Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok fórum

A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... ❯❯
4325. pillango2004 (válaszként erre: 4322. - C6b27363e5)
2011. jún. 30. 17:59

Helló!

Kicsit kevés időm van mostanában!

A bizink jó lett, de kitűnőre számítottam!

És csalódtam na nem a gyerekben inkább a suliban!

85 elsősből nem lett 1 kitűnő sem!!!

A nyarunk nagyon gyorsan telik, bár most lelassult a rossz idő miatt!

Klió nyaral nagyinál 4 napot ma ment el.

Táborba talán augusztusba megy de még nem biztos.


Veletek mi újság?

2011. jún. 30. 17:28

hiányoztok régi beszédes csapat virgilius

Gyöngyskorpió tücsimücsi Mosoly30 bloom28 uracsvivi pmjudit pillango2004 Gyöngyskorpió


tücsimücsi hogy vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni , hova ?



pillango2004 hogy vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni , hova ?

Válasz erre Privát üzenet



Mosoly30 hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni , hova ?


bloom28 hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni , hova ?


Sicike hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?



uracsvivi hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni , hova ?


pmjudit hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni , hova ?


pillango2004 hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni , hova ?


Gyöngyskorpió hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

4323. c6b27363e5 (válaszként erre: 4322. - C6b27363e5)
2011. jún. 30. 17:23

tücsimücsi hogy vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?

2011. jún. 30. 17:20

pillango2004 hogy vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?

4321. c6b27363e5 (válaszként erre: 4320. - C6b27363e5)
2011. jún. 30. 17:18

Mosoly30 hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?


bloom28 hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?

Sicike hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?Mért nem jösz a - A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok oldara?

2011. jún. 30. 17:12

uracsvivi hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?


pmjudit hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?


pillango2004 hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?

Gyöngyskorpió hol vagytok ?

milyen lett a bizi?

Hogy telik a nyár ?

Mentek nyaralni ,hova ?

Mért nem jösz a - A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok oldara?


Mért nem jösz a - A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok oldara?

2011. jún. 28. 08:18

Múlt héten napközibe volt Ricsi .

Ezen a héten FÜRKÉSZ TÁBORBA van Ricsi.

2011. jún. 24. 17:05

Betűcsere


Juss el egy szóból - egy-egy betű megváltoztatásával - egy új szóhoz. (A kezdő és a végső szónak ugyanannyi betűből kell állnia.) Igyekezz a lehető legkevesebb lépésben eljutni az új szóig!


Példák:


Hogyan lesz a pékből réz?


pék fék fák rák ráz réz


Hogyan lesz a vízből tál?


víz víg vág tág tál


Read more: [link]

2011. jún. 24. 17:04

Mondat vagy vers kezdőbetűkből


Legyen minden játékosnak papírja és ceruzája.

Megállapodunk egy szóban: kezdjük a játékot egy röviddel, majd nehezítsük hosszabbakkal!

A megállapodott szó betűit egymástól olyan távolságra írjuk, hogy köztük elférjen egy-egy szó. A feladat az, hogy egészítsük ki a betűket szavakká úgy, hogy egy értelmes mondat kerekedjen ki belőle. Az nem baj, ha a mondat vicces. Sőt!


Példa:


A választott szó: KÉR


Így írjuk a papírra: K É R


Majd kiegészítjük: Kérek Édes Ringlót! vagy Kolos Éppen Reggelizik.


A játékot nehezíthetjük azzal is, hogy a szót felülről lefelé írjuk, és egy verssé próbáljuk kiegészíteni.


Kéreget a madár,

Éppen erre száll.

Reggelire megáll.


Read more: [link]

2011. jún. 24. 16:44

Olvas, és még csak óvodás???

…Azt hiszem hogy titokban minden anya azt szeretné, ha gyermeke valamennyire már tudna olvasni amikor az első osztályba lép . /Bevallom anyaként én sem voltam ezzel másként./


Tulajdonképpen egyáltalán nem lehetetlen, hogy egy nagycsoportos óvodás “magától, szinte észrevétlenül” megtanuljon olvasni. Főleg akkor ha egy nagyobb , iskoláskorú testvér is van a családban. Emellett a játékos, képességfejlesztő feladatok gyakorlása során a gyermek könnyen eljuthat arra a szintre, hogy ő maga kérdezi majd meg egy-egy leírt szó láttán, hogy “anya, ebben milyen betűk vannak” ?

Fejlesztő foglalkozásokon gyakran látom, hogy a gyerekek milyen nagy örömmel írják fel a rajzaikra a keresztneveiket…“Lacika, Dorci, Toncsi”…Büszkék rá, hogy ők már ezt is tudják! Mégis úgy gondolom, hogy az óvodás olvasástudásnál sokkal fontosabb az, hogy a gyermeknek minden olyan részképessége fejlett legyen és minden olyan ismerettel rendelkezzen ami az iskolai olvasástanuláshoz elengedhetetlen. Ezek pedig a következők:

a bal és a jobb irányok pontos ismerete térben és a papíron egyaránt

a fent -lent irányok megkülönböztetése a térben is és a papíron is

a balról jobbra és a fentről lefelé haladás ismerete és készségszintű elsajátítása

…ezek az ismeretek nekünk felnőtteknek banális dolgoknak tűnhetnek, de egy óvodás gyermek számára gondot tudnak okozni. Gyakorta látom , hogy rajzos feladatlapokon sokszor jobbról indulnának balra, vagy valahol a papírlap közepéről indítanák a ceruzájukat. És mivel ezek annyira evidens dolgoknak tűnnek, sokszor a tanítónénik sem hangsúlyozzák ezt mindig ki, a gyermek pedig megtorpan, elakad, lemarad, kudarcot él át.

Előzzük ezt meg! Megmutatom neked, hogy “olvasni “már egy óvodás is tud! Képről mindenképp! ….szépen sorban, balról jobbra és fentről lefelé haladva….

2011. jún. 24. 16:41

Az írástanulás előkészítésénél az a legfontosabb, hogy a gyermek sokat mozgassa és gyakran használja a kezét…hiszen ” a kéz mindig kéznél” van! Ugye emlékszel még amikor kisbabaként a saját keze volt az első és legkedvesebb játékszere? Te magad is rácsodálkoztál, hogy milyen hosszan képes nézegetni, forgatni , mozgatni azt.

És éppen az ujjak mozgatása, lazítása, edzése szükséges a majdani írástanulás, és a helyes ceruzafogás kialakulásához is! Megfigyelted már, hogy melyik kezében fogja a tárgyakat és melyik kezével nyúl a tárgyak után?Ha esetleg éppen balkézzel tenné azt, akkor sincs semmi gond. Kérlek ne szoktasd át! A balkezeseknél a jobboldali agyfélteke a domináns, és ha megpróbálnád átszoktatni, idegrendszeri kapcsolatokon gázolnál át és kiválthatnál a gyermeknél akár beszédzavart vagy éppen dadogást is.

Az ujjakkal kapcsolatos kis mondókák, vagy versikék segítik a kéz játékos előkészítését az írástanulásra.

Mondókázás közben a gyerekek mozgassák az ujjaikat és mutassanak rá arra, amelyikről éppen szó van. Az „össze-szét, össze-szét” résznél csukogassák ki-be az ujjaikat, a „körbe forog a kerék” résznél pedig végezzenek csuklókörzést. /


A kézmozgás ügyesítése


Mutogatók:

Ujjaimat mutogatom,

közben vígan mondogatom:

(az ujjak mozgatása)

kifordítom

(kézfej kifelé mozgatása)

befordítom

(kézfej befelé fordítása)

fölfordítom

(kézfej fölfordítása)

lefordítom

(kézfej lefelé fordítása)

zongorázok, furulyázok,

(az ujjak mozgatása)

erősebb lett a kezem, a tornát befejezem.

(kéz ökölbe szorítása)


Nyitogatók:

Hüvelykujjam almafa,

mutatóujjam megrázta,

középső ujjam összeszedte,

gyűrűs ujjam hazavitte,

a kisujjam mind megette,

megfájdult a hasa tőle.

(az ujjak nyitogatása)


Ujjtornáztatások:

Esik az eső,

(ujjak szapora mozgatása)

kopog a jég, dörög az ég,

(asztalon kopogás, dübörgés)

villámlik, lecsap,

(felemeljük majd az asztalra csapjuk a kezeket)

kisüt a nap.

(széttárjuk a kezeket)



Ujj bemelegítő

Egyedem-begyedem, ez az én tenyerem.

Öt kis fürge ujj van rajta,

bemutatom őket sorba.

Hüvelykujjam itt az első,

mellé másik, ez már kettő.

Össze-szét, össze-szét,

Körbe forog a kerék.

Középső ujjam a leghosszabb,

nem csinálok semmi rosszat!


Össze-szét, össze-szét,

Körbe forog a kerék.

Erre gyűrűt fogok húzni,

ezt a kicsit gyorsan nyújtsd ki!

Össze-szét, össze-szét,

Körbe forog a kerék.

Figyeljetek jól gyerekek,

én majd írástudó leszek!

Össze-szét, össze-szét,

írhatjuk már a leckét!

2011. jún. 24. 16:04

Kapd el a botot!

Két gyerek játszhatja. Az egyik két mutatóujja közé fog egy 20-25 cm hosszú botot. Társa- kezét a bot felé helyezve – feszülten figyeli azt a pillanatot, amikor a botot a társa elengedi. Olyan gyorsan kell utána nyúlnia, hogy a bot ne essen le a földre.

Tolvajjáték

Két gyermek játszhatja.

“Tegyél a nyitott tenyeredre egy pénzérmét és nyújtsd előre a kezedet! Társad helyezze rá a kezét a tiedre, a kézfeje legyen a pénzen.

Feladat: hirtelen mozdulattal kezét megfordítani és kikapni a kezedből a pénzt.”

Rókacsapda

A játékot hárman játszhatják.

“Készítsetek kötélből hurkot a földön, két oldalról a két vadász fogja meg. A harmadik játékos a róka, aki a hurokba tett csemegét (gesztenye, dió, alma stb.) akarja megszerezni. Olyan gyorsan kell a hurokból az eleséget kikapnia, hogy a vadászok a hurkot ne tudják a karján összerántani. Mindenki ötször próbálkozhat. Az a győztes, akinek többször sikerült kicsennie az ételt.”

2011. jún. 24. 15:57

Játékötlet vízben


Halacskázás, búvárkodás


Halacskázásnál két gyermek szembeáll egymással a vízben, megfogják egymás kezét. A harmadiknak át kell úsznia az összekulcsolt kezek fölött. Lehet lábbal előre, támaszkodva is a társak vállán, de aki jól úszik, át tud siklani a karokat előrenyújtva is.


Búvárkodás: a levegő benntartását gyakoroljuk először víz alatt tartózkodással. Nagy levegővétel után lemerülnek a gyerekek a vízbe, egy valaki pedig (szülő, nagytestvér) méri a víz alatt eltöltött időt. Versenyezni lehet, hogy ki bírja tovább.


Játszhatunk később olyat, hogy egy pénzdarabot leejtünk a vízbe, és fel kell hozni az ügyes búvároknak.


Kellemes időtöltést kívánok!

2011. jún. 24. 15:07

Kopogd le a fán!

Ennek a játéknak a segítségével egyszerű eszközökkel mutathatjuk be a gyerekeknek a hangok világát. Elég hozzá hat-nyolc különböző méretű fadarab, meg egy pici kalapács, és percek alatt házi „hangszert” fabrikálhatunk, amellyel számos érdekes játékot játszhatunk együtt.



Vajon minden fadarab ugyanolyan hangot ad? Próbáljuk csak ki! Ütögessük meg a falapokat, egyiket a másik után. A gyerek segítségével rakjuk sorrendbe, balról jobbra, a legmélyebb hangot adótól a legmagasabbig, és kopogjunk le rajta kis dallamocskákat.


De játszhatunk a fadarabokon memóriajátékot is! Mi kezdjük a kopogást, először csak egy fadarabot, később mindig eggyel többet kopogtatunk meg. A gyerek feladata, hogy ugyanilyen sorrendben visszakopácsolja a hangokat. Ez a játék remekül fejleszti a memóriát, a figyelmet, a hallást - és persze szórakoztató is.

2011. jún. 23. 11:46

Törd a fejed…

Bővítsük közösen! Küldjétek el ötleteiteket!

A legkisebb

Jani kisebb, mint Péter. Matyi nagyobb, mint Péter. Marci kisebb, mint Jani. Melyik fiú a

legkisebb?

A legalacsonyabb

Anikó alacsonyabb, mint Zsuzsika, Péter magasabb Zsuzsikánál. Évike alacsonyabb

Anikónál. Melyik kislány a legalacsonyabb?

Ajándékok

Egy hat tagú családban karácsonykor mindenki kedveskedett valamilyen ajándékkal

család többi tagjának . Legkevesebb hány ajándék került a fa alá?

Ki a legszőkébb?

Ha János szőke, de nem annyira szőke, mint Ferenc, és ha Mária szőke, de nem annyira,

mint János, akkor hármuk közül ki a legszőkébb?

2011. jún. 23. 11:44

2. Furcsa kérdés

Válaszolj a következő furcsa kérdésre. Annyiféle választ írj, amennyi csak

eszedbe jut, de egy válasz csak egy mondat legyen! 3 percig dolgozhatsz!

Mi lenne, ha az autók vízzel mennének?

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Most te írj ilyen "furcsa" kérdést!

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2011. jún. 23. 11:42

Agytorna

31. feladatlap

1. Hasonlók

Fejezd be a megkezdett mondatokat!

A farkas olyan. mint a vadász., mert ____________________________________

_________________________________________________________________

A kenyér olyan, mint a szivacs, mert ____________________________________

_________________________________________________________________

A szeretet olyan, mint az igazgyöngy, mert _______________________________

_________________________________________________________________

2011. jún. 23. 11:15

nyára

Játékok


"Tekintettel"


Párban játszunk. A felnőtt feladata, hogy tekintettel adjon utasítást és különböző cselekvésekre rábírja a kisgyermeket.


Pl. álljon fel, jöjjön oda mellé, álljon a háta mögé, ölelje meg, fogjon egy párnát, tegye anya v. apa ölébe,stb. Kisebbekkel is jól játszható.


A metanyelvet, a szónélküli kommunikálást fejleszti.


"Portré"


Egy nagy csomagoló papírra vagy kiselejtezett terítőre, lepedőre fejnagyságnyi kerek nyílást vágjunk, ezt feszítsük ki térben. Ebbe dugja a fejét a kisgyermek és különböző képet, grimaszokat kell vágnia. Adhatunk ötletet is, mi is játsszunk! Ki tud a legvidámabb, legszomorúbb, rémült, butább, legkomolyabb, fájdalmasabb, nevető...arcot vágni?


Szintén metanyelvi kifejezőkészséget, fantáziát fejleszt.


"Játszd el a szemeddel"


Pl. elmeséljük, hogy egy katicabogár mászik a kezünkön, kövessük az útját, elröppenését, vagy pingpong meccset, futballmeccset nézünk, vagy egy darázs jött be a szobánkba- útját követni és sok-sok ötletet lehet még adni.


Fejleszti a mimikát, tekintethordozást, metanyelvet.


"Szavak nélkül is értjük egymást!"


A szóbeli közlést helyettesítjük bizonyos mozdulatokkal: pl. tárgyakat jelenítünk meg alakjuk, funkciójuk alapján telefonálunk, levest szedünk, evések- almába harapunk, szőlőt csipegetünk, fagyit nyalunk...stb.


Vagy jelezzünk foglalkozásokat, munkavégzéseket rájuk jellemző mozdulatokkal /vasalás, ételkeverés, mosás- teregetés, orvos, pilóta...stb./


Metanyelv /gesztusok/, beszédkészség fejlesztést segíti.


"Mimetizálás"


Utánzó- játékok- rengeteg változatuk van, néhány közülük.



Szó- mutató


Szavak mondása után milyen mozdulat, cselekvés jut eszedbe? Pl. síléc, labda, hal, szúnyog.. mutasd meg!


Mesemondás


Mesét mondok, utánozd a szereplők mozgását! /délceg királyfi, kényeskedő királykisasszony, lopakodó vadász, riadt őzike, mérges medve.../


"Mutasd meg"


Hogyan fekszünk: napon, kádban, gumimatracon vízen..?


Hogyan járunk: forró homokon, jégen, sárban, sekély vízben, selymes füvön..?


Hogyan ülünk: fotelban, fogorvosi székben, tv- előtt, vendégségben..?


Hogyan eszünk: banánt, dinnyét, forró levest, rágógumit, fagylaltot..?


Hogyan fogunk: labdát, varrótűt, tollpihét, jégcsapot, forró sültkrumplit..?


Hogyan járjunk: /táncoljunk, ugráljunk/, mint a cicák, robotok, lovak, majmok..?


Játsszuk el, hogy..: tél van, fázunk és melegítjük kezünk, lábunk...hogy nyár van, virágot szedünk, cseresznyét szedünk...kezet mosunk a patakban...?


Ezek mimetikus, fantáziafejlesztő játékok.


"Állatnyelven"


Próbáljuk ki, hogyan tudunk beszélni lóul, kecskéül, tyúkanyóul.. azaz nyerítve, mekegve, kotkodálva. Hogyan közöljük indulatainkat a nyelvükön /dühösen, félve, sértődve/. Hogyan jelenítjük meg ilyen nyelven lelkiállapotunkat /szomorúság, vidámság, dac/.


Fantáziát, kifejezőkészséget fejleszt.


"Ritmikus játék"


Egyszerű népi mondóka vagy dalocska egyenletes ritmusban való ritmizálása tapssal, ökölütögetéssel, fejbiccentéssel, vállhúzogatással, térdrugózással, fülcimpa fogással..


Pl. Ecc, pecc, kimehetsz, holnapután bejöhetsz,


cérnára, cinegére, ugorj cica az egérre, fuss!



"Találjunk ritmusokat"


Utánozni az esőesést /gyors tapsolás/, mennydörgést /lábbal dobogás/, villámlást /taps/.


Utánozzuk: a jégcsap olvadását:


"Egy csepp, két csepp


öt csepp meg tíz,


olvad a jégcsap,


csepereg a víz"- egyenletes tapssal


Utánozzuk: az óra ketyegést, a szívünk dobbanását...a vonat pöfögést, vízcsap csöpögését..


"Térérzékelő játék"


Ketten egymás mögött állunk, az első szeme nyitva, a hátul lévő fogja az elsőt és szemét becsukja. Így kell vezetgetni a szobában- vakvezető játék- bizalomfejlesztést, térben való eligazodást segíti- cserével


"Odatalálsz- e?"- térérzékelés


Bekötött szemmel kell odamenni ahhoz, aki folyamatosan beszél hozzánk vagy halkan énekel- hanggal hívás.


"Vakrajzolás"


Papírra nagyobb, előre megrajzolt formába részleteket berajzolni bekötött szemmel. A kisebb gyereknek engedjék meg előtte a hosszabb megfigyelést.


Pl. nagy házat rajzolunk és erre kell neki ajtót, ablakot berajzolni /füstöt, kéményt, fölé felhőt../


Térérzékelést fejleszti.


"Eltalálod- e?"


Távolságbecslés gyakorlásával szintén térérzékelést fejleszt.


- Fújd el az asztalra állított égő gyertyát /2- 4- 6/ lépésről!


- Asztalra tett 3- 5 pingponglabda valamelyikét találd el hosszú pálcával, vonalzóval.



"Szoborjáték"


A kisgyermek álljon be egy pózba, mondjuk el, hogy ő most egy szobor, mi igazítsunk különböző pózokat a szobron pl. ülj le terpeszülésbe és mutass az ablak felé... Aztán a kicsivel cserélni kell, most ő adjon utasítást anyának vagy apának.


Térérzékelést fejlesztő játék.


"Mese másképpen"


Ismert meséket próbáljunk meg átalakítani, majd ennek megfelelően eljátszani, elbábozni.


Pl. A medvebocsok és a róka c. meséből


- Mi történt volna, ha a két kis medvebocs nem sajtot talál az úton, hanem kocsikereket, zseblámpát, telefont?


- Mi történt volna, ha róka nem szereti a sajtot?


- Mi történt volna, ha a mackók nem vesznek össze a sajton?... folytassuk!


"Színházas játék"


Anya, apa ruháiból, kiegészítőkből beöltözhet a kisgyerek és "mikrofonnal" /fakocka, tölcsér/ előadhat maga választott műsorszámot /dalt, mondókát/ a közönség megtapsolja.


Mímes, fantáziafejlesztő, utánzó játék.


A játék során elfáradt gyerkőcöknek jóleshet egy-egy ún. lazító játék, pl: "Zsák búza vagyunk /belégzés/. Jön egy kisegér, kirágja a zsákot, kifolyik a búza /lassan kiengedjük tüdőnkből a levegőt/."


"Hóemberek vagyunk. Kisüt a nap, a hóember olvadni kezd /belégzés, magasra nyújtózás, majd fokozatos kilégzéssel a földre rogyás/."



Kellemes együttlétet kívánok, sok szeretettel!

4307. c6b27363e5 (válaszként erre: 4306. - Uracsvivi)
2011. jún. 22. 07:17
garatul nektek
4306. uracsvivi
2011. jún. 22. 07:15

Sziasztok!

A bizi jó lett matek és nyelvtan 4 a többi 5.

2011. jún. 20. 07:12

sziasztok

Nekünk minden évbe be kel íratni a gyerekeket

ezért ma megyünk újra beíratni .

2011. jún. 19. 09:07

Sziasztok

A bizink 4 négyes és 6 ötös lett nagyon örültem neki

Mostanában a gyerekeim 10 fél 10-ig alszanak

Amúgy szombat vasárnap is 7-8 között fen voltak

4303. c6b27363e5 (válaszként erre: 4302. - Pmjudit)
2011. jún. 18. 15:02
gratula neki
4302. pmjudit
2011. jún. 17. 08:10
Tegnap megvolt a biziosztás - ESzterkém kitűnő lett, 3 tantárgyi dícséretet (matek, rajz, tesi) kapott + könyvet + oklevelet.
2011. jún. 17. 07:03

sziasztok mijén lett a bizi

nekünk ma lesz a bizonyítvány osztás

2011. jún. 16. 18:54
sziasztok nyár van és egész nap tombolás
4299. c6b27363e5 (válaszként erre: 4298. - Virgilius)
2011. jún. 15. 22:05
oké írtam
4298. virgilius (válaszként erre: 4297. - C6b27363e5)
2011. jún. 15. 16:06
Menjünk privibe szerintem. :)
4297. c6b27363e5 (válaszként erre: 4296. - Virgilius)
2011. jún. 15. 16:05
itt az alkalom megbeszéljük akkor nektek mikor jó
4296. virgilius (válaszként erre: 4295. - C6b27363e5)
2011. jún. 15. 15:51
Lehet, ott még sosem voltunk mi sem. :)
❮❮ ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook