Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Pedagógusok 32 órás munkaideje fórum

Pedagógusok 32 órás munkaideje (beszélgetős fórum)

96. P.Petra (válaszként erre: 94. - Gyöngyi)
2012. máj. 30. 10:21
Nekem még nincs ekkora tapasztalatom, de én is 1-4 osztályosokat tanítok.:)
95. csgybzs (válaszként erre: 94. - Gyöngyi)
2012. máj. 30. 10:20
Szerintem az embereknek a legtöbb kellemetlen tapasztalata a középiskolai tanárokkal van, akár gyerekként, akár szülőként. Egy kisebb gyermekeket oktató tanár elhivatott, szereti amit csinál, terelgeti, nevelgeti a gyereket.... középsuliban már nemigen van így...
94. gyöngyi (válaszként erre: 60. - 093a17e5d8)
2012. máj. 30. 10:10

Én 25 éve tanítok 1-3 osztályosokat és a sok hálás szülő és gyermek a bizonyíték arra, hogy nem rosszul.

Felháborít az ahogyan írsz rólunk pedagógusokról és ahogyan általánosítasz. Sajnos ezek szerint neked nem jutottak jó tanárok és ez az írásodon és a stílusodon is meglátszik.

Sajnálom...

2012. máj. 30. 10:03
Kíváncsi lennék, hogy van-e köztetek pedagógus?
92. Kis Cidri (válaszként erre: 90. - Pen80)
2012. máj. 30. 09:49

Bocs a helyesírásért!


Én ugyanezt gondolom, mert ha az lenne tanár akinek az a hivatása, hogy a jövö nemzedéket oktassa, akkor nem ilyen lenne a tanárok megítélése ma. Hangsúlyozom, hogy tisztelet a kivételnek!

Van szerencsém együtt "dolgozni" kivétellel, de sajnos találkoztam már olyannal is, aki nem azért ad rossz jegyet a gyereknek, mert nem jól teljesíti, hanem azért, mert. Ne a gyerek igya meg a levét az ő sikertelenségének. A tanárnak az az is feladata, hogy megtalálja az utat a gyerekekhez.

2012. máj. 30. 09:43
na mentem:) további jó beszélgetést
90. Pen80 (válaszként erre: 86. - Kis Cidri)
2012. máj. 30. 09:43

"Tanárnak az tanuljon, aki szereti a gyerekeket és van türelme, huzala a munkájához."

Azt hiszem, sírva fakadnánk, ha készülne egy statisztika erről a tanárok között. :(

Az évfolyamunkból én egyetlen olyanról tudok, aki azért ment tanítani, mert azt AKARTA csinálni. Mindenki más azért ment végül suliba dolgozni, mert nem talált másik munkahelyet. Oda meg felvették.

89. c69ff6d3e9 (válaszként erre: 88. - Tavasz007)
2012. máj. 30. 09:43
fizetést csak fent kapnak jót.de az már más téma.senki sincs megfizetve.
88. tavasz007 (válaszként erre: 86. - Kis Cidri)
2012. máj. 30. 09:42

most ezt ugy mondod, mintha a tanarok valami ku** jo fizetest kapnanak??

na jo, en memntem!

csok

87. c69ff6d3e9 (válaszként erre: 86. - Kis Cidri)
2012. máj. 30. 09:42
na igen.én pl nem mennék tanárnak, mert nem könnyű szakma, és nincs idegrendszerem 30 gyerek nyűgjéhez, és némely sötét szülővel szembeszállni, aki a gyerek helyett a tanárt hibáztatja.
86. Kis Cidri (válaszként erre: 81. - Tavasz007)
2012. máj. 30. 09:39

Na figyelj, ebből akkor sem jössz ki jól, mert nagyon rosszul közelíted meg a dolgot.

Tanárnak az tanuljon, aki szereti a gyerekeket és van türelme, huzala a munkájához.

Vannak állások, munkahelyek és hivatások. A tanári pálya hivatás, fontos a fizetés is, ami a munkáért jár, de nem lenne szabad, hogy ez legyen az elsődleges.

2012. máj. 30. 09:39

persze, hogy az, de megis azt tesszuk.


sajnalom, hogy valaki tanari vegzettseggel ott dolgozik, javaslom, hogy keressen neki illo munkahelyet.


ha valaki mernok, de nem talal munkat a mernoki szakmaban, es elmegy postasnak, attol nem kap mernoki fizetest postaskent, es nem mondja jobb helyelen, hogy csezmeg, en mernokkent postas vagyok, akkor az a minimum, hogy minden mernok biciklivel menjen munkaba 30 km-re. :)



amugy meg tanar es csirkefeldolgozo uzembe dolgozoinak a fizetese kozott minimilas lehet a kulonbseg.

84. Pen80 (válaszként erre: 81. - Tavasz007)
2012. máj. 30. 09:38
Mi is látjuk őket, csak nem ez a fórum témája :)
83. Pen80 (válaszként erre: 77. - Migerben)
2012. máj. 30. 09:36

Nyilván erről a véleményről a pedagógusok nem tehetnek :)

Meg arról sem, hogy ekkora mértékben csökkent a presztízse a szakmának... Ártatlan áldozatok :)

2012. máj. 30. 09:36
butaság összehasonlítani a tanárt meg a munkást.mindegyik szakma értékes.kinek a maga módján.
81. tavasz007 (válaszként erre: 79. - Gavrilo1)
2012. máj. 30. 09:33

hat ha valaki az Antarktiszra akarm enni kutatni, feltetelezem, hogy tisztaban van azzal, hogy ott ku*** hiseg van!!most erre mit mondjak?


en oda nem mennek, de nem az nem azt jelenti, hogy ott nem lehet jo/


nem ertem, hogy miert mindenki a tanarokat szidja. Latok en eleg csokat, akik negyed annyi erot ne feccelnek a munkajukba, es 3x fizetest kapnak.

80. Kis Cidri (válaszként erre: 78. - Tavasz007)
2012. máj. 30. 09:30
Ha jól értettem eddig itt pont az a probléma, hogy nem kapsz többet, mint ők és te "értékesebb" munkát végzel.
79. Gavrilo1 (válaszként erre: 54. - Tavasz007)
2012. máj. 30. 09:29

Na ezt a baromságot!! Már elnézést!!!

A mubnkakörülmények nem az iskolai végzettségtől járnak valakinak!!!! Azok adottak. Akkor az Antarktiszon -40 fokban dolgozó több diplomás kutatókkal mi van? Vagy a Namibiai sivatagban tanító tanárokkal??

78. tavasz007 (válaszként erre: 71. - Kis Cidri)
2012. máj. 30. 09:26

hat ha valaki ott akar dolgozni, akkor mit is mondhatnek! dolgozzanak!! :)


mindenkinek szive-joga eldonteni, hogy hol akar

de ne irigyelje masoktol, amije van


en sem fogom utalni a xy beosztasast, mert o tobbet kap

77. migerben (válaszként erre: 73. - 093a17e5d8)
2012. máj. 30. 09:25

Van amelyik megérdemelné.


De ezt arra írtam, hogy a közfelfogás szerint a pedagógus egyszer megírt egy óravázlatot, és 30-40 évig azt használja.

76. zsanci79 (válaszként erre: 63. - Migerben)
2012. máj. 30. 09:25

Ajánlom figyelmedbe a 40. és 57. sz. hozzászólásomat!

Valóban az süt belőle amit Te írtál.....támadááááááás!!!! Lenézés!!!!! Ja-ja!

De mivel nekem nincs diplomám, valószínű is, hogy én nem tudok sem fogalmazni, sem értelmezni.

Egyébként meg utálok személyeskedni, ezért azt meghagyom másoknak.

75. Pen80 (válaszként erre: 68. - C3f39fd03b)
2012. máj. 30. 09:24

Teljesen egyetértek.

Dobnak is egy hátast, amikor mondjuk 10 év tanítás után kikerülnek a valóságba. :S

74. 093a17e5d8 (válaszként erre: 68. - C3f39fd03b)
2012. máj. 30. 09:22
Ezt nagyon jól megfogalmaztad!
73. 093a17e5d8 (válaszként erre: 70. - Migerben)
2012. máj. 30. 09:21
És akkor mi van? Még szép. Vagy adjunk nekik kitüntetést?
72. csgybzs (válaszként erre: 68. - C3f39fd03b)
2012. máj. 30. 09:18
Egyetértek Veled teljes mértékben!
71. Kis Cidri (válaszként erre: 52. - Tavasz007)
2012. máj. 30. 09:16

Mert ott van munka és nem az iskolában, a baromfifeldolgozó munkás azért nem tanul tanárnak, mert már így is több van belőlük, mint kellene. Na és a minőségük....

(Tisztelet a kivételnek!)

70. migerben (válaszként erre: 60. - 093a17e5d8)
2012. máj. 30. 09:15

hm...

Jártál mostanában iskolában? Láttad a tantermek felszereltségét? Nálunk szinte minden teremben digitális tábla van, a hagyományos krétás táblák eltűntek. Nyugdíj előtt álló pedagógusok tanulják kisdiákos lelkesedéssel az új eszközök kezelését... és használják nap mint nap.

69. c69ff6d3e9 (válaszként erre: 67. - Csgybzs)
2012. máj. 30. 09:15
nálunk is van olyan szülő aki ha egyest kap a gyerek a tanárt hibáztatja.
2012. máj. 30. 09:15

Én magam pedagógusként végeztem,tanítottam is,ennek ellenére gytina véleményével nagyon egyetértek.

A pedagógusok sokszor "sírnak",hogy kevés a fizetés,a munka meg sok,de az a helyzet,hogy más munkahelyeken is ugyanez van,sőt.Akik napi 12 órákat húznak le család mellett,azoknak se pótolja senki azt az időt,amit ezzel a családjuktól vesznek el,mégse nyivákolnak.Nincs minden nap szülői,rendezvény,kirándulás,szakkör,stb,tehát azért az erős túlzás,hogy az iskolában töltik le a tanárok a fél életüket,hangsúlyozom még egyszer,mondom ezt úgy,hogy én magam is tanítottam.Ahol én a tanítási gyakorlataimat töltöttem,illetve ahol tanítottam,a tanárok szabályosan szétspricceltek a munkaidő lejárta után,délután már csak a napközisek meg a portás van benn.Ha lyukas óráik vannak,azt sem azzal töltik,hogy készüljenek a másnapi órákra (hogy ugye ne a családtól vegyék már el az időt....),hanem egymással cseverésznek,illetve a városban intézik a személyes ügyeiket.Nincs ezzel gond,csak akkor utána nem kell panaszkodni,hogy haza visszük a melót...Nekem volt már olyan munkahelyem (nem iskola), ahol a hivatalos munkaidőm reggel 9-től délután 5-ig szólt,1 órás ebédszünettel.Ezzel szemben ha olyan időszakot élt a cég,akkor reggel nyolctól hajnali 1 óráig voltam benn a kollégáimmal,és SENKI nem sajnált érte,sőt,túlórapénzt sem kaptam,de még csak meg se köszönték.Ez volt a feladatom,ezért kaptam a fizetésem,örültem,hogy egyáltalán VAN munkahelyem.Hogy ekkor visszasírtam-e az iskolát?Igen,mert ilyenkor látja meg az ember,hogy munkahely és munkahely között mekkora a különbség.Mindenki előtt nyitva van a lehetőség,hogy akinek nem tetszik,váltson munkahelyet,én is azért döntöttem így,mert több fizetést szerettem volna.Megkaptam,de ennek megvolt az "ára" időben is,energiában is. És azért azt ismerjük el,nem sok olyan melóhely van,ahol otthon lehetsz júliustól augusztusig,plusz tavaszi szünet,őszi szünet,téli szünet,stb.

Sokszor belegondolok abba is,amikor a pedagógusok tüntetnek azért,hogy magasabb fizetést kapjanak,hogy rendben,ez így nagyon szép meg minden,de ők ezért mi többet tudnak felajánlani? (Mert valamit valamiért,nekem se emelik meg a fizetésemet csak úgy,hacsak nem pakolom magamat oda,de nagyon.) Lelkiismeretesebb felkészítést? Több figyelmet? Nagyon sok gyerek kínlódik a középiskolákban olyan alapvető dolgokkal,mint a néma értő olvasás,helyesírás,a matematikáról nem is beszélve.És sajnos ezeket már nem lehet csak arra fogni,hogy a mai gyerekek gyengébb képességűek (ami egyébként nem igaz),illetve hogy a szülők nem foglalkoznak velük eleget.A főiskola alatt és utána is csak nagyon kevés olyan pedagógust láttam,akiről elmondhattam,hogy na,ő tényleg szívvel-lélekkel végzi a munkáját,és hogy igazi egyéniség,akire a gyerek felnézhet ( és ők is az idősebb korosztályból kerültek ki,akiknek már csak pár év van hátra ).Sok kollégának én magam is untam az óráját,nem még a gyerekek,és annyira,de annyira látni némelyiken,hogy csak azért jött be ma is,mert muszáj,és kész.Hogy mondjak egy érdekes adatot is,annak idején több,mint 120-an végeztünk tanítóként,és a társaságnak több,mint a fele (!) NEM azért jelentkezett erre a pályára,mert olthatatlan vágyat érzett arra,hogy némi tudást adjon tovább a következő nemzedékeknek, hanem egyszerűen csak azért,mert:

1: Nem vették fel máshová,erre volt elég a pontja.

2: Kellett egy diploma.

3: Nem tudta,mihez kezdjen érettségi után,és ez jó ötletnek tűnt,később meg majd lesz valami.

És közülük rengetegen mentek ténylegesen tanítani,mert hiába várt más lehetőségre (meg 200 ezres nettó fizetésre),csak nem akart jönni.

Elismerem a pedagógusok munkáját,meg minden,de az iskola egy védőburok,akármilyen hülyén hangzik is,és ezt mindenki akkor értené meg,hogy mit kell dolgozni egy iskolában 100 ezer forintért,és mit kell dolgozni ugyanezért az összegért egy olyan helyen,ahol az a cél,hogy minél magasabb bevételt érjetek el bármi áron,és kihajtják érte a beleteket is.

67. csgybzs (válaszként erre: 60. - 093a17e5d8)
2012. máj. 30. 09:13

Ez így van. Ráadásul pl. az én töritanárom negyedikben egy Nemzeti Sporttal sétált be az órára és közölte, hogy ilyen fizetésért nem készít fel minket az érettségire, de egy pofás telefonért cserébe mind megkapjuk majd a kettest....????

És igen, megtanulják egyszer, aztán ugyanazt a tematikát építik minden évfolyamnak....

A szülők sem jobbak sajnos. Ők meg elvárják, hogy a kezelhetetlen, neveletlen gyerekükből a tanár faragjon embert... hát ez sem lehetséges...

Szóval mindig lesznek érvek-ellenérvek....

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook