Véleményed szerint mi tartozik bele az alapműveltségbe? (beszélgetős fórum)
Akkor nagyon rossz hírem van számodra :-))
az is.
Természetesen minden kultúrának az ott többségben lévőé.
Itt szerintem az európairól van szó,ha nem tévedek :-)
Mondhatni, keresztény alapú :-)
Az emberek 100%-a ismeri a Bibliát, tudja mi az ugyan úgy, ahogy a Koránt vagy a Tórát, de szerintem ennyi elég. A Biblia és a többi is egy vallás könyve, ennyi erővel mind az alapműveltség része lehetne.
Valószínűleg azért, mert ez is része a középiskolai tananyagnak!:)
Az alapműveltség kritériumai között található a tolerancia és a személyeskedés kerülése.
Nem tudom miről van szó, de szerintem az alapműveltség része az egymás véleményének tiszteletben tartása is:)
Amit a népesség 50+1%-a tud,az az alapműveltség!
Ezzel el lehet beszélgetni az emberek többségével.
Azt viszont sajnálatraméltó, hogy az eddigi 67 hsz egyike se említette a Biblia legalább vázlatos ismeretét,pedig szinte mindenhez köze van valami módon.:-Mutatja az ember ismeretét a világáról.
Most néztem, hogy törölve lett a regisztrációja. Nem véletlenül. Itt újra és újra feltűnnek zavart elmék, akik vagy a gyerekeik (remélem, kitalált gyerekeik!) wc-zési nehézségeivel húzzák az emberek idegeit, ízlését vagy ilyen gusztustalanra növesztett karmokkal borzolják a kedélyeket, hasonló. Te pedig egy új felhasználó vagy, cseppet sem lepődnék meg, ha maga "csillagpor80" lennél... Ha nem tudsz érdemben hozzászólni, maradj magadnak, köszönöm! :)
Azt a témát ne hozd be ide! ;)
A másik meghallgatása és elfogadása. Nézzetek mennyire kicikizték csillagpor80-t. Ez nem volt szép.
Igazából úgy gondoltam, hogy a végzettséghez nincs köze. Ismerek nem egy, olyan primitív embert aki főiskolát, egyetemet, középiskolát végzett, és olyat akinek, van 8 általánosa és mégis egy értelmes inteligens ember.
Ma nálunk több száz kiadó van. De amíg szépen meg lehet élni belőle, addig lesz is!
A többi meg már más kérdés!:)
A tankönyv-businessről van egy szép véleményem. Azért "buktam ki" anyámnak, mert a testvérem könyvében nem volt magyarázat olyan fogalmakra, amit egy annyi idős gyerek tud (előző tankönyvben sem volt).
Én a munkásra szavazok :D Az erdész meg legyen a művezető, aki megmutatja, hol a kerted :O)
Én nem mondanám azt, hogy a padban szerzett tudás nem ér semmit. Középfokú végzettségem van egyenlőre, ami egy érettségiben és egy szakmában merül ki. Mikor elkezdtem dolgozni az első munkahelyemen (nem sokkal az iskola befejezte után), igen nagy hasznát vettem még a lexikális történelem, irodalom, akármilyen tudásomnak is, azon túl, hogy kellett ehhez a munkához nagy adat életből merített tapasztalat, talpraesettség.
A tantervváltástól még soha egy gyerek sem lett okosabb :))) Csak ezt fönn nem látják :(((
Talán, ha azt a marha sok pénzt, amit ilyenekbe ölnek, az iskoláknak adnák, javulna a helyzet...
Velem ne törődjön, vagy a tananyaggal?
Nem vagyok diszes, de rosszul számolok. Emiatt nekem berögződés, hogy a kétszer kettőt is beütöm gépbe. Mivel beütöm, még rosszabbul számolok, mert sorvad a készség. Lehetne jobb, de a gép megteszi...
Valaki soha nem írt jól jobban jó indulatú ketesnél, de már van ellenőrző.
Szerintem nagyon igaz, hogy a polihisztorok ideje lejárt, viszont van az a szint, ami alá senki nem adja.
Pl. ha a kertem rendbe akaron vágatni, kit veszek fel, egy occsó munkást, vagy egy harmad éves erdészt?
Ne is törődj vele! Itt az új NAT, Rózsika nagyon ügyesen megold mindent!:)))))
És ahogy befejezik ezt a mondatot: "a buta meg még tovább!"
Valaki megnézte amit nemrég beadtam?
Ha nem sikerült volna, itt újra:
[link]
A tankönyvekben valóban egyre több az anyag, de nem azért, mert mindet meg kell tanítani, hanem azért, hogy lehessen belőle válogatni, csak ezt a tanárok jó része még mindig nem érti :(((
látod, csak ott tanítottak helytelenül írni. ;-)
A műveltség tartalma az idők folyamán változik, részben a fejlődés, részben a megváltozott igények alakítják, bár van néhány kőbe vésett dolog, mint pl. a szorzótábla, matematikai alapműveletek, olvasás és társai. A lényeg az, hogy legyenek tárgyi ismereteink, amik segítségével a körülöttünk zajló eseményeket értelmezni és értékelni tudjuk. Pl. történelmi tudás a politikai események értelmezéséhez.
Még annyit hozzá, hogy olykor szerintem is segg módon tolódnak ez az arányok oktatás terén, de mivel bővül az anyag, vmit ki kell cseszni, mert a 24 órát nem tudjuki kitolni.
"A padban szerzett tudás nagy nulla!"
A te írásaid mintapéldák. :P
Nekem ilyet nem tanítottak :D
További ajánlott fórumok: