Mit tettél volna az M1-es homokviharban? (beszélgetős fórum)
Egyrészt nem mindenki kedvtelésből közlekedik.
Másrészt nagyon kíváncsi lennék eddig az esetig hányan tudták felmérni azt, hogy közlekedés szempontjából mit jelent egy homokvihar.
Utólag könnyű.
Minden egyes alkalommal halálfélelmem van az M1-en. (Utasként)
Elvonatkoztatva a homokvihartol, ha tartod a kovetesi tavolsagot; tuti, hogy jobbrol leeloz vki; es betolakszik arra a helyre.
Egybefuggo teherautok mellett egybefuggo szemelyautok 140el a belsoben, es jon a seggedbe villogva, mikor latnia kell, hogy elotted is van 20 auto, melletted meg vegig kamion.
Ha mindket sav lassu valami miatt, vagy áll, mindig vannak olyanok, akik 160al vegigrepesztenek a leallosavban.
Kodolva van a kisebb-nagyobb-tomeg-stb baleset, barmilyen varatlan dolog kerul az egyenletbe.
"Az útviszonyoknak megfelelően vezetni???"
Igen ez egy nagyon "hasznos" szabály és azért van a KRESZ-ben, mert ezzel bármilyen védhetetlen helyzetben az autós felelősségét lehet kihozni és nem az útkezelőét, - fenntartóét.
Most csak kifejezetten a címre reagálva: „Mit tettél volna az M1-es homokviharban?”
Nem tudom, mit tettem volna. Nem tudom, hogy homokviharban hogyan cselekszik az ember, ha vezet. Ráadásul olyan helyzetben, amikor nem egyedül van a pályán. Nem tudom, hogy dolgoznám fel, ha részese lettem volna ennek a szörnyű helyzetnek.
Más dolog szituban lenni, és más dolog véleményt mondani róla kívülállóként. Szigorúan magánvélemény: utólag már csak okoskodásnak számít minden vélemény. Nekem nem dolgom elemezni ezt a sajnálatos történetet. Ítélkezni pedig végképp nincs jogom senki felett.
Itt nem egy szokványos balesetről van szó, amely pusztán emberi figyelmetlenségből és felelőtlenségből eredt.
Most nézd meg újra a videót a történteket és a sebességmérőt együtt. Látni fogod, hogy a kamion már másodpercek óta áll, mikor lecsökken a sebességmérő 80ra, 60-ra, majd 0-ra. Magyarul nem reagál azonnal. Hiába károg ezen mindenki, ebből nem derül ki, nem kezdett-e lassítani a kamion már korábban, és a mellette elhaladó halálos irama nem 80-70 km/h.
Én is azt mondom, ha ezek 130-mal csapódtak volna eymásba, sokkal több halott lenne.
Van fenn egy videó: kamion fedélzeti kamera, 90km/h volt a sebessége és nulla lassítás nélkül csapódott bele a többi autóba/kamionba.
Kérdésre válaszolva:
Lassítás
Vészvillogó
Vagy ha volt előrejelzés, meggondolni, hogy egyáltalán útnak indulok-e
Szerintem ezek nem 100-al mentek, akkor nem egyetlen halálos áldozat lenne.
Belém jöttek 50/60-nal úgy hogy én álltam, az én autóm sokkal rosszabbul nézett ki, mint amiket itt a fotókon láttunk.
Én egyszer voltam homokviharban, 0 volt a látó távolság. De az nem autópályán volt, semmi forgalom, így félreálltam. Autópályán nem tudom mit tettem volna.
A követési távolságot írtad, hogy nem lett volna ba, ha betartják.
Nos, egyrészt: én ritkán járok az M1-en, de annyira zsúfolt, hogy ez szinte lehetetlen.
Másrészt, és ezért írtam a satufékről: olyankor normál követési távolság mellett se tudsz megállni.
Szerintem meg nem írt hülyeségeket. Aki úton volt már, láthatta, hogy pl. a kamionok hogyan közlekednek.
Voltam már olyan helyzetben, hogy a ködben nem lehetett látni, mégis száguldoztak el mellettünk. Vagy viharban, amikor felhőszakadás, sötétség van. Azt például nem hallottam, hogy milyen állampolgárok szendvettek balesetet. Mert bizony a külföldiek, akik mennek vissza dolgozni hazánkon keresztül nemigazán tartják be a szabályokat. Viszont láttam olyat is Olaszországban, hogy ahol a kamionosoknak nem volt szabad előznie, ott csak a magyarok tették ez. Úgyhogy szerintem is, ha teljesen nem lehetett volna megakadályozni a balesetet, lehetett volna mérsékeltebb is.
Igen, lehet hogy ez most csak így működött:
- mázlista
- kevésbé mázlista
- nem mázlista
- nagyon nem mázlista
Tudod partról könnyű észt osztani, főleg utólag, főleg, hogy nem voltál még ilyen szituban. Közel 40 éve vezetek, biztonsággal mondhatom védhetetlen volt a helyzet.
Előtte pár órával már történt baleset ott ez miatt. Tehát igenis a meteorológiai jelzések figyelembevételével az autópálya vagy út felügyeletnek el kellett volna rendelni amit nem tett. Ennél kevesebbért is hulltak már fejek.
Arról nem beszélve, hogy már annyi útadót meg autópályamatrica meg anyámkínját fizetünk, hogy egy ilyen vagy ehhez hasonló rendkívüli esetben férjen bele még ha plusz embert is kell behívni a biztonságért és ember életekért.