Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
:-))
Na, megyek is lottót venni.
(Bár minden iskolában csak ennyi nemszeretem dolog lenne.)
Az "objektív verzió" az, hogy nem akarják, hogy szétessenek a csoportjaik, nem?
Célnyelvi stb ismeretek a nyekeseknél még OK, de a sima nyelvórákon? Persze mindenkitől lehet olyat kérdezni, amit nem tud, de azért ez így nem öncélú szivatás? Olyan érzetem van tőle, hogy mi megmondtuk, hogy ne csináld, mégis megcsináltad, hát akkor tessék. Ugye hogy nem tudtad ötösre. :S
Nagyon igazad van.
Én sem értem, hova sietünk, miért nem tudjuk kivárni mindennek az idejét, megadni a módját.
Off. Ráadásul ez a dal egyáltalán nem ovisoknak való. Miért nem öltöztetik már rögtön talárba őket, hátha valamelyik nem fog diplomázni? Végülis hadd legyen meg mindenkinek az élmény, nem?!
Lassan már minden hagyományt degradálunk azzal, hogy elcsépeljük. Bölcsisek tarisznyával ballagnak, az ovisok diák dalokat énekelnek, menyasszony ruhában keringőznek nyolcadikos lányok. Vajon miért nem lehet mindent a helyén és a maga idejében ünnepelni?
A gyerekek bizonyára sokfélék ott is.
Olyan gyerekek viszont valószínűleg nincsenek, akiknek a szülei nem támogatók, és akiknek komolyabb tanulási vagy viselkedési problámái lehetnek (akkor valószínűleg nem kerülnek a kiválasztottak közé eleve).
Tehát szükségképpen egy szűkebb, zártabb körből szereznek tapasztalatot, azt tartják majd "normálisnak".
Ti elsőtől válogatott közösségben vagytok és működik a szülői háttér tényező.
A többség meg, aki nyolcas-hatos gimibe igyekszik, azt keresi, amit ti már elsőtől élveztek.
Megfelelő körülmények, segítő hozzáállás esetén szerintem jó, ha sokféle osztálytárs van. De még ha nem is optimálisak a körülmények, akkor sem biztos, hogy rosszul jár vele a gyerek. Jó, persze, nem lesz C1-es ynelvvizsgája nyolcadikra, még B2 sem, és aszülők nem szerelik föl az iskolát meg járnak akármilyen programokra. Viszont többféle embert ismer meg, könnyebben megtalálja a hangot talán mindenkivel.
Még így, hogy 6 évig minden gyerekem ilyen teljesen átlagos, sőt befogadó közegbe járt, megtapasztaltam, hogy nagyon hamar átveszik normának azt, amit megélnek az elitgimiben.
Az egy nyolcadikig maradó gyerekem ellenben, hiába ment anyagi szempontból (is) válogató helyre, mégis közelebb érzi magát a többséghez így, hogy még két évig a körzetes gyerekek közt járt iskolába.
(A most hatost kezdő gyerekemet meg meglátjuk, neki a kosárcsapat szerintem biztosítja a kapcsolatot a való világgal)
Azért nem véletlen, hogy sokan menekülnek a 6 és 8 osztályos sulik fele…Kevesebb esély van, hogy tanulatlan, köteledő(nem fizető)… stb szülőkbe botlanak.. Tudjuk ha 1-2 ilyen van egy közösségben minden mennyivel bonyolultabb… es akkor még a hasonló gyerekről nem is beszéltünk..
A kéttannyelvű valogatott gyerekeknél is ez olyan jó volt, hogy nem volt cirkusz egy program v befizetes miatt. Vagy ha szűlőknek kellett kifesteni v klímát venni😀 mindenki tudta, hogy ez a gyerekek érdeke és kb mindig mindent mindenki megszavazott😀 Ott is van különbség a gyerekek között, de mondjuk a 4 egész és 5 egész tartományon belül. Az már tényleg nagyon gyenge volt, aki 3-lett valamiből.
Én se vagyok 8-osztályos párti. Szerintem jobb, ha eltelik még 2 év, akkor már látszik az érdeklődési terület, a szorgalom, képességek, motiváltság..Es a legjobb sulik között lehet válogatni.. Es aztan 6 ev alatt szuper közösségek alakulhatnak ki. 8 osztalyosban nagyobb a mozgas, sokan mennek még jobb sulikba( ugye a top ott csak a Radnóti, vagyis sok sok suli van felfele. Ahova a legjobbak elvágynak:)
Nagy dilemma volt nekunk is, de jo iskolabol jo kozossegbol felesleges elmenni.. Persze a legtobb helyen tenyleg csak egy kis resze az osztalynak nagyon jo, akik vszleg mennek is tovabb.. Abban is mérik nalunk a “jó osztályt”, h hanyan mennek tovabb az Eotvosbe:) Ami azert 1-2 max osztalyonkent. A nagynal 7 ment oda.. Erdekes, naluk az Ejg, nagyon ritkan Fazekas, de pl Apiba szinte senki, de Madach-Xantus-Berzsenyi nagyon nepszeru:))
Köszi, nem keresek takarítói állást :) Ha keresnék is, valami olyat, mint az, akit a múltkorában egy 30 m²-es lakás takarítására hívtam, s azt mondta, 100e+áfa.
Múltkorában olvastam amúgy egy cikket vagy blogot, ahol félpoénként szerepelt, hogy nem találtak takarítót a suliba, és a földrajztanár elmerengett, hogy elvállalja az állást, mert 20ezerrel magasabb lett volna a fizetése...Persze lehet, ez nem általános.
Amúgy számomra visszatetsző, amikor olyanok bírálják a hatos-nyolcas gimibe elmenést, akik már eleve válogatott ált.iskolába adják a gyereküket (lehet az persze körzetes is, de nyilván más egy 2. kerületi körzetes, mint egy istenhátamögötti falusi egyszemsuli).
Könnyű megmondani másnak, hogy maradjon csak integrációban a gyereke...
Tudom, hogy nálunk az integrált oktatást azzal indokolják, hogy a tanárok jobban ottmaradnak, ha nincs sztárosztály, meg futottak-még osztály. De szülői oldalról nézve meg azt mondom, hogy homogén összetételű osztályokat átlagos tanárok is nagyobb hatékonysággal tanítanak. (Egyébként lehet, hogy a tanárnak is több sikerélménye lenne még a gyengyébb osztályban is.) Differenciált oktatásban meg extrább képességű tanárok tudnak hatékonyak lenni - és belőlük sajnos nagyon kevés van.
Ha nem akarok kiszúrni a jó képességű gyerekemmel, akkor nem hagyhatom ott felső tagozatra. Alsóban igen, mert ott annyira az alapokat tanulják és gyakorolják, hogy fontosabbnak látom a közelséget, És ha nem Bp-en vagy nagyvárosban élsz, akkor jellemzően nincs nagy választék közeli általánosból. Ott nekem rendben van az, hogy a saját környezetében marad a gyerek integrált oktatásban. De már negyedik végére is van különbség a gyerekek között, 5-6. osztályban már végképp (még a 2 távoktatásos év nélkül is, nemhogy azzal együtt).
És ha felsőben lenne legalább szintenként átvariált osztály, akkor még lehetne értelme ott maradni a jobb képességűnek is, de integrált oktatásban nem. Mert nem a magasabb szinthez zárkóztatnak fel, hanem maradnak az alsóbb szinten, és még hatodik első félévben is szorzótábla gyakorlása ment. Hát ezt hadd ne nézzem nyugodtan... Értem én, hogy az mindennek az alapja, de aki másodikban megugrotta, annak ez minden, csak nem fejlődés.
A nyolcas giminek kevésbé látom létjogosultságát, de olyan kevés van, hogy ezen végképp nem értem a problémázást. Közeli nagyon erős nyolcosztályosban vannak ismerősök, és sokaknál az a helyzet, hogy túl hajtós nekik. Attól, hogy jó képességűek voltak negyedikben - és persze most is -, nem mindenki akar olyan mélységig tanulni MINDENT, de persze ezek olyan gyerekek, akiknek számít a jegy, így mégis tanulnak sokat, szóval némelyikük úgy van, hogy nem ilyen lovat akartak, és pl. kistesóknak eszük ágában sincs követni a nagyot.
Nekem a hatos gimiben az is tetszik, hogy megvan az a fokozatosság, hogy első négy osztály után az is egy váltás, hogy sok tantárgy sok különböző tanárral, különböző elvárásokkal, és megtanulnak ehhez alkalmazkodni, majd hetedikesként, már érettebben ugyanebben a szaktanári rendszerben kicsit még magasabb követelményekhez alkalmazkodnak, szóval fokozatosan nehezített pálya, nem olyan, hogy negyedik után rögtön gimis szint. Azt meg külön jónak tartom, hogy a természettudományos tárgyat kezdetektől fogva ott tanulják, nem pedig az áltsulis szinten, ami lehetne akár elég is, ha olyan lenne a tanulócsoport, hogy lehetne haladni. Plusz ugye lenne elég szakos tanár. A hideg kiráz, ha belegondolok, hogy jövőre az idegbeteg infotanár lesz a fizikatanár a lányom osztályában. Aki üvöltözni, meg alázni tud, rendet tartani meg alig. Mégis biztos helye van, mert nem lesz helyette más, örülni kell, hogy van valaki.
Ha az iskolai takarító is közalkalmazott, akkor nem keres többet mint egy tanár.
Márpedig állami iskolákba közalkalmazotti státuszú takarítót szoktak felvenni.
kozigallas.gov.hu-n lehet ilyet látni.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?