Iskola második osztály és akik már tapasztaltabbak (beszélgetős fórum)
Jó regelt mindenkinek
Nagyon várom már a holnapot holnap lesz a szülöiértekezlet
Sziasztok
Nagyon büszke vagyok a fiaimra tegnap a Kiskunfélegyházi Íjász versenyen A Nagyobbik fiam 1 helyezett lett a kisebbik mini kategóriában 2 helyezett lett .
Nagyon ügyesek vagytok
Sajnos igen nagyon nehéz esz a második
Nekünk szerdán szüli értekezlet
Miért jó bagollyal kezdeni az általános iskolát?
A bagoly az a figura amit szinte mindenki összekapcsol a tudással, okossággal, tanulással. Kicsi korunktól kezdve azt látjuk, hogy egyes könyvek hátoldaláról a “bölcs bagoly” tekintget vissza ránk, a színes, verses leporellókban pedig “Bagoly doktor” gyógyítja az erdő állatait. Ha azon szerencsések közé tartozol akik még voltak kisdobosok és úttörők, akkor tudod, hogy osztályonként minimum egy “Bölcs Bagoly örs” biztos, hogy volt… De mégsem ezek miatt érdemes bagollyal kezdeni az általános iskolát, hanem azért ,mert a feng shui ( kínai térrendezés művészete) szerint, ez rendkívül jó hatású a tanulásra és az iskolai teljesítményre.
Persze nem arra biztatlak, hogy azonnal rohanj ki az erdőbe baglyot fogni gyermeked íróasztalára, sőt azt sem tanácsolom, hogy csemetéd a biológia szertárból kölcsönvett kitömött bagollyal a hóna alatt látogassa az órákat és így járkáljon teremről teremre, megteszi a madár szimbolikus változata is. :)
Ahogy a feng shui szakértő látja:
“A bagoly a tudás szimbóluma, mert éjszaka a sötétben lát és repül is, átvitt értelemben áthatol az emberi butaságon. Szigorú tekintete emlékeztet bennünket a tanulásra, így jó ha van egy az íróasztalon. Sok gyermek szülője és a felnőttek is számtalan történetet meséltek a bagoly tanulásra ösztökélő hatásáról. Az egyik kis „ügyfelem”, ( tavaly 7 éves iskolakezdő), az iskolai év végén többek között egy baglyot kapott a bizonyítványáért, arra ösztökélve, hogy javítson 1-2 jegyén. A mamája a múlt héten arról számolt be nekem, hogy a gyerek egész nyáron örömmel oldotta meg a szünetre feladott matematikai feladatokat, és a baglyot mindig odatette maga elé, és szemezett vele. Többször megjegyezte, hogy a bagoly hívja őt dolgozni. ” /Szilvásy Judit/
Ahogy TündérTanárnéni tapasztalta:
Nem feng shui szempontok miatt, hanem véletlenül került a képen látható bagoly a lányom szobájába. Még nagycsoportos óvodásként készítette az egyik foglalkozáson, és nem volt szívünk kidobni , kitettük az írasztal feletti parafa táblára. Nyilván nem csak a bagolynak köszönhető, de kitűnő eredménnyel zárta az első osztályt, aztán a rákövetkező hét évet is…
Ma a gimnáziumot kezdte, és a 9 éves bagoly barátja még mindig ott van az íróasztala fölött ..Sőt! Csatlakozott hozzá néhány kőszobor bagolyka is … Nevettünk amikor a választott iskolája épületén megláttunk pár bagoly szobrocskát ..Végül is ez már középiskola, kell az erősítés, egy papír bagoly ehhez már kevés.
Férfi a szekrényben
Anyuka keltegeti a fiát: - Kisfiam el kell menned az iskolába!
- Jaj anya, a gyerekek utálnak engem mindenki gyûlöl, és olyan fárasztó!
- De kisfiam, így ki fogja irányítani az iskolát, hogyha te nem mész be?
Igen én is igyekszem
Nálatok tanultak már ?
Egyik hétfő délelőtt Peti áll a ház előtt.
Melyik útra lép? Komoly most a tét.
Peti áll a ház előtt, szíve jobbra húzza őt,
Balra van az iskola, esze súgja: menj oda!
De nehéz az iskolatáska ilyen szép napos délelőtt.
Peti áll a válaszra várva, hátha lesz, ki megszánja őt.
a kisebnek szept 3 hétfö
a nagyobnak szept 1 vasárnap
Ma elmentünk a tankönyveket és csomagolást megvetni vetünk
Gergő könyvei aki 2 osztályos és a Meixner-módszerrel tanul 12990
Ricsi 5 osztályos neki 9715 nyelvkönyv nincs benne
zorzótábla játékosan
Posted by Konrád on november 18th, 2009
kockaAz utóbbi időben a legtöbb megkeresés a szorzótáblával kapcsolatos. Ezért előtanulásként a következő játékot ajánlom.
Tudod, hogy én az előtanulás híve vagyok, amikor még örömmel, minden kényszer nélkül, és ami a legfontosabb, hogy minden ítélet nélkül történik a befogadás. Ilyenkor biztosan csak dicséret hangzik el, kritikának pedig a legapróbb mimikában, gesztusban sincs nyoma.
Az egész kicsiknek átalakított dobókockát javaslok, melyen csak 1, 2, és 3 pötty van. A nagyobbaknak, akik már tanulták a szorzótáblát és a gyakorlás kedvéért játszák ezt a játékot, jobb ha beszereznek 10-es dobókockát.
Tehát ez a játék alkalmas mind a szorzótábla tanulására, mind a gyakorlására. A területszámítás megértése pedig egy plusz bónusz. Gyorsan játszható matematikai játék.
A játéktér egy kockás lap teljes egészében. Szükséges hozzá két dobókocka, illetve játékosonként eltérő színű ceruza.
Az első játékos egyszerre dob a két kockával, és a dobásnak megfelelő területet körbekerít, ha tudja a szorzat eredményét, akkor azt a területbe beírhatja és ki is színezheti. Ha nem tudja, vagy elsőre hibás megoldást mond, akkor üresen marad a terület, később, a játék végén ezek a területek árverés alá kerülhetnek. Ezután sorban a többi játékos következik.
Arra nincs szabály, hogy hol keríts le magadnak területet, ez a taktika része. Ha nincs elegendő hely a területfoglalásra, akkor a játékos passzol. Ha az adott körben minden játékos passzolt, akkor következik az árverés.
Az árverés: adott játékos dob a két kockával, a területet pedig az foglalhatja el, aki előbb mondja a jó eredményt. Körbekerítés – a szorzat eredményének beírása – színezés – végül dobás.
Az nyer, aki a legtöbb területet foglalta el. Ebben a játékban szerepe van a tudásnak, a taktikának és a szerencsének is. Ettől játék.
Oldalak (menü)
bemutatkozás
origami ötleteim
anyák napja 2011.
horgolt karácsonyi ajándékok
origami alaphajtás bemutatása
interneten láttam
sablonok doboz
kreatív ötletek
kreatív ötletek elkészítésének menete
kézimunkáim
horgolásaim
húsvét
galéria
flexagon anyák napjára
ANYÁK NAPJÁRA
én és a tánc
őszi kirándulás Csurgón
Budapesten jártunk
Farsang 2010. Eötvös Iskola
készségfejlesztés ének órán
készségfejlesztés matematika órán
figyelemfejlesztés
kommunikáció fejlesztése
növényeim
Kedvenc süteményeim
elérhetőségem
gyermeknap 2011.
Saját honlap készítés
Regisztráció
Honlap szerkesztés
Bejelentkezés
Weboldal toplisták
Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com
Share
Add a Startlaphoz
Weboldal bejelentése
Szabálysértő honlap?
Kérünk, jelentsd be!
Ügyfélszolgálat
HuPont.hu Ügyfélszolgálat
Gadgets powered by Google
1. Kukás játék
Készíts 10 db számkártyát, pl. 40-50 közötti számokat. A gyerekek húznak a füzetbe 5 vonalat, mellé rajzolnak egy kukát. Sorban húzunk 5 számot, minden húzás után be kell írni az egyik vonalra úgy, hogy lehetőleg növekvő sorrendet kapj. Ami nem illik a sorba, kukába kerül. Győz az a tanuló, aki helyesen döntött a húzásoknál és minden szám a növekvő sorba került. Nagyon jól fejleszti a relációészlelést, gondolkodást.
____< ____ < ____ < ____ < ____
A húzott szám pl. 42, 50, 45, 44, 41
Pl. Ha így írta be az első számokat: 42 44 45 ___ 50 , akkor a 41-et kukába kell dobni, s nem nyert. Rossz döntést hozott.
2. Lefedés téglalappal
Készíts minden gyereknek egy négyzetekből álló táblázatot és vágjál ki ehhez illő téglalap elemeket, 2 vagy 3 részecske lefedéséhez. A négyzetekbe számok kerülnek. A többtagú összeadást gyakorolhatjuk vele. Mondod az összeget, pl. két szám összege 100 legyen, s ők lefednek két elemet, ahol az összeg 100. Itt pl. tízes számkörben gyakorolunk.
osszeadas_lefedessel.jpg
3. Kódolt üzenet
A gyerekek előtt egy táblázat, benne számok, minden számhoz tartozik egy betű. Műveleteket diktálok, ők nézik a táblázat számait és a megfelelő betűt leírják. Úgy állítom össze a műveleteket, hogy értelmes szó jöjjön ki.
4. Szorzótábla gyakorlása lapozgatóval
Ketten játsszák. Egyik kérdez és lapozgat, másik felel. Mindig a megfelelő ablakot kell kinyitni, aol el van rejtve a következő művelet. A műveletsor végén az Ügyes vagy! mondat jelenik meg.
szorzotabla_jatekosan_007.jpg
5. Lottó
Műveleteket diktálok, melyeknek az eredményeit egy felnagyított lottószelvényen kell bejelölni. Kinek volt öttalálatosa?
6. Bűvésztrükk
Készítsd el 10 egymást követő szám kártyáját! Keverd össze őket! Az első ötöt rakd növekvő sorba! A másik 5-t csökkenő sorrendben írd alá!Következő lépés: Vond ki a nagyobb számból a kisebbet és írd a harmadik sorba! Add össze a 3. sor elemeit és 25-t kapsz mindig, ha jól számolsz! Pl. 50, 51, ....59
Összekeverem: 58, 51, 57, 50, 52, 59, 53, 55, 54, 56
Növekvő sor: 50 51 52 57 58
Csökkenő sor: 59 56 55 54 53
Felső és alsó sor különbségei: 9+5+3+3+5= 25
Hát nem csodálatos ez a trükk?
Vágj fel egy képet több részre, hátoldalára írj műveleteket. Készíts hozzá egy lapot, melyen az eredmények vannak. Ha jól számolt, helyesen rakta le az elemeket, megláthatja a képet.
8. Lóverseny
Készíts egy versenypályát startvonallal, céllal. A startvonal minden oszlopának száma legyen. Erre helyezik el a "lovakat", korong is lehet. Mondod a műveletet, ők húzzák a megfelelő elemet eggyel lejjebb. Vajon melyik ló fog győzni?
Érdemes a táblánál ugyanezt lépésenként ellenőrizni. Mi játszottuk már mesefigurák kivágott képeivel, állatkákkal is.
eletkep_2.b._083.jpg
allatok_versenye.jpg
9. Teknősbéka
Feladat: Juss el a fejtől a farokig, minél több pontot gyűjts! Felváltva lépnek. Alkalmas: gondolkodás fejlesztésére és műveletek gyakorlására.
teknos.jpg
10. Memori játékkal szorzótábla tanulása
Minden szorzásnak elkészítjük a szorzat párját. ketten játsszák a szokásos módon: egy ember kettőt emel fel egyszerre, győz, aki több párt tud gyűjteni.
eletkep_2.b._046.jpg
11. Pazzle
Darabolj fel egy képet, a hátoldalára írj műveleteket! Az eredményeket egy másik lapra készítsd el. Ha az elemet a megfelelő helyre teszi a tanuló, egy képet kap.
eletkep_2.b._089.jpg
12. Pókháló
Körben állunk. Sorozatot mondunk, akinek dobják, folytatja a számsort. Kibogozás úgy történik, hogy visszafelé is elmondjuk csökkenő sorrendben a számokat.
pokhalo4.jpg
13. Kincsestérkép
Alkalmas gondolkodás fejlesztésére, műveletek gyakorlására, emlékezet fejlesztésére. Pl. Kijelölünk egy úvonalat tanóra elején, tanóra végén emlékeznie kell rá. Műveletvégzésnél megadom az összeget, találd ki, melyik úton ért a kincshez?
kincsesterkep.jpg
14. Számemlékezet fejlesztése
Tanóra elején kiosztunk mindenkinek egy cédulát, rajta 4-5 szám. A hosszúságát lehet növelni, ha már kevesebbel jól megy. Úgy szerkesszük meg a számokat, hogy kapcsolódjanak egymáshoz, valamilyen összefüggésben legyenek.
Pl. 7 8 56 15 1
Az első két számból műveletekkel lehet következtetni a másik háromra. Itt szorzok, összeadom, két szám különbsége. Ha megbeszéljük eleinte az összefüggést, egyre jobb százalékban emlékeznek rá.
15. Bingó
Utasítás: Írj 5 szorzást a 6-os és a 7-es szorzótáblából!
Számkártyákat húzok, ha a szorzásod erdményét kapod, húzd át! Akinek mind az öt át lesz húzva, bingót mond és győzött.
Pl. 6*7 4*6 9*7 3*6 8*6
Húzott számok: 18, 42, 48, 24, 63,
16. Dominó
Kártyákat készítünk, kettéosztjuk. Ezekre pl. szorzásműveletet írunk, mellé egy számot. A következő elemet úgy kell alárakni, mint a dominónál. Pl. 6*8 72
9*8 56
7*8 21 ...
17. Szorzás gyakorlása ujjnyitással
Páros feladat. Egyszerre nyitnak ujjat, pl. egyik 4-et, másik 8-at.
Leírják a szorzást vagy hangosan kimondják. Érdemes úgy összeállítani a párokat, hogy az egyik tanuló jobb képességű legyen.
Hasonló játékot játszottunk elsőben, amikor a tíz bontását tanultuk. Az egyik kinyit valamennyit, a másiknak pótolni kell tízre.
18. Dobókockával szorzótábla gyakorlása
Párosan gyakorlunk. Mindketten gurítanak a dobókockával. A két számot összeszorozzák.
Lehet az összeadást és a kivonást is színesíteni első osztályban ezzel a módszerrel.
19. Kinek hozott levelet a postás?
Kiosztok műveleteket, a táblára házakat rajzolok házszámmal. A gyerekek kiszámolják a műveleteket, s a megfelelő helyre kézbesítik a levelet.
A listánk amit venni kell
Tollártó
5db HB-s grafit ceruza
2db vékony piros-kék
1db tartályos hegyező
1db rövid vonalzó
színes ceruzák
Tornazsák
fehér póló
kék rövid nadrág
fehér zokni
tornacipő
Matematika
3 db négyzetrácsos füzet
Matek doboz
1db papír mérőszalag
1db óra
1db műanyag hőmérő
papír pénz
tükör
Rajz
30db A/4 es műszaki rajzlap
12 színű vízfesték
12 színű tempera
vizesedén
rongy
3db ecset 4-es 6-os 21-es
viaszos terítő
jó minőségű zsírtéka
Környezet
1db sima füzet
Magyar
3db elsős vonalazású füzet
3db másodikos vonalazású füzet
2db sima füzet
Technika
1db kerek végű olló
1db nebuló ragasztó
1csomag A/4 mindkét oldalán színes origami papír
4 db minként oldalán színes A4 es karton papír
(Piros Sárga Zöld )
1db cellux ragasztó
1db stift ragasztó
1 csomag blue tch ragasztó
ÉNEK
1 db kottás füzet
Hittan
1db 16-32 másodikos füzet
Egy arcot látok -
falfehér.
Egy házat látok -
Égig felér.
Uram!
Nézd a szivárványt:
az ad reményt.
Add vissza a látványt,
a színek színét.
Szólíts engem -
Mondd miért?
Miért mást büntetsz
az életért.
Uram!
Nézd a szivárványt,
hozzád felér.
Védd meg a színeket,
s a gyermekek szívét.
Fent a felhő szélén,
egy angyal mindent lát.
Hogyan járnak a papíron
a színes ceruzák.
Fent a felhő szélén
egy angyal mindent lát,
hogy a világot a Földön,
gyerekek rajzolják.
Kicsiny, hegyezetlen,
színes ceruzák.
szép estét
Ne félj, ne félj!
Én itt vagyok veled.
Imádkoznak az angyalok neked,
Nem érhet baj, csukd be kis szemed,
Aludj, aludj!
Álmodjál szépeket.
Kócos kis ördögök voltunk
Naptól és kosztól sötét volt arcunk
Nyáron csak mezítláb jártunk
Barátom, tán még emlékszel rá
nyolc éven át egy suliba jártunk
az utat jol ismertük
és megtörtént mégis hogy nem találtuk
s egy moziba tévedtünk
Kezdődik az iskola!
Hasznos ötletek a sima iskolakezdéshez
Kezdődik az iskolaAz iskolakezdésre átállni sokak számára sima ügy, másoknál könnyen előfordulnak kisebb- nagyobb fennakadások.
Minden iskolakezdés várakozással teli a gyermekek és a környezete számára. A gyermekek várják, hogy találkozzanak az osztálytársaikkal, barátaikkal, barátnőikkel. Kérdezgetik őket a nyaralásról, az élményeikről. Mi szülők pakolunk, bevásárolunk, próbáljuk átállítani magunkat egy másfajta életvitelre. Mikor megérkeznek a gyermekeink az iskolába, a másik fiún vagy lányon meglepve tapasztaljuk, hogy mekkorát nőtt. Hirtelen ráeszmélünk, hogy a mi gyermekeinkkel „valószínüleg” ugyanez történt.
Az alábbi tippeket érdemes átolvasni, amelyik szimpatikus, beépíthető, használják bátran, hogy idén sokkal könnyebb legyen az iskolakezdés.
Hogyan tehetem könnyebbé az iskolakezdést?
Beszélgessenek az iskolakezdésről gyermekével
Hogyan érinti ez önt és őt? Mit érez, mit vár a gyermeke? Amennyiben a gyermek rossz érzéseiről beszél, mert fél, aggódik valami vagy valaki miatt, nyugtassa meg a gyermekét. Azonnali direkt tanácsok helyett, keresse meg a gyermek igazi félelmének az okát, és azt kezeljék. Biztosítsa gyermekét, hogy ön mellette áll.
Fokozatos visszatérés az iskolai rutinra
A késői lefekvéseket, és késői ébredéseket kezdjük fokozatosan egyeztetni az iskolaidő korai kelés, korai lefekvés idejével. A gyermekeknek szükségük van elég alvásra, pihenésre. Mire kezdődik a suli, addigra a szervezetük szokjon hozzá egyfajta rendhez. Ehhez hozzátartozik a vacsora, fürdés, mese vagy olvasás is.
A fiókok, tavalyi tanszerek átrendezése, a tankönyvek közös becsomagolása
Segít ráhangolni a gyermeket az iskolára
Az iskolai tanszerek bevásárlását a gyermekkel együtt végezzék
Az olyan taneszközök, melyek neki is tetszenek, motiváló hatásúak a tanulás során.Természetesen ezt sem kell túlzásba vinni, hiszen nem a drága taneszközöktől dől el elsősorban a tanulás. Az biztosan hasznos, ha van egy-két olyan darab, mely a gyermek is számára tetszetős.
Szakkörök, foglakozások tervezése
Az iskolaszezon elején a gyermekek tele vannak tervekkel, hogy mi mindent szeretnének csinálni. Csak annyit vállaljanak be, ami nem terheli túl a gyermeket.
Buli a nyár utolsó napján
A nyári szünet utolsó napját ünnepeljék meg együtt a gyermekeikkel, biztosan nagy öröm lesz.
Speciális képzésen, fejlesztő foglakozások
Ha a gyermek fejlesztő foglakozásra jár, érdemes a pedagógussal időben tisztázni a fejlesztés irányát, otthoni gyakorlásokat, segítségnyújtást. Mivel ez a gyermek számára plusz idő a játékból, ezért az otthoni fejlesztések legyenek minél játékosabbak. A fejlesztő pedagógustól, kérjenek játékos feladatokat otthonra.
Érdemes, amennyiben nincs, egy kisnaptárat beszerezni
Ahova minden szükséges információt beírhatunk, mely a gyermekeinkkel kapcsolatos.
A közlekedési szabályok, iskolába járás módjának átismétlése, szükség esetén begyakorlása
Legyen idő megbeszélni a nap eseményeit
Ez lehetőleg legyen kölcsönös, azaz mi is mesélünk a gyermekeinknek, és ők is nekünk.
Ha tehetik, vacsorázzon együtt a család
Másnapi ruhát, szendvicset érdemes előző nap elő, illetve elkészíteni.
A reggeli, a reggeli együttlét megnyugtató a gyermek számára
Egy tápláló, a gyermek számára egészséges eggeli biztosan hasznosabb, mint a büfében „bekajált” melegszendvics.
Addig is amíg tart a nyári szünet töltődjenek fel, élvezzék a szabadságot, a pihenést!
Az iskoláról, az iskolásgyerekekről és az iskolábajárásról
Az iskola ártalmai
"Ha aztán ezen a módon megadtuk a nyilvános iskolának, ami megilleti, másrészt bizony nem tagadhatjuk, hogy bizony azért sok, nagyon sok hibája van, ami legalább elvben igazat ad az ellenségeinek és sok keserűséggel tudja megnehezíteni a gyerekségünk szép esztendőit, - ami azonban éppen ezért szép, nagyon hálás és nem is valami nehéz feladatot ró a szülőkre azzal, hogy nekik kell otthon helyrehozni, amit az iskola vétett. Az már egyszer ugy van, hogy az iskolásgyerek szüleinek egyik legfontosabb dolga végig az egész iskolázáson: az iskola ártalmai és keserűségei ellen védelmezni a gyereket. Nem nagyon nehéz dolog, de mindenesetre tisztán kell látnunk hozzá az iskola és a gyerek viszonyát és azt, hogy mi köze az iskolának a valóságos élethez és mi benne az, ami csak az iskola saját hibája, anélkül, hogy az „élet": az iskola után következő valóságos életpályák követelnék tőle.
Tudnunk kell, hogy az iskola követelményei és nehézségei közül mi az, ami az iskola céljai kedvéért elkerülhetetlen, - mert ezekben az iskola segítségére kell lennünk a gyerek kényességével és gyöngeségeivel szemben. És hogy mi az, ami egyszerűen abból ered, hogy az iskola, vagy egy bizonyos iskola nem jól végzi azt a dolgát, amit jói is végezhetne, hogy mik tehát a gyerek iskolai keservei közül azok, amik nélkül is éppen-olyan vagy még külömb emberré nevelkedhetne, - amelyeknek dolgában viszont minden erőnkkel a gyerek pártján kell lennünk, hogy megvédelmezhessük szegény, ijedt kis lelkét az elkeseredés ellen. Az iskolafakasztotta elkeseredés egész életre, a hosszú eljövendő évtizedekre való veszedelmes hatásában mindjárt a szülői házban szerzett félelmek és keserűségek után következik: rendkivül fontos kötelességünk tehát, hogy minden erőnkkel óvjuk tőle a kis iskolásgyereket.
Az iskola mindenféle dolgai között az, aminek az azután következő élethez a legkevesebb köze van, ami azonban az iskolásgyerek lelki életének a legnagyobb veszedelmévé tud megnőni: az osztályzat, a jó- vagy rossztanulóság kérdése. Sokszor megmondták és megirták már, hogy az iskolai jótanulás semmiféle biztositékát nem adja az életben való derékségnek, sőt, hogy az életben a rossz tanulók szokták többre vinni, mint a jók. így egyszerűen azonban ez nem igaz, valamint az ellenkezője sem, mégpedig azért nem, mert igen különféle okokból lehet valaki jó vagy rossz tanuló és mert a különféle életpályák közül mindegyik más módon alkalmas a különféle természetű emberek számára. Akinek iskolásgyereke van, annak érdemes elgondolkozni ezen, hogy segíteni tudjon a gyerekén ebben a nehéz dologban, hogy se oktalan szigorúsággal, se kényelmes hanyagsággal ne károsítsa meg se testi egészségében, se kedélyében, se lelki nyugalmában még súlyosabban, mint ahogy az iskola éppen ezen a téren elég sokszor károsítja a növendékeinek éppen azt a részét, amely úgyis a legtöbbet szenved tőle: az átlagosnál silányabb és az átlagosnál tehetségesebb gyerekeket. Ha megfigyeljük a gyerekünk iskolatársait, vagy előszedjük a magunk iskolai emlékeit, nem nehéz dolog szert tenni arra a tiszta látásra, amit ebben a dologban minden iskolásgyerek szüleinek meg kell szereznie, a gyereküknek nemcsak a könnyebb iskolai élete, hanem úgyszólván az egész jövendő egészsége és boldogsága érdekében ... Tréfa és túlzás nélkül: igenis az egész jövendő egészsége és boldogsága érdekében.
Mert mindnyájan tudjuk, hogy a gyerekeknek és az iskolának a harcai túlnyomó nagyrészt ezen a téren folynak, azok a mulatságos kis összeütközések az erős, nagy tanitó és a gyönge kis iskolásgyerek között ugy últalánosságban az osztályzat körül szoktak kitörni és rettenetes elkeseredések, még öngyilkosságok is elégszer figyelmeztetnek bennünket arra, amit a gyerekek dolgaiban amúgy sem volna szabad sohase elfelejteni: hogy a gyerekeknek külön mértékük van a dolgok fontosságáról és az ő számukra néha halálosan komoly tud lenni akármi, amin mi, a magunk esze szerint, csak mosolygunk. A szidás, a szekunda, a jó vagy rossz tanulás, az iskolai dicsőség vagy szégyen is, - ha nincs meg ezeknek a rontása ellen az a segitség, amit természetesen a szülőinél keres a gyerek. És amiért mélyen és tartósan hálás, ha megkapja, ami azonban az élet legtragikusabb élményei közé tartozhatik, ha azokban a nehéz - hiába: igenis nehéz! - pillanatokban sehol sincsen."
További ajánlott fórumok:
- Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:(
- Második osztályos lányomnak a Kincskereső kisködmön a kötelező olvasmány. Reális ez?
- Jó iskola, jó tanítónéni, 30 fős osztály, vagy...
- Általános iskola- kis- vagy nagy osztálylétszám?
- Milyen iskolatáskát és hol vegyek első osztályba menő gyermekeknek?
- Akinek van második osztályos gyermeke segítsen!