Mi a véleményetek a szám szerinti osztályzás visszaállításáról alsóban? (beszélgetős fórum)
Csak szegény tanítóknak ez iszonyúan sok plusz munka, és senki sem fizeti meg. Mindig ezt csinálják, hogy ugyanannyi vagy kevesebb pénzért egyre több dologra köteleznek minket, egyre több feladatot találnak ki, és a tanításra meg az órákra való felkészülésre lassan alig jut időnk. De ez egy kicsit már más téma.
Az már régen rossz, ha egy szülő csak bizonyítványosztásnál szembesül azzal, hogy a gyerekének miben vannak hiányosságai és mire kéne odafigyelni. Ezért találták ki a szülőit meg a fogadóórát, ezeket a dolgokat ott kéne a tanárral megbeszélnim, amikor még lehet segíteni, ha kell. Annak sokkal több értelme van, mint bármilyen utólagos írásos értékelésnek.
Ezért lenne jó a kettőt kombinálni, de az osztályzás visszaállításával mindenképp egyetértek.
Én úgy tudom, hogy ezentúl az iskola dönti el, hogy számszerűen osztályoznak-e majd alsóban, vagy szövegesen. Szerintem a szövegesnek nagyobb értelme lenne, de nagyon sok helyen egyszerűen nem értik, hogy mit is jelent, ami oda van írva. Abból, hogy egy gyerek 3-as, nem tudható meg, hogy mondjuk írásban jó, de szövegben gyengébb, mire kell oda figyelnie a szülőnek stb., az csak egy adat, a szövegből jóval több minden kiderül.
Ne is mondd! A lányom pont ebben a helyzetben volt.
És igen is nagy különbség volt...az én lányom közelebb állt az ötöshöz és ugyanolyan értékelést kapott, mint aki jóindulatból kapta meg a jól megfeleltet.
Sziasztok. A szöveges értékelés is csak séma szerint történik, aláhúzással. Jobb a jegy, az egyértelmű. Ráadásul nem vesz el annyi időt az alsós tanító néniktől. 3 iskolásom van.
éppen itt volt az ideje!
A szóbeli értékelés igazán azoknak kedvezett, akik gyengébben tanultak.
Pld. aki nem volt kitünő, hanem mondjuk 4,9 lett volna, ugyan azt a jó minősítést kapta, mint aki 3,9. Ez elvette a kedvüket.
Igen, a kettő együtt a legjobb.
Én is egyet értek vele. A szülőknek év közben kell(ene) a gyerkőccel többet foglalkozni felismerni, ha valamiben gyenge és a tanító segítségével megoldást találni, ha ez nem megy akkor igenis inkább alsóban bukjon egyet a gyerek mint felsőben.
Én is támogatom, ha nem ért a szülő egyet a "buktatással", írassa kisegítőbe a gyereket.
Szerintem is jó a szöveges értékelés, de csak akkor, ha osztályzat is társul mellé.
Egyetértek.
Bár a lányom osztályában ennek ellenére sem lesz bukás..szerintem...
Az egyik tanárnő már elsőben sem akart 2 gyereket átengedni, de az ofő döntött.
Szerencsétlenek majd megjárják ötödikbe, bejön a töri, biosz, földrajz, bonyolódik a matek, el fognak vérezni. Egy gyenge képességű gyerek 4 éves anyagot nem fog tudni behozni.
Bár nem tart ott még a fiam, de örülök, hogy nem fognak minden gyereket tovább engedni. Sajnos túl sok az éretlen gyerek akik csak hátráltatják az órát és ezálltal a többi is lemarad. Szinte látom magam előtt a felelőtlen szülőket és kölykeiket ahogy dörzsölök otthon a tenyerüket, hogy minek tanuljanak, úgysem buknak meg...hűűű mennyi ilyen lehet, és szerencsére vééééége!!!
Igen! Végre lehet valamivel motiválni a gyereket. A stressz meg nem volt kevesebb, mert aki izgulós, az így is idegeskedett 1-1 dolgozat előtt.
Én eddig is "lefordítottam" a gyerekeimnek, hogy hány % mit jelent:)
A szöveges értékelés viszont jó volt a bizonyítványban, részletesebb, remélem, az megmarad.
Teljesen! A szülőnek az írásos értékelés általában nem mondott abszolút semmit, hiába izzadt vele hosszú napokon át a tanítónő, azt kérdezték: "Mondja meg, hogy ez hányas! Hármas vagy négyes?" A gyerek is jobban el tudja helyezni, és szerencsés esetben motiválják őt az osztályzatok. A pedagóguson persze rengeteg múlik.
Igen.El sem kellett volna törölni.
Igen!
Így legalább egyértelműbben nyomon követhető lesz a gyerek teljesítménye.
IGEN! Rengeteg szinte analfabéta gyerek jutott él így a 4. osztályig ...
Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Ti egyetértetek vele?
További ajánlott fórumok: