Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Kezdő vagyok. Szeretnék télire eltenni befőttet lekvárt kovászos uborkát. Ha valakinek van ötlete, receptje számomra szívesen venném :) fórum

Kezdő vagyok. Szeretnék télire eltenni befőttet lekvárt kovászos uborkát. Ha valakinek van ötlete, receptje számomra szívesen venném :) (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5
81. krautmanno (válaszként erre: 77. - Havran)
2011. jún. 24. 21:00
Keserű lett.Több üveggel kiöntöttem.Azóta a fagyasztóba rakom.
80. Havran (válaszként erre: 78. - Hatan)
2011. jún. 24. 21:00
Köszönöm szépen,ebből kb hány üveg lesz,csak azért,hogy hány üveggel készüljek.?
79. Hatan (válaszként erre: 77. - Havran)
2011. jún. 24. 20:56
Az olaj záró réteg a lényeg. Lezárja a levegőt. Tálaláskor meg elég csak melegíteni.
78. Hatan
2011. jún. 24. 20:55

Lecsó.

Arányok:1-5-10

1 kg hagyma

5 kg paradicsom

10kg paprika

só, pirospaprika, bors ha szoktatok használni

1 késhegynyi szalicil, olaj záróréteg.


Úgy vágod fel ahogy szoktátok.Hosszúra, kockára mindegy.

Hagymát olajon üvegesre párolod, bele paradicsom paprika felváltva. Megfőzöd mintha frissen készítenéd. Üvegbe teszed. Tipp: üveget forró vízben tartod akkor nem reped el mikor forrón beleteszed a lecsót.

Pici késhegynyi szalicilt rászórsz és kb. üvegenként 1-2 evőkanál étolajat ráteszel. Ez a tetején körben lezárja a lecsót. Tetőt rá, és meleg helyen - száraz dunszt - 1-3 napig kihűtöd.

Vigyázz, mert forró dolgokkal foglalkozol ne égesd meg magad.

77. Havran (válaszként erre: 76. - Krautmanno)
2011. jún. 24. 20:55
Sajnos nekem,csak kis fagyasztom van,bekéne szereznem egy nagyobbat,úgyhogy addig is marad nekünk az üveges.Mért nem szokott sikerülni,megromlik?
76. krautmanno (válaszként erre: 75. - Havran)
2011. jún. 24. 20:51

Szia!

Nekem üvegbe nem szokott sikerülni.Tavaly úgy csináltam,hogy félig főztem csak meg.Ha kihűlt zacskóba tettem és be a fagyasztóba.Amikor kellett,kivettem és befejeztem a főzést.Finom volt így is.