Tegnap egy 40 éves autóval elütött egy 80 éves bácsi. Ő... (beszélgetős fórum)
Ez a fórum egy anonim vallomáshoz nyílt.
Mégse egy fiatal sofőr ütötte el a Fórumnyitót... Akikről beszélsz, azok a társadalomnak egy nagyon-nagyon elenyésző részét teszik ki. A fiatalok nagy része nem jár AMG Mercivel, RS Audival, vagy M-es BMW-vel.
Nem lehet azt mondani, hogy az életkor előrehaladtával a reflexek, vagy egyéb készségek ne romolnának, amik szükségesek a biztonságos vezetéshez.
Ebben is van igazság.
Nekem van jogsim,de gyakorlatom nincs és nem tudok vezetni.
Ez így hülyén hangzik ,de hiányzik belőlem az autóvezetői "gén".
Jobb ez így mindenkinek.
Soha nem bocsátanám meg magamnak ,ha miattam valakinek baja esne.
Igen vezetek, huszonéve, azokat a hónapokat leszámítva mikor tényleg rottyon voltam fizikálisan, de egyébként mindennap. Még nem okoztam balesetet, de 3 balesetem volt. Ebből egy volt az ahol totálkár lett az autóm, álltam a pirosnál és fékezés nélkül belémjött egy 60+os, igaz ittas is volt, rányomott a kocsisorra.
Egyszer szintén pirosnál egy bicajos tekert nekem, gyakorlatilag felugrott az autóra, nem vette észre hogy ott áll egy autó, fiatal srác volt 🤷♀️😂
Egyszer a vadrácsomra akadt fel egy ittas motoros, jöttem haza a nyaralóból a töltésen, ő látta hogy a töltés tetején megy egy autó teteje de nagy gázt adott és felhajtott a töltés lábától. Valószínű nem gondolta, hogy az autó teteje alatt van egy komplett autó. Ő sem volt fiatal, de ahogy írtam piás volt.
Persze, hogy az orvos felelőssége!
És elvileg pont ezért nem lehet azt mondani, hogy 70 éves kor felett nincs jogsi és kész.
De igen, az is veszélyes, amit sok orvos csinál (amiket írsz).
A mi orvosunk elküld mindig minden vizsgálatra, én még nem találkoztam olyannal, aki csak úgy adott volna alkalmasságit. Az utóbbi néhány évben már alvással kapcsolatos kérdőív is van. Persze, lehet hazudni, de ha valaki beleírja, hogy horkol, akkor mehet azonnal alvásvizsgálatra.
Amikor a tesómnak a csípőjével gond volt, sosem vezetett, de voltak hasonló állapotú ismerősök a kórházból, akik vezettek. Nagyon felelőtlennek tartottuk őket. Senki nem vonta be a jogsijukat, k meg miért ne vezetnének. Nekik, nem a koruk volt a gond, hanem az, hogy nem volt csípőjük.
És csak úgy megkérdezem: te vezetsz?
Igaza van. Az orvos felelőssége.
A szomszédunk 95 éves a háziorvos csak úgy ad neki alkalmasságit, hogy elküldi egy csomó kivizsgálásra (neurológia pl.). De sok háziorvos nem ilyen, tényleg olyan embereknek írják alá az alkalmasságit, akiknek nem szabadna. Barátnőm most küzd az orvosokkal, hogy elvetesse a jogsit a 85+os öregapjától, aki pár hete is balesetet okozott. A bácsi már sem fizikálisan, sem szellemileg nem lenne alkalmas a vezetésre, mégis megadják neki az alkalmasságit. Volt Parkinsonos ismerős, annak ellenére megkapta az alkalmasságit, hogy évente minimum 1 balesetet okozott, az lett a vége, hogy az egyikben meg is halt. Szerencsére másnak nem okozott maradandó károsodást.
Sokszor nem értem az orvosokat, mindentől fo.nak, nehogy megüssék a bokájukat, de ettől nem.
Egy jogsi nem kor, hanem gyakorlat függő.
az életveszélyes közlekedés inkább egyes fiatalok privilégiuma papa sok lóerős kacatjával.
Basszus!
Igen, sokszor életveszélyesen közlekednek az idősebb emberek, dehát nem csoda...miért engedik, hogy legyen jogsijuk?!?
"Az autó korának mi köze a balesethez?" - semmi, azonkívül, hogy aki egy 40 éves autóval jár és nem veteránozik, az valószínűsíthetően nem szervizeli rendesen az autóját.
"Lehet jobb műszaki állapotban, mint egy 2 éves építőipari munkásé." - a 2 éves építőipari munkás hogy tud dolgozni? 😂 Egyébként jellemzően elhasznált, tróger autókkal járnak az építőipari munkások.
"Én meg most szerettem volna jól p.csán rúgni egy biciklist, esőben kivilágítatlanul fekete esőkabátban, szembe jött velem az úttesten. Mondom én akk, sokat kerékpározik, de kötelezővé tenném a kresz vizsgát kerékpárra is, mert agyrém némelyik." - hjaa, én az olyanokkal szeretném ezt csinálni, akik úgy előznek meg, hogy szembe meg jönnek. Nem, nem megyek túl lassan, mielőtt előhoznád te, vagy valaki más (mert látom az áldozathibáztatás az megy). De még ha lassan menne valaki, azt sem lehet úgy előzni, hogy majdnem frontális baleset legyen belőle.
"Máskor vigyázz te is jobban magadra!" - nyilván, neki kell vigyázni, mert a 80 éves tatának vezetni kell. Ha már erre nem alkalmas, akkor is. Engem a zebrán ütött el el pár éve majdnem 80+-os idős bácsi, megállt, átmentem, majd arra lettem figyelmes, hogy felbőg a motor, ha nem ugrok el, biztos elüt.
"Semmilyen szabályt nem tartanak be sokan." - az autósok nagy része ugyanúgy nem tartja be, kár általánosítani és kihegyezni ezt a bringásokra. Sebességhatár?? 110-es sebességhatárnál ha 110-zel megyek, sok autós úgy előz, mintha állnék. Követési távolság? Írtam róla, autópályán is simán méterekre jönnek tőled, arról nem beszélve, nem tudsz 130-cal előzni, mert egyből jön valami sietős népművészeti edény 170-nel. Az M3-as autópályán konkrétan 140-150-nel kell min. menned, ha nem akarsz 80-nal a kamionok mögé ragadni.
Jobbra tartás? Na ezt se tartják be.
Úgyhogy nem kell most ezt kihegyezni a biciklisekre, főleg amiatt nem, mert a Fórumnyitó direkt kihangsúlyozta, hogy védett úton jött. Igen, vannak szabálytalan biciklisek, ahogy vannak szabálytalan autósok. De aki szabálytalan biciklivel, az valószínű szabálytalan lesz az autóval. Nem a járművön múlik, hanem a hozzáálláson.
Az autó korának mi köze a balesethez?
Lehet jobb műszaki állapotban, mint egy 2 éves építőipari munkásé.
Én meg most szerettem volna jól p.csán rúgni egy biciklist, esőben kivilágítatlanul fekete esőkabátban, szembe jött velem az úttesten. Mondom én akk, sokat kerékpározik, de kötelezővé tenném a kresz vizsgát kerékpárra is, mert agyrém némelyik.
Vallomásindító vetess látleletet, mert lehet később jön ki valami, pl. egy lép, májrepedés. Máskor vigyázz te is jobban magadra! Jobbulást!
Biciklivel járok. Legtöbb kerékpárút siralmas: a járda széle van felfestve, rajta ődöngenek a gyalogosok. Ahol véletlenül szélesebb, ott elfoglalják parkoló autók. Minden szegélynél majd' eltörik az ember gerince, annyira tré az akadálymentesítés.
Ha úttesten kell tekerni, tíz centire száguld el mellettem a kielőző autó, majdnem elsodor a légáramlat. Oldaltávolság fogalma nem ismert? Elsőbbségem van, ő mellékutcából érkezik, baxik elnézni balra, hanem jobbra bámészkodik és gurul előre. Ha nem lassítok, fellök. Akkor már ne indexeljen, amikor megkezdte a kanyarodást, minek?
Ettől függetlenül 40 éve nem történt velem baleset, oda kell figyelni.
Orvosnál voltál?
Ilyenkor el kell menni!
Nehogy később jöjjön ki valami.
Én, mint bicajos is: hiába megyek a védett részen, hiába megyek a járdán, stb. Minden egyes kereszteződésbe benézek!
Nincs kasznim, ami megvédene, csak én járhatok rosszul ha elütnek! Soha nem arra számítok, hogy betartja a kresz szabályokat az autós.
Amúgy az aranyháromszög: kerékpáros, gyalogos, autós. Mind szidja a másik kettőt. :D
A bicikliseket néha én is: sokszor a járdán tekernek - akkor is, ha van kerékpárút -, vagy épp cikk-cakkban, ... De ez járműfüggő. Figyelni kell másokra, és nem zavarni/akadályozni egymást a közlekedésben. Autósban is van felelőtlen, figyelmetlen - ráadásul a kocsiban védettebb az ember, mint gyalogosként, vagy bringásként.
Kedves vallomástevő! Sajnálom, hogy nem figyeltek Rád, de örülök, hogy nagyobb bajod nem esett. Mindenesetre jobbulást! :)
További ajánlott fórumok:
- Mennyi a max.sebesség amit autóval értél el?
- Ismerősömet elütötték a zebrán
- Mit tegyek? A "férjem" ittasan viszi a Lányunkat láthatásra, autóval!
- Mit lehet tenni, ha a garázskaputok elé állnak szabálytalanul autóval?
- Újszülöttet milyen módon lehet szállítani autóval haza a kórházból? Lehet kézben pólyában, vagy mózeskosárban? Erre valami törvény van?
- Mindig rosszul vagyok ha autóval utazom. Nagyon kellemetlen számomra ez. Mit tehetek ellene?