Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mi a véleményed az egyre gyakoribb sztrájkokról? fórum

Mi a véleményed az egyre gyakoribb sztrájkokról? (beszélgetős fórum)

❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
11. 80ASIQ
2007. nov. 9. 22:33

A 2007 november 7 - én megjelent Nemzetőr c. újságban van egy nekem nagyon tetsző cikk Nulla szolidaritás címmel. Sajnos ide hosszú a cikk, három mondatot kiragadok:"Minden, a helyzetével elégedetlen réteg gyűlölködik arra, amelyik épppen a jogaiért harcolna, s csodálkozik, hogy ő is egyedül marad, ha bajba kerül.(...) Szétforgácsolt, individualista, gyűlölködő, ócska nép lettünk. S akik ezt tették velünk, kajánul a pofánkba nevetnek."


Most jövök én: Tudomásom szerint a sztrájk bevallott célja a kisebb mellékvonalak bezárásának megakadályozása. Lehet, hogy pillanatnyilag gazdaságtalan, de amikor megépítették biztos vagyok abban. hogy jót tett a haladásnak. Most is azon kellene gondolkodni, hogyan lehetne ezeket jobban kihasználni, hiszen a vasúti szállítás olcsóbb a közútinál. Vaspálya, vaskerék, akár 50-60 vagonos szerelvények üzemeltetése biztosan olcsóbb mint 50-60 kamion üzemeltetése. Csak 50-60 kamion biztosan több üzemanyagot fogyaszt, (jobban szennyezi a levegőt) ezért üzemanyageladásból több bevétel van. A szállítási költséget is nekünk kell megfizetni ami drágítja a termékeket. A vasúti közlekedés újratervezésével szerintem jól járnának a vasúti dolgozók és azok az emberek akik utazhatnának vonattal.

Tehát szimpatizálok a sztrájkkal, sőt javaslom az egész napos sztrájkot.

Ami a szolidaritást illeti: sok szakma dolgozója sztrájkolt már. Az egyik csoport mondjuk hétfőn, a másik csoport egy hét múlva kedden, a harmadik megint egy hét múlva és így tovább.

Egyszer tényleg össze kéne fogni (ezt a politikusoktól hiába várjuk!) és minden szakmának EGYSZERRE 24, 48, 72 óráig vagy egy hétig sztrájkolni. Erre lennék nagyon kíváncsi!

(Írásomat gondolatközlésnek szántam.)

2007. nov. 9. 11:18
nekik legalább van rá lehetőségük...én olyan helyen dolgozom,ahol nem lehet sztrájkolni, az van,amit mondanak , aztán kész... ha nem tetszik,így jártál...
2007. nov. 9. 11:07
minek sztrájkolnak ugyse érnek elvele semit
2007. nov. 9. 10:45

Érdekes, hogy a vasutasok milyen gyakran élnek a sztrájk lehetőségével. Engem kimondottan bosszant! Szerintem nem érik vele el a céljukat, de nagyon sok dolgozó embernek okoznak kellemetlenséget:(

Lehangol, hogy eggyesek így képzelik a demokráciát:(

2007. nov. 9. 10:41
Engem csak az zavar, hogy egy kis cégnél dolgozom, nem vagyok egyáltalán jól megfizetve (se kajajegy, se uti ktg tér.,13. havi??álom, sem a munkábal járó előny, pl mávosok szerintem ingyen, vagy kedvezményesen utaznak), előttem 2 ember ült itt, 4%-os béremelést kaptam, de muszáj volt sulit kezdenem, mert elvárás volt, éves szinten százezres nagyságrend...szó-szó, én hova menjek sztrájkolni? Az én érdekeimet ki védi meg? Ha nem tetszik, mehetek máshová is, nem igaz?
2007. nov. 9. 10:34

Bosszant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A közlekedési eszközök / vonat,busz, villamos/ és a mezőgazdasági gépek leállításával meg lehet bénítani az egész országot, nagyon sok nehézséget, bajt okozva több százezer/ esetleg millió embernek.A többi szakma képviselőinek is vannak problémái, csak nem tudnak ennyi emberrel kicseszni.

2007. nov. 9. 10:04
Én megértem őket,de a módszerüket nem annyira.Kárt okoznak az államnak,és ezzel az utasoknak is. Az utasok adóforintjaikból fizetik a bérüket is. Mit tennének,ha az utasok is sztrájkolnának,és nem utaznának vonattal.Vagy a M.Á.V. Azt a két órás kiesés anyagi fedezetként az ő bérükből fizetné ki.Mondom,megértem őket,és igazuk is van.Mégsem hiszem,hogy bármit is elérnének.Nagyon sokba kerül egy vonat üzembe trása,és tényleg több olyan van amire csak egy-két utas száll fel.
2007. nov. 9. 09:50
A céljuk a munkahely megtartás és magasabb fizetés.. oké rendben ezt megértem, de mi lenne, ha mondjuk szegény vasutasok betegek lennének és épp az orvosok sztrájkolnának, vagy éhesek és a boltosok tennék... Ők lennének a legjobban felháborodva, mert miért is teszik? De nem csak ez, más emberekkel játszanak és megértést várnak, de hatalmas veszteségeik vannak igy is és ezt miből is fedezik kérdem én? Hát természetesen abból amit mi adófizetünk befizetünk, mert állami vállalatról van szó! Szóval miért ne érhetné el az állami vállalatokat is az átalakitás és miért kell fenntartani veszteséges vonalakat... van más megoldás is, ha kevés utasról van szó, mert természetes Ők is munkába szeretnének menni.... miért nem lehet az, hogy kis buszok beállitása és máris a veszteség kevesebb... de ez csak az én meglátásom. Lehet rosszul itélem meg, de talán el kéne jutni arra pontra az országba, hogy azt a szekeret melyet az ország képvisel ne 4 irányba húzzák, hanem együttesen előre, mert csak igy mozdulhatunk előre és mászhatunk ki a ......... jó lenne végre az összefogás és nem elherdálni a pénzt, tüntetésre és sztrájkra.....
2007. nov. 9. 09:41
A céljukat megértem, de a módszert nem. Az utasoknak okoznak kárt akik ha nem érnek be a munkahelyükre nem biztos, hogy megértő főnök várja őket. Míg a MÁV vezetői nyugodtan ülnek a fenekükön. Ha ezzel célt lehetne érni nem kellene ismételgetni.
2007. nov. 9. 09:31
Akkor lenne értelme ha többnapos lenne és nem 1-2 órás
2007. nov. 9. 09:30
Mi a véleményed az egyre gyakoribb vasútas sztrájkról?
❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook