Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Tejallergiás gyerekek fórum

Tejallergiás gyerekek (beszélgetős fórum)


163. cony4
2008. dec. 26. 17:31

Sziasztok!

A gyerekorvosunk azt mondta kislányom tejcukorérzékeny.Azóta tejivás előtt lactase tablettát kell vele elrágatnom.Ami érdekes, hogy csak a tömény tejes dolgok előtt kell neki a gyógyszert adnom.Nem jelentkeznek a tünetek kis tejmennyiség bevitele esetén ill. olyan ételeknél amiben van tej.Pl.főzelék ami tejjel készül.Már tejet sem iszik mert leszokott a cumisüvegről, és ő csakabból itta meg a tejet.Most akkor lehet kinőtte,vagy mi lehet?Ha tünetek nem jelentkeznek akkor szerintetek nem lehet baj?

162. suvani (válaszként erre: 161. - Kókusz)
2008. nov. 27. 11:01

Sziasztok!


Ha valaki tud segíteni, nagyon megköszönném: Egészségügyi főiskolai hallgató vagyok és a tejallergiából írok dolgozatot. A téma a kalcium a tejallergiában, azt kell vizsgálnom, hogy elegendő kalciumhoz jut-e a diétázó gyermek. Ehhez 3 napos étkezési naplókat dolgozom fel (természetesen név és személyes adatok nélkül!). Ha töltöttetek már ilyet és el tudnátok küldeni kérlek jelezzetek! Köszönöm szépen: Anikó

161. Kókusz (válaszként erre: 160. - Edvar)
2008. okt. 14. 22:14

Szia!

Hogy őszinte legyek, a bőrgyógyász akinél voltatok, egy pancser! Laktózmentes tápszert laktóz-intoleranciában írnak fel, aminek viszont egyáltalán nem tünete a bőrkiütés! Ami szóba jön nálatok, az a tejallergia, vagyis pontosan tejfehérje-allergia, ami nem azonos a laktózzal! A két betegség teljesen más: a tejallergia nemcsak hasi tünetekkel járhat, hanem minden, ami allergiás betegségre jellemző: bőrtünetek, légzőrendszeri tünetek stb. A laktóz intolerancia, vagy más néven tejcukor lebontási zavar pedig emésztési rendellenesség, ami nem jár bőrtünetekkel, csak hasi panaszokkal (hasfájás, hasmenés, haspuffadás). Nagyon durva, hogy egy orvos nem tudja a kettő között a különbséget!