Tényleg ennyi a fejlesztésre szoruló gyerek, vagy egy részük csupán el van kényeztetve? (beszélgetős fórum)
Nos, nem csak az ADHD-s gyerek kap SNI minősítést, hanem az autizmus spektrumzavar, a diszlexiás-diszgráfiás gyerekek, a BTM, a megkésett beszédfejlődés, idegrendszeri éretlenség.
Nem feltétlenül ADHD létezik csak és kizárólag
Én se szedtem be a pipolphent!
Kb. félidősen volt egy fura érzésem a hasamba, amit megemlítettem a dokinak és rögtön ezt írta fel.
A nőrokonaim és az idősebb nőismerőseim tudták, hogy nyugtató, így én ki sem váltottam...
Sajnos ezeknek már én is utánanéztem, így van. Ezek közül egy dolog állt fenn az esetemben, komplikációk voltak születéskor, életmentő császár volt a megoldás, de szegényke így is kellett oxigént kapjon. De semmi más tényező nem állt.
Amikor még én születtem, szokás volt a kórházban nyugtatózni az anyukákat, anyu mesélte.
Nem hinném, hogy ma jellemzőbb lenne a nyugtató fogyasztása, mint akkor.
Függőség alakul ki.
Hát persze, hogy hadakoznak érte.
Fura, hogy szabadon írható a Fron.., Xan..., Riv...
Ha leveszi a háziorvos, azonnal reklamálnak, hogy ez kell! Az estit el tudom képzelni, ellazít, jobban alszik, pihenten ébred. Na de havonta 100 szem? Semmilyen problémát nem old meg, csak újat generál.
Az ADHD okai másodsorban a környezeti tényezőkben keresendőek, mint például a születés előtti (alkoholfogyasztás, gyógyszerszedés, dohányzás), a születés közbeni (oxigénhiány, alacsony születési súly, koraszülöttség) és a születés utáni állapotok (alultápláltság, nem megfelelő szociális környezet), melyek mind lehetnek az ADHD okai.
Tanultam erről, igenis közrejátszik az anya gyógyszerszedése, HA szed nyugtatót. Senki nem mondta, hogy ez 100 %, de nagy eséllyel lesz figyelemzavaros a gyermek. Az viszont igaz, hogy már cukorkának, mankónak tekintik rengetegen a benzókat
nem azt írtad, valóban. De miből gondolod azt, hogy ha egy gyerek SNI diagnózist kapott, az a nyakló nélkül szedett nyugtatatók hozadéka?
"Szerintem a várandósság előtt és alatt nyakló nélkül szedett szorongásoldók, nyugtatók sem igazán jó hatásúak a leendő gyerekekre nézve."
Ezt írtad. Ok-okozat. Pedig lehet, hogy végig kellene nézni a családi halmozódáson, de a szülés következménye is lehet, vagy az, hogy nem kellő figyelmet kapott a terhesség, főleg a végén
Milyen jó, hogy az összes SNI-s szülőjét ismered, és 100% biztosra TUDOD, hogy szedett valami stresszoldót/nyugtatót.
Örülök hogy így ismered az embereket, mindet :P
Teljesen egyet kell értenem.
Amúgy jómagam is gyanakszom, hogy én vagyok az érintett adhd-s, én meg anyámtól hozom..
4 éve már, hogy a fiam tanító nénije javasolta a gyerekem SNI vizsgálatát. Rendkívül tanulságos dolog volt. Megszoktuk, hogy Magyarországon semmi sem úgy működik, ahogy kellene, hogy pl. egy lelkiismeretes orvos, vagy akármilyen szakember inkább szerencse kérdése kérdése, mint tipikus dolog.
Az egész procedúra ennek ellentmondott, lelkiismeretes szakemberek vizsgálták meg a gyerekemet, gyógypedagógus, pszichiáter, és az egész vizsgálatot egy pszichológus fogta egybe. Ezúton is köszönöm a győri pedagógiai szakszolgálat profizmusát, segítőkészségét. IQ teszt, rengeteg beszélgetés, és a szülői háttér felmérése is szerepelt a vizsgálatok között. Ahogy a pszichiáter mondta, az ADHD pl. "ritkán jön a levegőből", tehát ritka, hogy nincs szülői előzmény. És van szülői előzmény, én lennék az, magam. A 80-as, 90-es években nem foglalkoztak ilyesmi dolgokkal, azt mondták, kelekótya vagyok és kész. Szerencsés kelekótya voltam, most már tudom, mert egy átlag feletti IQ-hoz kaptam a figyelemzavart, így általában tudtam kompenzálni a hiányosságaimat. Ismétlem, általában, de felnőttként sem mindig.
A gyerekem hasonló képességekkel és hiányosságokkal rendelkezik, ami miatt igenis jó, hogy erre fény derült, jó, hogy erről beszélünk, jó, hogy tudja a pedagógus, jó, hogy tudja a szülő, mert egyszerűen egy ilyen gyerekhez más módszerek, eszközök kellenek.
Aki szerint pl. a "hiperaktivitás" (mert az ADHD-t csak így nevezik sokan) szülői hanyagság következménye...
Aki szerint "csak nyakon kéne bszni azt a gyereket, amelyik nem figyel, bezzeg a mi időnkben repült volna a körmös"...
Aki szerint csak kitalált dolog, mert ő még ilyet nem látott (és amit nem látok, az nincs, ugye?)...
annak van egy nagyon rossz hírem.
Őszintén több tanácsom is lenne az ilyen embernek, de biztosan kimoderálná a Hoxa.
Így csak annyit mondhatok, hogy az bizony egy buta, primitív ember.
Örüljünk inkább, hogy most már sokkal több lehetőség van megismerni a különféle eltéréseket gyerekkorban, nagyobb esélye van talán ezeknek a gyerekeknek (és a szülőknek) megismerni a saját helyzetüket, és a képességeikhez és lehetőségeikhez képest kezelni azokat.
Legidősebb lányom (6,5 éves) most kapta meg az sni-t 2 kóddal. + vissza van még egy kör az ifjusági pszichiátrián még egy pszichológus látogatás. Stressz szorongó. Bár egyre inkább fest adhd-nek. (a fiúk a romboló nehezen kezelhető hiperaktívak, a lányok inkább a nagyfokú figyelemhiányban szenvedők) figyelemhiány pipa. Éretlen idegrendszer, 3.5 évesen lett nappalra pisire szobatiszta, 4.5 évesen lett csak kakira, éjszakára viszont még mindig pelenkás még sorolhatnám.
5 éves kor felett fogalkoznak csak ezzel, már 3.időpontunkat buktuk a nephrológián.
3.rohadt évbe telt mire felmérték.
Toxémia miatt IUGR-KÉNT született, jó időre,de bő 1 hónapos elmaradással. "sorvadt" babaként. Biztosan kapott egy enyhe oxigénhiányt is, mert elakadt nyakán a zsínórral ami folyton visszarántotta, leesett a szívhangja.
Emellett volt 3 bélgyulladásom terhesség alatt.
1 hetet töltött a PIC osztályon. 4 napot oxigéninkubátorban.
1 éves korig jártunk fejlődésneurológiára.
+ családi anamnézis is közre játszik. Férjem minden testvére sni-s, mindegyiknek volt valamilyen tanulási nehézsége.
Lányom születése óta más.
Középső lányunkat is jövőre felmérettetem. (februárban 4 éves)
Nála is látok elmaradást,mindem igyekezet ellenére.
Arra igyekeztem rávilágítani, hogy közel sem azonos a feldolgozandó információmennyiség napjainkban, mint korábban volt. Jelentsen ez évtizedeket, évszázadokat-abból a szempontból lényegtelen, hogy a növekedés folyamatos.
Természetesen igazad van, általánosítani nem célszerű. Régen is voltak magasan iskolázott emberek.
Az én nagyszüleim nem voltak azok (egyébként 90-95 év körül lennének, ha élnének) és az utánad hozzászólóra reagálva: minimális lenézést sem sugalmaztam semmilyen generáció felé. Az én nagymamám a maga négy általánosával egy hihetetlenül életrevaló, szeretetreméltó, tisztességes asszony volt (mint bizonyára sok más kortársa is).
Szerintem a várandósag előtt és alatt nyakló nélkül szedett szorongásoldók, nyugtatók se igazán jó hatásúak a leendő gyerekekre nézve. Ez is már népgyógyászat, egyszerűbb 1-1 Xanaxot bekapni, mint keresni a problémamegoldást.
Ez csak az én szerény véleményem
Nem értek teljesen egyet.
Már sokszor leírtam itt, hogy engem az iskolaérettség vizsgálat után elküldtek pszichológushoz, mert két kézzel rajzoltam le, amit kértem. Ráadásul nem voltam egy beszédes gyerek sem. Az óvónéniket nem igen érdekelte, hogy a kézcsontjaim és a finom motorosmozgásom még nem fejlődött ki a felmérésre;)
A pszichológusnál is ezt a formámat hoztam, azaz nem álltam vele szóba, nem csináltam meg semmit, amit kért, így ő "hülyének" nyilvánított és azt mondta a szüleimnek, hogy gyp(gyógypedagógiai) iskolába írassanak be. Egy pillanatig nem érdekelte, hogy 5 évesen tudok olvasni, írni, számolni, sakkozni és megfejtek bármilyen logikai feladatot, de az, hogy a kockáit nem pakoltam olyan formába, ahogy p kérte, az baromi nagy probléma volt...
Annyiban van különbség a maihoz képest, hogy abban az időben javaslat volt az un. kisegítő iskola. A szüleim tudták, hogy nem vagyok hülye, így a normális iskolába írattak be.
Az én szüleim rengeteget foglalkoztak velünk, ugye nem volt TV és semmi kütyű, így olvasás volt és olyan szórakozás, ami egy felnőttet is érdekelt, így 5 évesen az sem okozott gondot, hogy vaktérképen megmutassam az országokat és a fővárosukat és Budapest térképen simán végig vittem az ujjamat azon az útvonalon, amit kitaláltak nekem (menjek el a 18. kerületből a 13. kerületbe).
Manapság egyszerűen autistának lennék nyilvánítva, ha jól gondolom;)
Ez ugye 49 éve volt.
Sajnos azt figyeltem meg, hogy a mai szülők túl kényelmesek, ezért van sokkal több problémás gyerek...
Fogamzásgátlónak nem tudom, hogy van e köze az egészhez.
Szerencsésnek mondhatom magunkat, mert a nagyszüleimnek módjukban sem állt szedniük, az anyukám szedett, de csak azután, hogy már mind a hárman megszülettünk, ráadásul én sem szedtem soha, így a gyerekem is nyugodt lehet efelől, ha számít;)
Még nagyszüleink generációja jó, ha megtanult írni, olvasni, számolni.
1921-ben születtek a nagyszüleim. Nem volt ördögtől való dolog az írás-olvasás. Ne nézzük már le az akkori generációt.
Hány évesek a nagyszüleid?
Férjem apja már túl lenne a százon, de egyetemet végzett.
Azért a jó, hogy megtanult írni, olvasni, nagyon régen volt.
Erről a témáról rengeteget lehetne beszélni.
Nem definiáltad ugyan, hogy mit értesz "régen" alatt, de régebben talán nem szenteltek ennyi figyelmet annak, ha egy gyerek képességei, a környezetére és magára vonatkozó ismeretei, magatartása nem felelt meg az életkori átlagnak. Ha rosszabbul teljesített az átlagnál, elkönyvelték "gyengébbnek" és kész. Manapság több gyereket küldenek el vizsgálatra, és sokkal jobb a diagnosztizáltság.
Ma már arra is figyelmet fordítanak, hogy a hátrányos helyzetű gyereket ne állítsák ugyanolyan elvárások elé, mint a nehézségektől mentes kortársát. Lásd: ha BTMN diagnózist kap, mert mondjuk írási- helyesírási nehézsége van, esetleg diszgráfiás, diszlexiás- akkor bizonyos mentességeket kaphat vagy éppen hosszabb felkészülési időt iskolai vizsgákon. Szerintem ez jó dolog, hiszen így közel egyenlő esélyekkel indulhat. Ugyanis attól, hogy valakinek valamilyen területen tanulási nehézsége van, még lehetnek kiváló képességei egy másik területen.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy információs társadalmunkban irreális mennyiségű a tananyag és az elvárás. Még nagyszüleink generációja jó, ha megtanult írni, olvasni, számolni. Nem biztos, hogy ezekre a gyors változásokra megfelelően reagált az oktatási rendszer.
A sajátos nevelési igény más kérdés, de nem látom reálisnak a következtetést, hogy az elkényeztetés ebben szerepet játszana. Az SNI gyűjtőfogalom a mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékosságot, halmozott fogyatékosságot, autizmus spektrum zavarral rendelkezőket foglalja magában. Amikor elkészül egy szakértői vizsgálati vélemény, egy pszichológus, egy gyógypedagógus (esetleg logopédus) szakember is megvizsgálja a gyermeket (sztenderdizált teszteket is felvesz) és hidd el, hogy különbséget tud tenni az elkényeztetettség és egyéb fennálló állapotok, körülmények között, hogy aztán szakmailag megalapozott diagnózist állítson fel. Ezt aztán (mintegy másodvéleményt) egy másik szakmai bizottság felülvizsgálja. Az SNI diagnózis is többletjogokat biztosít.
Hogy miért lesz valaki sajátos nevelési igényű?
Szóba jöhetnek organikus, nem organikus okok is, de egyelőre azt hiszem, nem bizonyított és nem egyértelműsíthető a válasz.
Teljesen egyet értek veled.
Egyrészt régen, úgymond leszarták ezeket, most meg kicsit átestünk a ló túloldalára.
További ajánlott fórumok:
- Szépség, kényeztetés
- Szeretnél Nőt kényeztetni... akarnád... vágysz rá? (csak nőknek)
- Megkésett fejlődésű, vagy más okból fejlesztésre járó gyermekek szüleit keresem
- Szeretnéd ha két férfi kényeztetne? Vágysz rá? Próbáltad? (nőknek címezve)
- Önbizalomhiány fejlesztése avagy hogyan segíthetünk önmagunkon?
- Hogyan lehet fejleszteni a szociális megoldóképességet?