudja az anyagot (mert mondjuk rendetlenkedett), simán kaphat egyest...
219. egypt (válaszként erre: 217. - Puritan)
2010. okt. 5. 15:32
Nem csak magatartás, ott van a teljesítmény és szorgalom is.
218. egypt (válaszként erre: 217. - Puritan)
2010. okt. 5. 15:31

Ez már kicsit hasonlít. Mert büntetésből nem lehet osztályozni.

Egyébként pont most gondoltam rá, hogy az osztályozásnál kéne megnézni valahol.

217. puritan
2010. okt. 5. 15:30

Ez van a 69.§-ban, de ez ugye a magatartásra vonatkozik:

"Az érdemjegy, illetőleg az osztályzat megállapítása a tanuló teljesítményének, szorgalmának értékelésekor, minősítésekor nem lehet fegyelmezési eszköz."

❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook