Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
A matek sem baj, mert gyermekem szereti és elég jól is megy neki.
A J. nekünk messze van, nem jön szóba.
Köszönöm, hogy írtál.
Jók a meglátásaid. Persze, mindenképpen beszélek vele, hogy mi is az informatika. Nem is az elköteleződés miatt tartok az infótól (technikumban tartok tőle) inkább amiatt, hogy mi lesz ha felveszik valahova infora ahol mindenki "profin" programoz, neki meg majd kapaszkodni kell.
Az angolnál ahogy írtam is, a nyelvtannal van a baj, de tudom, hogy azt meg lehet tanulni. (Most különtanárral aztán majd a gimiben.)
Már ahol van szóbeli. László infón nincs.
A többi/más helyeken utánanézek.
Szia,
Szerintem egyrészt praktikus lenne átbeszélni vele, hogy informatika nem azt jelenti, hogy szeret a gépet használva időt tölteni, hanem hogy az is érdeklődéssel tölti el, hogy mitől is működik, hogyan működik és hogyan tudjuk működésre bírni, mert javarészt azt fogják tanulni ...
Másrészt szerintem ha valamelyik gimnázium ilyen tagozatát választja, akkor az ezért még nem egy életet meghatározó elköteleződés, mert a ha mégsem jön be neki, akkor a fő tantárgyakból ugyanúgy megkapja az értettségihez szükséges tudást és 11.-ben pedig a szinte minden gimiben tagozattól függetlenül, szabadon dönt el,hogy milyen fakultációt választ. (Egy technikum azért már meggondolandó lehet...)
Azt gondolom, hogy a mai világban az informatikai alapismeretek már olyan, mint a közgazdaságtan, hogy a mindennapi életben is hasznát vesszük... valamint rengeteg területe van, nem csak a programozás és nem utolsó sorban de jelenleg ezzel az iránnyal lehet manapság legkönnyebben elhelyezkedni :)
Az angol pedig rájuk már észrevétlen ragad és könnyebben lehet iskolán kívül megtanulni :)
Én örültem volna, ha ebbe az iránya terelhettem volna a gyermekeim, de sajnos nem igazán volt hozzá affinitásuk :)
Gyerek a természettudományi tagozatra jelentkezett az Eötvösben, nekünk egyáltalán nem pofavizit volt az online szóbeli.
Kapott egy szöveget, olvasás után kérdések, itt némelyiknél azért kicsit megizzadt, aztán kép, arról éghajlat, élővilág, mittudoménmégmi, és volt még valami embertanos feladat is. Szóval a szakmai rész nálunk elég komplex volt, utána jött csak a "pofavizit" rész, amikor magáról kérdezgették.
Max. pontot kapott végül, de megküzdött érte. :-)
Szia!
Köszönöm, hogy leírtad.
A lányod most végzős vagy majd jövőre? Ő merre menne tovább? Biztos írtad már, de most nem emlékszem.
Szia,
László kémia-biosz tagozaton a kémiát le lehet pl. adni. A bioszt nem, de aki nem emeltezik, azt utolsó évben engedik pihenni, úgymond :-) Szerintem infóból is ez lehet. Mivel infoból ráadásul lehet előrehozottat csinálni, ahogy Virgilius is írta, akkor utolsó évben biztosan nem kell órára járnia, ellenben faktolhat bármiből. Szóval, annyira nem rizikós bevállalni, mert van visszaút a normális életbe az infós világból :-)
Olyat szerencsére fiam sem mondott, hogy e-sportoló vagy youtuber szeretne lenni. :)
Ó, boncolás. Lányom mesélte, hogy a fiatal biosztanár említette nekik, hogy majd lesz az is. :))
Ja, a lányos osztály biztos más. 😊
Én azt lányom aspektusából ismerem.
Az én fiam is rengeteget ül a gép előtt (sajnos), de stratégiai játékokat játszik vagy ismeretterjesztő videókat néz.
Szerencsére ő hamar rájött, hogy a gép működése mélyen nem érdekli, ő csak egy user és e-sportból csak kevesen élnek meg. :-)
Úgyhogy most épp gilisztát kell vadásznunk, mert csütörtökön boncolják őket. Reméle, a jósolt esőtől maguktól előbújnak és nem kell ásnom.
Nekik is 4 volt 9.-ben, az alaphoz képest volt plusz kettő :)))
Viszont 11-12.-ben aki nem ment infó faktra, annak nulla. Aki viszont ment, ott határ a csillagos ég, mert volt emelt infó és külön programozás is a folytatásban. Talán 3 gyerek volt, aki nem infó irányban tanult tovább egyébként.
Fiam is jóban volt a lányokkal, de csupa lány osztályba nem akart járni, mert annak nagyon más ám a hangulata. :)
Tényleg, az órahálók. :)
László infón végig heti 4-5 óra infó van amennyire néztem az órarendeket. Gondolom technikumokban is hasonló, ergo elkötelezik magukat.
Lehet, hogy a Corvin reál-infó lehet hasonló fiad egykori gimijével, mármint az infó tekintetében. Amúgy nyilván nem.
Köszönöm a jövendölést, nagyon örülök neki, hogy bejött. :))
Mi ott '20-ban a lányommal kémián, mert akkor még tt-ben is gondolkozott. :)
Közlekedésileg tőlünk nem annyira jó a Leövey, de lehet hogy megnézzük (ha lehet).
"Nem unná-e, hogy egész nap ül a gép előtt és kódokat ír, stb?" - már amelyik...
Nagyon szerteágazó az informatika, sokan egyáltalán nem kódolnak (sőt nem is nagyon tudnak).
Hat ugye nekem van egy ilyenem, aki szinten sose programozott, csak felhasznalokent gepezett es info tagozatra ment :) de abban a suliban ez az elso ket evben jelentett ossz ket plusz orat aztan fakton lehetett teljesen mast is valasztani. O eleg hamar belatta hogy a programozas nem az o vilaga viszont csinalt egy jo elorehozott erettsegit i fobol es annyi nem artott neki amennyit a ket plusz oran tanult. Viszont matekbol is erosebb volt a csoport az atlagnal, ez jol jott ki. Mentek faktra is belole szinte mind.
Amugy mondtam neked mev regebben, hogy ez lesz :)))
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?