Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Hát szerintem a Radnóti egy kifelé nagyon keveset mutató hely, abban a tudatban talán, hogy van így is elég ember, akihez elért a híre, épp elég azokból válogatni.
Arra koncentrálnak, hogy aki már ott van, annak nagyon jó legyen ott, erre megy az energia, de meggyőzni senkit nem akarnak kifelé, hogy jöjjön oda.
Egy ismerősöm ezt úgy fogalmazta, hogy fenn hordják az orrukat, de van is mire.
Hát, úgy látszik, az E5-ben csak nekünk nem járt se jó szó, se ölelés... Igaz, a Radnótiban sem ;)
Toldyt ketteskével elengedtétek?
Remélem, jól fogja érezni magát a gimis évek alatt, bármit is választ :)
ismerős fia jár 7-től Berzsenyibe
mesélt ilyet hogy húznak meg matekból gyerekeket
spec matekon
azért az kemény..
fiam mikor 8.-os volt elment oda is nyílt napra / tájékoztatóra de nagyon negatívan jött haza, végig se várta mert azt mondta tök gáz volt (hamvábaholt önfényezés)
szóval ha a gyereknek is az István tetszik.. szerintem nem kérdés
Jól emlékszel, Radnóti földrajzilag közelebb van, de 2 átszállás kellene, E5-be elég csak 1. De nem ez döntött. Aránytalanul többet látott az E5-ből. Ott volt sírás-nevetés és ölelés! Tényleg!! A klubdelutan fergeteges volt, vásári fesztiválhangulat. A szóbeli meg kőkemény matek példák, a “magánbeszélgetés” meg jó mélyre ásós. Kijött és sírva fakadt, hogy most volt a legrosszabb. A diákok meg körbeállták és átölelték…. Pont ez kellett neki. Tegnap tudtuk meg, hogy az a rossz szóbeli 49 pont volt az 50-ből… bent van mindkét tagozaton.
A Radnótiban egy teremtett lélekkel nem találkozott, aki ott tanulna. Csak ez a furcsa felvételi volt, amit kapott személyesen benyomásként.
Hát nálunk biztosan nem a csöndességen múlt, de valóban könnyebb lenne feldolgozni az elutasítást, ha jobban belelátnánk a döntés hátterébe. Azért nehéz, mert mi nem csak úgy jelentkeztünk, hogy "jó iskola, próbáljuk meg", hanem komolyan azt hittük (az alapján a kevés információ alapján, amink van), hogy a gyerek alkatilag oda illik a leginkább.
Az Eötvös nagyon más közeg, nekem kicsit ijesztő az az irdatlan mennyiségű ember és hogy egy rendes udvara sincs, de nem nekem kell odajárnom :) Amiket az igazgató mondott, az alapján nekem úgy tűnik, az Eötvös szellemisége sem áll távol attól, amit elképzeltünk.
…hasonló az én benyomásom is a Radnótiról.
Szülőként azt éreztem, mintha egy légüres térbe léptem volna, mintha hermetikusan el lettek volna zárva az odajáró gyerekek (ellenpélda: API mentes beszélgetésünk előtt is a folyosón olyan lelkes, életteli 3 nyolcadikos diák “szórakoztatott” bennünket szülőket is és válaszolták meg a “kicsik” kérdéseit kajáról, szekrényről és más “roppant fontos” dologról, hogy azt éreztük a gyerekkel: ide ezek a diákok TÉNYLEG szeretnek járni, igazán örömmel beszélnek a suliról, nem csak oda vannak lökve, hogy irányítsák el a bénázókat :)
A Radnóti 6-os felvételin 3 gyereket hívtak be, az enyém mellett még kettőt, akinél az egyik kislány ÖNÁLLÓAN érkezett, nem volt vele szülő (nekem ez extrém kicsit)- a tanárnak kellett -szerintem kicsit élesen- rászólnia, hogy ugyan tegye már el a mobilját és menjen velük… már megvolt az alaphangulat…
Mi ugyan köszöntünk a várakozóknak is, a kísérő tanárnak is, aki lejött egy listával a gyerekeinkért, de ez egyoldalú maradt. A gyerekem azt mondta el, hogy totál erőltetett, ilyen “gagyi multis csapatépítős” játékok voltak (annyiban ismerheti, hogy nekem elég gyakori munkahelyi program az ilyesmi), akkor szólalhattak meg, ha előtte húztak egy meghatározott színű hurkapálcát vagy valami műanyagdarabot- zöld-sárga-piros színekkel… őt ez pl kimondottan triggerelte, hogy a pirosnál mondták, hogy már csak egyszer szólalhat meg (nem egy fején pörgő, állandóan csacsogó fajta…)
A színes oldalamnál beszóltak neki, hogy ez tényleg az ő munkája-e (és IGEN, együtt csináltuk, pl megtanítottam közben egy wordart nevű program használatára… lehet, hogy azt hitték, hogy valami túlmotivált marketinges szülő dobta össze a gyerek helyett?) és HOVÁ JELENTKEZETT MÉG.
Erre azt találta mondani- egyébként nagyon udvariasan, mert valahogy sejtettem, hogy a sok helyből 1-2-nél akkor is előjön, ha egyébként nem túl fair- , hogy igen, több helyre is beadta, megy több helyre is, van B terv, de nagyon szeretne ide bekerülni. Úgy gondolkodik erről, hogy ez egy KÖLCSÖNÖS választás, az iskola is kiválaszthatja a neki legjobban tetsző gyerekeket is és az a jó az egészben, hogy ő is dönthet. (Nem voltam ott, de azt mondta, hogy erre az utóbbira azt érezte, hogy nem aratott tetszést az, hogy bizony mi is rangsorolunk, választunk, döntünk, pedig itthon azt a példát hozzuk fel neki, hogy ez olyasmi, mint a felnőtt életben az állásinterjú vagy a piacgazdaság: kereslet-kínálat és egyik sincs a másik nélkül…)
Mi más "ligában" játszunk, mint a most ide írók többsége, de ettől függetlenül nagyon szurkolok mindenkinek, hogy a SZIG, EJG, API..stb vonalon sikerüljön az adott gyermek számára legjobb iskolát megtalálni és bekerülni :-)
Már én is tűkön ülök a listák miatt, a 10 suliból eddig 5 érhető el. A szóbelin kapott pontszámok egyelőre a fiam benyomását igazolják vissza.(pl. Leöveyben szavába vágott folyton a kérdező, ott kérdezték meg, milyen lett az írásbelije - hát, valószínűleg nem azért kérdezték, hogy felpontozzák, mert ott szeretnék látni, míg pl. Szinyeiből felvillanyozva jött ki és szép lett az eredménye is.) Hogy mire lesz mindez elég, passz, nagyon a határon mozog mindenhol.
A radnótis csoportos szóbelin negyedikben nyolcan pedagógus volt bent a nyolc gyerek mellé. (Hogy hatodikban a kevesebb gyerekre hányan vannak, nem tudom.) Volt köztük az iskolapszichológus, fejlesztőpedagógus. Mind a nyolcuknak van beleszólása a pontszámba, szóval nemcsak az ofőknek, de amúgy igen, osztályokat válogatnak össze. És bekerülnek csöndes gyerekek is.
A szóbeli sajnos rengeteg szubjektív elemet tartalmaz mindenhol, sokszor érezni azt, hogy teljesen ötletszerűek pontok.
én anno radnótis nyílt napon direkt rákérdeztem, hogy van-e esélye egy kicsit nehezebben megnyíló csendesebb gyereknek a szóbelin?
azt mondták természetesen, hiszen nem 30 harsány gyereket akarnak beválasztani, kell nekik mindenből mert a harsány a csendeset fogja harsányítani a csendes meg a harsányat csendesíteni
hát, ez a gyakorlatban nem biztos hogy visszaköszön
nekem olyan, mintha nem feccöltek volna elég energiát abba hogy mindenkiből kihozzák a maximumot, biztos így is simán kiválogatnak 30 gyereket és ennyi
mi 2 éve voltunk 8 osztályosban Radnótiban
totál lepontozták
most már kimondottan örülök neki, idén API E5-ben is tuti bent van, Radnóti így járt :-)
elvesztettek egy jó "alapanyagot"
el kell engedni
Szia Anna! Amit felsoroltál, mind bejutós hely (sulinavigator.hu le tudod ellenőrizni). Szóval muszáj nektek rangsorolni 😊
Amit mondanék, hogy a szig specmat nagyon más, mint a többi - még a szig tt is inkább olyan általános tagozat. Specmatra kell erős elhivatottság matek irányába (sok óraszám, élvezni csak akkor fogja, ha szereti).
Vpgné pont ellenkezője: nagyon humán, csak heti 3 matek.
Apiban ott a lehetőség erős tt képzésre (itt minden tt tantárgy heti 2 órában, végig. Ez nagy kincs annak, akinek ez fontos, mert máshol amúgy 1- 1,5 -2 órák váltakoznak évente).
"Legbulisabbak", "legliberálisabbak" az E5 és a Trefort (7.ben nincs még olyan nagy tanulás, hanem sok program)
(Megj: én óraháló alapján szűkítettem, a saját gyerekem jellemzői, érdeklődése, ... szerint. Utána ő rangsorolt.)
Nem hinném, hogy biztatás lett volna, mert az ideiglenesen osztálylétszámon belül volt az E5-ben, tehát nem szorult rá. Bőven többet is kapott szóbelin, ezen lepődtem meg inkább. (És tetszett neki, de volt, ami jobban).
Azt biztosan tudom, hogy a Fazék rendesen szór a szóbeli pontokkal. Cserébe ott egy osztálynak egy bizottsága van. Ez a véletlen tényező kiszűrve.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?