Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Fiú-lány arány pipa, szintenkénti csoportok pipa (max 12 fő/csoport), pedagógushiány... nem pipa, osztálytermek kicsik (nagyon), menza nem túl jó. ;)
Semmi se tökéletes :) de a Klébi "átkozottul közel áll hozzá" ;)
Nekem amúgy az az eszmém, hogy a külső kerületi, vidéki noname sulik között több ilyen van, ami elég sok feltételt teljesít, ha nem is mindent, és nem halnak bele a gyerekek se a felvételire készülésbe, se a tanulásba az évek során, mégis tovább tudnak tanulni többségében. És feltételezem, hogy a fb csoportban több vidéki van, vagy legalábbis olyan, aki nem a belvárosi topokban érdekelt, és számukra ezek igenis reális elképzelések. Az érettségi eredményeknél nem kell 90+-os emeltekre gondolni, bőven tovább lehet tanulni alacsonyabb százalékokkal is, BME-n is, de Óbudai Egyetemen, BGE-n mindenképp. És az a végzettség is pont jó egy jó munkahelyhez.
Kirándulások: most pl Lengyelországban voltak gyakorlatilag ingyen, a korábbi években is a környező országokban, pályázatokból, nagyon olcsón. :)
Auschwitz, Házsongárdi temető, Advent Bécsben stb stb.
Na tényleg befogom. :)))
Ja nem, csak az ofőjéért meg a többi tanárért izgul, hogy mennyit kell szóbeliztetniük :)))
De már 40 fővel indulnak az osztályok majdnem egy ideje.
Mondom, Klébi ;)
Bár lányom azt mondta, ne reklámozzam ennyire, mert így is nagy a túljelentkezés, és csak 1 osztály indul.
Pontosan!
Összegzem: közel van, nem versenyistálló, nincs sok lecke, van nyek, nincs nulladik óra, legkésőbb 3-kor vége minden órának, nagyon jó eredményeket érnek el az érettségin, sok az emelt szintű érettségiző, sokan szereznek legalább két nyelvből középfokút, felsőfokút, a többséget felveszik egyetemre, az iskola épülete jól felszerelt, kényelmes, nagy tornateremmel, sokféle edzés házon belül, tágas, zöld udvaruk van, osztálykirándulásokat szerveznek külföldre is, jól működik a tehetséggondozás, lehetőséget adnak a felzárkózásra is. Nem csak a tanuláson van a hangsúly, a gyerekek lelki egyensúlyával is törődnek.
Kihagytam valamit?
Ja, könnyű bekerülni!
Plusz nehezítő tényező lehet a tanár-diák kapcsolat. Ha nem jönnek ki egymással, akkor kétes jegynél könnyen a rosszabb jegyet kapja a gyerek.
Sok iskolában nem transzparens, hogy honnan kell le-vagy felkerekíteni a jegyet, vagy teljesen a tanárra van bízva
Veled is és Chelseyvel is egyet tudok érteni.
Ezért fő a fejem mikor fiam eredményeit nézem. Nevezetesen, hogy négyes olyan tantárgyból is amiből kifejezetten sokrétű a tudása csak éppen nem biztos, hogy amit számonkérnek azt pont jól tudja.
Felvételinél senki nem fogja megkérdezni, hogy mi miért négyes, és ugyanabba a kategóriába esik, mint aki különtanári segítséggel éppen négyes. Szerencsére ezt ellensúlyozhatja egy jó írásbelivel és egy jó szóbelivel.
Nagyon ügyesek a fiadék! Az üdítő lehet, hogy megtalálta a számára tökéletes közeget ahol úgy tud brillírozni, hogy nem szakad bele. Jó, hogy ehhez sok jó fej tanáruk is van.
Lányom szerint nagyon jó hely a gimijük, még ha néha rá is kell gyúrni (neki legalábbis) ha ötöst szeretne kapni.
Én azt látom, hogy a fiam egyáltalán nem szakad bele, inkább a sok suliban töltött idő plusz utazás fárasztja, de nem látom, hogy hosszasan tanulni, kivéve, ha jegyzőkönyvet kell készíteni (kémiából, bioszból van a kísérletek esetében), az kicsit hossadalmas vagy mondjuk nagyobb anyagból témazárót írnak. De valószínűleg jó az órai felkészítés, tudásátadás, mert kevesebb energia így is készülni, mint néha az általánosban volt.
Ők nagyon jó tanuó osztály, fogalmam sincs, hogy jött ez össze, de mióta betették a suliba a lábukat, az övék a legmagasabb átlag.
A fiammal kapcsolatban én már totál elvesztettem a fonalat. Kicsiként nagyon okosnak tűnt, két évesen felismerte az összes autómárkát, nem csak a jelről, hanem már az autó formájáról is. (Azóta ezt a képességét elvesztette, mert már nincs erre ráizgulva), az oviban nagyon okosnak tartották, azután az általánosban jött a hidegzuhany, mert mindig csak a baj volt vele. Októberben szóltak, hogy gond lesz, mert még nem tud olvasni, később a helyesírásával volt gond, és a történelmen kívül semmiben sem volt tökéletes. Erre most a gimiben az, nem is akarom leírni, miket mondtak fogadóórán, mert szerénytelenségnek tűnne.
Valószínűleg ő nem fért bele az átalános iskolai közegbe, kockákba, de most nagyon a helyén van, leszámítva, hogy súlyosan közeledik, amikor el kell döntenie, hogyan tovább és attól picit szorong.
Akiről én tudok, annak nem sikerült a méltányossági más suliban. Tavaly nagyon sok volt a gyerek, lehet, hogy azért. Akkor csalódott volt, hogy a Zrínyibe került, de amennyire tudom, szeret oda járni, nincs gondja vele.
Meg azért 2 kitűnő között is van különbség attól függően, hogy melyik általánosban tanul valaki. A kapott jegyek nem mindig tükröznek azonos tudást.
Ó, szerintem itt én kb. kakukktojás vagyok ha a gyerekeimet nézzük, pláne a fiamat. (Szegény gyereket tökre leírom. :))
Tudom, hogy van amikor a kitűnő ír 60 pont alatt, de az tényleg nem tömegesen fordul elő. Ha egy nyolcadik osztályban igen, ott a kitűnőség színvonalával is van probléma.
Azt kellene belátniuk a szülőknek, hogy ha emelt plusz nyelvvizsga a cél, ahhoz kell tanulni. Jobn esetben azért nem kell beleszakadni, de biztos hogy tanulós.
Tényleg, te hogy látod a tt osztályban nagyon nagy a terhelés vagy azért marad idő hobbyra, pihenésre is? Fiadék általában nagyon jó tanulók, vagy fiad ilyen ügyes?
:))
Ezek szerint aki topgimibe vagy olyan helyre jár ahova 80 % feletti összteljesítménnyel lehet bejutni, ott nincs másra ideje a diáknak a tanuláson kívül. (mosolygós, kacsintós smiley)
Ok., azt tudom hogy könnyebben bejutós helyeken is szoktak emelttel, nyelvvizsgával egyetemre menni. Azért nyilván sokat tesznek is érte, mert ezeket nem adják ingyen.
Levettem a listáról, nem ezért, hanem mert rájöttem, hogy logisztikailag előnyösebb mentősulik is vannak, tehát nem vagyok érdekelt, csak megakadt rajta a szemem, mert amikor utána-olvasgattam, érdeklődtem, nem az a kép bontakozott ki róla, hogy éltanulók gimije.
A másik: biztosan akad egy-két agyonizgulós gyerek, aki képes elrontani az írásbelijét, de tömegesen, és annyira elrontani, hogy olyan suli kelljen, ahová egyáltalán nem nézik az írásbelit (ez valószínűleg 50-60 alatti pontot jelent), azért ez szerintem nem jellemző tömeges számban kitűnő tanulókra.
Mint tudjátok, az enyémek nem tartoztak/tartoznak a kitűnő/jeles tanulók táborába, de a fiam jó kis felvételit írt és igyekszem kigyötörni a lányomból is (bár ki tudja még...), de ha csúnyán el is rontja, nem kitűnőként teszi majd. :-)
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?