Nehéz a tanárok dolga? (beszélgetős fórum)
ne röhögtess... simán lehetek tanár is, vagy gyógyped, vagy bárki (árokésó munkás is álnéven)
hihetelen vicces, ahogy feltételezések alapján kívángattok mindenfélét....
ha a kollegáid szerint jó tanár vagy, meg dícsérnek, akkor meg milyen elismerés hiányzik?? megkapod.
szüneteket hagyjuk... rngeteg ember van, akinek egyáltalán nincs szabija.. és ez amúgy se verseny. a nyári, őszi szünetet is csak ti hoztátok fel, szó se esett róluk...
ráadásul tök jól "demonizáltok" itt egy nicket.. holott ha végigolvasod, nem csak én mondom, hogy bizonyos hozáállásokkal, meg kell gondolni hogy érdemes e a pályán maradni.
plusz, ajánlom a linkelt videókat ;) ott egy csomó ember arccal beszél, na menj oda, azt mondják amit én, és vágd gyakorló tanárok arcába, hogy menjenek tanitani :D...
hát értem én, hogy jól esik ha sajnálgatnak, de azt is el kell fogadni, ha valaki nem teszi.
Egy hétre??? Szerintem a második napon sírva menekülnének.
Amúgy: miért hagyják a pedagógusok a PÖCS-öt? Czunyiné szépítheti BECS-re, a lényege ugyanaz: egy nagy f.szság.
Sziasztok. Most olvastam végig, amit írtatok. Köszönöm a hozzászólásokat.
Imádom a gyerekeket, és a legtöbb tanulóval nagyon jóba vagyunk, sőt az idősebb lányok velem beszélik meg a bizalmasabb dolgokat. Kollégáim szerint jó tanár vagyok, sokat járnak hospitálni, elmondják vèleményüket.
Kilimcset elküldeném tanítani, legalább egy hètig, hogy ezt a rengeteg elméleti tudást gyakorlatba is kipróbálhassa...
Szünet is szóba jött. Milyen szünet? Kèt òra között valakinek ügyelni is kell a folyosón, udvaron. Tavaszi, őszi, tèli szünet? Hát mit mondjak. Èn a szünetekbe hazautazom, hogy láthassam a szüleimet.A nyári szünet alatt a minősítèsre kèszültem, tanterveket kèszítettem+ közbe jött két szájsebèszeti műtèt ès egy mandulaműtèt. Azért nem úgy van, hogy egész nyáron pihenès van.
(Próbáltam helyesen írni ès fogalmazni, ha nem nagyon megy, ne haragudjatok, mint írtam korábban:nem vagyok magyar)
miért akar mindenki személyeskedéssel eltérni a témától???? mi köze ahhoz, hogy nehéz a tanári pálya , hogy van e gyerekem vagy nincs, és milyen vagy milyen nem?
agybaj....
persze, ha a gyerek neveletlen hülyegyerek, arról is csak a tanár tehet :DDD
inkább Te vagy az arrogáns, ahogy azt próbálod bizonyítani, h a tanárok alkalmatlanok.
A Te gyereked problémás? vagy mi a gondod?
Neked azt cumeztem hogy kepzeld el, hogy a tobbiek is dolgoznak mint te.
Az mar a te prekoncepciod, hogy veded a vedhetetlen mundert. Sajnalom ha masok dolgait nagadra veszed
igen, itt jön az, hogy össze kéne fogni a tanároknak, és nem egymást furkálni. Akkor szólhat arról a hónap, hogy csapatotépítünk, ha mindenki megértené, hogy ez a magyartanár, meg a heti másfél órés kémiatanár érdeke is ugyanúgy.
ehhez képest a rendszerben simán lenyelték a tnárok a pedagógus ön... na tudjuk mit...
Ez mind szép és jó, amit írsz.
Csak abba gondolj bele, hogy ahhoz, hogy egy-két rossz háttérrel rendelkező, magatartászavaros gyermekhez a pedagógus megtalálja az utat, a kulcsot, amivel "lefegyverezheti", lekötheti, az hónapok munkája is akár. Az nem úgy van, hogy a jó pedagógus bemegy az osztályba, elmormol három varázsszót és a tenyeréből esznek. SZóval hónapook következetes munkája kell(ene), hogy legyen ez, de közben a többi 25-öt meg kéne tanítani erre-arra. Ja, meg a magatartászavarost is.
Az a b aj, hogy a tananyag hatalmas mennyisége miatt ilyen fajta "csapatépítésre" nem nagyon van idő és lehetőség.
Lehet, hogy a pedagógusnak remek ötletei lennének egy-két nehezen kezelhető gyerek "megszelídítésére", de ezek pl. csak egy kéthetes tábor keretein belül kivitelezhetők, ahol nincs leadandó tananyag, ahol nincs a többi szülő részéről érthető elvárás, hogy lássa gyermeke tudásbeli gyarapodását.
És akkor még nem szóltunk a heti 1-2 órában tanított tantárgyakról. Itt a pedagógust annyira kevésszer látja a gyerek, hogy méginkább lehetetlenség a kontroll megvalósítása plusz a tananyag begyakoroltatása.
Nagyon nehéz kérdés ez, laikus így létja, a pedagógusnak legyenek módszerei.
Vannak is. Kiscsoportban, kétszemélyes helyzetben, de nem a 25 másik mellett, akik joggal várják el az élményszerű tanítást, a tanító/tanár figyelmét, a tananyagban való haladást.
De jó is lenne, ha a tanév első hónapja arról szólhatna, hogy csapatot építünk és beillesztjük a nehezen kezelhető, adott esetben súlyos egyéb hátrányokkal induló gyermeket!
itt a videolistás link.. alul lehet még többet kérni... Mindenféle környezetből, szintről van ember.
nem pont ez,, hogy nem tudom a tuti. Csak kicsit se értem, hogy egyik tanár ugyanazzal a felhozatallal sír, hogy ezt azt ki kell tenni onnan, a szülő a hibás stb, a másik tanár meg boldogul velük.
azt látom a hozzáállás a fő különbség. Azt senki se vitatja, hogy tanárnak lenni nehéz. A rendszer olyan amilyen, ez extra nehezítő tényező. DE. a gyerekek a világ tükörképei, rajtunk, minden felnőttön múlnak. És igen szülőnek tanárnak jóval nagyobb a ráhatása mint marinéninek a boltban, akitől két csokit vesz. Ha ezt egy tanár hárítja mint felelősség, akkor saját magának teszi lehetetlenné az érdemi munkát. És ezt nem én mondom, hanem rengeteg tanár, aki hátrányos környékeken dolgozik. Talán érdemes lenne legalább tőlük tanulni. Nem konkrét módszereket fognak mondani, hiszen minden egyes csapat osztály más és más még azonos környéken is, és nincsenek kész sablonok. Hanem hozzáállásbei, mentalitásbeli dolgokat lehet tőlük eltanulni. Hogy adott helyzetből a legjobbat. Igen ha nem lesz egy orvos se, csak 3 év alatt egy, akkor se kudarc az egész, mert x ygerek fiatal meg eljutott pl bármilyen szakmáig, és dolgozik él, boldogul. Ehhez pedig nem tárgyi tudás kell. Ez tisztán nevelői pedagógiai meló.
ajánlom ezeket a videókat... ha szakemberek kellenek... [link]
az különösen érdekes amiket a tanárképzésről mondanak...
hihetetlenek vagytok... én et hívom tanári aroganciának.. ismeretlen emberekről ítélkeztek, csak mert nem szimpatikus elsőre amit mond. Nem gondolkodtok, ítélkeztek, olyan valakiről airől azt se tudjátok mivel foglalkozik. Egyszerűen egyetértés, vagy nem egyetértés alapján ítéltek.
hogy taníthatná meg olyan tanári gárda gondolkodni a gyerekeket, meg az alaptiszteletet hogy adhatná át, aki alapból prekoncepciókat gyárt és ismeretlenül elítél? nem kell válaszolni, nehogy megártson a gondolkodás .
valahogy úgy van, hgy ne dumáljon bele a mérnök pl a szerelők dolgába, mert azt hangoztatjátok konkrét feladatok vannak csak. Ez is egy problémája a rndszernek. egyszerűen senki se hajlandó összefüggésekben gondolkodni. Holott egy más irányból nézve 20 gyerek simán felhúzza azt a kettőt. nem a kettő húzza le a 20 at. többség, plusz pedagógia.... de tudom, csak konkrétumokban gondolkodtok. Nyilván ti tanárok vagytok, így pl nem ismeritek fel mondjuk a náthát, vagy az infulenzát, mert ahhoz meg orvosi diploma kell :)
igen direkt vagyok ironikus. És tökmindegy mi a szakmám, és mivel foglalkozom. attól se a ygerekek nem lesznek mások, se a világ, se ti nem használjátok majd ilyen apró hétköznapi dolgokban mint egy fórumos vita a személyeskedés nélküli gondolkodás képességét. De nyugi, az tény, ti vagytok a többen jelenleg az oktatásügyben. És azért merek tit írni, hiszen itt konkrétumokat követeltek, meg fogalmam sincs holmi prekoncepciótok alapján. De ha fogalmam sincs, akkor minek válaszoltok, meg bizonygattok? nem mindegy? :P