T. - probléma, telefoncserét kértünk, nemleges választ kaptunk... miért? (beszélgetős fórum)
Tipikus magyar.
En pld a bevandorlasi hivatalnak honapokkal ezelott irtam es megint irtam es megint, egy valaszra nem meltatnak. Ez ma Magyarorszag.
Sajnos egy picit hosszú lesz, de ha valaki egy picit ért hozzá, hogyan lehet a szolgáltatónál elérni, hogy az állandó telefonjavíttatást megússzuk, és végre kicseréljék, kérem írja meg.
Bemásolom a levelet, amit mi küldtünk, és azt is amit ők válaszoltak... ez a része lesz hosszú sajnos.. vannak itt jogszabályok, de nem értem ezekből ránk mi vonatkozik... valaki segítene értelmezni?
Előre is köszönöm!
Tisztelt Cím!
2011.06.24.-én egy Nokia C3-01 típusú készüléket vettünk, a Krisztina krt 55 szám alatt. / Szerződésszám: xxxxxxxx/
2011.08.02.-án a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt
2011.08.25.-én a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt
2011.11.-hóban a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt
2012.03.01.-én a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt
A második javítás után már kértük, cseréljék ki a telefont, akár egy ugyan olyan készülékre is, csak jó legyen. Elutasító választ kaptunk, hivatkozva arra, hogy ameddig lehet, a készüléket megjavítják.
A harmadik meghibásodás után szintén kértük, cseréljék ki a telefont, akár egy ugyan olyan készülékre is, csak jó legyen. Elutasító választ kaptunk, hivatkozva arra, hogy ameddig lehet, a készüléket megjavítják.
Most a negyedik meghibásodás után már újfent kértük, cseréljék ki a telefont, akár egy ugyan olyan készülékre is, csak jó legyen. Elutasító választ kaptunk, hivatkozva arra, hogy ameddig lehet, a készüléket megjavítják. Ettől függetlenül annyit mondtak nekünk, hogy éljünk panasszal Önök felé, hátha önök kedvező elbírálás után engedélyezik a cserét.
Ez a telefon munkaeszköz nekem, amelyet egész nap használok, lévén hogy víz-gáz-fűtésszerelő vagyok, akit folyamatosan hívnak az ügyfelek, és nekem is folyamatosan hívnom kell másokat. Ebben a telefonban fontos telefonszámok vannak és sms-ek, nevekkel címekkel, munka ügyben, így sajnálatos módon anyagi kár is ért engem, a folyamatos meghibásodás miatt. Az ügyfeleket nem tudtam utolérni, illetve nem tudtam az általuk küldött címeket kiszedni a telefonból, így azt hitték, hogy egy megbízhatatlan szakember vagyok, és átadták a munkát másnak. Továbbá mert kötetlen munkaidőben dolgozom, /jelzem ez alatt azt értem, hogy reggel fél7-től volt hogy hajnal 3-ig, ahogy a munka megkövetelte, az ország egész területén/, így nem áll módomban állandóan szervizbe járni egy készülék miatt.
Tisztelettel kérném tehát, hogy a fent említett és az önök rendszerében is biztosan nyilvántartott folyamatos szervizbe járás helyett, részemre egy új készüléket biztosítsanak. Mivel a meghibásodás állandóan fenn áll, így elég egyértelmű, hogy nem fogják tudni olyan hosszú távon használható állapotba hozni a telefonomat, amellyel már elégedett lennék. A mai, egyben remélem hogy utolsó szervizelést csak azért fogadtam el, hogy a fontos adatokat ki tudjam menteni a készülékről, de a továbbiakban már nem szeretnék javítást igénybe venni. Az alább írt jogszabálynak megfelelően kezdeményezném tehát ezt a megoldást.
"A polgári törvénykönyv 306. §-a tartalmazza azokat a jogosítványokat, melyekkel a fogyasztó hibás teljesítés esetén rendelkezik. Eszerint:
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
..........Felmerül a kérdés, hogy hány javítást kell a fogyasztónak eltűrni? Erre vonatkozóan a jogszabály nem intézkedik, ezért a következőt szoktuk javasolni a hozzánk forduló panaszosoknak: Ha a forgalmazó felajánlja a termék javítását, azt az első meghibásodás alkalmával el kell fogadni, mert ennél több nem kényszeríthető ki. A második meghibásodás után célszerű elfogadni a javítást, hiszen előfordulhat, hogy bár első alkalommal nem volt sikeres a javítás, másodszor sikerülhet. A harmadik meghibásodást követően azonban további javítást már nem kell elfogadni, mert valószínűtlen, hogy kétszeri sikertelen javítás után a harmadik sikeres legyen. Ilyenkor a termék cseréjét javasolt kezdeményezni.......
elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10 000 Ft bruttó vételár felett"
Esetleg abban is lehetőséget látunk, hogy egy egészen más, drágább készüléket veszünk e- helyett, a már meglévő hűségnyilatkozathoz, konkrétan egy Nokia Lumia 800 készüléket, amelyet ugyan úgy fizetnénk tovább havi részletekben természetesen.
Bizakodva abban, hogy megtaláljuk a mindkettőnknek megfelelő megoldást, megtisztelő válaszukat várom
Tisztelettel: XY
Date: 2012/3/1
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Az alább elküldött /2012.03.01/ panasz levelemre, a MAI NAPIG NEM KAPTAM VÁLASZT.
Tisztelettel kérném, hogy bírálják el kérelmemet, és minél hamarabb kapjak érdemleges választ.
Tisztelettel:XY
márc. 25
Válasz márc. 27
Tisztelt XY Úr!
Ügyfélszolgálatunkra 2012. március 2-án érkezett megkeresésével kapcsolatos válaszunkat az alábbiak szerint olvashatja.
Cégcsoportunk legfőbb célkitűzése, hogy minden egyes előfizetőnk, ügyfélszolgálataink munkáját, teljes elégedettséggel értékelje. Őszintén sajnáljuk a felmerült kellemetlenséget.
Illetékes munkatársunk tájékoztatása alapján legutóbbi szervízelés alkalmával március 1-én cserélték a kijelzőt helyszínen.
Azóta hiba bejelentés nem érkezett.
A jelenleg rendelkezésre álló információink alapján az esettel kapcsolatban készülék cserére nincs lehetőségünk de segítünk neki amennyiben hibásnak véli készülékét.
Felhívjuk figyelmét, hogy cégcsoportunk minden esetben a hatályos jogszabályok, és szerviz vállalási szabályzat alapján jár el, melyről bővebb információt a következő linken kaphat:
Tájékoztatjuk továbbá a hibás teljesítésről:
305. §(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
(2) Hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.
(3) A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).
305/A. § (1) Ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a kötelezett mentesül a szavatossági felelősség alól. Mentesül a kötelezett a szavatossági felelősség alól akkor is, ha a hiba a jogosult által adott anyag hibájára vezethető vissza, feltéve, hogy az anyag alkalmatlanságára a jogosultat figyelmeztette.
(2) Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
Reméljük, hogy válaszunkat megértéssel fogadja, és a továbbiakban is bizalommal fordul hozzánk.
Kérdése esetén ügyfélszolgálatunk is készséggel áll rendelkezésére a T-Mobile magyarországi hálózatából díjmentesen hívható 1430 mobil, vagy az (1) 265-9210 vezetékes telefonszámokon.
Amennyiben döntésünkkel nem ért egyet jogosult a panaszával a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hírközlési és Média Biztosához (levelezési cím: 1525 Budapest, Pf.: 75, e-mail: info@nmhh.hu), a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (levelezési cím: 1376 Budapest Pf.: 997, telefax: (+36 1) 468-0509) illetve a területileg illetékes fogyasztóvédelmi szervekhez (levelezési cím: Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség 1364 Budapest, Pf.: 144., e-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu), továbbá a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu).
További ajánlott fórumok:
- Csevegjünk erről- arról, ami Neked éppen problémát jelent, és lássuk új szemszögből a kérdésed.
- Pajzsmirigyműtét előtt állok; volt valakinek ilyen problémája mostanában?
- Szeretők egymás közt, beszéljük meg problémáinkat! (csak olyanoknak, akik nem ítélik el a szeretőket!)
- Olvastatok Nick Vujicic-ról, a kezek és lábak nélkül született 31 éves férfiról? Eltörpül-e a problémánk az övé mellett?
- Kisiskolás problémák megoldása
- Kibeszélnéd a problémáid, társaságra vágysz vagy egyszerűen csak unatkozol? Gyere, beszélgessünk. :)