Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mit tettél volna az M1-es homokviharban? fórum

Mit tettél volna az M1-es homokviharban? (beszélgetős fórum)


1 2 3
67. 5d8fd6c5cb (válaszként erre: 65. - ,zumba)
febr. 26. 15:34

"Mindig az út és látásviszonyoknak megfelelően kell sebességet választani, látni, és látszódni kell.

Nem tanultak a tavalyi esetből sem.

Ha nem látok, nem megyek."


Ilyen egyszerű lenne ez az egész, ész nélkül minden hülye tudja nyomni a gázt.

Piros pontot elküldtem.

66. ,zumba
febr. 26. 15:06
Van a 2023.03.11. homokviharról felvétel. Látható, hogy nincs hátsó világítás a modern autón. Ezt be kellene tiltani, vagy lehessen összekapcsolni, hogy ha első menetfény van, akkor legyen hátsó is. Nem is tudom milyen ésszel bírt, aki ezt kitalálta. Ugye fejlődik az autótervezés, csak néha rosszirányba.
65. ,zumba (válaszként erre: 64. - Pötibaba)
febr. 26. 14:54

Mindig az út és látásviszonyoknak megfelelően kell sebességet választani, látni, és látszódni kell. Nem tanultak a tavalyi esetből sem. Ha nem látok, nem megyek. Ha meg megy vakon, akkor bármi megtörténhet.

Példa: 2 nappal ezelőtt jött 2 őz az úton keresztül.Látta a férjem, nem hirtelen jöttek. Lassított, megállt és jött a többi őzike is. Az utánunk érkező autós türelmetlenül már dudált....

Van kihelyezve vadveszélyt jelző tábla, de ő csak siet. Ha baj történne, majd mondaná: hirtelen jött az őz, persze. Na ezért járnak meg emberek, mert csak nyomják a gázpedált.

64. pötibaba (válaszként erre: 63. - ,zumba)
febr. 26. 13:45
Láttam róla tiktokon egy videót. Hát ez olyan tejköd volt, amit én még eddig soha nem láttam. 1-2 méter lehetett max a látótávolság. El tudom képzelni, hogy hirtelen lett ilyen, ahogy a füsttel keveredett.
63. ,zumba (válaszként erre: 62. - Pötibaba)
febr. 25. 18:13
Igen. Most a köd jött hirtelen....pedig tegnap volt jelzés arra, hogy ma ködre lehet számítani. Majd jön a tavaszi szél porral, az is hirtelen jön. A füst is hirtelen jött? Mi el is kerüljük az autópályákat! Ugye van a menetfény, ami csak elől ad fényt. Nem egy csodaautót látunk így közlekedni. Azt sem veszik észre, hogy hátul nincs világítás az autójukon. Lehet ott is volt egy-két ilyen autó.
febr. 25. 16:44
Hallottátok, hogy megint nagy tömegbaleset volt, csak most a ködben+füstben?
2023. júl. 28. 07:58
Most hozták elő megint a hírekben ezt a sajnálatos balesetet. Nem tudják megállapítani, ki a hibás. Nem csodálom...
60. 80ASIQ (válaszként erre: 59. - Simple)
2023. márc. 16. 19:51
Szívemből szóltál!
59. simple (válaszként erre: 1. - Pötibaba)
2023. márc. 16. 19:03
Defenzív vezetés. Nekem ezt tanította az oktatóm. Én nem azt nézem, hogy közvetlenül előttem mi van, hanem hogy jóval előrébb mi történik. Például, ha látom hogy 200 méterrel előttem indexel a busz kifelé a megállóból, akkor felkészülök a fékezésre, mert tudom, hogy hamarosan előttem is fékezni fognak. Ameddig látok, de legalább 3-4 kocsival előbbre nézek. Nyilvánvalóan látni lehetett már messziről a porfelhőt, fokozatosan lassítani kellett volna, az összes létező fényt felkapcsolni, vészvillogót be mindent. Én ezt tettem volna, de valószínűleg ez is kevés lett volna, mert hátulról úgyis telibeküldtek volna. Látni például a kamionban készült felvételen, hogy a kamion maga is fékezés nélkül rongyolt bele az előtte lévőkbe. Sajnos itt nagyon rosszul vezet a többség.
58. 80ASIQ (válaszként erre: 56. - Timycat)
2023. márc. 16. 18:50
Najszen felénk is (Békés vármegye) jól jönne néha egy lánctalpas vagy légpárnás jármű.
57. 80ASIQ (válaszként erre: 56. - Timycat)
2023. márc. 16. 18:48

Én a realitásokhoz megfelelően állok hozzá. Sajnos nem minden - sok minden nem - tökéletes! Ebben élünk, ehhez kell igazodni. Ez nem jelenti azt, hogy ez így van rendjén.

Neked is igazad van. Ami az utak minőségét illeti, szoktam mondani, ha azok jók lennének, akkor az emberek általános közérzete is jobb lenne.

56. timycat (válaszként erre: 55. - 80ASIQ)
2023. márc. 16. 18:42

Hát nem tudom te hogy vagy vele, de én pl elvárnám a pénzemért az útkezelőktől, hogy közlekedésre alkalmasak legyenek az utak, felénk olyan minőségűek az utak hogy már nem nagyzolásból kell a terepjáró, de lassan inkább az off-road lesz a megfelelő jármű.

Unom, hogy mindig csak nekem van kötelezettségem az állam és a hatóságok felé, visszafelé sosem működik. De nyilván megtehetik, hisz az emberek többsége úgy áll hozzá ahogy te is...

55. 80ASIQ (válaszként erre: 34. - Timycat)
2023. márc. 16. 18:26
Nagyon helyes, hogy benne van! Nehogy már ennek a felelősségét is másra hárítsa az ember! Volt egy mondat, nem felejtem el: "A közlekedés veszélyes üzem!" Tehetsz bármit, balesetveszély van!
54. 80ASIQ (válaszként erre: 46. - Aszparagusz)
2023. márc. 16. 18:24
Ha tovább megyek a "semmibe", az sem jobb. Szerintem. Meggyőzhetetlen vagyok!!
53. 80ASIQ (válaszként erre: 47. - 71ddaa07fa)
2023. márc. 16. 18:22

Én ezt értem, de én akkor sem vagyok hajlandó egy láthatatlan helyzetbe belehajtani. Mi van akkor, ha pont nyakmagasságban van valami ami akár a fejemet is levágná? (Mondjuk... sokat nem szenvednék...). Persze, hogy mit csinál a mögöttem lévő, azon valóban nem tudok segíteni. De hát ő nem látja az átláthatatlanságot??

--

Mondom... Nem voltam a helyszínen, elhiszem, hogy könnyen beszélek kényelmes karosszékemből.

2023. márc. 16. 16:31

Lassitottam volna és félre álltam volna. De valószinű akkor is tömegbaleset lett volna, mert ez egy védhetetlen helyzet volt és én hiába lassitok ha a mögöttem lévők nem és belém szállnak. De ez a félreállás is lehet, hogy ott az adott pillanatban kivitelezhetetlen lett volna.

A régi 7-en autóztam ott is volt homokvihar, távolról lehetett látni a szántóföldek felett.

51. timycat (válaszként erre: 48. - Pasionella)
2023. márc. 16. 15:54

Kételkedhetsz, de ez annál is rosszabb kategória mint a vadveszély, az útjavítós tábla, a "kátyút javító" 50/40/30-as sebességkorlátozó táblák lakott területen kívül. A KRESZ-ben ez a passzus azt hidalja át ha a problémás helyre még a táblát se tették ki.

Gyakorlatilag "Mi szóltunk, ha gáz van te hibád, maradtál volna otthon."

2023. márc. 16. 15:45
Én úgy hallottam, hogy több ilyen átfúvás volt aznap az M1-en, csak kisebbek. Tehát aki "vakon és fék nélkül" belement, az már átment előtte ilyenen és gondolhatta azt, hogy ez is csak pár méter és simán áthajt rajta, ahogy tette korábban.
49. Borian (válaszként erre: 41. - Aszparagusz)
2023. márc. 16. 14:00

OK, kihagytam a lassítás és leállósáv között, hogy kijjebb húzódom


de az biztos, hogy belső sávban pláne nem nyomok satuféket

48. Pasionella (válaszként erre: 34. - Timycat)
2023. márc. 16. 13:49
Persze, nyilvánvalóan csak azért van a kreszben...
47. 71ddaa07fa (válaszként erre: 44. - 80ASIQ)
2023. márc. 16. 13:32
Pont azért nem álltam meg és állnék meg mert tudom, hogy nem lehet látni semmit, a vészvillogót sem és tuti nekem jönnének.
46. aszparagusz (válaszként erre: 44. - 80ASIQ)
2023. márc. 16. 13:27

Lehet, hogy az ő bűne, de a te autódat töri rommá.

És szerencsés vagy, ha csak az autódat....

45. 80ASIQ (válaszként erre: 42. - Aszparagusz)
2023. márc. 16. 13:16
Ilyen sajnos sok van!
44. 80ASIQ (válaszként erre: 40. - 71ddaa07fa)
2023. márc. 16. 13:15
Hát, ne haragudjon már meg a világ, de ha semmit (20 cm = SEMMI!) sem lehet látni, akkor én bizony megállok! Ha a mögöttem lévő nem áll meg az az ő bűne!!
43. 80ASIQ (válaszként erre: 14. - Bnedora)
2023. márc. 16. 13:12
Az maga egy mérsékelt következmény lett, hogy csak egy halálos áldozat volt. Látva a roncsokat, kellemesen (Bocsánat! meglepő, hogy csak egy halálos áldozat volt...
42. aszparagusz (válaszként erre: 18. - Pasionella)
2023. márc. 16. 13:10
Hiába veszed le a lábadat a gázpedálról, ha a mögötted lévő a "seggedben" van, nem tartja be a követési távolságot.
41. aszparagusz (válaszként erre: 12. - Borian)
2023. márc. 16. 13:08

Próbáltál már belső sávból lehúzódni a leállósávba?

Úgy, hogy mind a két sáv telített?

40. 71ddaa07fa (válaszként erre: 3. - Pasionella)
2023. márc. 16. 12:39
Elképzelhető, hogy egy olyan sofőr, akinek nincs rutinja, az megijed, lefékez és megáll. (Mint a korábbi hozzászólásomban írtam kb 20 cm lehetett látni előre, a szomszédos úton is. ) A mögötte jövőnek esélye nem lett volna kikerülni, mert nem lehetett semmit látni. Azt hiszem ez olyan dolog volt, amivel sokat nem lehetett kezdeni. Örüljön aki megúszta.
2023. márc. 16. 12:33
Elképzelhető, hogy meghaltam volna. Mi egy órával korábban autóztunk a szomszédos 1-es úton az M0 felé. Szerencsére itt azért kisebb volt a forgalom, mert a látótávolság nagyjából 20 cm volt. Lelassítottam kb.30 km/h-ra és elmormoltam egy imát, hogy most senki ne álljon előttem meg hirtelen, vagy ne legyen aki valamiért át akar szaladni az úttest egyik oldaláról a másikra, mert semmit nem láttam volna belőle, csak ha nekimegyek.
38. 80ASIQ
2023. márc. 16. 12:08
Amit én láttam videót, egy szintén balesetet szenvedett járműből készült, azon az látszott, hogy van egy híd, van egy átláthatatlan szürkeség amibe a jármű mindenféle sebességcsökkentés nélkül belerohan majd ütközik egy ronccsal. (Nagyot koppan és elhallgat.) Ezt hibáztattam azért mert egy kicsit sem lassított. A többiről nem akarok véleményt mondani, nem lenne korrekt. Igazat adok viszont azoknak akik szerint túl gyorsan mégsem mehettek mert akkor több (1 volt azt hiszem) halálos áldozat lett volna. Ami azt illeti, elég csúnya látvány volt ez a sok roncs, plusz a kiégett autók! Örülni kell annak, hogy csak egy halálos áldozat volt.
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook