Titkárnő szeretnék lenni később. Milyen tantárgyakra, ismeretekre erősítek rá, hogy minél kelendőbb legyek majd? (beszélgetős fórum)
Lehet, hogy szabatos a helyes? :o)))
Olyan fejlett kommunikációs készséget értek alatta, hogy ne okozzon gondot bármilyen üzleti levél megválaszolása, egy meetingen egy prezentációt megtartani.
Természetesen ezt két nyelven is.
Ápolt dekoratív külső, intelligencia, talpraesettség, etikett ism., tájékozottság rendkívül fontos, tűrőképesség és jöhet a többi : nyelvEK ismerete, jó helyesírás stb...
Mostanában úgy vettem észre közgáz diploma sem árt, párom cégénél az összes titkárnő diplomás.
Szerintem a számítógép ismeretet hagyjuk, mert a mai világban ki nem ért hozzá? Szerintem alap a word, excel, adatbázis stb...
Ha pedig pályakezdő vagy, és elmész egy céghez ahol több titkárnő is van simán beletanulsz mellettük a folyamatokba...
Szabatos, tárgyilagos, nyelvtanilag helyes. Ismerni kell a hivatali eljárásrendben alkalmazott szó-kifejezés és mondatfordulatokat, tudni kell felépíteni logikailag és szerkezetileg is a leveleket, beadványokat, feljegyzéseket, jegyzőkönyveket stb. Ehhez viszont az kell, hogy maximálisan átlásd és megértsd azt, hogy milyen típusú munka folyik a cégnél, vagy akárhol, ahol dolgozol. Egy asszisztens feladata baromi összetett, nem mindenki alkalmas arra, hogy átlássa a káoszt és még ügyesen kézben is tartsa a dolgokat, főleg akkor, ha a főnököd nem csinál semmit és nem figyel oda semmire. :)
De ezt nem egyik napról a másikra fogod megtanulni. Magyarból mindenesetre tényleg legyél jó, ez alapkövetelmény. Addig is olvass sokat, hogy a szókincsed fejlődjön. :) Sok sikert!
...és ha olyan helyre mész dolgozni akkor sokat kell utaznod is!A főnököddel.És lehet hogy ki is kezd veled....
Ismert, nagymúltú magyar cég vezérének 3 azaz három titkárnője volt!
Az első egy idősebb.Nem szép,de mindenhez értett.Rá lehetett bízni bármit.
A második,aki nagyon csinos volt. Kávét főzőtt,postával foglalkozott,ész nélküli munkákat végzett.
A harmadik gyönyörő nő, csak külföldre járt vele...Megjelentek....munkaebédek,vacsorák.....és persze kezelgette is :)
Ez a példa nem törvényszerű de egy szint felett
bizony így mennek a dolgok.....
Alapvetően attól függ, milyen nagyra törő terveid vannak. Vannak cégek, ahol a titkárnő mosolyog, kávét főz, ebédet melegít a főnöknek, postát bont, levelet iktat, fogadja a hívásokat és tovább kapcsolja.
Ha ennél többre vágysz, akkor vagy angol vagy német nyelv nagyon profi szinten és mellé egy második, amin kommunikálsz, egy diploma, némi pszichológiai képesség :). Ezt inkább hívják személyi aszisztenciának és elvárt, hogy bizonyos projekteket önállóan visz, döntésre előkészít.
A jó helyesírás, a szabados fogalmazás, a kiváló kommunikáció és a nyitott, érdeklődő személyiség alap.
Szerintem jó kis munka ;)
Jaj..miket olvasok! ..Ne hallgass rájuk!
Elég a nyelvtudás és a számítógépes ismeret!
Ezt olvasd el: [link]
És nagyon csinosnak és ápoltnak kell lenni, hiszen az ügyfelekkel te találkozol először, az egész cégről az első benyomást az ügyfél (vagy nevezzük bárhogy) általad nyeri. Emellett a türelem, az empátia, a segítőkészség, a munkához való pozitív hozzáállás és logikus gondolkodás elengedhetetlen. És mindig mosolyogj, legyél jókedvű. :)
További ajánlott fórumok:
- Főiskolán, ha egy tantárgyad nincs meg, akkor a ráépülőkkel mi a helyzet?
- Ki határozza meg hogy milyen tantárgyak legyenek az iskolában?
- Iskolai ötleteket gyűjtsünk! Tantárgyakkal, tanulással, neveléssel kapcsolatban milyen jó tapasztalataid vannak gyermeked iskolájában?
- Társadalomismeret a választott tantárgyam. A mediációt választottam mint projekt munkát, de nem tudom hol találok hozzá anyagot?
- Egy egyetemi végzős diák (levelező) maximum hányszor veheti fel a-szakdolgozat- nevezetű tantárgyat?
- Diszkalkula zavaros gyermek matematika és egyéb tantárgyak segítség