Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Nálunk pl itt voltunk 6-8-an és a gyerekek összehoztak maguknak egy messengert és egy gyors randit. 8.-ban pedig elöbb hoznak létre insta csoportokat, mint ahogy kettőtt pislogunk a lista megjelenése után.
A kisnull mikor szokott lenni?
De a kissnullban nincs létszámkorlát.
Istvános specmat és nyolcadikas felvételin szóba sem kerültek az okleveleik, és a mappájukat sem nézték meg. Ők meg nem voltak olyanok, hogy ezt felhozzák. Ez történhet sokféleképpen az Istvánban (is).
Nekünk pl. nem voltak nagy eredmények, pl. friss népdaléneklő versenyről arany fokozat, kisebb eredmények itt-ott, sok kül. versenyről (magyar, matek, tt, töri tudjátok). Viszont van sport, zene, dráma, ilyesmi.
És maguknak szervezik öntevékenyen
szia.
A nulltábor előtt hogy ismerik egymást a gyerekek?
Előtte is van már közös program? Gondolok most a 7 illetve 9 osztályos gyerekekre, akik szeptemberben kezdenének.
Éppen ezért lenne hasznos.
Hogy adott egy korrekt felvételi, de nem csak az dönt, hogy mi a mérhető teljesítmény, hanem az is, hogy "odavaló"-e a gyerek szerintük.
Valamint az is hasznos infó, hogy a pontszám 75%-a ott kevésnek számít.
Akkor nektek tuti az E5, csak a nyelv nem, ha jól veszem ki, és a másik gyerek már E5-ös?
A hatosok nem mehetnek a nagynullba. Nyolcadik után sem.
No csak tovább kellett olvasnom :-)
Szóval, online. A 70 fő az összes induló osztályból értendő? (Hatos: 64 fő, négyes: 3x32 fő = 160 ha még jól számolok ...)
Ebből értendő a 70 fő? Hát valóban, ha ez egy 10 nap hosszú csodás tábor, akkor bizony nagy veszteség annak, aki lemarad (akár a beilleszkedés szempontjából is).
Azért is kérdeztem rá, mert én is hallottam ilyet.
Esetleg még annyi, hogy ez offline (személyes) v online feliratkozás lesz?
Az egyik matek feladatot mondjuk nem kiszamolta hanem kikovetkeztette az eredményt, teljesen jól. Annál jelezték, hogy így is ki lehet számolni de van más módszer is. De az eredmény jó volt
Ez az hogy nem is tudok mit leirni. Teljesen oké felvételi volt, matek feladatokat megoldotta tán az egyikben hibázott, de ott rávezették. Majd hosszú, de tényleg hosszú beszélgetés magáról, mindenbe belekérdeztek, értelmes kérdéseket tettek fel.
Kortars irodalomról mindenről, és mindenre felelt is.
Én a személyes szimpátia hiánya mellett arra tudtam gondolni az Istvánnál, hogy amikor magáról kellett mesélnie, akkor nem versenyeredményeket említett (mert nincsenek is amúgy), hanem a rajzait mutatta meg és arról mesélt, hogy mennyi mindent tud főzni és miket tud horgolni. Lehet, hogy nem ezek azok az értékek, amiket az István fontosnak tart egy jelentkezőben, hanem inkább a mérhető, oklevelekkel alátámasztható versenyhelyezések. De ez csak tipp.
Ugye leírtad a tapasztalatot? (Mármint a szóbeliről)
Ez van, a szóbelin a suli is válogat, mérlegel.
Az a rossz, ha a gyerek és a suli mást 'érez' - szerncsére nálatok sem akar oda menni.
Legkisebbemet a sakkos iskola pontozta le, de ő nem is érezte jól magát azon a szóbelin. (És semmiképp nem ment volna oda)
Mi a Toldyban kaptunk 60 pontot a 80bol.az ha jól számolom még a 80%nal is kevesebb, 75%😅 ezzel a lista elejéről azonnal a lista legvégére repitetették. Szerencsére nem akar oda menni, de az ember tényleg nem érti ezeket, ha a gyerek nem érezte rossznak magát, akkor vajon mi lehetett? Pedig nekem amúgy tetszett a Toldy
Isvános szóbeli: igen, ott a 80 pont az nem jó, főleg akkor, ha minden mérhető, objektíven pontozható helyen jól szerepelt. Akkor már más nem marad, mint az, hogy a szubjektív helyeken nagyon keveset kapott (ofős beszélgetés pl.)
A Kempelenben szigorúnak tartotta az egyik tanárt, a másik kedves volt.
A csoportfeladatok alatt 4-5 tanár figyelte őket, a gyerek szerint "lehajtott fejjel jegyzeteltek végig".
Közösen kellett feladatokat megoldani, volt, hogy nem szólalhattak meg közben. Ezek jól mentek.
Majd egy mesét és egy ismeretterjesztő szöveget olvastak fel nekik, amikből az egyéni szóbelin kérdéseket tettek fel, pl. pontos adatokra kellett emlékezni.
Ezt sem érezte rossznak,de volt, amire nem tudott válaszolni. Utólag jobban is sikerült, mint a Szent Imrés.
Vagyis pont, nem %, de végülis mindegy is, ha 100 a max :)
Nálunk is kérdés volt kiegészítve az Api és Sziggel.. A gyerekem megérzése bíztam, a Fazék nagyon tetszett neki, az ofö szimpatikus, jófej volt a találkozón is, de az Eötvös szellem őt is beszippantotta, mint a nagyobbat. Szerintem az E5-ben tovább lehet, gyerek, még, ha igen komoly srác, akkoris Nem lesz túl nagy nyomás rajta a teljesítmény miatt, ami azért jó mert lesz idejük szokni az átmenetet, elég nagy a váltás most.
Szerintem sem rossz a 80%! Pláne amikor mindenki nagyon jó írásbelit írt, akkor mindenképp a szóbelivel kell szórni. Lányom anno 81%ot kapott a SZIG-ben és bekerült vele, pedig nem max-ot hozott, és csak 5 ponttal írt többet a behívási határnál. Szóval biztos van ennél bőven rosszabb szóbeli pont is, különben nem jutott volna be ennyivel.
Igen, én a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnáziumra gondolok!
szig.hu a honlapjuk címe!
Na az ofö az ami engem is nagyon érdekelne, még nem tudom, hogy német vagy angolt választ- gyerekem, de lehet megkönnyítené a döntést… Bár nem hiszem, hogy az E5-ben mellé lehet nyúlni
Szig felvetelinél nagyon figyelnek, hogy a gyerek jól érezze magát és saját kezükben legyen a döntés. Nekem 2 gyerekem is pont így járt. "Anya! Nagyon jól sikerült!" 78 pont. Nyilván ezt lehet felfogni pozitívan, mert jó élmény a felvételi, de most nagy a kopp.
További ajánlott fórumok: