Tanító néni vagyok. Segíthetek? (beszélgetős fórum)
Nem tudom a nevét a terápiának. Óvodás korában csináltuk nap mint nap kb. másfél évig. Főleg a mozgás összehangolásra, egyensúly fejlesztésre, és a nyelvizmok erősítésére lett hangsúly fektetve. Ez utóbbi beszédfogyatékosság miatt. Sokat használt, sokat fejlődött, de egy idő után túl soknak éreztem ahhoz az árat, hogy mindig ugyanazt a feladatot kapja vissza, és semmi előrelépés. Nem a fiamtól sajnáltam azt a pénzt, mert nagyon sok javaslatra beszereztünk neki dolgokat. (Pl. trambulin, gördeszka.)
Most kedvet kapott a sakkozáshoz, fára mászik, biciklizik, és próbálok odafigyelni a sok mozgásra, de a napi háromnegyed-1 óra sok volt neki az állandó feladatsorokból. Unta. Én meg az erőltetést untam meg.
Köszönöm a javasolt oldalakat, utána fogok nézni.
próbáljátok ki, hátha segít
elég jók szoktak lenni a Gyereketető-s játékötletek, feladatok.
Nézz körül az oldalon, iratkozz fel a hírlevélre és sok ingyenes letöltős anyag is jön, de vannak "komolyabb" programok, amelyek fizetősek.
Szerintem feladatötleteket, otthoni játékos gyakorláshoz ötleteket biztosan tudsz ezen az oldalon vadászni.
Egyébként pedig Sindelar terápiát javaslok. Remekül működik figyelemfejlesztésre. Kérdezz rá a helyi nevelési tanácsadóüban, csinálja-e valaki. Ha nem, akkor magánban .
Ez is napi otthoni gyakorlást igényel (nem sokat!! de tényleg naponta), a terapeuta követi az eredményeket, s jelöli ki a további feladatokat,.
pontosa milyen mougásfejlesztésre és terápiára jártok?
Lehet, hogy nem elég hatékony vagy nem célzottan a figyelemzavarra jó
Szia! Lenne egy kérdésem! Szerinted hány évesen menjen a gyerek iskolába? Milyen törvény adta lehetősége van most a szülőnek! Tudom, hogy régen volt egy törvény mely szerint a szülő kérésére maradhat az évig oviban amíg be nem tölti
( augusztus 31- ig) a hét évet! Ez a lehetőség megvan még? Nagyobbik lányom kizárólag az én kérésemre maradt egy évet még oviban! Sokat vívtam a szakemberekkel , mert senki nem értett meg! ( Bepisilt rendszeresen, nem rajzolt,nem színezett, eldobta, összegyűrte ha nem sikerült a feladat!) Szóval én "anya" Nagyon nem láttam iskola érettnek! Voltunk nefrológián, pszichológusnál, pedagógiai tanácsadóban! Mindenki szerint érett volt a gyerek, de a véleményemet meg sem hallgatták! Begurultam, s az akkori törvény adta lehetőségemmel élve nem engedtem iskolába!Januárban volt 7 éves, úgy ment majd, szeptemberben iskolába! Maradt egy évet az oviban! De utáltak az óvónők! Emlékszem! DE a kislány annyit fejlődött egy év alatt, hogy mostanáig kitűnő tanuló és a hetedik osztályt már egy vidéki hat osztályos gimnáziumba kezdi! Valamint hat éve jár a művészeti iskolába is!Szép eredménnyel teljesít ott is! Nagyon örülök neki, hogy akkor az anyai megérzésemre hallgattam!
Na most van egy másik csipet akivel még nagyon bizonytalan vagyok! S már előre félek, hogy megint meg kell vívnom a harcot a szakember sereggel!
Szerinted?
Neeee! Mindezzel csak a tanulást fogja szegény megutálni. Ha már muszáj, akkor 10-15 percnél semmiképpen ne többet.
Figyelem és koncentrációzavarra nagyon jó gyakorlatok vannak nézz utána a neten is.
Egy egyszerű: Van sakkotok? Ha nincs tölts le a netről olyat, amihez az oszlopok betűi és a sorok számai is vannak. Vegyetek elő egy kinderfigurát és lépegessen vele a te utasításod szerint:
-A 1-ről indulunk: kettőt le, egyet jobbra egyet fel-Hol vagyunk?
-B 3-ról indulunk: kettőt jobbra, egyet balra, hármat le, egyet fel-Hol vagyunk?
A harmadik és negyedik feladatnál hátratett kézzel dolgozikcsak a szemével:
-A 1-ről indulunk: hármat le, kettőt jobbra, kettőt le
-D 4-ről indulunk: kettőt jobbra, egyet fel, hármat balra, hármat le- Hol vagyunk?
Ezt lehet úgy is játszani, hogy ezután ő diktál, és te lépegetsz és ő mondja meg ha tévedsz.(persze ilyenkor kell tévedned, hogy legyen mit észrevenni)
Ezek a gyakorlatok sokkal fontosabbak, mint a másolás...
Tényleg vitám van arról anyámmal, hogy tanulni kell e nyáron is.
szerinte mindenképp, mert így is le van maradva.
Én vettem elég értelmes foglalkoztatókat a könyvhéten, ha egy kicsit mondom nekik, hogy csinálják abba sem akarják hagyni :)
de ez nem rendszeres, hanem , amikor látom, hogy unatkoznak, vagy azt akarom, h. csendben legyenek, mert a kisebb tesók alszanak...
Hát nehéz kérdés, mert én pl váltottam gyerekkoromban sult, de annyira nem jó az sem..
és már csak egy évig lesz ez a tanítónéni páros. Az egyikük legalább kedves... legalább szereti a gyerekeket. a másikról ez nem mondható el :S
Ugyan nem engem kerdeztel, de figyelemzavarra nem a gyakoroltatas a megoldas. Ha csak tiz perc is, az intenziv, naponta, nyari szunetben!
Ha mar gyakoroktatni akarsz, akkor ne minden nap tedd, inkabb heti egyszer.
En, mondjuk nagyon utalnam. Az en fiam masodikba megy, neki is van figyelemzavara es finommotorika problemaja. Mi alapozo tornara jartunk tavasszal, nagyon hatasos, ezt a tabevet pedig vegig fogjuk jarni!
En a csunya irasa miatt nagyon nyustoltem, lettek is problemak belole meginkabb. Amint lealltam az intenziv gyakorlassal sokkal jobb lett.
Nekunk a tanitoneni mondta, hogy ne tanuljunk a nyaron, suli elott lehet egy kicsit ismetelni. Van egy kotelezo olvasmany, amit szinten nem kotelezo elolvasni, mert vegig fogjak olvasni suliba.
En ugy fogom csinalni, hogy egyutt olvassuk. Az egesz oldalakat en, a negyed oldalakat ő. De ezt is majd csak 2-3 het mulva.
Sztem nem jo otlet nyomas ala helyezni a gyereket még nyaron is.
En majd fogok azert az utolso hetekben irni is vele, nagyon kivancs vagyok, hogy fog menni.
De ha a kisfiad szereti ezt a gyakorlast, akkor nem szoltam ☺
Ha most már "csak" a barátkozás a probléma, azon könnyen segíthetsz. Hívjátok meg az osztálytársait, akikkel szívesen van. Vigyen magával olyan játékot a suliba, amivel többen is játszhatnak szünetben. (Ha lehet...nálam lehet)
Talán elvtelenül hangzik, de a kicsiket még a szó szoros értelmében le lehet kenyerezni.
Az olvasást pedig soha nem gyakoroltatással lehet megszerettetni, hanem azt kell elérni,hogy szeresse annyira a meséket, verseket, történeteket,hogy ő akarjon olvasni. Ebben a személyes példaadás mindennél többet ér.
A beírások, intők pedig annak is a jelei,hogy fel akarja hívni magára a figyelmet mindenáron...akár így is.Nem csak rosszaság.
Hát, én ugyan nem vagyok tanítónéni, csak egy "problémás" gyerek anyukája. Nekem az a tapasztalatom, hogy ahol a gyerekem nem érezte jól magát, ahol sokat büntették, ahol mindig a negatívumokra koncentráltak, ott csak fokozódtak a problémák. Ahol szerették, dícsérték és ahová ő is szeretett járni, ott nem volt bajunk.
Mi oviban 2x váltottunk, iskolában egyszer, de mindig jobb helyzetbe kerültünk mint előtte voltunk. Én azt hiszem, addig mennék amíg nem találnék olyan iskolát, osztályt, tanítót ahová szívesen jár a gyerekem. Ha már most nem szereti, mi lesz később? Minden kedvét elveszik így a tanulástól :(
Azon gondolkodtam, hogy nálunk kisfelmenő rendszer van, szóval már csak egy év a mostani tanítónénivel. Hogy érdemes e iskolátváltani
Mert a lányom egyébként egy nagyon segítőkész kedves gyerek. Nem volt nagyon problémás eddig.
Csak már azért egy két kis barátja is van. Ő nem akar másik suliba menni azt mondja.
De végülis egyáltalán nem akar legtöbbször iskolába menni. Most, hogy nyári szünet van, szinte kicserélték :D
Jaj, nálunk az egyik gyerekem másodikba a másik harmadikba megy.
Az első osztály a lányomat nagyon megviselte lelkileg.
A többi osztálytársa egy oviból jött és nem akarták befogadni.
Mostmár van egy két barátja.
de nagyon lemaradt évközben
gyakorlatilag novemberben jobban olvasott mint most.
a számolásból talán nem esik vissza már, de az is tavaly nyáron jobban ment, mint mondjuk februárban.
állandóan beírásokat intőket hozott, pedig elsőben jobb lett volna kicsit több dícséret.
És sajnos ezeket más anyukák is észlelték
Az egyik tanítónéni májustól el is ment, mert nem bírta az elsősöket :S
Valóban nagyon szerencsésnek érzem magam,az a munkám ami a hobbim-nagyon jól fogalmaztad meg.
Arra gondoltam vannak olyan kérdések amit némelyik szülő nem akar,vagy nem mer a saját tanító nénivel személyesen megbeszélni és ebben én tudok segíteni.