Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » T. - probléma, telefoncserét kértünk, nemleges választ kaptunk... miért? fórum

T. - probléma, telefoncserét kértünk, nemleges választ kaptunk... miért? (beszélgetős fórum)


1 2
5. RockyRoad (válaszként erre: 4. - Pahet a vadász)
2012. márc. 29. 16:05

Tipikus magyar.

En pld a bevandorlasi hivatalnak honapokkal ezelott irtam es megint irtam es megint, egy valaszra nem meltatnak. Ez ma Magyarorszag.

2012. márc. 29. 16:04
engem az is felháborít, hogy ezt a levelet lassan egy hónapja írtuk, és csak most vették a fáradtságot, hogy válaszoljanak... a második picit erősebb hangvételű levél után.. milyen eljárás ez?
2012. márc. 29. 16:02
azóta vettünk egy másik készüléket, de ez is kellene, illetve egy új e-helyett, hisz munkaeszköz.. na meg fizettünk érte, és mégsem működik...
2012. márc. 29. 16:02
remélem, vettél valami alapkészüléket és a sim-re mented a telefonszámokat, üzeneteket
2012. márc. 29. 15:58

Sajnos egy picit hosszú lesz, de ha valaki egy picit ért hozzá, hogyan lehet a szolgáltatónál elérni, hogy az állandó telefonjavíttatást megússzuk, és végre kicseréljék, kérem írja meg.

Bemásolom a levelet, amit mi küldtünk, és azt is amit ők válaszoltak... ez a része lesz hosszú sajnos.. vannak itt jogszabályok, de nem értem ezekből ránk mi vonatkozik... valaki segítene értelmezni?

Előre is köszönöm!


Tisztelt Cím!



2011.06.24.-én egy Nokia C3-01 típusú készüléket vettünk, a Krisztina krt 55 szám alatt. / Szerződésszám: xxxxxxxx/

2011.08.02.-án a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt

2011.08.25.-én a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt

2011.11.-hóban a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt

2012.03.01.-én a MOM T-Pontba érintőpanel meghibásodása miatt / egyáltalán nem működött/ garanciális szervizelésre vittük a készüléket. Alkatrész csere történt


A második javítás után már kértük, cseréljék ki a telefont, akár egy ugyan olyan készülékre is, csak jó legyen. Elutasító választ kaptunk, hivatkozva arra, hogy ameddig lehet, a készüléket megjavítják.

A harmadik meghibásodás után szintén kértük, cseréljék ki a telefont, akár egy ugyan olyan készülékre is, csak jó legyen. Elutasító választ kaptunk, hivatkozva arra, hogy ameddig lehet, a készüléket megjavítják.

Most a negyedik meghibásodás után már újfent kértük, cseréljék ki a telefont, akár egy ugyan olyan készülékre is, csak jó legyen. Elutasító választ kaptunk, hivatkozva arra, hogy ameddig lehet, a készüléket megjavítják. Ettől függetlenül annyit mondtak nekünk, hogy éljünk panasszal Önök felé, hátha önök kedvező elbírálás után engedélyezik a cserét.


Ez a telefon munkaeszköz nekem, amelyet egész nap használok, lévén hogy víz-gáz-fűtésszerelő vagyok, akit folyamatosan hívnak az ügyfelek, és nekem is folyamatosan hívnom kell másokat. Ebben a telefonban fontos telefonszámok vannak és sms-ek, nevekkel címekkel, munka ügyben, így sajnálatos módon anyagi kár is ért engem, a folyamatos meghibásodás miatt. Az ügyfeleket nem tudtam utolérni, illetve nem tudtam az általuk küldött címeket kiszedni a telefonból, így azt hitték, hogy egy megbízhatatlan szakember vagyok, és átadták a munkát másnak. Továbbá mert kötetlen munkaidőben dolgozom, /jelzem ez alatt azt értem, hogy reggel fél7-től volt hogy hajnal 3-ig, ahogy a munka megkövetelte, az ország egész területén/, így nem áll módomban állandóan szervizbe járni egy készülék miatt.


Tisztelettel kérném tehát, hogy a fent említett és az önök rendszerében is biztosan nyilvántartott folyamatos szervizbe járás helyett, részemre egy új készüléket biztosítsanak. Mivel a meghibásodás állandóan fenn áll, így elég egyértelmű, hogy nem fogják tudni olyan hosszú távon használható állapotba hozni a telefonomat, amellyel már elégedett lennék. A mai, egyben remélem hogy utolsó szervizelést csak azért fogadtam el, hogy a fontos adatokat ki tudjam menteni a készülékről, de a továbbiakban már nem szeretnék javítást igénybe venni. Az alább írt jogszabálynak megfelelően kezdeményezném tehát ezt a megoldást.



"A polgári törvénykönyv 306. §-a tartalmazza azokat a jogosítványokat, melyekkel a fogyasztó hibás teljesítés esetén rendelkezik. Eszerint:

(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult

..........Felmerül a kérdés, hogy hány javítást kell a fogyasztónak eltűrni? Erre vonatkozóan a jogszabály nem intézkedik, ezért a következőt szoktuk javasolni a hozzánk forduló panaszosoknak: Ha a forgalmazó felajánlja a termék javítását, azt az első meghibásodás alkalmával el kell fogadni, mert ennél több nem kényszeríthető ki. A második meghibásodás után célszerű elfogadni a javítást, hiszen előfordulhat, hogy bár első alkalommal nem volt sikeres a javítás, másodszor sikerülhet. A harmadik meghibásodást követően azonban további javítást már nem kell elfogadni, mert valószínűtlen, hogy kétszeri sikertelen javítás után a harmadik sikeres legyen. Ilyenkor a termék cseréjét javasolt kezdeményezni.......


elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10 000 Ft bruttó vételár felett"



Esetleg abban is lehetőséget látunk, hogy egy egészen más, drágább készüléket veszünk e- helyett, a már meglévő hűségnyilatkozathoz, konkrétan egy Nokia Lumia 800 készüléket, amelyet ugyan úgy fizetnénk tovább havi részletekben természetesen.



Bizakodva abban, hogy megtaláljuk a mindkettőnknek megfelelő megoldást, megtisztelő válaszukat várom


Tisztelettel: XY

Date: 2012/3/1



Tisztelt Ügyfélszolgálat!


Az alább elküldött /2012.03.01/ panasz levelemre, a MAI NAPIG NEM KAPTAM VÁLASZT.


Tisztelettel kérném, hogy bírálják el kérelmemet, és minél hamarabb kapjak érdemleges választ.


Tisztelettel:XY

márc. 25



Válasz márc. 27

Tisztelt XY Úr!



Ügyfélszolgálatunkra 2012. március 2-án érkezett megkeresésével kapcsolatos válaszunkat az alábbiak szerint olvashatja.



Cégcsoportunk legfőbb célkitűzése, hogy minden egyes előfizetőnk, ügyfélszolgálataink munkáját, teljes elégedettséggel értékelje. Őszintén sajnáljuk a felmerült kellemetlenséget.



Illetékes munkatársunk tájékoztatása alapján legutóbbi szervízelés alkalmával március 1-én cserélték a kijelzőt helyszínen.



Azóta hiba bejelentés nem érkezett.



A jelenleg rendelkezésre álló információink alapján az esettel kapcsolatban készülék cserére nincs lehetőségünk de segítünk neki amennyiben hibásnak véli készülékét.



Felhívjuk figyelmét, hogy cégcsoportunk minden esetben a hatályos jogszabályok, és szerviz vállalási szabályzat alapján jár el, melyről bővebb információt a következő linken kaphat:


[link]



Tájékoztatjuk továbbá a hibás teljesítésről:


305. §(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.


(2) Hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.


(3) A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).


305/A. § (1) Ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a kötelezett mentesül a szavatossági felelősség alól. Mentesül a kötelezett a szavatossági felelősség alól akkor is, ha a hiba a jogosult által adott anyag hibájára vezethető vissza, feltéve, hogy az anyag alkalmatlanságára a jogosultat figyelmeztette.


(2) Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.


306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult


a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;


b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.


(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.


(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.


(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.



Reméljük, hogy válaszunkat megértéssel fogadja, és a továbbiakban is bizalommal fordul hozzánk.



Kérdése esetén ügyfélszolgálatunk is készséggel áll rendelkezésére a T-Mobile magyarországi hálózatából díjmentesen hívható 1430 mobil, vagy az (1) 265-9210 vezetékes telefonszámokon.



Amennyiben döntésünkkel nem ért egyet jogosult a panaszával a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hírközlési és Média Biztosához (levelezési cím: 1525 Budapest, Pf.: 75, e-mail: info@nmhh.hu), a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (levelezési cím: 1376 Budapest Pf.: 997, telefax: (+36 1) 468-0509) illetve a területileg illetékes fogyasztóvédelmi szervekhez (levelezési cím: Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség 1364 Budapest, Pf.: 144., e-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu), továbbá a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu).

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook