Nehéz a tanárok dolga? (beszélgetős fórum)
Osztályonként kb. 3-4 problémás gyerek van. Rossz a családi hátterük, van ahol a szülő börtönben van...DE! A többi gyereknek nem lenne kötelessége eltűrni, hogy azt hallgassa mondjuk szünetekben, udvaron: hogy g..., k....stb...az agresszivitásról nem is beszélve.
Ez sajnos összetett, komnplex probléma. Hidd el, nem véletlenül visznek el sok gyereket sulikból és íratnak át. Meg tudom érteni őket.
Figy .. ez is pszicho... csoportdinamika. Ha a megfelelo pontokon embereknel elersz tiszteletet akkor atadjak a tobbieknek.
Vegyuk a peldad. Ha ott abba az egy gyerekne belefeccolod a melot, egybol egy csomo masik is visszavesz, mert hihetetlen de igy mukodnek a csoportok. ;) nem fekete feher hanem modszerek alkalmazasa es munka munka munka
Nem mindegy, értsd már meg, mert amit otthon hall, lát, azt behozza az iskolába és átadja a többi gyereknek.
"Komolyan ennyire nem tiszta pszi/ped alapjai???" Meg tudnád azt érteni, hogy minden gyerek egyedi és nem könyv szerint működnek?
Nem csak az a lényeg, hogy engem tiszteljen, hanem a társait is, és minden embert...
"Nezd neked mi gondod abval hogy otthon mit tesz a hyerek??? Attol mert az anyjat mondjuk nem tiszteli teged tisztelhet!!! Ez a te dolgod elerni.
Ne haragudj de tenyleg szimpla pszichologiai pedagogiai alap lenne " - Szerinted ez ilyen fekete-fehér, egyszerű dolog? Hát, elárulom, hogy nem.
Ha a szülő nem tanította meg neki, mi a tisztelet, a gyerek nem tudja és nagyobb korban sokkal nehezebb elérni, mert a tanárnak egy órán ott van még kb. másik 20 akikkel foglalkoznia kell.
Engem nem érdekel, melyik szülő mit dolgozik, nem értem, hogy jön ez ide...
Nezd neked mi gondod abval hogy otthon mit tesz a hyerek??? Attol mert az anyjat mondjuk nem tiszteli teged tisztelhet!!! Ez a te dolgod elerni.
Ne haragudj de tenyleg szimpla pszichologiai pedagogiai alap lenne ez.
De ez is van tamar akj ismerkedesnel azt kerdezi: szuleid mit csinalnak... es van aki azt: te mit csinalsz. Na szerinted melyik kerdes tereli a gyereket a tanar elfogadasa fele? ;) a tanarok dolga a gyerek. Ha a szulo ben veri stb tehat nincs amit gyamhivatal fele jelenteni kene akkor nincs dolga a szulovel. Kiveve ha a szulo megy es kerdez
De biralom aki ilyet mond hogy kirakni.... bocs ilyet nem mondhatsz. Es a dolgod a gyerekek oktarasa igen, nem a koveteles a szuloktol diakoktol.
Hja. Sorry de kritizalok. Mert azt latom mindenki vedi a mundert es tojik a narcsak kicsit rosszabb hatteru gyerekekre is sokszor. Es ez felhaborit.
( naoloiras dolgozat javitas... nyugi tudom mi az es mennyi ido... es emuatt is fenntartom ben ez a munka oroszlanresze. Hanem amit a nasik hozzaszolo irt. A gyerekekkel fiatalokkal banni. )
Hja es igen. Mehez a tanarok dolga meg a finneknel is. Ez egy agyban nagyin komolyan leterhelo sok felelosseggel jaro szakma. Akkor us ha minden kulso feltetel adott.
De a haritjuk a gyerekekre stb a felelosseget... az nevetseges.
Nem munka felkészülni az órákra, megcsinálni a dolgozatokat, kijavítani, elmagyarázni többször az anyagot, hogy értsék? Ha kell, 5-ször mondom el és folyton kérdezek tőlük és biztatom, hogy nyugodtan kérdezzenek, azért vannak iskolában, hogy tanuljanak.
Beszélgetek velük, óra után jönnek oda és még azt is elmondják, hogy mivel szoktak játszani. Volt egy lány, többször találkoztam vele órán kívül, mert maga alatt volt és sokat beszélgettünk.
Had ne soroljam tovább. Nem kell mindenkit egy kalap alá venni és pláne olyan munkát kritizálni, amit te nem csinálsz.
Valamint van itt egy nagyon súlyos probléma. Még pedig az, hogy azokat a gyerekeket, akikkel nap mint nap(!) gondok vannak, nem lehet kirakni és a többi, normális gyerek issza meg a levét.
Volt olyan szülő, aki megmondta, hogy tudja, hogy bolond a gyereke, ezekkel a szavakkal. És ez a gyerek ott van a többi között.
Ne a tanárokat bíráld, hanem a rendszert és kicsit gondolkozz el ezeken.
Akkor gondolj bele: ha a kolegak nem hozzad kuldozgetnek a nejez gyerekeket akiket te ke tudsz nyugtatni, hanem vennek ok a faradtsagot meg feccolnek bele a melot es nyugtatnak le oket. Ugye hogy jobb lenne neked is?
Fenntartom amit irtam. Es igen a leiras szerint te melozol a kollegaid meg radkaptak, hogy nekik ne kelljen.... talan allj ki magadert.
Nem. A "leadja az anyagot" az nem munka. Azt konyvbol is elolvashatja mindenki es marinenit is kikuldhetet a tablahoz akar.
A munka a pedagogia lenne!! Ha hajlandoak lennemek (tisztelet a kivetelnek) kilepni az anyagleadasbol es beletenni a pedagogia melot amiert elmeletileg tanultak, akkor lennenek valtozasok is.
De jelenleg az van, hogy azokat a tanarokat akik nem anyagleadnak a "tisztelt" kollegak teljesen ellehetetlenitik, es probaljak a legtobb helyen tonkretenni. Mert miert beszelget a gyerekekkel/fiatalokkal. Miert nem ad sok sok lecket. Miert tolti veluk a szabadidehe egy reszet. Miert mosolyognak annyit a gyerekek az iran meg utana.... es ezek olyan prldak amik mind konkretak...
Anyagleadas... ha pedagoguskent vki azt gondolja hogy az a szakmai tudas hogy mondjuk nyelvtanbol jo nyelveszetbol, akkor miert nem ment nyelvesznek??? Ott ez eleg. Tanarkent elsosorban az a geladata hogy megmutassa hogy lehet tudast szerezni es ebben segitse a diakokat. Kell tantargyi tudas is, de a pedagogia mellett at masodlagos.
A munka az a tanárnak, hogy leadja a tananyagot tisztességesen, alapos tudást átadva.
A magatartázavaros gyerekeknek pedig gyógypedagógus kellene, nem a többi normális gyerek közé berakni, akik közül jó néhányan félnek tőlük! És ezt a jelzőt, hogy "magatartászavaros" azokra is ráhúzzák, akik csak simán neveletlenek.
Nem teszik meg, mert talán féltik az állásukat...
"Ha ezeket a problémás gyerekeket kiemelik onnét, azzal semmit nem oldanak meg" - De igen. Tudod mit? A többi gyerek tudna tanulni nyugodtan!!!
"Nekem is voltak anno általános iskolában ilyen osztálytársaim" - De most más a helyzet,hatalmasat változott! Nekem is voltak, de közel sem ilyen esetek!
"Ikább azzal kellene foglalkozni, hogy azok a gyerekek miért viselkednek így, és megoldást találni a problémájukra, ami nem csak pedagógiai vonatkozású probléma, hanem leginkább szociális és társadalmi." - És szerinted a tanár hol foglalkozzon ezzel? Az óra közepén?
"Miért támasztunk ugyanolyan elvárásokat nekik, mint a normális gyerekeknek?" - Pontosan ezért kellenének nekik a külön osztályok, egyszerűebb tananyaggal, ahol sikerélményük lehet.
Te szeretnéd, hogy a gyerekedet megrúgja, megfenyegesse, megüsse, leköpje egy másik? Mert ilyenek vannak a normális gyerekekre kényszerítve.
Ez nem előitélet a kisebbséggel szemben, hanem tapasztalat!!! Ezt is meg kellene érteni.
Te ugye nem tanárként dolgozol? :)))
Álom-álom édes álom!
Csak a vak nem látja, hogy a cél az oktatás minél mélyebbre süllyesztése. Nem kellenek kiművelt fiatalok, mert azok úgyis elmennek majd külföldre. A képzetlen maradék pedig pont jó lesz közmunkásnak vizet gereblyézni.
Lényeg, hogy a KLIK elköltsön évente kb. félmilliárdot az adófizetők pénzéből, persze véletlenül sem az oktatás minőségének javítására, hanem teljesen felesleges marhaságokra. (Nem esetben még a közműszámlák értékét sem voltak képesek időben átutalni.)
a magatartás zavaros gyerekek a MUNKA a többi csak jutalom egy tanárnak... ezt valahogfy fel kéne dolgozniuk a tanároknak végre agyban. És akkor kevesebb gond lenne....
az oktatáspolitika ellen meg szintén maguk a tanárok tudnának kiállni, ha megtennék... de nem... evvan.
Köszönöm a válaszokat! Nem tèny, hogy a hátrányos helyzetű (pl akinèl nincs villany) nem tud leckèt csinálni. Épp ezèrt vannak napközis foglalkozások a kicsiknek ès tanulószoba a nagyoknak.
Nem pont a hátrányos helyzetű tanulók a rosszabbak. Gazdagabb szülők csemetèje is megèri a pénzét. Ès sajnos Bársonynak igaza van. Ha van az osztályban 4-5 magatartás zavaros, vagy spec. nevelést igénylő gyerek, akkor nagyon nehéz dolgozni.
Nagyon szeretek tanítani, nem tartom magam rossz tanárnak. Jól magyarázok, fenntartom a rendet ès a gyerekek figyelnek. Cserébe ötös dolgozatot ír még a legrosszabb tanuló is. (Nem puska segítségével)
Lehetne integrálni, csak nem 30 fős osztályokba, hanem 15 fősbe.
Ha ezeket a problémás gyerekeket kiemelik onnét, azzal semmit nem oldanak meg. Nekem is voltak anno általános iskolában ilyen osztálytársaim, de eszembe nem jutott volna az, hogy tegyék őket önző és kegyetlen módon külön osztályba. Csak azért, hogy a ne zavarja a jókat... Inkább azzal kellene foglalkozni, hogy azok a gyerekek miért viselkednek így, és megoldást találni a problémájukra, ami nem csak pedagógiai vonatkozású probléma, hanem leginkább szociális és társadalmi. Mert tapasztalatom szerint a rossz szociális helyzetben lévők gyerekei azok, akik a legproblémásabbak.
Csak nekem ilyenkor mindig az jut eszmbe, hogy miért támasztunk ugyanolyan elvárásokat nekik, mint a normális gyerekeknek? Miért várjuk el ugyanazt azoktól a gyerekektől, akiknek a már 10 éve munkanélküli szülei nem tudják fizetni a villanyt a házukba, ahol ezért télen délután 3 után már sötét van. Persze, hogy nem fog jól viselkedni az iskolában, és persze, hogy nem fog jól tanulni, sőt még a házi feladatot sem csinálja meg. Ilyenből egyre több lesz, és ha ezeket a gyerekeket kivesszük a "normális" gyerekek közül azzal csak közelebb lökjük a szakadékhoz, hogy ugyanazt az életet éljék majd, mint a szüleik... Az oktatási rendszert alapjaiban kellene megreformálni, tanári béreket emelni, visszaállítani az iskolák függetlenségét, a tönkretett tankönyvpiacot helyreállítani és pedagógusok tisztességes bért adni. Na meg persze végre le kellene küzdeni az előítéleteinket a kisebbséggel szemben, ha roma integrációról beszélünk. Ha ezek nem történnek meg, addig tényleg funkcionális analfabéták ezreit ontják tovább a magyar általános iskolák, szövegérteni nem tudó gyerekeket és lestrapált, elhasznált tanárokat...