Volt már közületek valaki - gyermekével -tanulási képességet vizsgáló bizottság előtt? (tudásbázis kérdés)
Sürgősen menjetek el egy Korai Fejlesztő Központba megvizsgáltatni a gyermeket. Csak akkor tudsz neki segíteni (az időre , ill. időhúzásra hívom fel a figyelmed), ha rögtön mozdulsz, május van, ha még most be tudtok jutni vizsgálatra, tanév vége előtt, akkor annál korábban tud elkezdődni a fejlesztése.
Az orvos semmiféle mozgás-, vagy kognitív terápiát nem írt elő, nem javasolt? A motoros funkciók zavara diagnózis végig megvan a vizsgálatok alatt, plusz kognitív elmaradás plusz beszédfejlődési késés. És semmi nem történt? Semmi javaslat?
Az utolsó gondolatodhoz:
Óva intelek attól, hogy abból indulj ki, hogy a szakemberek is tévedhetnek. Meg nem hiszel el dolgokat. - így is hozzá lehet állni a dolgokhoz, de nagy időveszteséggel jár.
Ne dugd a fejed tovább a homokba, mert időt vesztettetetk már eddig is....
A fiadnak tipikus tünetei vannak, melyek kivizsgálása fontos, terápiát pedig minél hamarabb el kell kezdenetek.
Ne húzd az időt.
Sajnos az integrált oktatás itt valóban gyerekcipőben jár, vagy még abban sem.
Nekem egyébként egész csecsemőkora óta "furcsa" volt valami. Most, hogy látom a 8 hónapos hugit fejlődni, még szembetűnőbb a különbség.
Igazából nem autizmusra gyanakszom, "csak" autisztikus tüneteket véltem felfedezni rajta.
Van még egy elég furcsa: ha nagyon örül, akkor artikulátlan hangot ad ki, ami egy kicsit ijesztő is tud lenni.
Neurológusnál egy éves korában voltunk először, mert 10 hónaposan kezdett mászni, és kicsivel később ülni.
A köv. diagnózisok vannak tőle:
motoros funkció spec. fejlődési rendellenessége
(1 évesen 1 hónapos lemaradás - mozgás és kognitív fejl. terén)
1,5 évesen ugyanez, de akkor a beszédfejlődés és szocializáció korának megfelelő
2 hónap múlva már a szocializáció korától
egyenletesen elmarad (???)
2 évesen ugyanúgy a motoros funkciók fejlődési rendellenessége DE finomkoordináció életkorának megfelelő, kognitív funkciók fejlődése is egyenletes
Rá egy hónapra a beszédfejlődés korától elmarad. Makacs, akaratos. És u.úgy a motoros funkció spec.fejl. rendell.
Aztán pszichológusnál 27 hónaposan jártunk. Írt egy oldalt, de a lényeg: Bayley teszt alapján 10 hónapos elmaradás. Javasolta a bizottságot, ugyanakkor azt is mondta, h itthon is szintre tudom hozni.
Ez volt tavaly ősszel. Azóta nem voltunk sehol.
De már egyre jobban nyomasztott a téma, így most felkerestem a gyermekpszichológus ismerősömet, akivel jövőhét csütörtökön találkozom, és bízom benne, hogy felvilágosít 1-2 dologban.
A bizottságot mindenképpen el akarom kerülni, mert utána bekerülünk a "rendszerbe" és nem lesz visszaút.
És lehet, hogy nem is nagy a baj, de mondjuk ráhúznak egy nem valós diagnózist.. Na ettől is félek.
Tudom, hogy csak a jegyző kötelezheti a szülőt a bizottság előtt történő megjelenésre, azt is az okt. int. javaslatára. Szóval egyelőre ez még nem aktuális, és remélem nem is lesz az.
Meg pluszban van egy olyan hülyeségem, hogy nem hiszek el dolgokat. Vagy hogy is mondjam..
Na, inkább egy példa, amit egy fórumon olvastam:
Pannika lázas lett, elvitték dokihoz. A doki megállapította, hogy mandulagyulladása van. Mire anyuka csak közölte, hogy de hát a manduláját már rég kivették. Mire a doki kissé idegesen csak annyit válaszolt, hogy akkor torokgyulladás.. nem mindegy?
Szóval értitek...
bármilyen diagnózist állapítanak meg, azt folyamatosan ellenőrzik a kontrollvizsgálatokon.Pl. ha most kaptok egy diagnózist, minimum iskolakezdés előtt újra el kell mennetek a bizottság elé.
De szerintem ne parázz még rá az autizmusra, ebben az életkorban elég hasonlóak a tünetei a diszfáziához.
ezt hadd egészítsem ki egy kis javítással:
az integrált oktatás csak akkor lehetőség, ha azt jelöli ki a bizottság. Nem minden gyereknek ezt az utat mutatják, van, aki csak szegregált keretek közt nevelhető.
A hazai integrációról meg nem mondanék semmit inkább....
jobb még most elkezdeni a fejlesztést, nehogy aztán elteljen megint egy fél év-egy év, senki nem mond semmit, aztán egyszercsak tankötelessé válik a gyerek.
Én a helyedben most gyorsan , még tanév vége előtt elvinném Korai Fejlesztőbe, ott sokkal pontosabban meg tudják nézni több szempontból, több szakember, ráadásul az autizmushoz jobban értenek, mint a Bizottságnál, ahol ráadásul futószalagon haladnak a gyerekek.
Ne vidd még Bizottság elé!
Az ismételgetés - "kérsz" - valóban nagyon jellegzetes tünet, de való igaz: köztük sincs 2 egyforma. De egyetértek azzal, hogy a fejlesztést minél előbb érdemes elkezdeni! Viszont megértlek Téged is. :) Mégis az ő érdekeit kell szem előtt tartanod, és ha nem nézel szembe a dolgokkal, azok még nem változnak meg! Kérj időpontot, legalább biztosat fogsz tudni! Az mindenképp jó - akár így, akár úgy! :)
(Mellékesen megjegyzem: nekem a szemembe mondták a Bizottságnál, hogy NEM autista - viszont a papírra ráírták az autizmus kódját diagnózisként. :P )
Igen, tudom, fontos a korai fejlesztés!
Viszont félek a bélyegtől. Ha elmegyünk, és megállapítanak x diagnózist - és mondjuk nem helyesen - mert ez is előfurdulhat, akkor a későbbiekben meg lenne szabva, hogy milyen suliba járhat.
Vagy nem tudom.
Valami van vele, ebben szinte biztos vagyok. Csak nem tudom, hogy mi, és milyen fokban.
Jártunk már korábban neurológusnál, pszichológusnál, csak hónapokra a homokba dugtam a fejem. Egyébként egyik eddig szakember sem mondott semmi konkrétat.
Pedig az autizmus általában már 3 éves kor előtt megállapítható, a tünetek jó része addigra már elég erős..
Szerintem még nem kell "pánikolni", kicsit valóban gyanús, de például a visszakérdezés is lehet csak a megkésett beszédfejlődés eredménye, ugyanúgy mint a furcsa hanghordozás..
Szerintem ha van a környéketeken korai fejlesztő központ, érdemes azt felkeresni...
Szemkontaktust tart. Azt normálisan. Nem hosszan és nem röviden.
Barátságos és motiválható.
Az utcán viszont idegenekkel túlzottan barátságos:
vele egykorúakhoz szokott odarohanni, és megölelni őket.
Én kételkedek a korai diagnózis helyességében.
Amúgy a jelek:
rákattan szavakra, hónapokig azokat ismételgeti. Most pl. mindenre azt próbálja rásütni, hogy az adott tárgy egy lámpa. Ezeket a tárgyakat általában lógatja (pl. a kád dugója láncon lógatva : lámpa)
Néha furcsa a hanghordozása is, és furcsán fut, ezt most nem tudom leírni, mert fél szemmel őt figyelem (kiment az udvarra)
21 hónaposan járt először teljesen önállóan
2 éves kora óta már mond szavakat, de még nem nagyon kapcsol. mindent ismételget utánunk.
Ha mégkérdezem, hogy kér-e x dolgot, akkor visszakérdezi, hogy "kérsz?". Tehát nem nagyon ragoz. Ha valami nagyon kell neki, akkor viszont tudja mondani, hogy "kérem"
Mi a fiam 5 éves korában voltunk először. 3 évesnél még kicsit nehéz megállapítani autizmust, de egyre korábban sikerül felfedezni a tüneteket, úgyhogy érdemes megkérdezned őket!
Megkérdezhetem, mit tapasztalsz nála?
Köszi! Több dologra is kíváncsi vagyok. Pl. van-e valamilyen alsó korhatár, amíg nem mondanak dignózist?
Több alkalommal is meg kell jelenni előttük?
További ajánlott fórumok:
- A szellemi képességeidnek mennyire vagy birtokában MOST?
- Kinek irányítanád az álmait, ha lenne ilyen különleges képességed?
- Az apuka nem vagy csak alig foglalkozik a gyermekével
- Hová tud menni egy bántalmazott anya gyermekével?
- Honfoglalón játszik valaki közületek?
- Hogyan lehet egy elsős kisgyerek koncentrációs képességét fejleszteni?