Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Mér' a vegyészmérnök nem mérnök? :)
Bocs, ezt nem tudtam kihagyni fiad tt-tagozata miatt. Tényleg, ő milyen irányban szeretne majd továbbmenni? Biztos írtad de most nem jut eszembe.
☹️
Biztosan láttál már tőlem is többször átírt mondatot, ami a végén tutira nem helyes (de azért hellyel-közzel érthető) :D
Szerintem valamilyen szinten mindannyian figyelemzavarosak vagyunk, de az nem mindegy, hogy mennyire. Azért a felvételin jó lenne, ha kicsit alábbhagyna :)
persze, mindben benne van
megszenvedtünk vele, volt kockacukorból rakosgatás, sok gyakorlás, az végül élesben ment is
(de mérnök nem lesz belőle)
Ezt nem lehet tudni sajnos.
Enyém anno a negyedikes matek felvételin megoldotta hibátlanul a 8-as feladatot első nekifutásra. Aztán áthúzta. Újraszámolás, megint beírta ugyanazt. Megint áthúzta és úgy hagyta. Nem hitte el hogy ilyen egyszerű (neki) mert mindenki azt sulykolta hogy a 8-as már nagyon-nagyon nehéz. Ezen sokat dolgoztunk, hogy bízzon magában. És magyarból néha olyan a javítókulcs hogy két jó válasz együtt ér csak pontot. Ott simán kijön a nulla akkor is ha a felét jól tudja.
A fogalmazás fixen 10, a szövegértés is akörül. A többi megjósolhatatlan.
Á, mé ennél is bosszantóbb, nem értelmezi problémája van, hanem sima figyelmetlenség. Pl. le van írva, hogy a oldal 5 cm, b 3, és simán képes fordítva felírni a rajzon.
Csak a kicsinek van papírja figyelemzavarról, de szerintem génhiba (én is szoktam ilyen lenni...)
Pedig azokat a kockákból összerakott téridomokat imádják az ilyen feladatsoroknál. :(
Meg az "egyik napon ennyit olvasott/futott, a másikon a maradék felénél hárommal többet, a harmadikon az eddigieknél 70% kevesebbet..." típusúakat is.
Így még szomorúbb az őrjöngő term.tud. tanár. Egy ilyen tanár egy életre el tudja venni a gyerek kedvét az adott területtől. Ahogy egy jó tanár meg szárnyakat ad a diákjainak.
Egyébként az én lányom is állatorvos szeretne lenni:-) (Aztán hogy majd változik-e ez a terve, azt még meglátjuk, még csak 12 éves), ő is szeret olvasni és a történelmet is:-) De nála az abszolút kedvenc a term.ism.
Eddig online matekozás volt heti 1x egy fiatal sráccal, de nem figyel rá szerintem és alig ír le valamit és elvicceli a dolgot.
Így most egy fiatal nyugdíjas face-to face, kemény matek nénihez megyeget majd az őszi szünet után, hátha...
Igen, a hírhedt 19-esben volt ilyen.
Mondjuk a fiam elég jól állt gyakorlással (szemben most a lányommal), ezért a végén már azt tudtuk gyakorolni, hogyan gazdálkodjon az idővel és belevertem a felébe, amit annó az én matektanárnőm a miénkbe a központi előtt: ha vmi nem ugrik be azonnal, hogy kell elindulni, AZONNAL továbbmenni, később visszatérni, mert az agy egyik része a háttérben dolgozik azon is.
És ez be is jött, a kígyós-békás először nem ment neki, de később visszatért és akkor 2 pec alatt levezette, megoldotta (az utolsó pillanatban.)
Pontosan. Pedig ez nem az irodalmárok meg az igazmondó juhászok viadala. Ha megtanulják elengedni ezt akkor sokkal könnyebb.
Szóbelin (nyelvi) ismerős gyerek kutyasétáltatással és kajakozással tölti a szabadidejét. Az jutott eszébe a nagy izgalomban. Nincs is kutyájuk, kajakba se ült még, de maximum pontot kapott rá. :)
Szerencsére a lányom valamiért jól tud fogalmazni, de a helyesírás nálunk is mínusz 2 pont. A fiamál is így volt. Pedig milliószor elmondtam nekik, hogy a fogalmazásnál a legkönnyebb a helyesírás, mert ha bármiben bizonytalan vagy, keress egy szinonimát, fogalmazd meg másképp. De sajnos a fiam pl. tud olyan lelkiállapotba lenni, hogy biztos abban, hogy az áll egy l-lel írandó. :-(
Én most úgy látom az eddig írtak alapján, hogy a magyaral lesz kevesebb gondunk, a matek neccesebb. Főleg, mert ha vmi kicsit más, kicsit elgondolkoztatóbb, akkor megáll a tudomány és képes feladni az egész feladatlapot a kisasszony. :-( A mateknál is fontos különben a szövegértés, anno a fiam a Karinthy szóbelin azon csúszott el, hogy félreértette a kérdést és egy nehezebb feladatot próbált megoldani.
Ezt múlt héten is eljátszotta a matek dolgozatnál.
Nálunk nagyon bevált ez a taktika, de hát minden gyerek más. Fogalmazás, szövegértés az első, utána a többi. De ők elég jól fogalmaztak.
A mateknál is lényeges hogy a feladatokat tetszőleges sorrendben kell megoldani mert nem biztos hogy fokozatosan nehezednek. Némelyik gyereknek (és szülőnek is) ez újdonságként hatott hogy ezzel is lehet variálni. Sőt volt aki simlizésnek, túlagyalásnak értelmezte a sorrend cserét.
A humánt is szerette, de most jobban kidomborodott, illetve én is meg ő is nagyon szeretünk olvasni és a törit.
Viszont közben a nagy vágya az, hogy állatorvos legyen... :(
Nem fogja kihagyni, de a végére fogja hagyni, mert nagyon könnyű elpocsékolni rá az időt és nem lesz tíz pontos. Öt perc alatt tud írni annyit, ami 5-6 pontot ér. Persze, ha be tudja fejezni, az még jobb. Ezért kell gyakorolni, hogy ne ott akarja kitalálni majd, hogy hogyan kell egy ilyet elkezdeni, mert tutira nem fog sikerülni (az időkereten belül).
Egy ismerős azt a taktikát választotta, hogy először írta a fogalmazást, utána a többit. Csak éppen annyira belebonyolódott a fogalmazásba, hogy ráment az idő fele. A többit el tudod képzelni.
Egyébként nem tartom fair dolognak, hogy az utolsó két feladat 20 pontot ér, ráadásul nem is lehet látni, hogy melyik feladat hány pontot ér. Pedig az nem mindegy, hogy valaki a 2 pontos feladattal bohóckodja el az időt vagy megcsinál addig egy 4 pontosat.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?