Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Nehéz a tanárok dolga? fórum

Nehéz a tanárok dolga? (beszélgetős fórum)

1 2 3 4 5
103. Érdekes73 (válaszként erre: 66. - Túrógombócka)
2015. okt. 10. 22:51
bukta :)
102. Érdekes73 (válaszként erre: 53. - Túrógombócka)
2015. okt. 10. 22:50
Zagyvaság is kár elolvasni...
101. Érdekes73 (válaszként erre: 40. - Bársony)
2015. okt. 10. 22:48
Az biztos nem is lehet csodálkozni azon hogy aki teheti az ilyen erőszakkal beintegráltak ( konkrétan nem normál iskolába valók) közé nem engedi a gyerekét vagy ha ott van elviszi onnét.
100. unom (válaszként erre: 97. - Rlillus)
2015. okt. 10. 20:54
A szünetekről: nem sajnálom a tanároktól, de vicces, mikor tagadják, hogy több a szabadságuk, mint másnak. Vagy nem tudnak számolni, ami gáz, vagy hazudnak, ami szintén gáz.
99. Kilimcs (válaszként erre: 97. - Rlillus)
2015. okt. 10. 20:48

ne röhögtess... simán lehetek tanár is, vagy gyógyped, vagy bárki (árokésó munkás is álnéven)


hihetelen vicces, ahogy feltételezések alapján kívángattok mindenfélét....


ha a kollegáid szerint jó tanár vagy, meg dícsérnek, akkor meg milyen elismerés hiányzik?? megkapod.


szüneteket hagyjuk... rngeteg ember van, akinek egyáltalán nincs szabija.. és ez amúgy se verseny. a nyári, őszi szünetet is csak ti hoztátok fel, szó se esett róluk...


ráadásul tök jól "demonizáltok" itt egy nicket.. holott ha végigolvasod, nem csak én mondom, hogy bizonyos hozáállásokkal, meg kell gondolni hogy érdemes e a pályán maradni.


plusz, ajánlom a linkelt videókat ;) ott egy csomó ember arccal beszél, na menj oda, azt mondják amit én, és vágd gyakorló tanárok arcába, hogy menjenek tanitani :D...


hát értem én, hogy jól esik ha sajnálgatnak, de azt is el kell fogadni, ha valaki nem teszi.

98. syria (válaszként erre: 25. - Bársony)
2015. okt. 10. 20:43

Egy hétre??? Szerintem a második napon sírva menekülnének.


Amúgy: miért hagyják a pedagógusok a PÖCS-öt? Czunyiné szépítheti BECS-re, a lényege ugyanaz: egy nagy f.szság.

2015. okt. 10. 20:23

Sziasztok. Most olvastam végig, amit írtatok. Köszönöm a hozzászólásokat.

Imádom a gyerekeket, és a legtöbb tanulóval nagyon jóba vagyunk, sőt az idősebb lányok velem beszélik meg a bizalmasabb dolgokat. Kollégáim szerint jó tanár vagyok, sokat járnak hospitálni, elmondják vèleményüket.

Kilimcset elküldeném tanítani, legalább egy hètig, hogy ezt a rengeteg elméleti tudást gyakorlatba is kipróbálhassa...

Szünet is szóba jött. Milyen szünet? Kèt òra között valakinek ügyelni is kell a folyosón, udvaron. Tavaszi, őszi, tèli szünet? Hát mit mondjak. Èn a szünetekbe hazautazom, hogy láthassam a szüleimet.A nyári szünet alatt a minősítèsre kèszültem, tanterveket kèszítettem+ közbe jött két szájsebèszeti műtèt ès egy mandulaműtèt. Azért nem úgy van, hogy egész nyáron pihenès van.

(Próbáltam helyesen írni ès fogalmazni, ha nem nagyon megy, ne haragudjatok, mint írtam korábban:nem vagyok magyar)

96. unom (válaszként erre: 37. - Bársony)
2015. okt. 10. 17:32
A tisztelet nem jár alapból, azt ki kell érdemelni. A pozíciója, pénze, kora senkit nem tesz tiszteletreméltóvá. Az embersége, tudása igen.
95. unom (válaszként erre: 1. - Rlillus)
2015. okt. 10. 17:25
Ha így érzed kezdj gondolkodni a pályaváltoztatáson. Sajnos sokan maradnak a pályán akik így éreznek, gondolkodnak.
2015. okt. 10. 17:10
azt mondtam bizonyos attitüdöt én tanári arroganciának hívok. ezt fenntartom. Akinek nem inge nem veszi magára.
93. túrógombócka (válaszként erre: 92. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 17:06
akkor talán nem kéne arrogánsnak nevezni a tanárokat.
92. Kilimcs (válaszként erre: 91. - Túrógombócka)
2015. okt. 10. 17:00

miért akar mindenki személyeskedéssel eltérni a témától???? mi köze ahhoz, hogy nehéz a tanári pálya , hogy van e gyerekem vagy nincs, és milyen vagy milyen nem?


agybaj....

91. túrógombócka (válaszként erre: 76. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 16:21

persze, ha a gyerek neveletlen hülyegyerek, arról is csak a tanár tehet :DDD

inkább Te vagy az arrogáns, ahogy azt próbálod bizonyítani, h a tanárok alkalmatlanok.

A Te gyereked problémás? vagy mi a gondod?

90. Kilimcs (válaszként erre: 89. - Zebracsikó)
2015. okt. 10. 15:17
Persze milliobol 1
89. zebracsikó (válaszként erre: 87. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 15:00
Én viszont azt gondolom, vannak gyerekek/személyiségek, akik alkalmatlanok a tisztelet érzésére.
88. zebracsikó (válaszként erre: 83. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 14:59

[link]


a PÖCS-re gondolsz?

87. Kilimcs (válaszként erre: 85. - Kartakata)
2015. okt. 10. 14:31
De. Ha valakit nem tisztelnek, es legyen az barmilyen szakmaban vagy barmilyen ember az nem mas hibaja. Ebben igy nem ertunk egyet. A titulust nem tiszteli ertelmes ember a mai globalizalt osszemosodott vilagban. A tisztelet az nem jar vagy jut. Azt mindig kivivni kell. Pont ettol tisztelet. Es ez is egy ugyanolyan alaptezis mint az, hogy a tanar van a diakokert es nem a diak a tanarokert. Az iskola elmeletileg azert us van, hogy eselyt adjon. Ez most nem teljesul es nem is tud, ha tanarkent nem felvallalt feladat, hogyha kell igenis "szarbol" epit varat. (Afrikaban egyes teruleteken szo szerint abbol epitkeznek illetve futenek... ) . Mondom, ga nincs meg az az alap, hogy barmi van akkor is csinalhak. Es igen nem fogbak mindenkinel sikert elerni, es sok sikertelenseg lesz. De minden pici elorelepes vagy tudasmorzsa az siker. Igy nezve tok mas. Es nem a vilag meg a gyerek hibaja. A vilag mi magunk vagyunk. Te is en is a gyerek is. Mindenki. Igy valtoztatni is tudjuk es alakitani is
86. Kilimcs (válaszként erre: 84. - Kartakata)
2015. okt. 10. 14:23

Neked azt cumeztem hogy kepzeld el, hogy a tobbiek is dolgoznak mint te.


Az mar a te prekoncepciod, hogy veded a vedhetetlen mundert. Sajnalom ha masok dolgait nagadra veszed

85. kartakata (válaszként erre: 84. - Kartakata)
2015. okt. 10. 14:10
Hozzáteszem, hogy elve kihívás egy olyan világban nevelni gyereket, ahol ingerek tömkelegébe születik bele, el van halmozva anyagiakkal, még akkor is több mindene van, ha szegényebb család, mint akár a 80-as évek gyermekeinek. Akkoriban kétféle csokit lehetett kapni, most kétszázfélét. Szóval már pusztán ez megváltoztatná a gyerekek személyiségét - de hozzájön a szülői alkalmatlanság, nemtörődömség stb. Van olyan gyerek (elképesztően sok), akivel SOHASEM beszélget a szülő. Ezeket a hiányosságokat mind a pedagógus pótolja, erőn felül. Ennyit kéne elismerni, és nem azt hajtogatni, hogy alkalmatlan a pályára. A legtöbbünk kiváló pedagógus, és rengeteget foglalkozik a gyerekekkel akkor is, ha mindez nem látszik meg a gyerek viselkedésén vele vagy másokkal szemben. Az nem a tanár hibája, a mai világban már nem. Ha nem tiszteli a gyerek, az nem azt jelenti, hogy a tanár nem vívta ki, nem szolgált volna rá. De igen. Csak ilyen családi háttérrel a legnagyobb befektetés sem térül, térülhet meg.
84. kartakata (válaszként erre: 78. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 14:01
csakhogy mindezt nekem címezted, aki épphogy boldogul velük és aki jóval a tanítási órán túl is velük foglalkozik, levelezik, beszélget. És épp ezért kéne elfogadni, amit én mondok, pont én, aki nemhogy hárítja a felelősséget, de tán még többet is felvállal belőle, mint elvárható: hogy a többi kolléga se lógatja a lábát, és ők se hárítanak. Nem tudom, miért ilyen kép alakult ki a pedagógusokról, de a saját kollégáimat látva: igazságtalan. Ők is nagyon sok mindent megtesznek és erőn felül foglalkoznak a gyerekekkel, méghozzá azokon a területeken, amelyeken a szülőknek kéne. És ne feledjük: belőlük lesznek a következő generáció szülői... gondoljátok, hogy véletlen a gyerekek pszichés-viselkedésbeli-stb. állapotának a romlása? Sajnos ez egyenes következmény, és egyre inkább az lesz.
83. Kilimcs (válaszként erre: 82. - Zebracsikó)
2015. okt. 10. 14:01

igen, itt jön az, hogy össze kéne fogni a tanároknak, és nem egymást furkálni. Akkor szólhat arról a hónap, hogy csapatotépítünk, ha mindenki megértené, hogy ez a magyartanár, meg a heti másfél órés kémiatanár érdeke is ugyanúgy.


ehhez képest a rendszerben simán lenyelték a tnárok a pedagógus ön... na tudjuk mit...

82. zebracsikó (válaszként erre: 78. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 13:59

Ez mind szép és jó, amit írsz.


Csak abba gondolj bele, hogy ahhoz, hogy egy-két rossz háttérrel rendelkező, magatartászavaros gyermekhez a pedagógus megtalálja az utat, a kulcsot, amivel "lefegyverezheti", lekötheti, az hónapok munkája is akár. Az nem úgy van, hogy a jó pedagógus bemegy az osztályba, elmormol három varázsszót és a tenyeréből esznek. SZóval hónapook következetes munkája kell(ene), hogy legyen ez, de közben a többi 25-öt meg kéne tanítani erre-arra. Ja, meg a magatartászavarost is.

Az a b aj, hogy a tananyag hatalmas mennyisége miatt ilyen fajta "csapatépítésre" nem nagyon van idő és lehetőség.

Lehet, hogy a pedagógusnak remek ötletei lennének egy-két nehezen kezelhető gyerek "megszelídítésére", de ezek pl. csak egy kéthetes tábor keretein belül kivitelezhetők, ahol nincs leadandó tananyag, ahol nincs a többi szülő részéről érthető elvárás, hogy lássa gyermeke tudásbeli gyarapodását.


És akkor még nem szóltunk a heti 1-2 órában tanított tantárgyakról. Itt a pedagógust annyira kevésszer látja a gyerek, hogy méginkább lehetetlenség a kontroll megvalósítása plusz a tananyag begyakoroltatása.


Nagyon nehéz kérdés ez, laikus így létja, a pedagógusnak legyenek módszerei.

Vannak is. Kiscsoportban, kétszemélyes helyzetben, de nem a 25 másik mellett, akik joggal várják el az élményszerű tanítást, a tanító/tanár figyelmét, a tananyagban való haladást.


De jó is lenne, ha a tanév első hónapja arról szólhatna, hogy csapatot építünk és beillesztjük a nehezen kezelhető, adott esetben súlyos egyéb hátrányokkal induló gyermeket!

2015. okt. 10. 13:38

és még egy videó... kicsikkel ugyan, de elég élesen bemutatva a pedagógia lényegét...


[link]

2015. okt. 10. 13:34

itt a videolistás link.. alul lehet még többet kérni... Mindenféle környezetből, szintről van ember.


[link]

79. Kilimcs (válaszként erre: 78. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 13:32
bocs, nem 3 év alatt, hanem 30 év alatt....
78. Kilimcs (válaszként erre: 77. - Kartakata)
2015. okt. 10. 13:31

nem pont ez,, hogy nem tudom a tuti. Csak kicsit se értem, hogy egyik tanár ugyanazzal a felhozatallal sír, hogy ezt azt ki kell tenni onnan, a szülő a hibás stb, a másik tanár meg boldogul velük.


azt látom a hozzáállás a fő különbség. Azt senki se vitatja, hogy tanárnak lenni nehéz. A rendszer olyan amilyen, ez extra nehezítő tényező. DE. a gyerekek a világ tükörképei, rajtunk, minden felnőttön múlnak. És igen szülőnek tanárnak jóval nagyobb a ráhatása mint marinéninek a boltban, akitől két csokit vesz. Ha ezt egy tanár hárítja mint felelősség, akkor saját magának teszi lehetetlenné az érdemi munkát. És ezt nem én mondom, hanem rengeteg tanár, aki hátrányos környékeken dolgozik. Talán érdemes lenne legalább tőlük tanulni. Nem konkrét módszereket fognak mondani, hiszen minden egyes csapat osztály más és más még azonos környéken is, és nincsenek kész sablonok. Hanem hozzáállásbei, mentalitásbeli dolgokat lehet tőlük eltanulni. Hogy adott helyzetből a legjobbat. Igen ha nem lesz egy orvos se, csak 3 év alatt egy, akkor se kudarc az egész, mert x ygerek fiatal meg eljutott pl bármilyen szakmáig, és dolgozik él, boldogul. Ehhez pedig nem tárgyi tudás kell. Ez tisztán nevelői pedagógiai meló.


ajánlom ezeket a videókat... ha szakemberek kellenek... [link]


az különösen érdekes amiket a tanárképzésről mondanak...

77. kartakata (válaszként erre: 76. - Kilimcs)
2015. okt. 10. 13:06
ez nagyon vicces, hiszen épp te ítélkeztél:) erre refelktáltam a hsz-ben, amire te ezt írtad. épp te mondogatod itt a tutit, hogy hogy kéne csinálni és kinek kéne a pályán lenni. A közmondásos szálka és gerenda esete, gratulálok:)
76. Kilimcs (válaszként erre: 73. - Kartakata)
2015. okt. 10. 12:44

hihetetlenek vagytok... én et hívom tanári aroganciának.. ismeretlen emberekről ítélkeztek, csak mert nem szimpatikus elsőre amit mond. Nem gondolkodtok, ítélkeztek, olyan valakiről airől azt se tudjátok mivel foglalkozik. Egyszerűen egyetértés, vagy nem egyetértés alapján ítéltek.


hogy taníthatná meg olyan tanári gárda gondolkodni a gyerekeket, meg az alaptiszteletet hogy adhatná át, aki alapból prekoncepciókat gyárt és ismeretlenül elítél? nem kell válaszolni, nehogy megártson a gondolkodás .


valahogy úgy van, hgy ne dumáljon bele a mérnök pl a szerelők dolgába, mert azt hangoztatjátok konkrét feladatok vannak csak. Ez is egy problémája a rndszernek. egyszerűen senki se hajlandó összefüggésekben gondolkodni. Holott egy más irányból nézve 20 gyerek simán felhúzza azt a kettőt. nem a kettő húzza le a 20 at. többség, plusz pedagógia.... de tudom, csak konkrétumokban gondolkodtok. Nyilván ti tanárok vagytok, így pl nem ismeritek fel mondjuk a náthát, vagy az infulenzát, mert ahhoz meg orvosi diploma kell :)


igen direkt vagyok ironikus. És tökmindegy mi a szakmám, és mivel foglalkozom. attól se a ygerekek nem lesznek mások, se a világ, se ti nem használjátok majd ilyen apró hétköznapi dolgokban mint egy fórumos vita a személyeskedés nélküli gondolkodás képességét. De nyugi, az tény, ti vagytok a többen jelenleg az oktatásügyben. És azért merek tit írni, hiszen itt konkrétumokat követeltek, meg fogalmam sincs holmi prekoncepciótok alapján. De ha fogalmam sincs, akkor minek válaszoltok, meg bizonygattok? nem mindegy? :P

2015. okt. 10. 12:06
az integrációs vitára meg annyit, hogy én is az egyenlőség, felhúzás, nem-tovább-rombolás híve vagyok. DE: sokszor belémhasít, hogy én nemcsak 2, de 22 gyerek sorsáért vagyok felelős. És az a 22 annak a 2-nek a hatására több rosszat enged meg magának (hiszen, ha Pistike rúghat, köphet, örülnek, ha előveszi a könyvét, én is felállhatok pl. a helyemről, az ehhez képest semmi), a szókincse, a viselkedése, mi több: az egész személyisége romlani kezd. És ez maradandó, és a jövőbeli pályáját rombolja, hisz rosszabbul tanul (eleve kevesebbet kap órán is, mert 2 gyerek fegyelmezésével megy el az idő), csúnyábban beszél, értékrendje romlik. Akkor?
74. kartakata (válaszként erre: 72. - Túrógombócka)
2015. okt. 10. 12:00
az órák közti szünet nem is létezik:( ha folyosóügyeletes vagy, akkor eleve nem, de ha nem, akkor se: jegyeket nem az órán, hanem szünetben írunk be, ekkor válaszolunk a gyerekek kérdéseire, hallgatjuk meg a gondjaikat, szedjük le egymásról a verekedőket. Az őszi szünetben én spec. a saját gyerekemmel kapcsolatos elmaradásaimat pótolom be, no meg előre elkészítem a Mikulás-műsor forgatókönyvét, mert arra suli közben már nem lesz időm, és novemberben már indulnak a próbák. De még ha pihenéssel telne is: azt hiszem, épp úgy vannak ezek a szünetek beiktatva, hogy fel ne forduljon a pedagógus, mert ilyenkorra már a végünket járjuk.
1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook