Készül valaki mostanában KRESZ vizsgára/vezetni? (beszélgetős fórum)
Sziasztok!
Na túlvagyok rajta, sikerült! :-))))
Ment a műszaki is, el kellett mondanom a kötelező feladatot: kormány, fék, világítások, és gumik átvizsgálása napi indulás előtt. Utána a hűtőfolyadék ellenőrzését kellett elvégznem és megmutatni, hol kell utántölteni. rendes volt a pasi, nem kérdezett semmi pluszt. Vezetésből meg lement a 4 kötelező feladat és utána, amit húztam, az Y megfordulás. Szerencsére az is jól sikerült, azzal nem is volt gondom. A padkatolatástól féltem, az nem annyira ment. Mázlim volt, nem azt húztam.
Egyébként eléggé izgultam, mielőtt elkezdtem volna az első feladatot, lefulladtam a kocsival. :-( Na, gondoltam, ennyi volt. De nem, kezdtem előről és akor már simán ment minden. :-)
Most jön 20 óra forgalomban vezetés, aztán abból is majd a vizsga...:-)
Szia!
Köszi szépen, nagyon aranyos vagy. :-))
szia!
szorítok neked én is! tutira nem lesz gond, én a gyakorlásokkor nagyon béna voltam, de "élesben" mindkétszer átmentem a rutinvizsgán(csak sajna nálunk ha buksz a forgalomban való vezetésen, ismétled a rutint...)itt csak 3 művelet van(Y megfordulás, kapuba beállás hátramentben, jobbra padkához tolatás) és ha 2 jó, a harmadikat nem kell megcsinálnod, mehetsz rögtön a forgalomba.
Köszi szépen. :-) Majd jelentkezem.
Elég ideges tudok lenni ilyen helyzteben, de az egyetemi csoporttársaim szerint jól tudom titkolni. Inkább "befelé" idegeskedem és vagy 1000-szer felteszem ilyenkor a kérdést. "Kellett ez nekem?" :-) Már eleve idegesítő, hogy beül hátra egy idegen, aki lesi minden mozdulatomat. :-)
Többnyire csak szóban kell elmagyarázni a műszaki dolgokat, pl. kerékcsere folyamata, de vannak olyan dolgok is, amiket meg kell csinálni. Pl. motorolajszint-ellenőrzés, lámpák ellenőrzése, ablaktörlő működösének bemutatása, elakadásjelző háromszög felállítása stb. Nem túl bonyolultak, de azért bele tudnak kérdezni rendesen a műszakiba, ha kekeckedni akarnak. Remélem, rendes lesz a vizsgabiztos. :-)
Szorítok majd nagyon!!!!!Aztán jelentkezz!
Mit jelent az,hogy a műszaki is gyakorlati?
Te amúgy nyugodtabb vagy idegesebb típus vagy?
Nem,nem forgalomban vezettem,hanem egy egyenes bekötőúton,akol a másfél óra alatt egy autó és egy gyalogos ment végig.
Te a rutinpályán kezdted,ugye?
Na, ez egy jó kérdés, én is kíváncsi vagyok. Holnap a rutinvizsgán kiderül. :-)) Gondolj rám légyszi 9 és 10 között, akkor megyek. Az oktatóm szerint nem lesz gond, minden ment ma is, de ki tudja, mit alakítok ott stresszhelyzetben.
A rutin egyébként gyakorlati feladatok: kapuba beállás orral, hátramenetben, szlalom, gyorsítás és megállás intenzív fékezéssel, Y megfordulás, emelkedőn való elindulás kézifékkel, jobbra padkához tolatás stb. Ezek közül van 4 kötelező és egy, amit választanak a felsoroltakból, tehát összesen 5 gyakorlati feladat. A vizsga másik része pedig a műszaki rész, szintén gyakorlati.
Örülök, hogy tetszett a vezetés, akkor ti is belevágtatok a sűrűjébe. Jól ment? Rögtön forgalomban vezettél?
Szia!
IGEN!Már akartam írni,tegnap voltam vezetni először.Nagyon szupeeeeeeeeeer volt!Gondolom legközelebb már nem leszek ilyen lelkes.:))))
Egy fél órát kérdezgetett-beszélt a műszaki dolgokról,majd szép csendben,észrevétlenül belefolytuk az elindulásba.Így legalább nem voltam olyan ideges.
Tulajdonképpen az elindulást,gyorsulást,lassulás,megállást,1-2 sebességfokozatokat gyakoroltuk.Úgy tűnt az oktatóm is rendes,szimpi volt.
PéDé te miket tudsz már?
nem volt stop tábla, ezért nem értettem, miért kellett volna megállnom. ezt még nem tisztáztam le az oktatómmal.
nem, mentem tovább, de akkor már nem ment semmi, annyira ideges voltam
De érdekes!!!Az oktatód nem próbált segíteni a helyzeten azzal,hogy elmondta volna,hogy ő másképp tanította?
Mi az,hogy feladtad?Mondtad,hogy nem vezetsz tovább?:)
Nekem úgy tűnik,hogy a vizsgáztatók,ha valakit meg akarnak buktatni,azt úgyis meghúzzák,akármit is csinál,nem?Pl. ha nem volt stop tábla,és még messze volt az autó,ugyan miért kellett volna megállnod?
nem tart 20 percig, viszont egy örökkévalóságnak tűnik..:)
először a vizsgabiztos zavart össze a kanyarban, valamit magyarázott a kuplungról, és mivel az én szerbtudásom sem kiváló, főként ha ideges vagyok,így megkevertem a fék és a kuplung szerb megnevezését(kocsnica és kvacsilo)és simán befékeztem, a kocsi lefulladt..na, ettől én bepánikoltam, mert mindenki aszonta, ha lefullad az autó, buktál..ettől felfelé tiszta ideg voltam és feladtam..másodszor minden jól ment, csak nem álltam meg egy kereszteződésnél, ahol én voltam mellékúton( a főúton 500 méternyire jött egy autó..). lelassítottam, de nem álltam meg, és ez hatalmas hiba a vizsgán. érdekessége a dolognak, hogy az oktatómmal nap mint nap végigmentünk a lehetséges vizsgaútvonalakon(ezek temerinben fix útvonalak, van 5-6 variáció) és soha de soha nem kellett megállnom azon a kerszteződésen. na mindegy, ezt még letisztázom vele. ja, mert első alkalommal is azt kérte a vizsgabiztos, hogy kuplung alatt kanyarodjak, mi meg úgy tanultuk, hogy megfékezni és kanyarodni...
miután leróttad a vizsgakörödet, megmondják átmentél e vagy sem...
Rhea!
Leírnád pontosan,hogy miért nem engedtek át?Mi volt a hiba,mit kellett volna tenned?
Csak a végén közlik,hogy átmentél-e vagy sem?Közben nem utalnak rá esetleg?Mi van,ha csinálsz egy hibát,megköszönik,s vége,vagy még azért le kell vezetned azt a 20 percet?(Vagyis nem tudom,hogy 20 perc-e?)
ebben igaza van, mert ha belegondolsz, heti 2 óra(mert 1 óra 45 percnek számít, igy duplát veztesz, nem?) az azt jelenti hogy 20 hét alatt csinálod meg a 40 órát és akkor már tavasz lesz, nagyon elhúzódik ,nem?
én heti 6-8 órát tudtam menni, mert szeptemberben még itthon volt az uram, és vigyázott a kicsire. az októberi pótórákat már anyóssal oldottuk meg, de első alkalommal tiszta ideg voltam, meg kellett állnom lehiggadni..de ez más téma :)
ja, tegnap este nem válaszoltam egy kérdésedre, igen asszem mindig 2 pacák ül be vizsgáztatni.
nem, nem kérdezgetett, csak segíteni szeretett volna, azért magyarázott - ezt az oktatóm mondta, utólag. egyébként nem kérdezgetnek, nem szokás. második alkalommal csak akkor szólt hozzám, amikor közölte velem, hogy sajnos nem enged át, mert egy kereszteződésnél nem álltam meg..az másik emberke volt, nagyon nemszimpatikus.
igen, megírod a tesztet, szerintem perceken belül meg is mondják az eredményt, és ha sikerült(és miért ne sikerülne?) akkor rutinpálya és forgalom. báris temerinben így volt. szerintem törökkanizsán is ez a gyakorlat, de nyugodtan kérdezd meg az oktatódat.
heti hány órát tudsz vezetni?
Mindig ketten vannak?Kérdezgetett is vezetés közben?
Nálunk úgy zajlik,hogy reggel megírod a tesztet,aztán rutinpálya,aztán forgalom?
Hát tényleg jó lenne...:-)
Itt úgy tudom, 1 vizsgabiztos ül hátul. Az is épp elég lesz! :-)
Akkor neked kicsit alaposabb volt az orvosi, mint nekem. :-) Legalább tudod, hogy minden rendben. ;-)
Tegnap(tehát most még így látatlanban)azt beszéltük a férjemmel,hogy majd csak a vizsga előtt gyakorolunk,ha már mindent megtanultam.
PéDé,jó lenne,ha nekünk is olyan "élmény" lenne a majd a vizsga,mint Kirának,mi?:)Nem is gondoltam,hogy ilyen is lehet,egy vizsgabiztos.Egyáltalán kik szoktak oda hátra ülni?1 vagy 2 személy?Unokaöcsémnél 2 nagydarab rendőr ült hátra...na,azt azért nem szeretném.
Ti hány órát vezettek egyszerre?Nem kevés az aq 9 óra?
Hááát, nem könnyűek szerintem. Itt 9 óra van rutinra, 20 a forgalomban való vezetésre.
Érdekes, hogy azt mondta, ne gyakorolj mással, biztos oka van rá. És fogtok azért gyakorolni a férjeddel?