Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Országos Short Story-írás verseny B2 és C1 szinten.
A verseny teljesen ingyenes.
Szeretettel várunk, ha szeretsz írni vagy ha egyszerűen csak gyakorolni szeretnéd az írást, és visszajelzést is szeretnél kapni az írásodra a Vizsgaközpont értékelőitől.
Én eleve nem tartom jónak ezt a fordítva ülünk a lovon-bolognai rendszert. Azért a régi főiskolai/egyetemi képzés jól ki volt találva, az újat lehet, hogy van, ahol jól csinálják és van értelme, de itthon még nem tökéletes.
Mi minden cikk/könyv/tanulmány megírásakor azt a logikát követjük, hogy a globálistól haladunk a mikro szint felé, ez az, ami most nem kicsit megfordul: nincs elég jó alapozás, amire a szaktárgyakat rá lehetne építeni.
NAz informatikában én is hallottam, hogy ez a helyzet, de ez egy közgazdasági képzés. És én azért a saját területemen nagy különbséget látok gondolkodásmódban, az összefüggések komplex értelmezésében egy BSC-ről kiesett és egy MSC-t végzett fiatal között. Lehet, hogy "jól el lehet vele helyezkedni", de a későbbi karrierépítés során azért nem mindegy, mi van a CV-ben. A férjemnek is sokat lendített a karrierjén, hogy elvégezte az MBA-t. (Ő eredetileg agrármérnök, később tanult informatikát, pénzügyet és ezt fejelte meg master-rel.)
Hozzátenném, hogy annyira nem ismerem most belülről a gazdasági képzéseket, szeptembertől a BGE-n tanítok másodállásban (BSC-t, MSC-t is), akkor majd okosabb leszek. Mindenestre a volt tanárom, aki kollégám lesz, azt mondta, n úgy képzeljem el, mint amikor még mi tanultunk a közgázon, most sokkal kevesebbet tanulnak. Hát meglátjuk. Az mindenképp árulkodó, hogy engem is hagynak majd tanítani. :D :D
(Zárójelben: abban a családban semmiféle anyagi akadály nem merült fel, a szülők könyörögtek, hogy folytassa a tanulást...)
Mivel viszonylag demokratikusan neveltük őket, ezért nem mások nagyon. A nagyobbnál az enyhe figy. koncentrációs zavar tett rá egy lapáttal az alaptermészetére, hiszen az ilyen gyerekek ugye nem mindig tudnak figyelni, elveszthetik a fonalat, magyarul problémásabbak, mint aki nem küzd ilyennel.
A kicsivel nincs ilyesmi, viszont 2. gyerekként - vagy talán ilyen a természete - jobban feszítgeti a húrt.
Csak valahogy én vagyok olyan kevéssé informált, pedig eleget olvastam itt, hogy nem mérlegeltem ezt a szempontot :-(
Először is köszönöm a létszámos válaszokat mindenkinek. Nálunk cca 20-20 körüli látszámmal van 3 osztály ált.isk-ben.
A 17fő/osztály és a 3 osztályból 2-őt kell szerverni 50 fő alatt lényegében ugyanaz a szám, hiszen 3x17 = 51.
Vagyis valahol 17-18 fő körül lehet a határ, rezeghet a léc, ha elmegy 6. után több gyerek. Amíg az nincs, addig egy szuper kiscsoportos oktatásról van szó - feltéve, hogy van elegendő tanár is.
Annyira sok változós ez az egész....
Sziasztok,
BSc-MSc témában. Az iparban / informatikában dolgozva HR vonalon egyetemi együttműködések tapasztalata alapján ma már nem igen van hozzáadott értéke vagy jelentősége az MSc-nek itthon. (Itt most nem az orvosi karokra gondolok, hanem mérnöki vonalon leginkább.) Az egyetemek gyakran nem tudnak versenyképes alternatívát kínálni MSc-re: mi az az érdek, ami miatt ott maradna a gyerek? Látja, hogy egy alap diplomával, vagy, manapság már a nélkül jól keresnek a társaik.
Az alapokat egy jóeszű gyerek megtanulja BSc alatt simán. Nagyon gyorsan változik a technológia, ami fontos, az a skill-set, a mindset. No meg pálcát törni élethelyzetek felett nem ajánlott: lehet, hogy úgy hozza az let, hogy muszáj elmennie dolgozni, vagy, csak szimplán törekszik az anyagi függetlenedésre a szülőktől, ami a mai mamahoteles világban inkább dícséretes. A magam részéről a külföldön megszerzett master-nek látom értelmét: könnyebben fog külföldiekkel kapcsolatba lépni / kommunikálni, önállóbb lesz a munkavégzésben, és a nyelvi - interkulturális akadályok is részben vagy teljesen eltűnnek.
Igen, van több is. De nem tudom, hogy állnak a sportolókhoz, mert az ismerőseink nem azok.
Sztem ha a Berzsenyi a ti sulitok, akkor nagyon nem érdemes a deg ben gondolkodni. Vagy ennyire más a két gyereked?
Azt tudom, hogy 3 osztályból 2-őt kötelesek csinálni 50 fő alatt. Így vonták össze a 3 osztályt kettővé hatodik előtt szeptember elsején, mikor kiderült, hányan léptek le.
Úgy tudom, 32-33 fővel még engedélyeznek osztályt általánosban (max.létszám +20% eltérés).
Mintha Virgiliusnak lennének ott ismerősei. Ha erre jár, biztosan megosztja, hogy mit hallott a DEG-ről.
Az eredményei nagyon jók annak a giminek is, ennyire emlékszem, de ezt te is tudod :D
Én állandóan ezen rugózok, mert az egyik énem tolná a gyereket a jó gimibe, a másik meg hagyná az általánosban, ahol ugyan kicsit vegyes minden, de jól érzi magát, szeretik és van pár nagyon motiváló tanár, meg vannak problémák is mind a fegyelem, mind a tanítás terén. Innen is jutnak be páran Top-ba 6.-ban, és azért jó néhány gyerek jó sulikba 8. után.
Van bárkinek arról infója, hogy hány gyereknél vonnak össze osztályokat? Fiamáknál 20 körül vannak most 5. végén....
Hú, kemény menet volt, a vegyes alapokkal (írásbeli, hozott jegyek) brutál szóbeliket kellett nyomni. A végén sokat hezitáltunk még a sorrendekkel, mert a László infó is nagyon tetszett, és a SZIG is, de az ő karakterének talán ez a legjobb.
Nagyon hálás voltam az itteni támogatásért.
Most jó lenne kicsit többet tudnom a DEG-ről, tényleg nagyon kemény?
Sziasztok!
7végén osztálytalálkozón voltam (tök jó volt, amúgy), de mivel a legtöbben nálam korábban kedték a gyerekvállalást, sok tanulság volt számomra, amit gondoltam, itt is megosztok:
Rengeteg erőfeszítés, izgulás, hogy hol, melyik gimibe kerül be a gyerek, mert azt hisszük, ezzel sok minden eldől... Hát nem. Elhallgatva a kivel mi van történeteket, az derült ki, hogy sok elitgimis diák később lehetetlen szakokat választ, vagy a szülői könyörgés ellenére megáll BSC után, nem csinál master-t, míg közepes gimiből is nagyon tudatos fiatalok ígéretes karriert csinálnak, külföldön végzik a master-t, az igazán tudatosak nem is a sülők pénzéből, hanem előre megkeresik a rávalót, félreteszik.
Szóval, még nem dőlhetünk hátra, marad bőven terelgetési-támogatási feladat...
Nálunk a Lászlóban olaszon arra jó a célnyelvi ism., hogy sokan azt választják az egyik olaszul tanult tárgynak, mert úgy tudom a földrajz vagy a töri nem annyira népszerű olaszul. :)
A civilizációs órákon tanultak egy részét szerintem elfelejtik az érettségire való készülésig, szerintem sok dolgot akkor újra kell tanulniuk.
(Aztán lehet, hogy lányom nem egészen ezt mondaná.)
Ez nagyon durva. Hogy lehet ilyen különbség a nyelvvizsga, emelt érettségi és az osztályozó szintje között.
Azt még megérteném, ha osztályozón alacsonyabb %-kal lenne ötös, de négyes ! Hááát.
OFF
Most volt időm itt is visszaolvasni.
Nálunk amikor a fiamék lejöttek az udvarra és ott vonultak, a Profi c. film klasszikussá vált zenéje szólt. Ami a film végén szól amikor szitává lövik Belmondo karakterét. Hogy ezt ki, miért így találta ki, nem tudom.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?