Javító dolgozat (beszélgetős fórum)
Én azért még bíznék hátha, figyi én is meg voltam győződve anno hogy nem lesz meg az a 2-es de simán meg lett :)
SZorítok :)
Azt az eredményt várd meg, lehet meglesz az a 2-es :):)
Szorítok :)
ne bánd Doxikám, teljesen egyértelmü, hogy akik nekiálltak téged támadni, egy csapatot alkotnak, és bizonyára nagy körlevelezés folyt, hogy gyertek mááá, oszt mondjátok meg ti is amit én mondok, nézz át rajtuk, én is igy szoktam, azokkal akik csak zavart kelteni akarnak.
Amugy sok hasznos tanácsot is kaptál, normális fórumozóktól, én biztos a dirivel kezdeném, majd jól leordítanám a kedves tanárnőt, ennél már úgysem lesz rosszabb. Amennyiben van sorstársad fogjatok össze, kérjetek szakvéleményt vagy mit tudom én, de már csak azért se hagyd magad. Olyan nincs, hogy az a gyerek aki folyamatosan , szorgalmasan készül, tanul az megbukjon, ha csak a tanár nem döntötte ezt el előre.
Szóval első körben diri, meséld el azt is mire jutottál vele, hogy mit keres az a tanár a pályán aki a szülő segélykérésére igy, és ilYen stilusban válaszol. NE HAGYD ANNYIBAN
ja és kedves , bizonyára nagy tapasztalattal rendelkező, gyakorló anyukák, ha unatkoztok és csak kötözködni akartok, van egy ilyen fórum, ott szórakozhatunk:))))))
Akkor kívánom neked, hogy ismerd meg a vidéki kisvárosi gimnáziumok választási lehetőségeit. Nem a reál osztályba jelentkeztünk....a humánba. De oda, csak a nagyon nagyon jó tanulókat vették fel. A másik osztály úgy néz ki, hogy az osztály fele reálos, a másik fele meg informatika szakos, de szakközepes. Ja, mielőtt nekem esnétek, ezt nem én szerveztem így.
Nos, ebbe a szakközepes osztályba vették fel a fiamat. Amíg a reálosoknak a plusz matek óráik vannak, addig a fiaméknak informatika. A közös matekórákon meg fogalmam sincs mit tanulnak és mi alapján. Nem zseniképzőbe gondoltam küldeni a gyereket....úgy beszéltek a gimnáziumról, mintha az a világ teteje lenne és csak a kitűnő tanuló gyerekeknek csinálnák. Amúgy meg a problémám sem ezzel kapcsolatos volt, de már rohadtul bánom, hogy egyáltalán szóba hoztam.
Hallod, az én gimis matektanárnőm csengetés után fél másodperccel már benn volt az osztályban, fel volt írva a cím, és az első egy percben már le is vezetett egy matekpéldát. Három részre osztotta a táblát, és egyszerre, párhuzamosan három példát oldottunk. Egyet sem nagyon értettünk, nemhogy hármat. Aztán közölte, hogy milye kár, hogy csak 45 percünk van matekozni, meg hogy egyáltalán az ember miért is alszik? Annyi időt spórolhatna meg, ha nem aludna...
Tisztelet a kivételnek, de a matektanárokkal nem könnyű az élet. Tudom, a te problémád kicsit más, de nálunk akik így járták, elmentek különórára, kb. háromnegyed osztály, és borsos áron megtanulták ott a matekot, úgy, hogy aztán kívülről fújták az egészet, és szépen ki tudták javítani a rossz jegyeket, a többi meg otthon próbálkozott, de csak kallódott ide-oda.
Én azt nem értem, hogy ilyen szintű matektudással mit keres egy reálos osztályban a gyereked?
Te magad írtad, hogy humán beállítottságú, miért nem olyan osztályban/iskolában van?
ott nincs akkora hangsúly a matekon, talán nem állna bukásra.
ahhoz, hogy ő nem boldogul, hogy nincs sikerélménye, nem csak a matektanárnő, hanem te is bőven hozzájárultál ezzel a választással!
Nem értem, nekem miért gratulálsz üvöltve, de biztos igazad van.
A körülményekről annyit, hogy ha csak 8 embernek kell dolgozatot írni, akkor ha a saját osztályukban teszik, akkor is ugyanaz a tanárnő üvöltötte volna végig azt a 30 percet, csak másik diákokkal.
Félreértettél...én nem azt mondtam, hogy ugyanazokat a példákat várjuk, ami a könyvben van és azt biflázza be a gyerek....arról van szó, hogy tanultak egy témakört egy bizonyos szinten....de a dolgozatban olyan szintű példák voltak, amit még nem tanultak. A srácok, most megkérdezték a többi osztálytársukat, akik jók matekból és ők sem tudták megoldani a feladatot.
Amúgy a tanár valóban mondhatja azt, hogy nem ad lehetőséget a javításra, ez szíve joga. De ha megadja, akkor azokat a körülményeket is megadhatná, ami a többieket megilleti egy dolgozatíráskor.....és talán nem azt kéne 30 percig hallgatnia, hogy hogy üvölt a tanárnő a harmadikosokkal és azok, hogy gúnyolják őket, mert éppen bukásra állnak. Na, erről ennyit. Megbukik, megbukik.....már nem érdekel...csak azt sajnálom, hogy ez a nő, tovább fog tanítani még egy csomó gyereket, akikkel ugyanígy megutáltatja a matekot.
Egy nehéz tantárgy esetében, tényleg ez a célravezető megoldás...meg a szülővel a félév után rögtön közölni, hogy nem fog a gyereked továbbmenni! Kösz! Akkor mi a francért nem rúgják ki az iskolából? Vesszen a férgese!!
Gratulálok!!!
Nekem az osztályfőnököm volt anno a matektanárom. Emberségből nulla volt amúgy...ki nem állhattam. Folyton bukásra álltam matekból, pedig nem tartom hülyének magam. És egyszer az egyik órán elszólta magát a tanár, hogy ő emelt matekot tart nekünk, mert nem hajlandó középszinten tanítani. Nekünk ez így csak jó lesz, mert legalább mindenhez hozzá tudunk majd szólni érettségin....hát annyira jó volt számomra ez az emelt szint, hogy a legbonyolultabb feladatokat egy másodperc alatt megcsináltam, míg a legegyszerűbb feladathoz hozzá se tudtam szólni.....sokszor eszembe se jutott hogy Pithagoras-tételt használjak, mert helyette előbb eszembe jutottak másodfokú tételek, vagy sin, cos-tételek....Így sokat érek az 52%-os matekommal.....Ha valamelyik tanár hiányzott, akkor az adott óra helyett matek óránk volt....volt olyan hét amikor 12 matek óránk volt.....jó azt el kell ismernem, hogy egyetemen sok hasznát vettem annak, hogy mindenhez hozzá tudtam szólni. Szóval ott fel tudtam használni a tudásomat....viszont annak semmi értelme hogy az érettségit elrontsa.....mindenképp próbáljatok meg beszélni az igazgatóval, és a tanárnővel....nem hiszem hogy sikerrel fogtok járni, de azért próbáljátok meg. Hátha nálatok jobb igazgató van, és tud rá hatni!
Annyit tudok javasolni, hogy keressetek egy nagyon jó különtanárt, mert azzal sokat lehet javítani....sok sikert kívánok nektek ehhez a beszélgetéshez! Szorítok hogy minden jól menjen :D
Lehet olyan feladat, ami nem szerepelt sem a könyvben, sem a füzetben. A matek nem arról szól, hogy feladatokat kell bevágni. Ha a gyerek érti a témakört, akkor meg kellene tudnia oldani egy másik példát is. Ezt hiába reklamálod.
Amúgy hogy beültették őket egy másik osztályba, az nézőpont kérdése. Onnan is lehet szemlélni a dolgot, hogy így lehetőséget kaptak a javításra, mert megtehetné a tanár, hogy azt mondja, hogy a meglévő jegyek alapján meghúzza a gyerekeket.
Hát ha közelebb lennétek én is segítenék szívesen :S
De sztem rá fog érezni, fel a fejjel :)
Pont ezt mondom...a párom jó matekos, most itthon is van és tanulnak ezerrel. Már nagyon sok mindenre rájött, érti, látszik, hogy haladna.....nem mondom, hogy kettesnél jobban tudja, de annyira biztos.
Sajnos nem állunk úgy, hogy tanárt fogadjunk mellé. Ez van, gondolom, más is volt már ilyen helyzetbe...ha nem, akkor majd Zsuzsa megmagyarázza azt is, hogy ezért is hülye vagyok! :(
Amúgy Zalában lakunk és ahogy kedvenc hozzászólómat olvasom, ő is arrafelé lakhat, mert pont úgy ragoz, mint az itteniek...kedves Zsuzsa..nem harmadikAs, hanem harmadikOs!!!! :D
Hát igen ez ilyen én pont a matekot szerettem, törivel álltam hadilábon, korrepetálás kéne :)
Merre laktok?
Hányadikos a fiad?
nálunk is írattak másik osztály óráján tz-t vagy zh-t, ebben nincsen semmi, ha tudja tudja ha nem akkor úgyis mindegy, és persze ha kérdezni kell akkor kérdezzen, a harmadikos se biztos, hogy egy matek zseni, letojni magasról és a saját célja legyen a fontos!
A matek nem nehéz csak a logikát kell megérteni, mindent az elejéről hogy mit miért és hova és menni fog az!
Nálunk is volt ilyen, hogy valami nem ment és bizony nem biztos, hogy a tanár hibája, mert van aki érti és ha megkérdezi van e kárdés, persze hogy nincs..és akkor így ő se tud semmit tenni.
Viszont ha eleve ilyen antiszociális a tanár akkor szólni kell az igazgatónak majd az helyre teszi.
Amúgy meg zsuzsa76xx elsőbe hiába kérik az érettségi követelményt, mire oda jutsz elfelejted úgyis..lehet már neked túl rég volt aztán ezért hiszed amit hiszel:)
van az egyszerű út, keress neki egy korrepetáló személyt, aki lehet tanár vagy egy harmadikas ...ez önbizalmat is adna neki, meg van a bonyolult út, mész a szülőkkel igazgatóhoz aztán meg tovább...
a cél hogy átmenjen az érettségin ehhez meg még többet kell tanulnia ez a lényeg...
Általában azt nem értem, hogy miért kell úgy tanítani, hogy a gyerekek féljenek a tanártól, a tantárgytól, mindentől. Nesze neked önbizalom!
Az én fiam sosem lesz matematikus és sulit választani sem volt könnyű, hiába jó töriből és magyarból, ha a matek nem megy neki, akkor vége a világnak.
Jó...köszi, hogy szétoffoltad a fórumot, rohadt sokat segítettél!
Majd viszem a gyereket a Taigetosra az útmutatásaid alapján...nincs valami más fórum, ahol oszthatnád az eszedet????
ha infos a gyereked ha reálos a matek keményen kell majd neki, valami humános osztályba kellett volna iratnod ha az jobban megy neki
a másik meg az hogy a cél az érettségi és a követelményt a tanár jobban ismeri és valószinüleg azt követeli meg ami ahhoz kell, tuti hogy nem tanit és követel annál többet mert idő se lenne rá...
További ajánlott fórumok:
- Betegség után dolgozatírás
- Első nap az iskolában dolgozattal spékelve.
- Egy héten hány dolgozatot lehet íratni? Van valami szabály?
- Általános isk, dolgozat. Van olyan törvény, ami szabályozza hogy a gyereknek vagy a szülőnek joga van megnézni?
- Apácais felmérős dolgozatok. Segítsünk egymásnak.
- Online dolgozatok és segítség, csalás